Dojmy z hraní PC verze
První hra francouzského vývojářského studia Dontnod Entertainment nesla název Remember Me a šlo o akční adventuru z cyberpunkového prostředí. Titul byl hodně kontroverzní, některé hráče zaujal, jiné zas naopak výrazně nenadchl. Možná právě proto se vývojáři z Dontnodu rozhodli, že vstoupí do vod adventur, které mají v současné době vysokou pravděpodobnost na úspěch.
Počátečním krokem na této cestě je jejich nový titul Life is Strange, jenž je podobně jako jiné adventury těchto dnů rozdělen na více částí, lépe řečeno na pět. Jelikož máme prozatím k dispozici jen začátek tohoto příběhu, rozhodli jsme se, že se vyhneme hodnocení a hru oceníme až jako celek.
Neobyčejný příběh
Příběh Life is Strange prožíváte v kůži dospívající dívky Max, která se po řadě let prožitých v Seattlu vrací do oregonského městečka Arcadia Bay, kde vyrůstala. Důvod jejího návratu je studium na prestižní Akademii výtvarných umění, kde chtěla rozvíjet svůj talent. Člověk míní, ale život mění. Jednoho dne se jí totiž na toaletách při spatření smrtelné nehody podaří vrátit čas. Což je pro ni celkem velký šok. Naštěstí jí ale tato nová dovednost umožní zachránit její dávnou přítelkyni z dětství Chloe, s jejíž pomocí začne odkrývat temné skutečnosti, která stojí za zmizením jedné ze studentek.
Ve škole, kde Max studuje, potkáte řadu různých postav. Prakticky každá z nich má unikátní charakter, ať už se jedná o arogantního boháče, chlapce s pistolí, povrchní královnu krásy, přihlouplého sportovce či oběť šikany. Dalo by se říct, že nám hra ukazuje reálnou sestavu osazenstva amerických škol. Čím déle ale budete v tomto světě, tím větší budete mít chuť poznat lidi ve vašem okolí do hloubky. Dá se říct, že každý zde má určité tajemství, bude tedy jen na vás, jestli je za pomoci svých schopností rozluštíte.
Základním kamenem této hry je Unreal Engine 3, který má už své nejlepší léta za sebou, i přesto ale má Life is Strange příjemný grafický kabátek, který hráče naprosto vtáhne do života hlavní hrdinky. Není to však jen grafika, která zaujme. Krom ní, je tu i výborný soundtrack a perfektní dabing každé z postav, které v ději vystupují. Po zkompletování všech elementů, před sebou máte skutečné umělecké dílo.
Motýlí efekt
Max může využít schopnost cestovat zpátky v čase pouze v moment, kdy spatří motýla. Když jsem motýla vidět poprvé, vzpomněl jsem si na jednu z povídek Raye Bradburyho. V té cestoval do minulosti zabít motýla, čím způsobil změnu celé historie. Stejně jako ve zmíněném příběhu, i v Life is Strange může detail rozhodnout o budoucnosti. Motýlí efekt je v tomto titulu zobrazen na jedničku. Aby ale měly volby a rozhodnutí určitou váhu, máte možnost reverze jen v dané lokaci či určité části příběhu, díky tomu se nevytratí touha dát si Life is Strange klidně znovu od začátku, protože na vás vždy bude čekat něco nového. Tohle je totiž hra, kde má i sebemenší akce určitou odezvu.
Rozhovory, díky již uvedenému prvku cestování, mají hodně zajímavý průběh. Využíváte v nich totiž i události, které se stanou v budoucnosti, tím pádem dostanete do rukou menší výhodu. Pro příklad bych uvedl situaci, kdy u jedné z dívek objevíte těhotenský test, jelikož se na něj ne poprvé podíváte, nebude z něj daná osůbka moc nadšená, takže se vrátíte o pár sekund zpět a testu se ani nedotknete, místo toho začnete rozhovor, v kterém nadhodíte téma o drbu, který Max zaslechla. Na budoucí matku tento přístup zapůsobí hodně pozitivně a vaše hrdina z toho vyjde jako správná kamarádka a ne jako otravná slídilka.
Jen tak dál
Dá se říct, že se první epizoda Life is Strange hodně povedla. Perfektní příběh, postavy, soundtrack a řada dalších prvků dávají této hře hodně slušný startovní náboj. Do budoucna se rozhodně můžeme těšit na řadu zajímavých rozhodnutí, které před nás osud postaví. Začátek příběhu Life is Strange se skutečně povedl. Časem se ukáže, jestli ostatní kapitoly dokážou utvořit perfektní celek a následně plně zhodnotit svůj potenciál.
Dohrál jsem EP1 a musím potvrdit že tahle hra na angličtinu náročná neni. Ale na překladu se dělá, co vím. Ani by nebylo špatný, kdyby to udělali na android / iOs. Mobil by tuhle nenáročnou hru krásně pobral.
Jo jo, ten příběh je pěkněj. Mám v hlavě hlavně jedničku, kterou jsem dohrál snad na dva zátahy (všech pět epizod) .
Micronex: Já zrovna WD hraju na PC a ten příběh je vážně nářez. I když jsem na PC hry nikdy nehrál, tak k vůli té české lokalizaci, kterou PC verze má, mě to prostě donutilo.
Tohle vydavani na epizody se mi taky moc nezamlouva…kvuli tomu jsem prestal hrat WD, proste me ta hra neudrzi u deje, kdyz si ji nemuzu davkovat tak jak ja chci. Jinak ale hra hodne zajimava a propracovana, mozna si ji jednou, az bude kompletni, dam
Velice povedena a kupodivu na AJ nenarocna adventura. Bombice …. smekam prehazovacku ! ! !
Mistrovské dílo už teď to beru jako nejlepší adventuru 2015. A bude těžké to změnit. Tak jako se těším teprve na DRUHOU epizodu jsem se netěšil ani na cele walking dead 1, 2 twau a celkově na telltale dohromady.
Zase na epizody? ? ! ! Nechapu co to je za moresi. . to si muzou strcit tam kam svetlo nesviti. Tohle vydavani na epizody je nejvetsi vymrd ze strany vyvojaru.
TD: Já to chtěl jen uvést na pravou míru
Mám to za sebou a naprosté zjevení. Především po stránce soundtracku neskutečná paráda
Jak už jsem zmínil ve svém dřívějším komentáři, tak mě Life is Strange hodně překvapil, a to jsem hrál jen demo. I grafika na staré PS3 vypadá pořád moc pěkně.
Ano RPGčeštiny na tom skutečně dělají, viz: [ odkaz ]
Ananas, wolfsteinar: Asi na tom bude dělat parta z RPGčeštin…ale jinak jsem to zkusil na půl hoďky a ta angličtina tam je v pohodě…
Právě jsem dohrál trial, zajímavá hra, opravdu mě zaujala takže unlockuju full verzi
Mohu doporučit a hlavně nepotřebujete zas takové znalosti angličtiny…. stačí ta středoškolská
fallanga: Myslel jsem to tak že po opuštění daného místa už událost nezměníš