Asi se všichni shodneme, že Ghost Recon: Wildlands je graficky nádherná hra. A to na všech platformách, ať je to počítač či konzole. Smekám před vývojáři Ubisoftu, že se jim podařilo i na televizních krabičkách vytvořit vcelku plynule fungující a pohlednou grafiku bez nějakých výraznějších kompromisů oproti PC verzi, jak je to jinde obvyklé. I ta dohlednost, jako často zásadně diferenční prvek mezi PC a konzolemi, je prakticky totožná a daleká. Však konzole v kvalitě obrazu zhruba odpovídají třetí vysoké z celkových pěti předvoleb grafiky na PC. Není ovšem sporu, že když máte odpovídající železo, na PC hra může vypadat a běžet ještě mnohem lépe a hlavně plynuleji než na konzolích.
Poživačná Bolívie
Nad ten třetí stupínek nastavení grafiky je Ghost Recon: Wildlands již dost nenažraný a nic moc se na tom s novými ovladači i posledními záplatami od druhé bety nezměnilo. Ghost Recon: Wildlands je na PC zkrátka jeden z nejnáročnějších titulů současnosti, což je celkem pochopitelné. Obrovský a detailní svět s více než dvacetikilometrovými hranicemi, kde se klátí skoro každé stébélko, mráčky vytrvale plují po obloze a kde se plynule mění počasí i denní doba, holt něco stojí. Na svém celkem zánovním počítači (i5 3,7 GHz, GTX970 4 GB, 32 GB RAM) obecně nemám problém cokoli při FHD rozlišení 1920 x 1080 bodů rozjet na maximální nastavení (snad jen vyjma nejpokročilejších technik vyhlazování). U Ghost Recon: Wildlands už jsem ale musel krapet více laborovat.
Problémem Ghost Recon: Wildlands na kartách NVIDIA nižší a střední třídy jsou milisekundové propady snímků, které vám benchmark ani Fraps nezaregistrují, ale nějak cítíte, že i přes indikaci 60 FPS není pohyb úplně plynulý. Což je citelné hlavně při jízdě. Poslední verze ovladačů 378.78 to krapet opravila, ale mně pomohlo až limitování obnovovací frekvence na nižší hodnotu pod 60 FPS. Protože synchronizace je jinak poměrně náročná a bez ní se na řádkující obraz zase nedá dívat. Jelikož takové hry z pohledu třetí osoby hraju na gamepadu (na klávesnici je ostatně zdejší řízení vozidel strašlivé), uzamčení frekvence na 50 či 40 FPS a nastavení hry na druhou nejvyšší kvalitu „velmi vysoká″ mi poskytlo plně plynulou grafiku s nerušeným pohybem, která propady již netrpěla.
„Na dvě nejvyšší předvolby vypadá Ghost Recon: Wildlands na PC podstatně detailněji než na konzolích.″
Pokud tedy máte podobné problémy s plynulostí na vašich kompech, zkuste si maximální počet snímků mírně srazit a uzamknout. Sice tím přijdete o synchronizaci, ale zase si můžete při nižším snímkování dovolit podstatně lepší grafiku, načež i vertikální tearing a stuttering je naprosto neznatelný. A netřeba uvádět, že na dvě nejvyšší předvolby vypadá Ghost Recon: Wildlands na PC podstatně detailněji než na konzolích. Při hraní na konzolích jsem se kolikrát přistihl, že se k televizi nakláním, abych např. při odstřelování v dalekém křoví vůbec zachytil nepřátelský cíl. PC má v tomto nezanedbatelnou výhodu v blízkosti monitoru a jeho vyšší ostrosti obrazu, kdy se vzdálenější objekty mnohem snáze lokalizují, byť poměr vykreslované vzdálenosti k počtu a detailu objektů je víceméně všude podobný.
Mrkněte na obrázek
Velmi ale kvituji malou, ale o to praktičtější drobnost, kterou bych rád viděl i u všech ostatních her jako dobrý standard na PC verzích. V menu podrobného nastavení obrazu má hra ilustrační obrázek, na němž vždy perfektně vidíte, jaký vliv bude mít ten který zapnutý či vypnutý efekt na kvalitu grafiky! Díky tomu zjistíte, že nějaký efekt vlastně ani nepotřebujete, protože se vám nelíbí nebo jej ani nezaregistrujete. Vůbec i nastavení grafiky samotné je velice podrobné a každá veličina je navíc přímo vysvětlena, z čehož je vidět, že PC verze byla vyvíjena ruku v ruce s konzolovkami a bylo jí věnováno patřičné péče.
„Ghost Recon: Wildlands je jednou z prvních her, které nativně podporují připojení DualShocku 4 do PC.″
Jakkoli je Ghost Recon: Wildlands jednou z prvních her, které nativně podporují připojení DualShocku 4 do PC (s bezdrátovým USB adaptérem), tak se mi nepovedlo tento ovladač rozchodit. Stále se po spuštění hry sám od sebe točil pohled dokola a nepomohlo ani nové zapojení, spárování, kalibrace, ani šikovná utilitka DS4Windows. Ta dokáže z bezdrátově připojeného DualShocku 4 emulovat klasický Xbox 360 ovladač zapojený kabelem pro hry, jež PS4 joypad nepodporují.
Nepotřebný benchmark
Hra obsahuje také vlastní benchmark, ten ale moc nedoporučuji, protože se při každém spuštění zdlouhavě načítá a vlastně ani není potřeba. Prvotní náhled při testování grafického nastavení poskytne již zmíněný ilustrační obrázek v nabídce pokročilého nastavení grafiky. Navíc klient UPlay, přes něhož se hra spouští, stejně nabízí možnost zobrazení snímkovací frekvence v rohu obrazovky, takže je mnohem rychlejší si všechno měnit přímo při hraní a pouze se hbitě přepínat mezi menu a hrou. Opět přitom jinde zdaleka nebývá pravidlem, že nastavení grafiky je přístupné kdykoli ze zapauzované hry, což by měl být dnešní standard.
Nikdo není pozadu
Nakonec se dá shrnout, že se Ghost Recon: Wildlands povedl na jakékoliv platformě a žádná není nechtěným levobočkem, který to odnesl za ostatní. Což je dobrá práce vývojářského týmu, jenž má ovšem se sérií bohaté zkušenosti, tak se není co divit. Pokud ale máte silnou výpočetní strojovnu, je jasné, že nejkvalitnější obrázek dostanete právě na počítačích, byť opravdu velkých rozdílů oproti konzolím si všimnete jen při přímém porovnání. A to je myslím velice solidní vizitka celé hry.
Přečtěte si recenzi na Ghost Recon: Wildlands.
Ghost Recon: Wildlands koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Nevedel by nekdo jak aktivovat ten Vsync? Policko v nastaveni mam zasedle a rozkliknout mi to nejde. Rovnez mi nejde zmenit nastaveni rozliseni monitoru
Musíš mít nastavený obraz na celou obrazovku. Bez okrajů a v okně je vsync nefunkční.
Odpověď na komentář uživatele
TDUmaniak
Ne a stejnou odpověď bys dostal i před třema rokama. Kup Rysen 6jádro až vyjde.
Nebo si kup Intel Pentium G4560 s tím že do budoucna můžeš tam hodit i7 7700K.
Odpověď na komentář uživatele @Zbrojovak
Ano, zvažoval jsem přechod na i5, ale výsledná částka mojí představy s GTX1070 byla taková, že to pro mě nemá smysl. Kvůli těm pár hrám, co ještě kdy budu hrát, nemá smysl "investovat" 30k. Já snad začnu koukat po X1, kde taky můžu hrát Horizon 3. .
Odpověď na komentář uživatele @Zbrojovak
Ano, zvažoval jsem přechod na i5, ale výsledná částka mojí představy s GTX1070 byla taková, že to pro mě nemá smysl. Kvůli těm pár hrám, co ještě kdy budu hrát, nemá smysl "investovat" 30k. Já snad začnu koukat po X1, kde taky můžu hrát Horizon 3. .
Odpověď na komentář uživatele
TDUmaniak
Nema, a Phenom uz je dneska bida, sam sm ho mel a presel na I5 6500 a rozdil ve vykonu je obrovskej
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Zvažoval jsem přechod na osmijádrové FX, ale má to vůbec smysl?
Odpověď na komentář uživatele
TDUmaniak
Jak v čem. Pokud máš optimalizovanou hru která využije více jader procesorů tak tě grafika brzdí. Pokud máš špatně optimalizovanou hru která chce hlavně výkon na jádro tak prostě jakkoliv dnešní i3 nebo poslední Pentium tvůj procesor těžce rozdrtí.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Nečekám obrovský výkon, ale je pravda, že i taktovaná 1090T na stabilních 3, 6 GHz (bohužel asi horší kus) tu grafiku brzdí.
Odpověď na komentář uživatele
TDUmaniak
6 jádro Phenom II je výkonnější než kdejaký buldozer. Spíše s tou grafikou bych počítal s rozlišením 720p spíše.
Nemá někdo ozkoušeno na AMD Phenom II X6 (ideálně v kombinaci s GTX760 4GB) ? Chtěl bych to zkusit, ale min požadavky udávají AMD FX, tak aby to fungovalo a nebylo to jako Mafia 3. Už moc nehraju a tak se mi upgrade moc nevyplatí. .
Odpověď na komentář uživatele
Foxy
Navíc čtu ty SLI chudáky jak plakají na Nvidia fórum o podporu SLI pořád.

Podle mě GTX 1080 je opravdu zbytečnost a GTX 1070 do SLI taktéž, jelikož ti druhá pojede pomaleji
vůbec to není tak, že budeš mít 2x tolik paměti, rychlosti atd. Tak proč vůbec druhou do SLI
A vývoj jde tak dopředu, že životnost GTX 1060, 1070 bych odhadoval tak 3-5 let a 1080 Ti možná o trochu déle (z pohledu programů, her, grafiky) . Proto podle mě nemá smysl vyhazovat 22tis za nej verzi grafiky na 5 let a radši investovat každé 3 roky do nové 
Já si naopak myslím, že GTX 1080 TI, až budou nereferenčky do 22k, tak to bude super kup. Ale taky si zatím vystačím s GTX 1070 a později druhou do SLI
Odpověď na komentář uživatele
declare
To mě vysvětli. Na co si kupovat GTX 1080 TI? Grafika přes 22K a stejně si 4K60 na ultra nezahraješ. K čemu to? Dle mého názoru vyhozené peníze.
Navíc každým rokem to bude horší. Pro mě je GTX 1070 konečná. Aspoň dokud tu nebudou pořádné VR hry a VR headsety s 4K rozlišením.
Odpověď na komentář uživatele
declare
Souhlasím s tebou. GR Wildlands má podle mě podobný model jako The Division, kde vidíš jen nejbližší textury a vzdálenější textury se postupně dočítají. Je to zřetelné, když se někam dostaneš moc rychle…textury nejsou ostré (jsou hladší) a postupně se teprve doostřují a vykreslují. Mě osobně nejvíce zatěžuje a zpomaluje HDD, jelikož GR Wildlands nemám nainstalováno na SSD, ale na klasickém disku. Hře prvních 15 minut trvá, než se kompletně načte a disk nepřestává hrabat. Po 15-20 min už je vše plynulé, bez problému a i disk už tolik nedočítá.