Battlefield: World
První vize se týká samotného herního prostředí. Napadlo vás někdy, jaké by to bylo prohánět se ve videohře kolem vašeho bydliště? Tedy za předpokladu, že se vám to už náhodou nestalo v české Operaci Flashpoint a Armě II? K tomu by mohla sloužit zpoplatněná služba Battlefield: World založená na kooperaci s Google Maps a Google Maps 3D. Vše by fungovalo jednoduše. Na mapě si vyhlédnete nějakou ulici, zaplatíte 5 dolarů, a všechny prvky na ulici se prostě převedou na modely a textury v samotné hře. Chcete kromě pouhých exteriérů i interiéry? Zaplaťte přibližně 10 dolarů a vše se jako zázrakem přenese do hry.
Na tom, jaký model zvolíte, samozřejmě záleží i množství detailů a interaktivity, čímž máme na mysli především zničitelnost prostředí. Pokud si za 5 dolarů zaplatíte pouze zevnějšek vámi vybraného prostředí, nebude zničitelnost zas až tak přesvědčivá a působivá, zatímco v případě dražší a detailnější verze půjde samozřejmě zničit úplně všechno. Dá se říct, že díky tomu vlastně celé prostředí sami vytváříte. No není to lákavá představa? A co je ještě lákavější, jakmile se celé prostředí importuje do hry, bude možné v něm pořádat klasické multiplayerové zápasy, takže není problém pozvat pár přátel, společně nasednout do tanků a srovnat se zemí ulici, kde vám někdo včera vykradl auto a svědci samozřejmě žádní.
Možná vás napadá, jak to asi může vypadat v případě, že si hráči vyberou různé památky nebo důležitá místa. Uvědomte si však, že EA už v současné době nabízí možnost importovat svou tvář do her pro různé postavy, nicméně má nad vším plnou kontrolu pro případ nějakých možných čuňáren a dalších hráčských nezbedností. V tomto případě by to prostě bylo totéž, v rámci možností by EA hlídalo, jak hráči řádí a co do hry přenášejí.
Jako domeček z karet
Uznáváme, zatím zní něco takového jako pěkné sci-fi, takže je na řadě něco krapet uvěřitelnějšího. Zničitelnost prostředí vypadala už v Bad Company 2 parádně. Nicméně, pořád bylo vidět, že se prostředí mění v prach na základě jasně daných pravidel, určitá struktura se prostě vždy rozlétla na kusy stejným způsobem. Příkladem budiž rohy různých domků nebo plot, do nějž stačilo švihnout nožem a hned v něm byla díra jako po atomovce. S tím se však můžeme v budoucnosti rozloučit. Asi ne přímo v Battlefieldu 3, ale jednoho dne možná ano.
„Jednoho dne“ znamená především doba, kdy přijde na trh nová generace konzolí a kdy i PC budou na mnohem vyšší úrovni. Je celkem pravděpodobné, že takové stroje budou mít velké množství energie pro vypočítávání skutečně realistického fyzikálního modelu včetně mnohem více uvěřitelné destrukce prostředí. Představte si třeba nepřátelskou základnu, vedle níž stojí nějaká výšková budova. Jednoho dne bude stačit několik ran z tanku do základů té výškové budovy, a ta se pěkně skácí k zemi, přičemž její část padne na základnu protivníků, kteří se samozřejmě také odporoučejí do věčných lovišť. Vše zkrátka bude mnohem víc provázané, žádná striktně přednastavená demolice. Kdo ví, možná nás něco takového čeká už v Battlefieldu 3.
Battlefield: Mercenaries
Současná bojiště Battlefieldu vypadají rozhodně skvostně. Pořád je to ale pouze série uzavřených, naprosto nezávislých map. Jenomže, co kdyby se najednou boj vydal jiným směrem? Co kdyby měl hráč k dispozici otevřené prostředí s množstvím volitelných úkolů, kdy prostě jde tam, kam se mu zachce a kdy se mu zachce? A co kdyby se těch hráčů našlo víc, a vzniklo by tedy něco na způsob MMO?
Je nám jasné, že vám z té představy asi vstávají všechny vlasy na hlavě, tohle už přece nemůže být Battlefield jak ho známe, ale přeci jen, párkrát už jsme měli možnost něco takového vidět, a to v dnes už zapomenuté sérii Mercenaries, založené právě na otevřeném světě a destrukci prostředí. Pokud by se k tomu přidal „battlefieldovský“ smysl pro detail a uvěřitelnost, k tomu ještě nutnost spolupráce několika herních tříd, nemusel by být takový nápad úplně k zahození. Tedy za předpokladu, že by se ten nápad vložil do správných hlav a rukou.
Nicméně, tohle všechno jsou pouhé spekulace. Opakujeme, pouhé spekulace. Něco zní bezvadně, něco pěkně ujetě, něco vyloženě šíleně, zatím je to ale prostě obyčejná, ale docela lákavá fikce. Uvidíme, co nás v roce 2016 skutečně potká, tedy za předpokladu, že se nevyplní předpovědi o konci světa v roce 2012. Ať tak jako tak, budoucnost série bude určitě zajímavá.
dal by som aj 100 ˙€ za to aby som si zastrielal vo svojom byte
JakER: tak by se nafotili jen státy který by zájem měli. Samozřejmě že nějací ti arabáši, turbanovci (arabské země) by asi zájem neměli. Ale v těchle zemích ja zakázana většina brutálních videoher, takže by to lidem ani zas tak nevadilo, již jsou na to zvyklí.
Musím uznat, že je to nereálné. Ani ne po technické stránce jako spíše, že už nyní jsou rozepře, že některé země nechtějí být detailně nafoceny do Google Maps. A ještě představa, že by byli ve videohře, kde by jsme to mohli ničit tankem! Zkrátka by to nepovolili. Ať už stát, či obyvatelé, kteří o svém soukromí stále rozhodují.
ale je to nereálný i do budoucnosti, dejme tomu že hrát v ulici kterou si najdete na google by šlo, ale co interiéry? to asi možný nebude ani za hooodně dlouho. .
kežby to bylo
já to zažil v ofp a je to super!
No nebylo by špatné vlézt k sousedce a vybílit jí kuchyň … (A myslím tím místnost v baráku. Na co myslíte, prasata? )
JakER : na to se dá už jedině napsat
Milord: Když už, tak tankem!
JakER : no toto, to bych právě chtěl taky zažít, , jen by mě zajímalo jak si vypadal když si objevil tvůj dům . Jestli ses k němu rozběhl s láskou nebo si do něj začal pálit kulometem
Milord: Jak narážel Cvrnda již v článku, ti šťastnější z nás tohle už zažili s Armou II či Operací Flashpoint. Já tedy v Armě a je to úžasnej pocit.
No tak ten world by byla skutečná zábava.
Coo? Tak to může být kruté chodit kolem svého domu a střílet do něj
Tý kráso , Battlefield World tak to by byla pecka všech pecek . Co já bych dal za to, abych mohl zničit našu školu , nebo si zařádit u nás v baráku a na zahradě . Zní to šíleně, ale pokud by to opravdu jednou vylezlo na svět, byl bych nejšťastnější člověk na světě