Původně byl článek vydán 22. srpna. Kvůli nedorozumění ohledně embarga byl následně stažen a vydán až nyní.
Seriál F1 je v plném proudu a v Codemasters proto dělají vše proto, aby herní adaptace aktuálního ročníku dorazila do obchodů po celém světě co nejdřív. Budeme-li věřit v schopnosti birminghamských vývojářů, dočkat bychom se měli již příští měsíc, přičemž zatím vše nasvědčuje tomu, že dostaneme přesně to, co čekáme. Což, pokud se nad tím člověk zamyslí, nemusí být vždycky zrovna chvályhodné.
Ony to mají sportovní hry vůbec těžké. Většinou vychází každý rok a o nějaké velké invenci proto nemůže být ani řeč. A na to už jsme si tak nějak zvykli. Bohužel. Na hře samotné ale prostě musí být vidět, že se tvůrci alespoň snažili. A to F1 2011 vesměs splňuje. Na první pohled to sice vypadá, že vše zůstalo při starém (systém tvorby jezdce, neatraktivní modely lidí atd.), jenže vývojáři se pustili do toho, na čem záleží nejvíc. Minimálně v případě závodní hry.
Větší či menší změny tak lze pozorovat především na jízdním modelu jednotlivých monopostů, jež se zase chovají o chloupek reálněji a díky tuně nových možností nastavení má hráč nad svým plechovým ořem opět o něco víc kontroly. Změněna však nebyla pouze fyzika vozu jako takového, ale rovněž výkon, nebo fungování pneumatik. K tomu si připočtěte ještě šaškování kolem spoilerů a milovníci kvalitních simulátorů mohou být zase o něco málo šťastnější.
Ne snad, že by se F1 2011 řadilo mezi hardcore záležitosti, stále je to arkáda, avšak s každou další přidanou featurkou dávají v Codemasters jasně najevo, že chtějí oslovit celý trh. Bez výjimky. A upřímně řečeno, celkem se jim to daří. Přesvědčit jsem se o tom v preview buildu mohl hned na sedmi tratích (Montreal, Monte Carlo, Spa, Istanbul, Kuala Lumpur, Monza, Melbourne), přičemž do závodu jsem mohl vyrazit jako jakýkoliv jezdec existujícího týmu.
Jak už jsem zmiňoval na začátku, vlastního avatara jste si sice vytvořit mohli, avšak z kabiny nebylo možné pokračovat nikam dál. Rovněž zamrzela absence safety car (v plné verzi už ale má být) a hlavně modelu poškození. Nepochybuji o tom, že v plné verzi bude možnost nastavení, ale tady jsem ji nikde nenašel. Bez problému jsem tak mohl mezi svodidly lítat jako hadr na holi a vysloužit si veskrze vtipný achievement („Nepřemýšleli jste raději o hraní Dirt 3?“). Stejně tak jsem nezaznamenal některé chyby předchozího ročníku, kdy jste kupříkladu nemohli vyjet z boxů, dokud v nich byl s vámi jiný jezdec.
Vzato kolem a kolem, tvůrci dělají vše proto, aby nám letos nabídli kvalitní „arkádový simulátor“, což nejde jinak než kvitovat s povděkem. Opravdu se ale bojím, že až na pár kosmetických změn půjde o úplně stejnou hru jako loni. A to je naneštěstí něco, čeho se u sportovní série lze vyvarovat jen těžko. Pokud ovšem plná verze dorazí do obchodů bez zdlouhavého načítání (F1 2011 je Dragon Age 2 závodních her, beze srandy) a hlavně s nezměněným songem v menu, budu o koupi nejspíš i uvažovat … možná. No, uvidíme po recenzích.
Jak spustit DRS v zavode? ? ?
Krtko: A ty pochop, že jsem reagoval na prohlášení tvůrců, že chtějí oslovit CELÝ TRH, tedy i ty co hrají simulátory. Věř mi, tohle má do simulátoru hodně daleko. Tohle je simulátor arkády A o nervy přijde každej kdo jezdí simulátory, s tímto jízdním modelem. Ten je k smíchu
Líbí se mi ty řeči, že se monoposty chovají reálněji. Sakra, jak může vědět jak se F1 chová, když ji nidky neřídil. Ok, může to trochu málo poznat podle on-board videií z trati. Ale tyhle řeči, mě pokaždé rozesmějí.
mihal, pochop, že to Codemasters nerobí len pre hardcore hráčov, ale hlavne pre tých, ktorých je viac, pochop, že sa budú prispôsobovať väčšine, a nie menšine, chcú, aby sa pri tom zabavili, a nie aby prišli o nervy, je menej hardcore hráčov, ako takých hráčov ktorí sa chcejú aj zabaviť
Jěště pár detailů a bude to pecka
na F1 2011 se úpkně těším F1 2010 mě dostal na tolik že F1 2011 si hned koupím
Už se nemohu dočkat. Ted jsem si akorát znova F1 2010 je to senzace
je fakt že GRID byl super a už se těším na dvojku… (ostatně ta by měla vyjít příští rok ne? , nebo tak to alespoň tvrdili: jeden rok DiRT a druhej GRID) … no F1 2011 moc šancí nedávám ale uvidíme
P. S. ten achievement mě totálně rosekal
GRID a F1 2010 je úplně jiná káva…
Som fanúšik F1, čiže toto je moja hra
Pls kdese da stahnout rFactor ?
Já se tak těším 10 mě velmi pobavili tak 11 ještě víc
Jo, jízdní model v GRIDu byl úžasný, každej milovník závodních her si tu hru MUSÍ zahrát, podle mě jedna z nejlepších arkádovek.
slehic: Je to jak píšeš. Mě nejvíc vadí, že není možnost jemné korekce při drobné chybě. Bud to drží jak přilepený a nebo se roztočíš do dvounásobnejch hodin. Něco jako balancování na hraně tato hra nezná. To je základ jízdy na limitu. To už by udělali líp, kdyby tam dali jízdní model z Racedriver grid. Arkáda jak bič, ale zábava a to auto šlo nějak tak cítit. V f1 2010 pffff
eXtr: Nejde o to, že to není simulátor. Jde o to, že F1 2010 není dobrá ani jako arkáda pro pobavení.