New York je živoucím městem pro filmové katastrofy, buďto na tuto metropoli spadne pořádný meteorit, zaútočí mimozemšťané, nebo se po ulicích projde Godzilla. Tuto oblíbenou lokalitu si do parády vzal také německý vývojářský tým Crytek ve sci-fi střílečce Crysis 2.
V nedávno zveřejněné multiplayerové betě jsme měli možnost se proběhnout po mapě zvané Skyline, která se odehrávala na střechách různých mrakodrapů a také v nich. Plná verze Crysis 2 nabídne ale také podzemní část New Yorku, kterou si již proběhlo několik zahraničních redaktorů.
V singleplayeru se vžijeme do protagonisty s přezdívkou Alcatraz, který se futuristickým vojákem s nanooblekem stal teprve nedávno. Není tedy divu, že ho některé funkce speciálního obleku stále překvapují…
Mise, kterou měli možnost zahraniční novináři hrát, se odehrávala v bývalém komplexu metra. To je zasypáno a nabízí nejrůznější cestičky, včetně klaustrofobních tunelů a vyvýšených míst, kde můžete odstřelovat mimozemšťany. Podzemní část Crysis 2 je situovaná do ponuré atmosféry, kde hodně využijete speciální vizuální vidění, jako je například Predator – zaměřuje se na teplo. Díky tomu si včas můžete všimnout maskovaného odstřelovače nebo ukryté skupinky nepřátel v relativně lineárním tunelovém segmentu, který se v některých částech větví na více cest, které jsou občas slepou uličkou.
Abychom v bývalém metru nezabloudili, půjde s námi průvodce pan Hargreaveov, co-zakladatel společnosti Hargreave-Rosch, o němž si většina novinářů udělala názor, že ta katastrofa kolem na něj tolik nepůsobí a spíš ho zajímá, jak by na alienech vydělal.
Vraťme se ale zpět. Hlavním úkolem v této misi bylo najít postrádaný tým vojáků, s nímž velení ztratilo kontakt. Plán byl tedy jasný, prozkoumat bývalé metro, a pokud možnost naleznout ztracené vojáky, což ale narušila přítomnost mimozemštanů.
Zahraniční kolegové toto setkání popisují následovně; Šlo prý o velmi bytelné, rychlé a hbité mechanické roboty na dvou nohách, kteří byli nepředvídatelní. Zprvu hráče překvapí jejich tvrdý pancíř a následně jejich inteligence. Zatímco se jeden na vás rozběhne, že nestačíte ani zalézt do případného úkrytu nebo ho jen tak tak stačíte zabít, než k vám přiběhne. Druhý je opatrnější a útočí převážně z dálky, což je občas frustrující.
Ostatní nepřátele byli objemnější a hlavně tužší. Nedařilo se je zabít pouhým samopalem nebo s brokovnicí, a tak na řadu musely přijít naváděné střely, osvědčila se ale také odstřelovací puška. Útočná puška SCARAB a automatická pistole byly vhodnější v jiných situacích a hlavně proti někomu zcela jinému.
Při bojích budete muset nejen volit vhodné zbraně, ale také kombinovat schopnosti nanoobleku, mezi nimi i stealth maskování či vylepšené brnění. K tomu poslouží především volitelné možnosti obleku, kdy si budete moci zvolit různé kombinace nanoobleku, jako je například rychlost a neviditelnost. Schopnosti se budou postupně vylepšovat, a to díky nasbíraným věcičkám ze zabitých mimozemšťanů. Budete si tak moci vylepšit neviditelnost, brnění, sílu, rychlost nebo skoky.
Je důležité si uvědomit, že v Crysis 2 neuspějete Halo stylem, nemůžete být zalezlí někde v úkrytu a střílet jak zběsilí nebo čekat až se k vám nepřítel dostane. Musíte využít každé situace, kombinovat schopnosti nanoobleku a střílet přesně. Jinak vám dojde munice a pak už nezbývá nic jiného, než se modlit, ale to vám stejně nepomůže… Proto je lepší využít dočasné neviditelnosti a najít si náboje, popřípadě jinou zbraň.
Ostřílené fanoušky Crysis ve druhém díle zamrzí malé využití prostředí. Většina novinářů si stěžovala, že nemohou hodit ledničku nebo využít krabici s pizzou jako frisbee. Je dost možné, že tato absence je pouze v prezentované úrovni, avšak i tak se zdá, že první Crysis má navrch. Jako by u dvojky Crytek vše zjednodušil a sázel spíš na lineární prostředí, kde se hráči nemusí bát, že po nich vývojáři budou vyžadovat, aby využili prostředí ve svůj prospěch a víc přemýšleli. Škoda, nemyslíte?
I přes to všechno vypadá Crysis 2 velmi dobře. Úroveň, kterou si novináři mohli vyzkoušet, byla stále v pohybu – představte si místo, kde něco hoří, kape voda z prasklých trupek nebo se z ničeho nic zhroutí kus stropu nebo spadne rozbitá souprava metra. Vše působí velmi realisticky a je poznat, že na tomhle si vývojáři z Německa dali opravdu záležet.
Crysis 2 vychází 22. března aktuálního kalendářního roku pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Majitelé konzole od Microsoftu si již mohli vyzkoušet multiplayerovou betu, která se 1. března rozšíří na počítače a podle vyjádření Cryteku mohou PS3 hráči také doufat, že se dostane i na ně.
Závěrem pro vás máme gameplay záběry z podzemní části Crysis 2, které přinesl exkluzivně magazín GameSpot. Užijte si skoro 20 minut akce.
Zdroj: GameSpot, Eurogamer.net, WP, GGmania, IGN
hrozny
Docela pěkná ukázka.
No ukážka nič moc. To vyzerá ako keby to hral človek, ktorý drží JOYSTICK prvý krát vrukách a ešte k tomu nam ukázali rozlohu hry 20x20m. Dost ubohé, ale grafika vyzerá velmi pekne aj na XBOX360.
Multiplayerová Xbox 360 beta (demo) již není dostupné. 1. března vyjde PC beta, takže pokud si nehrál X360, můžeš vyzkoušet PC demo.
Mě stačí screeny
Ale MP myslím bude stát za to… snad a z velké části do toho jdu kvůli MP+BF: BC2
Strec: Dobrý názor a všechno, co říkáš, je pravda.
Nechci na Crysis 2 nadávat, možná to někoho chytne a nebo se na to hrozně těší, takže nechci jim ovlivňovat hlavy, ale mě to nechytlo. Někdo má rád jiný styl hraní, ale můžu vám říct narovinu, že ve dvojce jedničku nehledejte. A stráž opravdu "jde" obejít neviditelností, bohužel uličky jsou moc úzké na to, aby se dělali nějaké obcházečky, ale furt je to lepší, jak v CoD, kde máte možnost akorát v tom, jestli někoho zastřelíte, nebo zabijete granátem.
Hrál sem crysis 1 i warhead a Betu crysis2 taky a od 1 to ma opravdu hodne daleko proto to srovnávám s cod je to proste jen další tunelovka…
Amahara: Zlaté chobotničky no
Já chci chobotničky…
Nemyslí vážně to, že tam jsou dost okatě nastraženy ty bedny s municí a v kusně vedle toho jakoby nic leží nová zbraň… to je tak uměle podstrčeny. Moonis docela s tebou souhlasím. Tahle část mě teda moc nebavila a opravdu ty zbraně "podstrčeny až podnos" mi příjdou trochu k smíchu a ještě zbraně, ktery se zrovna budou hodit. . jaká náhoda. Aspoň tam mohly dát nějakou mrtvolu a jí jako sebere zásobníky a zbraň, ale na "každym rohu" muniční krabička, v ufony okupované části? ? ? Objednany to mám, ale abych nebyl nemile překvapen.
nevšim sem si, že by v cod šlo někoho obejít aniž by o tobě věděl
tommystreet: Hrál jsi Crysis , Crysis warhead a Crysis 2 betu … pak nemůžeš tvrdit že je to COD to je "nebe a dudy" …
Crysis 2 má od Crysis 1 hoooodně daleko (uplně jiná hra, akorát je tam podobnej ten nanosuit) .
tommystreet ty jsi asi nehrál jedničku viď ? to má od COD hodně hodně daleko !