ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
  • Recenze
    Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

    Recenze HITMAN 3

    Recenze Sunlight

    Recenze Sunlight

    Recenze knihy Assassin’s Creed – 2 500 let historie

    Recenze knihy Assassin’s Creed – 2 500 let historie

    Recenze Yakuza: Like a Dragon

    Recenze Yakuza: Like a Dragon

    Recenze Devil May Cry 5: Special Edition

    Recenze Devil May Cry 5: Special Edition

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Recenze Beyond Blue

    Recenze Beyond Blue

  • Videa
    Videohry překonávají filmy i sport, Terminátor ve Fortnite

    Videohry překonávají filmy i sport, Terminátor ve Fortnite

    Xbox představil nový ovladač, vznikající hra ze světa Star Wars

    Xbox představil nový ovladač, vznikající hra ze světa Star Wars

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Nová oblast v Cyberpunku, konec prodeje PS4

    Nová oblast v Cyberpunku, konec prodeje PS4

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Další neoficiální PS5 kryty, údajné koncepty z Elden Ring

    Další neoficiální PS5 kryty, údajné koncepty z Elden Ring

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Sony stáhla C77 z PS Store, Steam láme rekordy

    Sony stáhla C77 z PS Store, Steam láme rekordy

    Zing Podcast #21: hry roku

    Zing Podcast #21: hry roku

  • Preview
    Dojmy z hraní Hitman III

    Dojmy z hraní Hitman III

    Dojmy z hraní Persona 5 Strikers

    Dojmy z hraní Persona 5 Strikers

    Preview Humankind

    Preview Humankind

    Dojmy po 30 hodinách hraní Assassin’s Creed Valhalla

    Dojmy po 30 hodinách hraní Assassin’s Creed Valhalla

    Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity

    Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity

    Dojmy z hraní Ghost of Tsushima: Legends

    Dojmy z hraní Ghost of Tsushima: Legends

    Dojmy z hraní Baldur’s Gate 3

    Dojmy z hraní Baldur’s Gate 3

    Rozšíření pro Cyberpunk budou odhaleny poměrně brzy

    Preview Cyberpunk 2077

    Dojmy z hraní Call of Duty: Black Ops Cold War

    Dojmy z hraní Call of Duty: Black Ops Cold War

  • Speciály
    Čeští vývojáři v zahraničí: Adam Slavík

    Čeští vývojáři v zahraničí: Adam Slavík

    Hráli jste? The Legend of Zelda: Ocarina of Time

    Hráli jste? The Legend of Zelda: Ocarina of Time

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

    Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Martin Zavřel

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2021

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Videoherní rok 2020: čísla a trendy

    Videoherní rok 2020: čísla a trendy

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Jan Urbančík

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Jan Urbančík

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Martin Zavřel

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Jakub Žežule

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
  • Recenze
    Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

    Recenze HITMAN 3

    Recenze Sunlight

    Recenze Sunlight

    Recenze knihy Assassin’s Creed – 2 500 let historie

    Recenze knihy Assassin’s Creed – 2 500 let historie

    Recenze Yakuza: Like a Dragon

    Recenze Yakuza: Like a Dragon

    Recenze Devil May Cry 5: Special Edition

    Recenze Devil May Cry 5: Special Edition

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Recenze Beyond Blue

    Recenze Beyond Blue

  • Videa
    Videohry překonávají filmy i sport, Terminátor ve Fortnite

    Videohry překonávají filmy i sport, Terminátor ve Fortnite

    Xbox představil nový ovladač, vznikající hra ze světa Star Wars

    Xbox představil nový ovladač, vznikající hra ze světa Star Wars

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Nová oblast v Cyberpunku, konec prodeje PS4

    Nová oblast v Cyberpunku, konec prodeje PS4

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Další neoficiální PS5 kryty, údajné koncepty z Elden Ring

    Další neoficiální PS5 kryty, údajné koncepty z Elden Ring

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Video: Recenze Demon’s Souls

    Sony stáhla C77 z PS Store, Steam láme rekordy

    Sony stáhla C77 z PS Store, Steam láme rekordy

    Zing Podcast #21: hry roku

    Zing Podcast #21: hry roku

  • Preview
    Dojmy z hraní Hitman III

    Dojmy z hraní Hitman III

    Dojmy z hraní Persona 5 Strikers

    Dojmy z hraní Persona 5 Strikers

    Preview Humankind

    Preview Humankind

    Dojmy po 30 hodinách hraní Assassin’s Creed Valhalla

    Dojmy po 30 hodinách hraní Assassin’s Creed Valhalla

    Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity

    Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity

    Dojmy z hraní Ghost of Tsushima: Legends

    Dojmy z hraní Ghost of Tsushima: Legends

    Dojmy z hraní Baldur’s Gate 3

    Dojmy z hraní Baldur’s Gate 3

    Rozšíření pro Cyberpunk budou odhaleny poměrně brzy

    Preview Cyberpunk 2077

    Dojmy z hraní Call of Duty: Black Ops Cold War

    Dojmy z hraní Call of Duty: Black Ops Cold War

  • Speciály
    Čeští vývojáři v zahraničí: Adam Slavík

    Čeští vývojáři v zahraničí: Adam Slavík

    Hráli jste? The Legend of Zelda: Ocarina of Time

    Hráli jste? The Legend of Zelda: Ocarina of Time

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Zing Podcast #23: Předpovídáme 2021

    Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

    Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Martin Zavřel

    Výsledky hlasování čtenářů o nejočekávanější hře roku 2021

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Zing Podcast #22: Nejočekávanější hry

    Videoherní rok 2020: čísla a trendy

    Videoherní rok 2020: čísla a trendy

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Jan Urbančík

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Jan Urbančík

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Martin Zavřel

    Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Jakub Žežule

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií

Jan Kalný autor: Jan Kalný
21. 3. 2018
v sekci PC, Platforma, Speciály
3
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp Odebírat Youtube

Se sérií Final Fantasy je to na počítačích podobné jako například se sérií Metal Gear. Kromě několika dílů měli PC hráči zkrátka utrum a nebyla možnost si značnou část všech dílů zahrát jinak než za pomoci přes kolena ohnutého řešení v podobě emulátorů. V poslední době je ovšem vidět, že se vydavatel Square Enix snaží protlačit tuhle ikonickou značku právě i na domácí počítače, jak jenom to jde. Z poslední doby to dokazuje nejen relativně nedávné vydání portu Final Fantasy XII: The Zodiac Age, ale samozřejmě také vydání patnáctého dílu, jehož PC verzi se budeme v tomto článku věnovat.

Stav nastavení

O hře jako takové si každý myslí to svoje. Pravdou je, že přijetí FFXV bylo, alespoň během vydání, poněkud smíšené. Někdo byl nadšený, někdo měl zase za to, že se extrémně dlouhý vývoj podepsal na příběhu a dalších částech hry a vznikl z toho takový všelijaký mišmaš. Od té doby ale přeci jenom uběhl nějaký čas a vývojáři se hře věnovali více než dost. Vyšly nejen opravné patche, ale také updaty, které přidávaly nové funkce, cut-scény nebo předměty a také jsme se dočkali různých DLC a příběhových epizod, které dále vylepšovaly, rozšiřovaly, rozvíjely a doplňovaly hlavní dějovou linku hry a její postavy.

Co přesně to má vlastně společného s PC verzí jako takovou? Samozřejmě jednak to, že nemusíme čekat, až to všechno vývojáři udělají, a jednak to, že vše, co ke hře v minulosti na konzolích vyšlo, už je v počítačové verzi automaticky obsažené.

Jak už bývá obecně u mých PC speciálů tak trochu zvykem, začít se musí s nastavením. A tady rozhodně nic nechybí. Nastavit si můžeme snad všechno, co bychom měli potřebovat a chtít. Zvuky a jejich jednotlivé složky od hudby po hlasy, kameru a její vzdálenost, citlivost, titulky, fungování soubojů (Wait a Active), HUD, minimapu nebo třeba i Tobii Eyetracking, pokud jej máte.

Tím nejdůležitějším jsou samozřejmě položky Display a Graphics. V případě Display vás čeká klasické nastavení obrazu. Tam si můžete upravit a nastavit rozlišení s nativní podporou až 8K, fullscreen nebo okno bez okrajů, vertikální synchronizaci či jas, pokud máte monitor nebo televizi s HDR. Nechybí ani šikovný fps ukazatel, který kromě snímků za vteřinu ukazuje i využití systémové a grafické paměti a zátěž, resp. aktuální rychlost disku.

 

1 z 2
- +
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157521
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157520

1.

2.

V Graphics už jsou ale mnohem zajímavější věci. Kromě možnosti uzamknutí frameratu na 30, 60 nebo 120 je tu také možnost nastavení supersamplingu (resp. i undersamplingu), a to konkrétně na hodnoty 50, 75, 100, 125, 150, 175 nebo 200 procent.

Kromě presetu klasicky nabízejícího nastavení od nejnižšího po nejvyšší jsou zde také jednotlivá nastavení, a to konkrétně pro 4K textury, úrovně detailů modelů, TRAM (to určuje, kolik grafické paměti hra využívá – v zásadě jde tedy o kvalitu textur), anizotropní filtrování, geomapping (teselace), osvětlení, stíny, ambientní okluzi, anti-aliasing (FXAA a TAA), rozmazání pohybu, filtrování obrazu a efekty Nvidia GameWorks. Konkrétně HairWorks pro simulaci vlasů, chlupů, srsti a dalšího; VXAO pro lepší ambientní okluzi, TurfEffect pro simulaci trávy a ShadowLibs pro pokročilé měkké stíny.

Jak si můžete všimnout, v nastavení grafiky v zásadě nechybí nic podstatného. Snad jenom položka filtrování obrazu mohla být o něco detailněji popsaná. Když mi popis řekne, že filtrování obrazu mění filtrování obrazu, tak nejsem o nic chytřejší. Jde ovšem o malou vadu na kráse, protože ve zbytku jinak vážně problém není. Většina nastavení má navíc úrovně nízká, průměrná a vysoká, některé ještě nejvyšší a některé jdou samozřejmě jen vypnout nebo zapnout.

Nepočítaje zmíněné 4K textury, které se nachází pod položkou assets a musí se dodatečně stáhnout (minimálně na Steamu, kde zabírají zhruba 63GB), jde libovolné nastavení jakkoliv změnit i během hraní bez nutnosti jakéhokoliv restartu nebo opětovného načtení uložené pozice. Což je samozřejmě vždy plus, které se navíc v případě FFXV bude hodit.

 

1 z 2
- +
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157519
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157518

1.

2.

Další částí hlavního nastavení, kam se většina hráčů hned podívá, je nejspíš nastavení ovládání. Hra samozřejmě plně podporuje nejen gamepad, ale i klávesnici a myš. Při změně ovládání si přitom lze pro libovolnou a v zásadě naprosto jakoukoliv akci ve hře nastavit primární i sekundární klávesy a/nebo tlačítko na myši, a to ještě zvlášť v kategoriích Shared (resp. generální ovládání), Chocobo při jízdě na Chocobovi, Regalia při jízdě v autě, Other, kde jsou zkrátka další, často jednorázové nebo hodně boční možnosti, a Downloadable Content, kde jsou zase položky a akce, které najdete jenom v rámci DLC.

Stejně jako v případě nastavení grafiky, ani u nastavení ovládání není nic, na co si vyloženě stěžovat. Možnost nastavit primární i sekundární klávesu včetně tlačítka na myši rozhodně potěší a život to přeci jenom udělá o něco snazší. V případě myši najdete v nastavení ovládání i podporu bočních tlačítek, čehož jsem samozřejmě hned využil. Co mě ale zároveň zarazilo, tak byla nemožnost si přenastavit kolečko myši. To je ve hře využité hlavně při ovládání menu a přepínání zbraní. Chtěl jsem si ho nastavit na přepínání zaměřených cílů, ale to mi hra zkrátka neumožnila.

A aby toho nebylo málo, tak došlo i na jedno překvapení takového neutrálního rázu. A to na fakt, že vás hra během nastavování neupozorní na klávesy, které mohou vyvolat nějaký konflikt. Ve zkratce si tak můžete na více akcí nastavit stejnou klávesu, i když nejsou ve hře úplně kompatibilní a hra vás to nejen nechá udělat, ale ani vám o tom neřekne. Vzhledem k tomu, kolik kláves je možné si přenastavit, by nebylo od věci mít alespoň někde nějaké upozornění, že už jste danou klávesu použili u jiné položky, jak koneckonců bývá dnešním standardem. To je ale spíše jenom takový poznatek, kterého jsem si všiml. Pro drtivou většinu hráčů by stejně neměla absence varování představovat nějaký problém.

Protože je nastavení celkem rozsáhlé a detailní a obrázků z něho je tedy hodně, byly přesunuty do nové galerie.

 

 

1 z 27
- +
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157512
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157511
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157510
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157509
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157508
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157507
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157506
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157505
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157504
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157503
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157502
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157501
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157500
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157499
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157498
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157497
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157496
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157495
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157494
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157493
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157492
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157491
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157490
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157489
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157488
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157487
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157486

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

Standardní ovládání

Po všem tom nastavování se samozřejmě člověk hned pustí do samotné hry. A abych pravdu řekl, nějak nevím, co přesně mám o samotné hratelnosti říct. Final Fantasy XV je prostě RPG z pohledu třetí osoby jako každé jiné. Ovládá se jako každé jiné. Působí jako každé jiné. Vývojáři rozhodně v ohledu ovládání a hratelnosti neudělali skoro žádnou chybu a nic jiného, než slovo standard si zde opravdu nevybavím.

Přeci jenom bych měl ale jednu výtku, a tou je nulová podpora myši v menu, resp. ukazatele myši. Myš samozřejmě funguje ve hře jako takové, ale jakmile dojde na různé nabídky nebo dokonce i mapu, tak na ukazatele myši zapomeňte. Všechno se ovládá pouze klávesnicí nebo kolečkem a pohybem myši, nikoliv pomocí ukazatele. Což pro mě nebyl takový problém, až na tu zmíněnou mapu. Tam mi není ovládání pomocí IJKL (pro pohyb na mapě), WSAD/kolečka myši/pohybu myši (pro vybírání v nabídce), 1 (pro umístění značky/bodu) a Page Up/Page Down (pro přibližování a oddalování) úplně při srsti a působí to hodně neohrabaně.

 

1 z 2
- +
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157517
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157516

1.

2.

Upřímně nechápu, proč přesně v menu neexistuje žádný ukazatel. Když už jsem zmínil tu myš, nedá mi to zmínit ještě jeden menší nedostatek. Během soubojů máte možnost podržet klávesu CTRL a následně zvolit speciální útoky vašich společníků. Ty jdou přitom vybrat pomocí kláves WSAD, takže pomocí kláves pro pohyb, nebo pohybem myši, čímž se samozřejmě rozhlížíte. Pokud tak chcete zvolit nějaký z útoků, musíte se v praxi naprosto zastavit a nehýbat s myší, už jen proto, že myš je během onoho výběru vážně, vážně, vážně citlivá a pohyb, byť jen milimetr jedním směrem automaticky znamená výběr jednoho z útoků. Něco takového je samozřejmě slušně řečeno k ničemu, zvlášť když ony schopnosti potřebujete uprostřed chaotických soubojů, ve kterých není úplně radno se zastavovat.

Jde to sice vyřešit pomocí přepnutí soubojů z Active na Wait, kdy se čas zastaví, pokud se nehýbete nebo neděláte něco jiného, ale osobně jsem si na Wait vůbec nedokázal zvyknout. Druhé řešení je samozřejmě využití čísel nad písmeny, která jsou nastavená pro jednotlivou akci, ale čísla kolem 5 až 8 nejsou úplně po ruce.

A aby toho skutečně nebylo málo, tak mě ještě zarazil fakt, že mi hra nedovolila například přejmenovat mého Chocoba nebo postavu v multiplayerové expanzi. Samozřejmě ta volba existuje, ale jméno mohu akorát umazat pomocí klávesy backspace, cokoliv jiného nefunguje. Na internetu jsem viděl, že někdo se s tímto problémem také potýká, zatímco jiným to funguje v pořádku. Kde je tedy chyba nevím.

Kromě těchto tří nedostatků, které snad vyřeší nějaké modifikace, ale nevidím na ovládání a hratelnosti PC verze FFXV nějaký větší problém. Některé klávesy mohou být občas nestandardní a je potřeba si na ně zvyknout (například kombinace Shift a Y pro zaměření nepřítele a následné uzamknutí zaměření), ale to už se dá vyřešit vlastním přenastavením.

Vlasy špičaté a dynamické

V neposlední řadě nás samozřejmě čeká část o grafice a optimalizaci. Určitě není tajemstvím, že PC verze je co do grafiky nadřazená svým konzolovým protějškům. Lepší efekty, kvalitnější stíny, detailnější textury (až 4K), vyšší rozlišení (nativní 8K) i podpora více snímků za sekundu (až 120) jsou rozhodně samy o sobě více než dostatečnými důkazy. A pravdou je, že v praxi vypadá Final Fantasy XV vážně úchvatně, a to i na mnohem menším než maximálním nastavení, na kterém jsem hrál. Na úplně minimální nastavení sice hra vypadá vážně hodně blbě, po zapnutí především ambientní okluze a lepšího anti-aliasingu už je to ale rozhodně koukatelné.

Ačkoliv bych se nedovážil označit optimalizaci za nějak špatnou, tak si PC verze rozhodně vyžádá dost šťávy. Na své sestavě GTX 970 s procesorem i5-6400 a 16GB RAM jsem schopný hru rozjet na zhruba 50-60 snímků za sekundu během soubojů a 40-70 snímků mimo souboje, a to konkrétně na klasické FullHD rozlišení 1980×1080 (resp. 2560×1440 s undersamplingem na 75 procent). Snímky za vteřinu mají v lásce lítat nahoru a dolů skoro až náhodně a úplně se mi nepodařilo zaznamenat, kdy přesně mám čekat pokles a kdy ne. Někdy se procházím po otevřeném světě, nekoukám na nic úplně náročného – jenom holou přírodu s nějakou trávou – a snímky slítnou dolů, zatímco jindy uprostřed chaotické bitvy plné efektů a tuctu postav nebo příšer koukám na 60 nebo i více snímků. Jenom protože by tedy něco na první pohled mělo být náročné, neznamená to, že to opravdu náročně je, a naopak.

Hru jsem přitom aktivně hrál při nastavení, ve kterém je ledacos vypnuté, něco na nejnižším stupni, něco na středním a něco na vyšším. Některé položky mají navíc zajímavý dopad na výkon. Takový motion blur mi skoro bezdůvodně sníží snímky o pět čísel, zatímco HairWorks s nimi nezamává vůbec. U některých položek si člověk nějakých rozdílů ani moc nevšimne. Třeba u položky osvětlení. U ní mi hra na nejmenší i nejvyšší nastavení přijde v zásadě úplně stejná, přitom se snímky dokáže slušně zamávat.

Osobně jsem s výkonem celkem spokojený a přiznám se, že jsem to čekal mnohem, mnohem horší – obzvlášť po před nějakým časem vydaném benchmarku, ve kterém byl výkon mnohonásobně horší. Snad největší výhodou ovšem je, že si můžete stáhnout demoverzi hry, která nabízí první kapitolu. Díky ní byste měli dostatečně zjistit, jak si váš počítač s touhle hrou vlastně poradí. I když samozřejmě nečekejte, že se dostanete do celého světa, tudíž ani do těch nejnáročnějších lokací. Demoverze je ovšem mnohem lepší než špičatými vlasy do oka.

 

1 z 2
- +
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157515
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157514

1.

2.

Co si tedy každý z mých poznatků ohledně optimalizace odnese, to už záleží na něm. Jak jsem zmínil, já jsem s tím, jak to nakonec v tomto ohledu dopadlo, spokojený. Čekal jsem to mnohem horší. Hra vypadá vážně velmi dobře a díky G-Syncu mě nějaké menší i větší poklesy zase tak netrápí. Trápí mě ovšem zmíněná absence ukazatele myši v menu a na mapě a trochu neohrabaně vyřešené vybírání speciálních útoků. Tohle snad časem vyřeší modifikace, které by se měly plně objevovat ve velmi blízké budoucnosti, protože během jara mají vyjít oficiální modovací nástroje.

Na úplný závěr bych ještě rád zmínil Special K mod od Kaldaiena, který řeší zadrhávání hry, pokud používáte klávesnici a myš a gamepad zároveň, a stuttering při načítání textur a také zrychluje načítání hry jako takové. Osobně mi modifikace pomohla, takže mi to nedá jí nedoporučit.

Suma sumárum, PC verze Final Fantasy XV rozhodně není bezchybná a dokonalá. Absence kurzoru v menu je zarážející a najde se pár dalších věcí, ale z mého pohledu nejde o nic, co by se nedalo přežít nebo na co by se nedalo zvyknout. Optimalizace a celkově výkon je pak někde mezi, a pokud nejste schopni nějakých kompromisů, tak pravděpodobně stejně vlastníte počítač, který si s FFXV hravě poradí. A pokud kompromisů schopni jste, stejně jako já se dostanete do fáze, kdy není problém si hru užít a neměly by vás čekat žádné masivní problémy nebo jiné nedostatky, kvůli kterým by se musela PC verze FFXV označit za špatnou nebo nedostačující. Myslím ale, že doporučení stáhnout si demoverzi a vyzkoušet si to na vlastní kůži je přeci jenom na místě.

Na internetu jsem především viděl informace, že karty od AMD mají se hrou mnohem větší problémy než karty od Nvidie, co je na tom pravdy ale osobně vyzkoušet nemohu.

 

1 z 1
- +
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 157054

1.

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex UltraGamer 2018.

Štítky: final fantasy xv
Předchozí článek

Nejtěžší obtížnost v God of War bude masakr!

Další článek

Demo Yakuzy 6 je opět na PlayStation Store

Související články

Konzolový Xbox Game Pass opět rozšiřuje nabídku
Novinky

Konzolový Xbox Game Pass opět rozšiřuje nabídku

před 12 měsíci
Episode Ardyn pro Final Fantasy XV vyjde 26. března
Novinky

Episode Ardyn pro Final Fantasy XV vyjde 26. března

před 2 roky
Standalone verze Final Fantasy XV Multiplayer: Comrades​ vychází v prosinci
Novinky

Standalone verze Final Fantasy XV Multiplayer: Comrades​ vychází v prosinci

před 2 roky
Další článek
Final Fantasy XV na počítače je skoro fantazií 39992 y6 41

Demo Yakuzy 6 je opět na PlayStation Store

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    3 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    3 Autoři komentářů
    StrecImundapatasde Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Strec
      Komunita
      Level 49
      Strec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Me spíš zajímá test na vyšší třídě grafik. Jestli to na 1070 a víc jede naplno se vším všudy a podobně. Test na 970 fajn info, ale to už jsem si odzkoušet sám a dřív než jsem se prolouskal tímto k informaci, že to testujete na "mém pc". Čekal jsem výstup jak to vypadá a šlape na něčem modernějším se zapnutím všeho na plný pecky bez kompromisů.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      23. 3. 2018 7:49
      Imunda
      Komunita
      Level 21
      Imunda
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      A ze jsou vydané ovladače specialne na AMD si pan autor nejspíše už nevšiml. btw na RX480 zcela bez problémů i se staršími ovladači a výkonově podobnou sestavou

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      22. 3. 2018 16:40
      patasde
      Komunita
      Level 44
      patasde
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Port kvalitni, kurzor mi nechybí stejne hraju na xbox ovladači. 40 hodin jsem v tom už utopil a jeste hodne utopim

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      21. 3. 2018 16:27

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:

      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Cyberpunk 2077 dostal patch 1.1

      Cyberpunk 2077 dostal patch 1.1

      22. 1. 2021
      Třetí díl galaktické strategie zdarma na EGS

      Třetí díl galaktické strategie zdarma na EGS

      21. 1. 2021
      Kdy se dočkáme představení DLC pro Cyberpunk 2077 a podíl digitálních kopií

      Patch 1.1 pro Cyberpunk 2077 může poškodit uloženou pozici

      23. 1. 2021
      Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

      Recenze HITMAN 3

      23. 1. 2021
      Cyberpunk 2077 dostal patch 1.1

      Cyberpunk 2077 dostal patch 1.1

      88
      Kdy se dočkáme představení DLC pro Cyberpunk 2077 a podíl digitálních kopií

      Patch 1.1 pro Cyberpunk 2077 může poškodit uloženou pozici

      72
      Naughty Dog na fantasy bohužel nepracuje

      Naughty Dog na fantasy bohužel nepracuje

      57
      Resident Evil: Village – termín, platformy, sběratelka, demo

      Resident Evil: Village – termín, platformy, sběratelka, demo

      37
      Valve chce v budoucnosti ovládat hry pouze pomocí mozku

      Valve chce v budoucnosti ovládat hry pouze pomocí mozku

      25. 1. 2021
      Předobjednávky a finální demo pro System Shock remake v únoru

      Předobjednávky a finální demo pro System Shock remake v únoru

      25. 1. 2021
      LEGO Star Wars: The Skywalker Saga nabídne 300 hratelných postav

      LEGO Star Wars: The Skywalker Saga nabídne 300 hratelných postav

      25. 1. 2021
      Plná verze Chernobylite později

      Plná verze Chernobylite později

      25. 1. 2021

      Nejnovější komentáře

      • MisaNuff: Potenciální indie hit Ender Lilies je v Early Accessu
      • Ria Kon: Valve chce v budoucnosti ovládat hry pouze pomocí mozku
      • 1234: Valve chce v budoucnosti ovládat hry pouze pomocí mozku
      • Martin Držálek: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga nabídne 300 hratelných postav
      • Repry: Potenciální indie hit Ender Lilies je v Early Accessu
      • skylines: Valve chce v budoucnosti ovládat hry pouze pomocí mozku
      Dojmy z hraní Hitman III

      Dojmy z hraní Hitman III

      19. 1. 2021
      Druhý vývojářský deníček na Skyblivion se zaměřuje na questy a prostředí

      Druhý vývojářský deníček na Skyblivion se zaměřuje na questy a prostředí

      22. 1. 2021
      Třetí díl galaktické strategie zdarma na EGS

      Třetí díl galaktické strategie zdarma na EGS

      21. 1. 2021
      Balan Wonderworld prozrazuje termín dema

      Balan Wonderworld prozrazuje termín dema

      21. 1. 2021
      V únoru se dočkáme ambiciózní soulsovky Shattered

      V únoru se dočkáme ambiciózní soulsovky Shattered

      21. 1. 2021
      Středověké GTA Rustler míří do předběžného přístupu

      Středověké GTA Rustler míří do předběžného přístupu

      19. 1. 2021
      Ohlédnutí za 20 lety série Hitman

      Recenze HITMAN 3

      23. 1. 2021

      O Zing.cz


      Zing je magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Herní magazín Zing.cz pro Vás připravujeme ve spolupráci s herním obchodem Xzone.cz. Přijďte si vybrat svou hru nebo tričko.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2021 Zing s.r.o.

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2020 Xzone s.r.o.

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář