ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Pokémon Scarlet a Violet představuje pokémona ze série Dark Souls

    Nintendo Canada se omlouvá za stav Pokémon Scarlet and Violet

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

    Anketa & Soutěž: Nejočekávanější hra roku 2023 podle čtenářů

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2023

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Přehled esport novinek z 5. týdne

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

    Pokémon Scarlet a Violet představuje pokémona ze série Dark Souls

    Nintendo Canada se omlouvá za stav Pokémon Scarlet and Violet

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

    The Great War: Western Front vás proti sobě nechá poslat tisíce

  • Recenze
    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze One Piece Odyssey – příjemná JRPG pohádka

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Hi-Fi RUSH – nečekaný hit

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake – Zátiší Bikin v nesnázích

    Gameplay ukázka remaku Dead Space

    Recenze Dead Space – ukázkový remake

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

    Recenze Marvel’s Midnight Suns – nečekaná kombinace

  • Videa
    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #53: Herní předpověď pro rok 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #52: Nejočekávanější hry roku 2023

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #51: Opomíjené hry roku 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #50: The Callisto Protocol a TGA 2022

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #49: Rozbité hry a nominace na The Game Awards

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Zing Podcast #48: Silent Hill, Plague Tale a 30 FPS na konzolích

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Recenze A Plague Tale: Requiem – ambiciózní pokračování

    Letošní Tribeca Festival láká na A Plague Tale: Requiem a další očekávané tituly

    Technický rozbor A Plague Tale: Requiem (PS5)

  • Preview
    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní Against the Storm – alternativa za The Settlers?

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní God of War Ragnarök

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní alfa verze Matcho

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

    Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

  • Speciály
    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

    Únorové hry

    Únorové hry: přehled & anketa

    Lednové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Lednové ohlédnutí redakce

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    HW Test: Herní ovladač DualSense Edge

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z druhé epizody seriálu The Last of Us

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    Když Arthur mluví česky. Rozhovor s překladateli Red Dead Redemption 2

    The Last of Us

    Dojmy z první epizody seriálu The Last of Us

    Anketa & Soutěž: Nejočekávanější hra roku 2023 podle čtenářů

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2023

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole

Martin Cvrček autor: Martin Cvrček
6. 4. 2014
v sekci Speciály
10
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 1132 blackhole
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Blackhole, plošinovka od českého studia FiolaSoft, na sebe ihned po oznámení strhla slušnou pozornost. Proto jsem neváhal a vyzpovídal Filipa „Fiolu“ Krauchera, který o Blackhole prozradil celou řadu zajímavostí, včetně otázky dabingu, modů, krabicové verze, vydání na další platformy a obecně všech ambiciózních plánů. Navíc přišla řeč i na další témata v čele se službou Steam Greenlight.

 

1 z 1
- +
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95251

1.

Ahoj Filipe. Tebe jakožto tvůrce a moderátora pořadu Indian snad není třeba zdlouhavě představovat, ale mohl bys nám na úvod představit a přiblížit samotné FiolaSoft studio? Jak dlouho už existujete na herní scéně, jaké projekty máte za sebou a kolik lidí vůbec aktuálně tvoří celý tým?

Studio FiolaSoft působí na české scéně od roku 2002. Udělali jsme několik freewarových her, jako MouseTrap, Rybář, SunbulbZ, Device of Divinity nebo Flip-Flap. Za celou dobu existence tým nepřesáhl počet 9 členů. Momentálně je v týmu FiolaSoft členů 5, počítaje i se mnou, plus několik externistů, kteří nám právě pomáhají s nejnovější hrou Blackhole. Jinak Blackhole je náš druhý pokus o produkci „větší indie hry“. Ten první jsme si vyzkoušeli v roce 2010, kdy jsme představili hru PacIn: Nermessova pomsta – té se prodalo, když vezmu v potaz digitálky, krabičky a časopisy kolem 5000 kusů. Což je pro nás velmi pěkné číslo.

Co FiolaSoft inspirovalo k vytvoření zrovna takhle laděné hry? Inspirovaly vás nějaké konkrétní plošinovky, nebo jste si prostě řekli, že chcete udělat hezkou 2D skákačku ve vesmíru?

Myslím, že můžu prozradit něco zajímavého. Blackhole vznikl naprostou náhodou. My jsme si založili studio na tom, že děláme hry v trochu neobratném enginu. Game Maker. Game Maker je skvělý nástroj, ale má své limity. My jsme už naráželi a pomalu jsme se smířili s tím, že přejdeme na vyspělejší Unity. Bohužel jsme bojovali s tím, že máme nakoupené licence pro HD verzi PacIna. Ano, přesně jak čteš, dělali jsme kompletní HD remake naší hry z roku 2010 a chtěli jsme ji právě přeložit do angličtiny a vydat i na Steam. Problém byl ten, že v jednu chvíli jsme narazili u nové verze Game Makeru na takový problém, který nám to celé shodil do pekel. Tehdy přišel Vojta Stránský s projektem na odreagování. Vytáhl z šuplíku jeho velmi starý prototyp skákačky, kde se úrovně otáčejí směrem k hráči. Chvilku jsme se na to dívali. Zjistili, že prototyp je zábavný, je hravý a že ho lze rozšiřovat a de facto jsme ze dne na den vyměnili PacIna za úplně novou hru.

Hned jsme dělali průzkum a samozřejmě, co nás napadalo, byla spousta myšlenek. Nechceme dělat přímou kopii Spelunky, Raymana nebo Super Meat Boye. Ale super by byla kombinace všeho. Také jsme si řekli, že chceme, aby hra měla i adventurní prvky – protože jestli nám u PacIna něco vyšlo, tak to bylo vyprávění příběhu. Říkali jsme si, že se chceme vyprávění držet. Že to snad i tak nějak umíme a že je to právě ta přidaná hodnota, která lidi bude bavit. Tak vznikl Blackhole a příběh o posádce, která se ztratí uvnitř černé díry. Jestli je to dobrý tah a příběhová plošinovka někoho bude bavit, to se dozvíme v následujících měsících při Steam Greenlightu.

 

1 z 2
- +
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95217
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95215

1.

2.

Využili jste při vývoji Blackhole nějaké konkrétní zkušenosti z tvorby PacIna? Pokud ano, mohl bys uvést nějaký příklad?

Třeba právě příběh. Osekáváme věty, co to jde. Od začátku počítáme s vývojem jinak. Máme pevně daný začátek a konec. Víme, kde příběh začíná a kde končí. To je asi nejdůležitější příklad zkušenosti z vývoje. Protože u PacIna to bylo tak, že jsme dělali a dělali … a dělali … a neustále něco přidávali …

Blackhole bylo poprvé představeno v relativní tichosti na Game Expo 2014. Proč jste se rozhodli oznámit hru právě zde?

Právě kvůli zmíněné relativní tichosti. Nechci působit jako Drama Queen, ale hrozně dlouho jsme řešili v týmu design hry. Styl vyprávění. Efekty. Samotnou hratelnost. Jakým směrem se vydat. Plošinovka nám připadala jako mainstreamové řešení, prostě nyní skákačky frčí a zároveň je to možnost implementovat celkem dobře nové prvky, protože jsou hráči ke změnám v tomto žánru velmi tolerantní. Rozhodně jsme si jistější s projektem Blackhole, než „s klonem PacMana“. Dávali jsme si záležet, abychom představili nejdříve něco svého a až potom odhalili skákací mechaniky. A na základě toho přišla vhod taková menší soukromá prezentace před oficiálním odhalením.

Chtěli jsme vidět živě reakce, zda jdeme správným směrem. Zda je to něco, co nám třeba dovolí se děláním her živit. A zatímco naše plány pro Blackhole jsou velké, nejvíce záleží právě na tom, co se kolem projektu stane teď. Celý vývoj totiž jede z naší vlastní kapsy. Žádný Kickstarter. Žádné sliby. Žádné natahování. Je to challenge pouze a jen našeho přesvědčení. Chceme nekompromisně vidět, zda zvládneme hru „prodat“ a vydělat tak na další hru. Nebudu teď řešit, co by se s týmem stalo, kdybychom to nakonec nedokázali. O tom rozhodnou až měsíce před námi. Je brzo to hodnotit. Budeme se snažit udělat co nejlepší hru dovedeme.

 

1 z 2
- +
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95214
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95211

1.

2.

Takže zatím nemáte k dispozici nějaký „krizový plán“ pro případ, že by kampaň na Greenlightu nevyšla? A máte jistotu, že v případě úspěchu hra skutečně vyjde v září, jak plánujete? Resp. že nemůže vydání nějak pozdržet Valve? Ptám se proto, že pro hráče je Greenlight relativně španělská vesnice a je těžké vidět, jak to celé vlastně funguje a nakolik o vydání rozhoduje vývojář a nakolik Steam/Valve.

Jsem osobně hodně přesvědčen o tom, že o vydání rozhoduje vývojář. Nechci ovšem lhát. Víc zatím nevíme. Ale odborníci Valve se sami postarají konzultací s vývojáři o správný den vydání. Nyní je plán takový, že chceme všechno stihnout do září. A to chceme splnit, protože je to i náš interní limit pro další projekty. Pokud Valve přijde a řekne, že by bylo lepší Blackhole vydat v prosinci, uděláme to v prosinci. Pokud sami nebudeme stíhat, ale uvidíme, že jsou lidi natěšeni, určitě hru posuneme z vlastní iniciativy. A pokud neprojdeme Greenlightem? No, takhle, bude to index toho, že prostě lidi tu hru nechtějí a není dostatečně zajímavá a myslím, že je to fér přístup. Pokud prostě nedokážeme hrou zaujmout, tak se to velmi těžko dělá. Nečekáme, že projdeme Greenlightem hned tento měsíc nebo ten další. Pokud uvidíme ve statistikách Greenlightu, že je hodně lidí, co klikla na YES!, tak budeme čekat… pokud bude hodně NO!… Tak pak asi není co řešit…

Máte už nějakou představu o tom, jaké součásti Steamu by bylo vhodné využít? Předpokládám, že achievementy jsou samozřejmost, ale co např. Trading Cards? A neuvažovali jste o možnosti v případě velkého zájmu zařadit Blackhole do Early Access programu?

Early Access rozhodně ne. Chceme dodat finální produkt v takové podobě, jak jsme si ho vysnili. Co se týče ostatních „featur“, se Steam Workshop funkcemi, Trading Cards, Cloudem apod. se teprve seznámíme, pokud projdeme Greenlightem. To je i důvod, proč jsme šli do Greenlightu už s alpha verzí. Abychom měli čas případně všechno implementovat a naučit se. Určitě to nebude jednoduché. Sice nevíme, jak fungují achievementy – ale 100% s nimi počítáme.

 

1 z 2
- +
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95223
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95219

1.

2.

Bylo pro vás obtížné navázat spolupráci s Kirou Buckland a Blakem Swiftem kvůli anglickému dabingu? A co vás vedlo k rozhodnutí spolupracovat s českými YouTubery a dokonce jim přenechat některé role? Nemyslíš si, že tím můžete eventuálně některé hráče odradit? Brali jste toto rozhodnutí spíš jako risk, nebo jako sázku na jistotu?

Kira Buckland i Blake Swift jsou výjimeční lidé. Výborní herci. Mají svou fanouškovskou základnu a mají obrovské zkušenosti s dabingem pro hry. Nabídli jsme jim role formou klasického castingu a oba dva se přihlásili mezi prvními. Kira na první pokus udělala obrovský dojem a Blake? Ten nám vyrazil dech. Oba dva patří také mezi YouTubery a co víc, podílejí se na dalších kreativních projektech po celé Zemi. Co se týče české a slovenské scény, chtěli jsme přijít s něčím, co by nám pomohlo přiblížit hru mladším divákům. Dává to i logiku. Pokud jsi starší a čeští či slovenští YouTubeři tě nezajímají, nemáš je rád, nechceš s nimi hru – tak si prostě hru přepneš do angličtiny a jedeš. A naopak. Pokud máš za idol například výborného bloggera Selassieho – bude se ti jeho role ve hře líbit. Hraje ji on. Postava je podle něj. Hraje jakoby sám sebe v alternativní budoucnosti. Přitom nejsme jediní, kdo něco podobného dělá.

Nicméně nebereme to ani jako risk a ani jako sázku na jistotu. Bereme to jen jako rozšíření dabingu. Místo toho, abychom hledali „herce“, které v Česku nikdo nezná, spíše jsme vsadili na známější tváře – kteří mimo jiné mají zkušenosti s projevem před diváky a hráči, protože dělají známé Letsplaye. Pro mnohé je to super nová zkušenost a pro nás také. Tak jako tak, ten kdo nechce příběh si ho buď v Blackhole vypne (i tak půjde hru dohrát), nebo si hru prostě nekoupí. Stále si ale myslíme, že je zde velké procento hráčů, kteří česko-slovenský dabing ocení a když to bude někdo, koho znají, tak dvakrát více :).

Existuje v případě Blackhole možnost moddingu? Dokázali by nějací šikovní hráči hru snadno upravit nebo vytvořit vlastní úrovně? Všichni víme, jak jsou na tom „velké enginy“ typu Source, Unreal nebo Frostbite z hlediska modů, ale na méně nákladných enginech, mezi které Game Maker určitě patří, není modding zrovna často probírané téma.

Mody by se dělaly velmi, velmi, velmi těžko. Game Maker je velmi uzavřený nástroj. To ovšem neznamená, že si s myšlenkou editoru úrovní nepohráváme. Naopak. Velmi o tom přemýšlíme. Víš, tady je právě ta zlomená hrana. Máme velké plány s Blackhole a víme, kam ho můžeme posouvat klidně i rok po vydání. Stále můžeme sypat nový obsah, a to i třeba bezplatně. Ale nejdříve hru musíme prodat v takovém stavu, v jakém ji plánujeme. Tedy příběhová, singleplayer, challenge skákačka. Až potom se můžeme bavit o multiplayeru, editoru úrovní, DLC a dalších věcech. Rozhodně se tomu nevyhýbáme a v ideálním případě bychom se chtěli komunitě o hru starat podobným způsobem, jako u Indiana. Tedy chceme dávat lidem důvod, proč u ní zůstat. I kdyby to mělo znamenat ji zapnout třeba jen jednou za měsíc.

 

1 z 2
- +
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95225
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95222

1.

2.

Asi je ještě brzy o tom mluvit, ale pokud Blackhole uspěje, byli byste hru ochotní později vydat na další platformy? Co třeba takový SteamOS? Nebo i mobilní platformy?

Rozhodně chceme hru Blackhole vydat na co nejširší spektrum platforem. Začneme pozvolna. Linux a Mac v plánu cca měsíc po vydání PC verze. A poté míříme na PS3, PS4 a PS Vita. Protože to je věc, kterou Game Maker nyní aktivně podporuje a dokáže nám s tím velmi pomoci. Jako další platformy v jednání jsou tablety a mobily – ale tam spíše plánujeme nějakou mini verzi „Blitz“, časovku, challenge, než celou hru. Protože celá hra na tabletu by sice fungovat mohla, ale chci podotknout, že jsme doma hlavně na PC. Je to hardcore plošinovka. Lidi u toho můžou i brečet, že se nedostanou přes jednu podělanou plošinku, protože si to musí načasovat. Takže … na mobily by mělo spíše vycházet něco vyloženě pro každého. Nejsem si jistý, že je to i naše hra. Uvidíme po betatestu.

Existuje možnost, že bude podobně jako u PacIna k dostání (minimálně v ČR) také krabicová/sběratelská edice, nebo se tentokrát spolehnete čistě na digitální distribuci? A máte v plánu demo?

O demu silně přemýšlíme. Určitě bychom časem mohli uvolnit demo level, který můžete vidět i na videu. Každý by si ho mohl projít sám. Ale to je hodně těžké, protože to vychází z alpha verze hry, a je dost možné, že se hra ještě dost změní. Takže tady možná přemýšlím a plácám řádky. Je to o diskuzi s týmem, nic nemohu slíbit. Co ale můžeme s určitostí potvrdit je krabicová verze. Určitě existuje spousta dětí i dospělých, kteří nechtějí kupovat stále hry online a přes kreditky. Aby se hra dostala co nejširšímu publiku, rozhodně ji chceme dostat do obchodů. Zda tomu tak ale nakonec bude, oznámíme s blížícím se vydáním.

 

1 z 2
- +
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95227
Rozhovor s Filipem Kraucherem nejen o Blackhole 95210

1.

2.

Chtěl bys na závěr něco vzkázat všem hráčům, kteří o Blackhole jeví zájem?

Rád bych moc poděkoval za tvůj zájem Martine, a za zájem všech, kteří vidí v Blackhole smysl a těší se třeba na novou skákačku z česko-slovenského prostředí. Budeme se moc těšit, co na hru budete říkat, jak budeme vypouštět další lokace, novinky a odhalovat další spolupráce s YouTubery. Rozhodně moc děkuji za celý tým za veškerou podporu na Greenlight. Za sdílení, lajknutí, za každou zmínku – všechno pomáhá. Vždycky jsme v týmu razili cestu skrz komunitu. Steam Greenlight nám to dovoluje udělat právě skrze ni, proto vás nechceme zklamat. Do září budeme makat. Budeme makat takovým způsobem, že se vás budeme snažit překvapit každým novým videem, co uděláme. A pokud to vyjde, projde Greenlight a hra se dokončí a vydá – bude to právě i vaše zásluha. Ne jen naše. Další důkaz o tom, že hry mohou vznikat, protože prostě parta lidí chce něco dokázat a ostatní v tom vidí smysl. Těším se na tu zkušenost. Díky moc!

Také díky, za tvůj čas i za vyčerpávající odpovědi.

Blackhole je aktuálně naplánované na září letošního roku. Více o hře se dozvíte z nedávné novinky.

Štítky: blackholefiolasoftplošinovkarozhovorsteam greenlight
Předchozí článek

Star Wars od Visceral Games bude ve stylu Uncharted

Další článek

Dojmy: Skyrim Moded Out

Související články

Plošinovka Nocturnal se ukazuje v poutavém traileru
Novinky

Plošinovka Nocturnal se ukazuje v poutavém traileru

před 2 týdny
Vyzvedněte si Jazz Jackrabbit 2 Collection zdarma
Novinky

Vyzvedněte si Jazz Jackrabbit 2 Collection zdarma

před 3 měsíci
Dojmy z hraní alfa verze Matcho
Preview

Dojmy z hraní alfa verze Matcho

před 4 měsíci
Další článek
Dojmy: Skyrim Moded Out 8146 1

Dojmy: Skyrim Moded Out

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    10 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    9 Autoři komentářů
    fifasczFiolaMalasnikovpatasdeshipo Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      fifascz
      Komunita
      Level 11
      fifascz
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Filip Kraucher Jak to vidíš s PS Vitou? :) Byla by i krabicovka, nebo jenom pouze pomocí PS Store?

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      31. 7. 2014 15:45
      Filip Kraucher
      Komunita
      Level 30
      Filip Kraucher
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Malasnikov: Díky za podporu! Co se týče Playstation Store – tam platí to samé pro Greenlight. Když se dostaneme se hrou na Steam, jednoduše ji pomocí Steamu (který na PS také je) protlačíme na PS Store :) . Pokud nám zahlasuješ, budeme moc rádi! Díky!

      Co se týče liveplayů. Jakmile upadne povyk kolem novinek Blackhole, vrátím se k práci herního novináře :) .

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      7. 4. 2014 18:30
      Malasnikov
      Komunita
      Level 50
      Malasnikov
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Cau Fiolo, odvedli jste s tymem skvelou praci. Pokud se vam podari Blackhole dostat na Playstation Store, tak vas moc rad podporim. Preju ti (a tvymu tymu) at nenastanou ve vyvoji zadny problemy, podari sem vam dostat Blackhole do prodeje a nasledne at prodejni cisla vypadaji minimalne jak ty u GTA V :D Libi se mi ze hra sice vypada jednodusse, ale ve skutecnosti az tak jednoducha neni. Videl jsem gameplay video a obcas to vypada jak velka vyzva…a to od skakacky ocekavam. Mozna by jste jeste mohli pridat nejaky nepratele na oziveni hratelnosti, ale nevim jestli by to bylo mozny nebo by to z jakyhokoliv duvodu neslo. No necham se prekvapit a tesim se na vydani :)

      Mimochodem, budes natacet zase nejakej Liveplay? At uz s Mendysem nebo s nekym jinym? Liveplaye jsou jednoduchy na natoceni a jsou hodne zabavny. Kdyby byli casteji tak bych byl rad.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      7. 4. 2014 11:36
      Filip Kraucher
      Komunita
      Level 30
      Filip Kraucher
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Cena bude do 13, 99€ za 9+ hodinový gameplay a půlroční další podporu hry zdarma (dodávání nových úrovní každý týden) – takže po dokončení hry stále máte na co se těšit :) . Hra je to velká. Pozor.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      6. 4. 2014 22:56
      dedly
      Komunita
      Level 45
      dedly
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      shipo: dyt 5+h hratelnost nemaj koikrat ani hry za 50 euro xD

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      6. 4. 2014 20:28
      shipo
      Komunita
      Level 25
      shipo
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Kolik hodin tedy hra zabere? Jaka bude cena na Steamu?

      Osobne by to pro mne melo cenu: 5+hodin za 95Kc (do 3. 5eura)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      6. 4. 2014 19:09
      fallanga
      Komunita
      Level 45
      fallanga
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Na tuhle hru se celkem těším. Uvidíme co z toho vznikne.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      6. 4. 2014 16:22
      Vousac
      Komunita
      Level 20
      Vousac
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Souhlasím, ten Selassie mně tam vyloženě nebaví a jeho dabing je prostě o ničem. Chápu, že s tím nemá zkušenosti, ale vážně je bolest jeho dabing poslouchat.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      6. 4. 2014 15:54
      Ardis
      Komunita
      Level 43
      Ardis
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Furt doufám, že přeobsadí Selassieho, který se tam nehodí.

      To i Minecrafák by se tam hodil líp :-D ;-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      6. 4. 2014 15:31
      skylines
      Komunita
      Level 53
      skylines
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      No jedno euro bych za to asi dal. Dvě už ani náhodou. :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      6. 4. 2014 15:19

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Epic rozdává dvě hry zdarma

      Epic rozdává dvě hry zdarma

      2. 2. 2023
      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      30. 1. 2023
      PlayStation Plus

      Únorová nabídka v PlayStation Plus předčasně odhalena

      29. 1. 2023
      Duchovní nástupce Heroes of Might and Magic brzy dorazí do předběžného přístupu

      Duchovní nástupce Heroes of Might and Magic brzy dorazí do předběžného přístupu

      31. 1. 2023
      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      Dojmy z třetí epizody seriálu The Last of Us

      96
      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      Recenze Forspoken – z Hell’s Kitchen do světa draků a kouzel

      52
      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      PC verze The Last of Us Part I se zpozdí

      36
      Bossové v Atomic Heart nebudou žádná ořezávátka

      Atomic Heart se ukazuje v souhrnném videu

      18
      Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

      Nová ukázka z Kirby’s Return to Dream Land Deluxe

      5. 2. 2023
      Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

      Evil Dead: The Game dostal battle royale režim

      5. 2. 2023
      Přehled esport novinek z 5. týdne

      Přehled esport novinek z 5. týdne

      5. 2. 2023
      Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

      Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy

      5. 2. 2023

      Nejnovější komentáře

      • Mighty: Už za pár dní si budete moci vyzkoušet RTS Builders of Greece
      • Adam Král: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • TrueT: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • jawoxi: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • jawoxi: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      • skylines: Agraelus vybral čtvrt milionu korun na charitu pro psy
      Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

      Recenze deskové hry Můj první nedobytný hrad

      4. 2. 2023
      The Crew Motorfest vás vezme vstříc ostrovnímu ráji

      The Crew Motorfest vás vezme vstříc ostrovnímu ráji

      31. 1. 2023
      Ještě letos dorazí nový Tomb Raider

      Ještě letos dorazí nový Tomb Raider

      2. 2. 2023
      MLB The Show 23

      MLB The Show 23 oficiálně oznámeno

      31. 1. 2023
      Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

      Recenze SpellForce Conquest of Eo – impozantní souboj mágů

      3. 2. 2023
      Design nepřátel a nová gameplay ukázka z remaku Resident Evil 4

      Design nepřátel a nová gameplay ukázka z remaku Resident Evil 4

      2. 2. 2023
      Steam

      Valve oznámilo přesné datum dalšího festivalu Steam Next Fest

      30. 1. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář