Když Michael Condrey a Glen Schofield založili studio Sledgehammer Games, přinesli do série Call of Duty nový vítr. Nejprve se podíleli na vývoji úspěšného Modern Warfare 3, ze kterého si vzali mnohé, a to pak společně s novými nápady uplatnili po třech letech ve futuristickém Advanced Warfare. Nyní přichází se silně očekávaným WWII, které se vrací zpět k vytouženým kořenům série. Schofield i Condrey jsou na svoje dílo moc pyšní a očekávají od něho, že se série opět postaví na nohy, stejně jako za starých dobrých časů.
Náplň hry
V kampani se vžijeme do mladého vojína Ronalda „Reda“ Danielse, který pochází z malého zapadákova v Texasu. Po vzoru svého otce, veterána první světové války, se na jaře roku 1944 přihlásí do americké armády, aby se v Evropě postavil nacismu. Avšak už samotné vylodění na březích Normandie ho usvědčí v tom, že tohle nebude procházka růžovým sadem. Danielsovu motivaci, aby válku přežil a ve zdraví se vrátil domů, navíc zvýší jeho těhotná přítelkyně, jíž zanechal doma. Na bojišti Red nebude sám a společnost mu bude dělat jeho nejlepší kamarád Robert Zussman (židovský mladík z Chicaga), poručík Joseph Turner (rozený velitel) a seržant William Pierson (paličatý veterán). Sem tam spojíme síly s lokálním odbojem či britskou rozvědkou a poženeme nepřítele zpátky do Německa. Jak se však válka táhne, vojáci zjistí, že kromě Němců budou muset čelit také své vlastní psychice.
V rámci kampaně navštívíme většinu významných bojišť západní fronty. Zúčastníme se vylodění v Normandii, osvobození Paříže, bitvy v Ardenách, usedneme do letadla RAF nebo se projedeme tankem v ruinách Cách. Návrat ke kořenům se projeví i v systému zdraví, jelikož autoři odstranili z kampaně automatickou regeneraci. Místo toho se budete muset spolehnout na mediky a bratry ve zbrani, kteří vám také budou často házet munici. Tanková mise navíc bude unikátní v tom, že prostředí bude plně zničitelné, narozdíl do zbytku hry. Na své si přijdou i příznivci stealth postupu, jelikož nebude chybět ani mise, během níž v přestrojení infiltrujeme německé velitelství.
Tvůrci při vývoji měli po ruce historika Martina K. A. Morgana a snažili se o co největší historickou autenticitu. Hra jednoho hráče je velice temná, připravte se tedy na rasismus, sexismus, antisemitismus, xenofobii a pořádnou dávku brutality. Narozdíl od online složky se zde také hojně vyskytuje svastika a další symboly spjaté s Třetí říší.
Když už je řeč o online hraní, hra více hráčů opět staví na známých základech, avšak letos se série dočkala řady novinek. Systém Create-a-Class byl nahrazen pěti Divizemi, které nabízí odlišné schopnosti a trénink (výpad s bajonetem či vznětlivé broky). Návrat hlásí scorestreaky, díky nimž může hráč usednout do kokpitu letadla či přivolat minometnou salvu. Zatímco kampaň je orientována jen na západní frontu, v multiplayeru se podíváme i na jiná místa po světě, od břehů Francie až po vzdálený poloostrov Krym. Zbrojní arzenál je obrovský a na výběr dostaneme zbraně z celé války, ať už se jedná o STG44, Thompson, japonský Type 100 či sovětský PPSh-41.
Kromě klasických herních módů přichází WWII s příběhovým režimem War, kde hráč stane na straně Osy či Spojenců. Narozdíl od běžných zápasů zde musí plnit zadané úkoly (oprava mostu či zničení muničního skladu) a postupovat napříč speciálními mapami. V operaci Breakout tak musí Němci ubránit francouzské město, zatímco Spojenci ho musí dobýt. K dispozici bude i technika, od letadlových děl po tanky. War režim bude hlavně o taktizování a dovolí hráčům stavět barikády a kulometná hnízda.
Největší novinkou je však sociální prostor Headquarters, který funguje podobně jako Tower z Destiny. Zde se může najednou setkat až 48 hráčů, kteří spolu komunikují, soutěží, ukazují dosažené úspěchy a vrhají se na týmové akce. Vrací se i Firing Range, kde můžete s ostatními hráči procvičovat svojí mušku a zkoušet nové zbraně. Popřípadě lze vyzvat někoho na duel v blízké jámě. Headquarters také budou doprovázet různé akce, kdy budete muset bránit základnu před nálety Němců. Vrací se také neoblíbený Supply Drops systém, který bude silně sázet na výbavu. Vývojáři pro nás připravili tunu kosmetického materiálu, od uniforem a kamufláží až po různé úpravy vzhledu zbraní. Hráči si mohou upravit svou postavu tak, aby jim vyhovovala. Lze tak hrát i za ženy či za postavy černé pleti, a to klidně i na straně Osy.
Jestli jste fanoušky kosení nemrtvých, tak ani tento díl o ně nebude ochuzený. Nacistické zombie se vrací a jsou děsivější než kdy předtím. Zakladatelé studia mají prsty v sérii Dead Space a mnohé si z této značky odnesli. Příběh se bude točit kolem skupiny čtyř hledačů umění, které ukradli nacisté za války. Místo relikvií však v bavorském městečku odhalí zvracené okultní experimenty a hordy nemrtvých nacistů. Kromě klasických chodců se připravte na agresivní běžce, obří zrůdnosti a zombíky ovládající plamenomet. Nebude chybět ani motorová pila a elektrikou napájené pasti.
DLC
Letošní díl stejně jako ty předchozí doprovodí Season Pass, který ušetří jeho majitelům až 10 dolarů/euro na stahovatelných balíčcích. DLC by měly pravděpodobně být opět čtyři a každé nabídne několik multiplayerových map a jeden zombie zážitek. Veškerý dodatečný obsah obdrží nejdříve majitelé konzolí PS4, a to s měsíčním náskokem z důvodu časové exkluzivity, kterou si zaplatila společnost Sony. Majitelé Season Passu navíc dostanou předělávku ikonické mapy Carentan z vůbec prvních dvou dílů série Call of Duty.
Datum vydání a platformy
Call of Duty: WWII vychází 3. listopadu na PC, PS4 a Xbox One.
HW požadavky PC verze
Minimální požadavky
• Operační systém: Windows 7 64-Bit nebo novější
• Procesor: Intel Core i3 3225 nebo ekvivalent
• Operační paměť: 8 GB RAM
• Místo na disku: 25 GB
• Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 660 @ 2 GB / AMD Radeon HD 7850 @ 2GB
• DirectX: Verze 11.0
• Internet: Vysokorychlostní připojení k internetu
• Zvuková karta: kompatibilní s DirectX
Doporučené požadavky
• Operační systém: Windows 10
• Procesor: Intel Core i5-2400 / AMD Ryzen R5 1600X
• Operační paměť: 12 GB RAM
• Místo na disku: 25 GB
• Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 970 / GTX 1060 6GB nebo AMD Radeon R9 390 / AMD RX 580
• DirectX: Verze 11.0
• Internet: Vysokorychlostní připojení k internetu
• Zvuková karta: kompatibilní s DirectX
Česká lokalizace
Čeština se Call of Duty: WWII vyhne velkým obloukem a texty v češtině nalezneme maximálně na obalu krabicové verze a v přiložených letáčcích. Naposledy se čeština v rámci fanouškovské iniciativy vyskytla v Black Ops (2010), avšak vývojáři skrze patche všechny tyto snahy odstranili ze hry.
Kde hru koupit?
Call of Duty: WWII koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk. Za předobjednávku obdržíte 2XP Token do multiplayeru na čtyři hodiny, animovanou Nazi Zombies kamufláž a Permament Unlock Token. Ten vám ve hře více hráčů umožní ze začátku odemknout jakoukoliv zbraň, která vám zůstane po zbytek hry odemčená. Animovaná kamufláž se však týká pouze módu Nazi Zombies.
Nejzajímavější videa
Odpověď na komentář uživatele
midder
Je fakt, že jsem ze začátku na některých mapách pobíhal od jednoho konce na druhý a na protihráče ne a ne narazit, ale to jen do té doby, než jsem "pochopil" systém znovuoživení a začal sledovat minimapu, no a od té doby to byla celkem pohoda. Ale byla by fajn alespoň jedna vetší mapa v módu war, kde by se hrálo alespoň 12vs12.
Odpověď na komentář uživatele
N3RWO
Je fakt, ze nektere mapy jsou dokonce moc velke na ten maly pocet hracu, coz je dost zvlastni u Call of Duty.
Ten kdo po demu nadava na maly mapy asi nevi jak velke mapy jsme tu meli drive a nebo to je Battlefield fanboi co proste musi mit nejaky kecy.
Ja nepisi, ze mapy jsou velke, ale z meho pohledu jsou nektere "moc velke" na pocet hracu co se tam muze prohanet.
Nevím, já osobně jsem po PC betě tak nějak na vážkách. Když jsem viděl betu na konzolích, tak jsem nad multiplayerem zlomil hůl, ale po víkendové zkušenosti můžu s klidem říct, že mě hra bavila. Samozřejmě jsem přivřel oči nad ženskýma se vzteklinou a opálenýma SSmanama, ale jinak byl můj chtíč po vřavě z 2. Světové války uspokojen. Beru jako výhodu, že jsem CoD hrál naposledy v roce 2010, to vyšel Black Ops a tak nemusím hejtit na to, že ve WWII nejsou od posledních dílů žádné zásadní změny. Co mě v multiplayeru vážně mrzí, je žalostně malý počet hráčů na jedné mapě. Kdyby tam dostali pár větších map pro alespoň 24 hráčů, tak bych si chrochtal blahem.
To ze nebude hra v multiplayeru autenticka bylo jasny, pokud nebude ani v singleplayeru, tak to uz je spatne. Ja jsem prozatim po bete spokojen.
Betu MP nového CoD jsem nestihl ale vím, že by mi rozhodně nebavil. Male mapy, uřvaný ženský a všechno se odehrává jakoby zrychleně. Chápu, že pokud autoři chtějí aby se hrála hra po celým světe nacpat tam hákáč nemůžou ale proč to alespoň není autentický? Už ted je na Steamu k dostání dosti MP her podobných starému CoD z 2. s. v. Nejspíš si počkám na nějakou slevu par měsíců po vydání a to jen kvůli SP, který snad neposerou.
Singleplayer je poslední nadějí spolu se zombíky. Multiplayer (a PC verze) zklamal na plné čáře.
Odpověď na komentář uživatele
Malasnikov
Je to call of duty
Za ty roky co to pořád vycházím vím že ať zapnu jakejkoliv díl tak budu hrát uplně stejně jako u každýho jinýho dílu.
Odpověď na komentář uživatele
Rack
U těch sci-fi šaškáren jsem pro to měl pochopení že to budou masakry na malých mapách. Tam byla i nějaká ta vertikalita, takže to stačilo. Ale od druhé světové bych opravdu čekal něco jinýho. No a ono je to pořád to stejný akurát v jiných texturách a bez deseti metrových skoků. No nic no tak aspoň ten singl bude lepší než v BF. Jinak Battlefield 1 rulez.
Odpověď na komentář uživatele
Malasnikov
Mohl si napsat rovnou že tě nebaví MP část CoD, protože všechny MP u CoD jsou uplně stejný= malý mapy na kterých se masakrují hráči, víc v tom ani hledat nemůžeš protože to tam není
Já to asi koupim, ale jenom kvůli singlu, kterej věřím že bude dobrej. Multiplayer mě dost zklamal a určitě zůstanu u stokrát lepšího Battlefieldu 1. Ten je ve všech ohledech lepší. Má větší mapy, lepší destrukci, hezčí grafiku, vozidla a hlavně je takovej pomalejší a není to sprintování po mapě jak v DOOM. Hratelnost multiplayeru novýho Call of Duty vypadá zatím na velkou nudu. Prostě jenom sprintujete po miniaturní mapě sem a tam a ve stylu pokus-omyl se snažíte zastřelit všechno co vám vběhne do cesty…a to ještě za vojáka SS v podobě černošky. A ještě k tomu bez hákových křížů. Vůbec to prostě nevypadá jak hra z druhé světové. Singl na tom snad bude líp no. Jo a ještě mě sere že postavě za kterou hrajete nejdou vidět nohy a tělo. V roce 2017 už to vypadá fakt divně. No zatím to vypadá že dohraju singl, zkusím zombíky a půjde to do bazaru.
Odpověď na komentář uživatele
udh333
No když se koukneš třeba konkrétně na to, když střílíš se zbraněmi, konkrétně třeba s M1, na dvě rány ho zabiješ a ani pomalu nevíš, kam na něj střílíš, tak je to takový prostě divný. . v COD2 mam nahráno spoustu hodin, od datumu vydání cod2 jsme to mastili na gameparku furt. Bojim se toho, že už nikdy takový CoD nevyjde, protože dřív je aspoň ta hra zajímala, ale teď je to jenom o penězích. . Na to, že jde doba dopředu, tak by se očekávali různá zlepšení, ale tohle je katastrofa. . tvůrci udělají hru rychle, aby jak jsem psal vydělali peníze a mohli hned vytvořit další díl a zase si nahrabaly prachy… uvítal bych remaster CoD2. . Škoda, že už fakt nejspíš takový hry, jako dřív nikdy nebudou. . byly ty hry jednoduchý, každýho to bavilo, ale to už je fakt pryč. .
Hry si jsou v podstatě hodně podobný. V obou se běhá s automatickejma zbraněma se spoustou kolimátorů. To je mimochodem o dost větší fail v případě BF1, protože to by měla bejt WW1.
Odpověď na komentář uživatele
yesman
Pleteš si pojmy-realističnost, simulace a autentičnost. Každé znamená něco jiného. BF1 mělo být napřiklad autentické což znamená že to mělo vypadat jako 1. světová válka což se nestalo, CoD WW2 by mělo taky vypadat autenticky, ale nevypadá. Nikdo tady nemluví nic o realismu a simulaci.
jako nechapu co tu resite realicnost v medal of honor jednicce pobihali psi s pistolema a nikdo neknoural však to jsou hry ne simulátory bejby
Co se týče autenticity, je to tak plichta.