Když vedle vaší vydavatelské budky stojí tříhodinová fronta, měli byste tušit, že máte v rukou něco velkého. Activision ale něco podobného u Modern Warfare 3 předpokládalo a než se zítra otevřou dveře veřejnosti a konzole zaplaví nedočkaví hráči, redakce Gamespotu si měla možnost už nyní sednout k inovovanému Spec Ops Survival módu.
Do pekla a zpět
Survival se nese na úspěchu původního Spec Ops módu, kde se dva hráči spojili a plnili výzvy a úkoly v jednotlivě poskládaných úrovních. Tentokrát ale půjde o něco trochu jiného. Po vzoru Hordy z Gears of War či Firefightu z Halo budou hráči bojovat proti neutuchajícím vlnám nepřátel, s narůstající obtížností samozřejmě. Jediným úkolem tak tentokrát bude přežít, zatímco se vám do kapes budou sypat body a herní měna na vylepšování postavy a inventáře.
K mání byly dvě mapy na vyzkoušení – Paříž a Berlín. První jmenovaná sebou jevila klasiku v podobě městských uliček, mostů a zdevastovaných domů. Velikost byla průměrná, ale vy vlastně ani nikam běžet nemusíte. Musíte přežít. Je tu samozřejmě i háček, který se odráží ve vzrůstající obtížnosti nabíhajících vln nepřátel. Ze začátku potkáte obyčejné vystrašené pěšáky, postupem času si ale pro vás přijdou i těžkooděnci, vojenští psy s výbušninou a nakonec i útočné helikoptéry. To abyste si nemysleli, že jste na pikniku.
Narůstající obtížnost hra vyrovnává upgrady, které si můžete pořídit mezi koly a bednami s municí, jež jsou roztroušeny po mapě. Chybět nemůže ani menší strategický prvek. Je totiž pouze na vás, zda utratíte nasbírané body za doplnění munice či si počkáte na těžší kalibry v podobě granátometu, lepšího brnění či stacionárních střílen.
Možná si říkáte, že podobný styl již představila řada jiných titulů a měli byste pravdu. Modern Warfare 3 však příjemně překvapuje stylem, kterým se mu daří implementovat do hry zažité principy se špetkou originality. Uširvoucí tempo, neustálé upgrady a bohatá nabídka zbraní funguje skvěle i v případě, že trčíte neustále na jednom místě. Což je víceméně naprostý opak příběhové kampaně, kde neustále sprintujete někam jinam.
Klasika nerezaví
Kromě Survival odnože byla k vidění i mise z obyčejného módu Spec Ops zasazená v Berlíně. Parťák zde musel zasednout v budově a ostřelovat ulici, po které se pro změnu pohyboval druhý hráč a snažil se zneškodnit umístěné nálože. Zde muselo dojít k ideální koordinaci, při které sniper v okně čistil těžkotonážní nepřátele, zatímco pyrotechnik na ulici zneškoďnoval menší cíle a podílel se na odtraňování náloží.
Jednalo se o příjemné zpestření, které nostalgicky připomnělo předchozí díl a především ukázalo, že budou podobné mise v Spec Ops módu opravdu různorodé.
Activision od Modern Warfare 3 očekává hodně a to samé se dá říci i o hráčích. Na výstavě se Modern Warfare 3 předvedlo v tom nejlepším světle, nátisku veřejnosti se ale teprve musí postavit. Uvidíme, jak to dopadne. Prozatím si vede nanejvýše dobře.
Já už tu nic psát nebudu člověk něco napíše jednou za rok a všeci pičusujou.
Bela:
eXtr : Každá MP hra je o skillu. Daj si mapu 1 – 1 s Flaškom a pochopíš.
Atom123: MW2 o skillu ? , povídej mi odkdy
JakER atom123 je očividně zkušený 12 letý hráč ktery tomu rozumí
CODKAŘI TO POCHOPÍ
Atom123: Anime styl
@Frystastříkanec: Myslitel promluvil. Věnujme jeho genialitě minutu ticha, která bude sloužit k pochopení podstaty jeho myšlenky.
Kvip: Tys mě zase nepochopil, přečti si to ještě jednou
COD JE o paření BF3 je pro jakože lidi co nemají radi COD
v cod šlo vždy o ultimátní zábavu
Stixxy: Co furt meleš o grafice? V Call of Duty nebude nikdy super epická grafika jako v tvém super nabušeeeeném BF 3
A obzvlášť, kdyby ji vydali defakto dvakrát. Ale o to se u MW3 již nebojím. Ale přednost má furt jedna nejmenovaná hra
Stixxy : To máš pravdu, dlhodobé hranie akejkoľvek hry môže byť stereotypné.