Nejnovější počin tvůrců z legendárního studia BioWare s sebou doprovázely vcelku všelijaké názory a pocity. Naskriptovaný gameplay trailer z roku 2016, který poprvé hru odhalil veřejnému publiku (a jenž vypadá jinak než „finální” podoba hry), se sice těšil velkému nadšení, ale stejnou měrou i obav.
Svět vypadal zajímavě a premisa ovládání speciálních obleků v klasickém RPG duchu jakbysmet, avšak potvrzení toho, že středobodem Anthemu bude live-service a důraz na multiplayer (po vzoru například Destiny od Bungie/Activisionu nebo The Division od Massive/Ubisoftu), už získalo nějaké ty pochybovače a odpor. Kdekdo čekal, že vývojáři z BioWare přinesou pořádné, singleplayerové RPG jako za starých časů. Realita je nakonec jiná. A bohužel ne moc pozitivní.
Demo bylo zkoušeno na PC verzi
Demo je demem pouze názvem
Hned na úvod musím říct, že nápad samotného dema prostě nefunguje tak, jak asi bylo v plánu. Od samého začátku jste hozeni na desátou úroveň, v inventáři máme několik zbraní a před sebou dvě mise (s možností volného průzkumu v pár lokacích). Jednu příběhovou (kterou poté nahradí dvě další) a jednu z kategorie Stronghold, fungující jako takový typický raid. Nějaký vlažný úvod vás tedy nečeká a hned zkraje si můžete vyzkoušet, co na tom Anthemu vlastně je. Bohužel je to zároveň to, co může vaše dojmy velmi snadno podkopnout. Až na pár základů se hra vůbec neobtěžuje vás seznámit s ovládáním ani mnoha mechanikami. Neřekne vám, co máte dělat a jak všechno funguje. Do toho si připočtěte vcelku chaotické uživatelské rozhraní, které se rozprostírá do téměř každého okraje obrazovky, takže nevíte, kam vlastně dřív koukat, a máte recept na opravdu negativní první dojmy.
Ty, alespoň v mém případě, netrvaly dlouho a postupně jsem se do hry začal více a více dostávat, ačkoli bych opravdu uvítal nějaké volnější první kroky. Nebýt toho, že jsem předtím hrál uzavřenou technickou alfu odehrávající se v prologu hry a sloužící jako skutečný tutoriál, byl bych asi úplně mimo a ani nevěděl, jak například splnit úkol s uzavřením/utišením relikvií. Ale i přesto, že jsem se po nějaké době zorientoval, jsem během hraní nikdy nedošel do bodu, kdy bych si řekl, že mě ta hra vážně baví, a kdy bych cítil, že už nemusím bojovat s ovládáním. Vždycky tomu něco chybělo. Poukázat musím především na absenci dobrého soubojového systému. Zbraně jednoduše nepůsobí dostatečně silně, a to, že jste zasáhli nepřítele, poznáte vlastně jenom díky z jeho těla létajícím číslům. Prostě jen stojíte, držíte levé tlačítko myši a čekáte, než nepřítel spadne na zem. Když vás těžce zasáhne, tak se musíte schovat za kámen a počkat na regeneraci štítu, aby mohlo nastat druhé kolo. Na to, že Anthem stojí a padá na těchto soubojích, tak vážně selhává ve vytváření zajímavých, záživných a zábavných přestřelek, ve kterých je více hloubky než to, co jsem teď popsal.
Naštěstí to trochu vynahrazují schopnosti jednotlivých Javelinů – obleku, de facto tříd. V úvodu dema máte k dispozici Rangera, takového typického vojáka se střední výdrží, silou i rychlostí. Zprvu má po ruce granát, bariéru, raketu a speciální schopnost v podobě naváděného minometu, ale jak už to tak u takových her bývá, můžete si postupně odemknout další schopnosti nebo jejich silnější varianty. Totéž platí o dalších třech Javelinech, které si můžete po chvíli odemknout (v případě VIP dema si tedy můžete odemknout jenom jednoho, ale je jedno kterého). Masivní Colossus se před ničím nezastaví a působí jako pochodující tank. Hbitý a vcelku maličký Interceptor zase využívá různých nástrojů a granátů a je z něho cítit, jak kdyby se tvůrci podívali na Warframe a řekli si „jo, to vypadá dobře, to použijem”. A v neposlední řadě je tu také Storm, u něhož se můžete těšit na přehlídku efektů a výbuchů díky jeho elementálním schopnostem. Všechny čtyři obleky se od sebe liší, ačkoli v jádru není žádný z nich úplně nic unikátního.
Kromě jiných zbraní si můžete také vybrat jiné dovednosti, jak už bylo řečeno, které se od sebe sice mohou nějak lišit, ale v jádru každá funguje na podobný způsob. Právě tady Anthem selhává v dalším aspektu těchto her, a tím jsou zajímavé a unikátní buildy. Schopnosti sice měnit můžete, ale styl, jakým hru hrajete, a to, jak jednotlivé „postavy” působí, tím nezměníte. Třeba Storm bude vždy působit jako Storm, ať už střílíte ledové krystaly nebo sesíláte ničivé blesky. Právě proto, že v jádru soubojového systému je prostě jenom dávání co největšího počtu poškození, je úplně jedno, čím budete střílet a jaké to má efekty. Záleží prostě na tom, aby z nepřátel létala co největší čísla.
Nepoddajný svět Anthemu
Abyste mě nechápali špatně, neříkám, že je Anthem nějaká blbost, kterou si nejde užít. Samozřejmě jde. A najdou se světlé momenty, stejně jako u každé hry; ale po mém čase stráveném v demu od toho nemůžu očekávat nic víc než jen typickou, standardní, normální, ničím nevybočující, běžnou, obyčejnou střílečku s podobně typickým a standardním soubojovým systémem. A to vážně není něco, co jsem od nového projektu BioWare čekal.
Anthem tak podle mě může z průměrnosti vytáhnout hlavně příběh a svět. Ten po grafické stránce vypadá nádherně, barevně a osobitě, tam opravdu není moc co vytknout. Je to přesně ta kvalita, kterou byste čekali, kdybyste si pustili Mass Effect. A občas to tak i působí. V mnoha ohledech je už během prvních kroků cítit, že se v BioWare pokusili udělat něco trochu jiného, než na co jsme v jejich případě zvyklí, ale přesto se nedá ubránit pocitu, jako by vývoj Anthemu kdysi začal v podobě nového Mass Effectu. Hlavně když se člověk koukne právě na několikrát zmíněný soubojový systém a archetypy nepřátel. Ten zkrátka Mass Effectem zavání na kilometry daleko.
Samotný příběh pak z dema samozřejmě nelze nijak soudit. Těch několik cut-scén a dialogů, ke kterým máme přístup, působí prostě dobře (i když nijak světoborně), a to i přes to, že s jednotlivými postavami nemáte žádný vztah. Pokud pak jde o příběh světa jako takového (lore), k němuž se dostáváte skrze Cortex (jakási encyklopedie), jde o vcelku standardně fungující svět se svými vlastními zajímavosti. A své fanoušky si rozhodně najde. Ale jak říkám, opravdu se toho zatím moc soudit nedá.
Anthem je stále otevřená kniha
Doteď jsem ještě ani nezmiňoval fakt, že celé demo zkrátka nepůsobí jako demo, ale jako beta. Jako ukázka nějaké hry, která prostě není připravená na vydání. Je tu vážně všechno. Od absence základního textového chatu a možnosti změnit zorné pole (včetně nefungujícího nastavení motion bluru), přes děsnou optimalizaci, nic moc ovládání létání a často toporné animace, až po mizející nepřátele, nekonečné loadingy, propady pod zem nebo některé opravdu bizarní bugy. Ačkoli tohle všechno by se ještě dalo omluvit tím, že jde podle všeho o starší verzi hry, které chybí zhruba šest týdnů práce na opravách. I přesto to zmiňuji, protože je to prostě součástí dema a ty dojmy to opravdu, ale opravdu nezlepšuje.
Suma sumárum? Potenciál tam je, asi jako u všeho. A s přáteli je to přeci jenom trochu zábava – stejně jako všechno ostatní. Ale jinak? V zásadě všechno, co si v demu okusíte, působí naprosto průměrné, občas dokonce bídně a jen jako jakási nepovedená míchanice Destiny a Warframe. Opravdu nevím, kde přesně nastala chyba, ale pokud by byl zlepšený pocit ze střelby a soubojový systém obecně, mohlo to být mnohonásobně lepší. Ale ani to by nespravilo fakt, že Anthem prostě a upřímně působí obyčejně. Strašně obyčejně. Strašně neoriginálně.
Druhé dojmy – Michal Burian
Nebudu zastírat, měl jsem velká očekávání. Přece jen, tvůrci ságy Mass Effect a Dragon Age připravují kooperativní/multiplayerovou third-person střílečku s RPG prvky. Anthem se mi v nedávném testu alfa verze líbil, ale VIP demo můj názor dost změnilo. A bohužel negativně. Anthem má opravdu pěkný grafický kabátek, propracované animace, exotické hlavní město sloužící jako HUB a zajímavý sci-fi svět s džunglemi, pohořími, bažinami a dalším prostředím. U dalších důležitých částí hry jsem ale po pár hodinách hraní na pochybách.
Zapomenu na problémy s připojením, kdy zamrzne načítání mise a je nutný restart hry (naštěstí po opětovném spuštění daná mise naběhne), vypadávání zvuku nebo jiné technické záležitosti, které by se snad neměly objevovat ani v betě (zajímavé, že alfa šla bez problému) – tohle mělo být určitě vyřešeno, když příprava dema začala v prosinci 2018, a všímám si jiných věcí. Náplň těch několika málo misí je stejná. Demo se má odehrávat zhruba v polovině příběhu plné verze a já se nudil. Neustále jsem dělal to samé: dojdi ve městě pro úkol, vyslechni si rozhovor, jdi si obléct Javelin a na misi znič označené cíle, případně prozkoumej oblast. Po splnění mise jdi pokecat s postavou, a tak stále dokolečka. To mi přijde dost málo na titul, který má velké, ale opravdu velké ambice a byly za něj utraceny miliony, miliony dolarů.
Obávám se, že Anthem bude nudný i v plné verzi. Úvod hry, který jsem hrál v alfa verzi, byl zajímavý. Doufám, že zůstane takový i v plné verzi, ale jak to bude s další částí, to si netroufám odhadovat. Bojím se pořád stejných úkolů, stejné náplně hry, což mne osobně začne po pár hodinách nudit. Nepřidávají tomu ani přestřelky. Jo, chvilku jsou zajímavé, ale po x-té už mi nepřijdou nějak kulervoucí. Důležitý je i gunplay a ten má Anthem na dobré úrovni. Létání s Javelinem je zábavné, dá se na něj rychle zvyknout, dělat akrobatické kousky a využít ho v boji s nepřáteli. Těch je celá řada, od obyčejných a jednoduchých mimozemských pěšáků až po tuhá a hodně nebezpečná monstra.
Možná jsem na Anthem až moc přísný, nechci před ním předčasně zavírat dveře, ale po nainstalování plné verze nebudu mít již taková očekávání. Budu čekat spíše průměrnou sci-fi střílečku s RPG prvky. A třeba, třeba budu nakonec mile překvapen. Kdo ví… Ale třeba je právě tohle ta hra, kterou vyhlížejí příznivci Destiny, hráči toužící po lootu a nekonečném grindování. Pokud ano, tak vše záleží na obsahu a následném endgamu. Když si tohle BioWare pohlídají, je tady kandidát do této kategorie, ale za předpokladu, že vám nevadí dělat stále to stejné dokolečka, dokolečka a dokolečka. Já na tohle moc nejsem, i když u Destiny jsem pár desítek hodin vydržel.
Nebudu nikomu vyvracet jeho názor, stejně tak očekávám, že to samé nebude někdo dělat u mého názoru. Věřím, že si Anthem najde svou komunitu, hráče, kteří budou spokojeni, ale já mezi ně – minimálně po VIP demu – patřit nebudu.
Anthem vyjde 22. února 2019 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Od 1. února si po dobu víkendu mohou hru vyzkoušet všichni zájemci ve veřejné demoverzi (na konzolích nutné PS Plus/Xbox Gold. Bude totožná s tou, kterou jsme hráli my. Hru předobjednáte na Xzone.cz.
Pro ty co se chystají hrát Interceptora tak na pc děláte zmáčknutím kolečka myši a nebo ctrl takovej úhybnej manévr ale když to držíte tak udělá sérii třech úhybných manévrů že se dost rychle přesunete a vypadá to parádně. Myslím že to umí jen ten Interceptor.
Jo, Interceptor má více akrobatických kousků. Je to nejagilnější Javelin Už klasický skok dělá se saltem
Jn ke konci jsem se sním pěkně vyřádil a bude to moje první postava co budu hrát. Nejvíc je když se s enemy na blízko mlátíš a Storm tam pošle ty svoje komba tak to je do sluchátek taková jeba že se někdy trochu leknu Ale není to žádnej hnusnej lacinej zvuk ale pěkně čistej efekt že to fakt přidá na pocitu že to není žádný ořezávátko ten Storm
Storm je dáma! Já jsem si vyzkoušel asi na 15 minut Interceptora, ale ohromně jsem si oblíbil Rangera. Asi u něj už zůstanu. Líbí se mi jeho variabilnost. A to hejno raket na jeho rameni umí nadělat neskutečnou paseku. Kolikrát úplně vyřeší kritickou situaci Hodně se mi líbí systém klasických zbraní s různými statistikami. Obdržel jsem kousky, které měly neskutečný damage, ale bohužel to bylo vyváženo opravdu hrstkou nábojů Jinak Ranger se sniperkou je solidně vražedná kambinace.
Corvus: Mohl by jsi prosím shrnout svoje dojmy? Na tebe dám a betu jsem o víkendu nestihl. Bude to bavit za pár dní? Je to podobná hra ve stylu The Division? Úkol: dojít, zabít, příp. s kamarády? Díky za názor.
Aleš: Corvových dojmů už je tu plná celá diskuze. Stačí se podívat o pár řádků dolů.
Aleši, viz níže mé slohové cvičení
Zvuky jsou velmi prožitkové Správného interceptora na bojišti nejsi schopny registrovat protože je úplně všude Má velký potenciál pro hráče kterým vyhovuje být v 100% soustředění. A jeho pohyby jsou prostě sexy
S názorem redakce nesouhlasím, ale plně jej respektuji a to i proto, že Anthem je pro mě zcela první MMO hra, do které jsem se pustil. Čili logicky se názory budou lišit (nejsem MMO hrami zavalený a mám krystalicky čistý, ničím nezatížený názor). Nesnáším multiplayerové tituly a například i Ghost Recon: Wildlands či The Division jsem hrál zcela sám a užil si je.
V Anthem jsem strávil kolem 12 hodin intenzivního testování, protože si chci hru koupit a s mým postojem vůči MMO titulům jsem chtěl „demo“ vytěžit, co to šlo. Čili pohled odlišný, pohled člověka, pro kterého je Anthem vstupní branou do MMO sféry. (rozdělím vše pro přehlednost jako kolega níže)
Servisní stav – Asi jsem v tomto ohledu benevolentní, ale s faktem, že Anthem byla pravděpodobně IP sledovaná opravdu velkým hráčským publikem, jsem problémy se servery očekával. Nezaskočilo mě to. V pátek jsem se po nekonečných peripetiích dostal do hry úplně prvně asi v půl jedné večer. V sobotu a v neděli už bylo vše bez problémů, až tedy (v případě PC verze) na společný „bug“ (?) nutného restartu mise zapnutím a vypnutím hry. U mě navíc nepomohlo jen tvrdé vypnutí, ale musel jsem ve správci úloh na tvrdo vypnout celé demo Anthem s celým stromem souvisejících aplikací. Naštěstí se po připojení hra zeptala, zda chcete naskočit do aktivní expedice. Nebylo to nic uživatelsky příjemného, ale v neděli mi již šlo spustit misi zcela regulérně. Potvrzuji, že ve hře občas zmizel nepřítel či zástupce fauny. Předpokládám, že bude opraveno. Nicméně zmizení naprosto řadového vojáčka mě opravdu herní zážitek nezkazilo. Horší bug, který mě potkal v pátek (poté už nikoliv) bylo jakési restartování polohy mého javelinu. Běžím/letím a co 10 – 15 vteřin mě hra přesune o 20 kroků zpátky. To bylo skutečně hodně nepříjemné, ale tento problém se mi vyskytnul pouze v pátek.
Technický stav (jak hra běží): Zde musím napsat (a u řady lidí to bude asi zcela odlišná zkušenost), že jsem absolutně spokojený. Na mém pomalu již lehce stárnoucím PC o parametrech i3570K / 24 GB RAM / GTX 1060 6 GB / Win7 / full HD (nikoliv 4K) Anthem doslova sviští a to na zcela skálopevných 50 FPS i při té nejlítější vřavě a ve 4násobném co-op režimu, kdy se na obrazovce dějí doslova grafické orgie. A ne, skutečně jsem nedělal ani ten nejmenší kompromis v grafickém nastavení. Stabilní framerate se u mě drží při nastavení grafického pozlátka ve všech ohledech! V grafických enginech se nevyznám, ale Frostbite 3 chlapci a děvčata z BioWare vyladili k mé nehynoucí spokojenosti.
Příběh/Questy/Zasazení – Naznačený příběh mě celkově spíše překvapil, rozhodně nejsem zklamaný. Ale já osobně jsem neočekával žádnou old-school RPG bombu a la starší tituly BioWare, ale spíše Destiny. Příběh může jen překvapit. Humor mi hodně sednul. Ať už v podání barmana nebo sběratele artefaktů Matthiase. K mechaničce Zoe jsem si vybudoval náklonnost ihned. Pevnost Tarsis, místní centrální HUB, je správně sexy orientální a v demu 3/4 postav s hráčem ZATÍM nekomunikuje. Ovšem je vidět, že na lokálním bazaru bude možnost hovořit s kdekým + nechybí ani prodejci výbavy či správa lootu (crafting). Samotné zasazení světa Anthem je více než pohlcující. Členitý, silně vertikální svět plný horských masivů, řek, vodopádů, jezer, pralesů, údolí… Fauna a (večer) luminiscenční flóra jako vystřižená z Avatara je dech beroucí. V tomto světě se jen tak potulovat ve Freeplay režimu byla neskutečná slast. Nemluvě o fantastických doupatech nepřátel a především úžasných jeskynních systémech, nad kterými by zaplesalo srdce nejednoho speleologa. Především neskutečný raid na kure**ky obřího „pavouka“ v jeskyních… nářez! Je veliká škoda, že s náhodnými hráči, kteří se jen pachtí za lootem a souboji, si člověk tuhle totální grafickou laskominu nemůže v klidu vychutnat.
Obtížnost – skvělá! Hrál jsem na normal a i ve 4násobném co-opu bylo pár chvil opravdu hodně horkých. Jsem zvědavý, jak bude obtížnost vyladěná v případě hraní sólo (což plánuji).
Ovládání – na rozdíl od kolegy mi javelin a především pak létání přešlo do krve do půl hodinky a to píšu jako člověk, který NIKDY žádné hektické MMO nehrál. Ovládání mi neskutečně sedlo. Létání je neuvěřitelně plynulé a během několika okamžiků se člověk cítí jako bůh nebes a válečného běsnění. V jednom okamžiku svištíte v hlubinách jezera, abyste plynule rozčísli vodní hladinu, vznesli se nad pahorky, pokropili pod sebou nepřátelé naváděnými střelami, načež se snesli k zemi s elektrickým mečem v ruce. Skok, dash, let, ale to už visíte ve vzduchu na místě, házíte napalmový granát a vytahujete odstřelovačku na přibíhající nepřátelé. Oblek se aktivitami jako je let, skoky a rychlý superběh přehřívá, ale to je v pořádku. Chladíte se vodou + javelin si vylepšujete i v tomto ohledu. Veškeré útoky, hledání waypointů, akrobatické pohyby a kombinace všeho dohromady je absolutně top. Ano, z počátku hra téměř nic nevysvětluje a chvilku, jakožto nováček, jsem byl zmatený. Pustil jsem si Freeplay režim a za půl hodiny jsem raidy a mise dával jako MMO veterán. Tak hodně odladěné vše je a tak rychle mi vše přešlo do krve. Bravo!
Boj – Za mě palec nahoru. Paleta zbraní je zcela dostačující. V kombinaci s různorodými vrhacími zbraněmi (každý javelin má zcela jiné kousky), přídavným arsenálem (je libo naváděné střely, lasery či otrávené šipky?), útokem na blízko si nikdo nemůže stěžovat. Navíc si neustále odemykáte nové a nové kousky s nejrůznějšími posilovači. Boje jsou velice frenetické a především pohlcující. Nepřátelé variabilní a jejich design je na 10/10. Především pak například ohnivých Titánů a megapavoučího bosse v raidu v jeskyních. Pavouk se umí perfektně pohybovat, leze po stěnách obrovské jeskyně, zalézá do nor,jako Odula v Pánovi prstenů, má nepříjemné útoky. Na Anthem se mi ohromně líbí především fakt, že jste neustále v pohybu a každou chviličku děláte něco jiného. Tu zvedáte kolegu na nohy, tam svou brokovnicí načechráte pár pavoukovců, vznesete se, odstřelovačkou pozlobíte nepřátelského snipera, šup na zem, rychle vytvořit energetický blok a poslat řízenou střelu na velice nepříjemný turret. Jistě, je to stále dokola, ale pokud se vám to nelíbí, tak nejste jednoduše cílovka…
Závěr – Uf… Je to trochu wall of text, omlouvám se, ale musel jsem se vypsat ze svých dojmů. Pokud jste nikdy (jako já) MMO nehráli, Anthem je vynikající startovní pozice. Svět je nepopsatelně nádherný, souboje správně pohlcující a hektické a v té správné kombinaci s kamarády si vše vynásobte třikrát. Nečekejte MMORPG jen proto, že to dělali lidé z BioWare. Nečekejte hluboké rozhovory a dilemata. Toto není RPG. Nicméně vše, co Anthem představil, se mě osobně líbí mírou větší než vrchovatou. Zatímco konkurenční tituly mě absolutně nenadchly ani příběhem, ani světem, lorem a designem (Destiny či Titanfall), Anthem si mě získalo od první minuty. Létání je jedním slovem nezapomenutelné a jde o velice silnou stránku hry. K exo obleku Javelin si vyloženě vypěstujete vztah a budete si jej hýčkat, měnit na něm barvy, insignie, jádro, přídavné systémy atd. s láskou Za mě skvělá ukázka hry a rád se s vámi uvidím 22. února ve hře. Já tam určitě budu!
Delší slohovku jsem tu nikdy nečetl a naprosto souhlasím. Mám taky nahráno kolem 12 a maximální spokojenost. Si to tak popsal že mám eště vetší natěšenost Co mi ale fakt hodně vadí je že má hra lehkej aimbot ve stylu že stačí mít zaměřovač kousek od hlavy a i přesto dostane zásah ale ne že by tam ten zaměřovač skočil jak klasicky aimbot děla ale jen kulka divně odbočí ze zaměřovaču. V nastavení nic o aimbotu není.
To je pravda, Anciable. Zapomněl jsem dodat, že jsem hrál na PC, ale (samozřejmě) s gamepadem XONE. Čili v hektické MMO střílečce jsem si myslel, že budu znevýhodněn o to víc. Ale, máš pravdu, také jsem si všimnul asistence.
Hodně dobře napsaný. Mám rád tyhle dojmy. Musím s tebou souhlasit. Ta hra je pohlcující i když někdy ty boje jsou frustrující, ale to bude dím, že prostě začínáte na 10 lvl a hra vám toho moc nevysvětlí, ale člověk se po nějaké době zorientuje. Ale určitě to bude chtít trošku zpřehlednit uživatelské rozhraní.
Než jsem si hru zahrál, tak jsem byl nerozhodný. Jestli hrát Anthem nebo The Division 2. The Division má už dost nahráno, ale po posledních videí ,mě dvojka moc nenadchla. Je to úplně stejná hra jen v jiné lokalitě. Ano určitě si jí někdy zahraji, ale až bude ve slevě. Což Anthem budu hrát už od 14.2 jelikož mám Premier access. Tak že pokud někdo bude chtít zahrát s pracujícím otcem od rodiny, tak jsem na originu jako Hejda88_Cze. Přeji vám příjemný let
Já jsem váhal úplně stejně. The Division 2 nakonec úplně vynechám.
Jak jsem relativně krátce po vydání článku psal ke komentáři Euriuse, jsem rád, že si to svoje hráče najde. To poslední, co chci, je, aby ta hra prostě selhala. A je možný, že plná hra na tom bude úplně jinak a toho obsahu (čímž nemyslím počet misí) tam bude mnohonásobně víc. Pokud to tak samozřejmě bude, tak jedině dobře. Ale myslím, že se dá s čistým svědomím říct, že ta hra lidi rozděluje do dvou zcela odlišných kategorií. V jedné jsou lidi jako ty, v druhé lidi jako já. Já osobně jsem hru hrál jak s Mikym (viz jeho dojmy), tak se třemi dalšími přáteli a poslechnul si názor ještě jednoho dalšího, se kterým jsem nehrál. Všichni jsme se v zásadě shodli na všem. Demo nedemo, ta hra působila chudě a oproti jiným hrám, co hrajeme/hrajou to prostě nepůsobilo nijak víc než průměrně. Já jsem asi 30 hodin hrál Warframe a strávil hromadu času v Divisionu, oni zase nahráli tunu ve Warframu a trochu v Destiny. Samozřejmě platí, že všechny ty hry jsou vydaný už jakou dobu a jejich start taky nemusel bejt dokonalej (což platí hlavně pro Destiny a Division), ale už jenom to jádro tý hratelnosti nám nepřišlo až tak zajímavý nebo něčím vybočující. Prostě standardní. Ne špatný, jenom normální. Takže se asi dá i z mojí strany souhlasit s tím, že jako vstupní bod to může být minimálně dostačující, v lepším případě vyloženě skvělý. Největší otázkou tak hlavně bude endgame obsah.
Honzo, proto jsem svůj text uvozoval větou, že je pro mě Anthem PRVNÍ MMO hrou vůbec.
Abych to dovysvětlil: já hraji z 90% RPG/CRPG. Vyrostl jsem na iso klasikách a upřednostňuji především věci jako Baldur’s Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, Pillars Of Eternity, Torment: Tides of Numenera či Tyranny a Divinity: Original Sin, Pathfinder: Kingmaker apod. Jestli je mi něco opravdu vzádleného, jsou to hry typu Destiny, Titanfall či Hawken. Ale vždy jsem chtěl jednou aspoň zkusit, co na tom lidi mají.
Na Anthem mě zpočátku (z tzraileru na E3 2017) jednoznačně, spíš než herní náplň, uhranul svět. Ten je naprosto fantastický. Prostě jsem se chtěl v těch kulisách pohybovat. A druhá věc je létání, které mám ve hrách ohromně rád a strašně se mi líbil už exosuit v Mass Effect: Andromeda, který umožňoval skákání a dash. Čili zatímco Destiny a Titanfall úspěšně s klidem v duši ignoruji a jdou zcela mimo mě, do Anthem jsem se rozhodnul podívat, protože narozdíl od výše uvedených, mě zde zaujalo hned několik věcí. A udělal jsem dobře. Pro mě, co by nováčka na online scéně (ačkoliv hraju od ’80 let a vyrůstal jsem na 8bitu Didaktik a Commodoru) jde o takový úkrok stranou od toho, co obyčejně hraju. Ale nemůžu prostě zastírat, že jsem se královsky bavil. Bavil jsem se do poslední minuty.
Co se týče obsahu: demo ukázalo 2 freeplay zóny k rozkoukání, jeden příběhový quest a jeden raid. Čili vlastně dva „úkoly“. Při pohledu na obří mapu jsem si jistý, že k navýšení obsahu jednoznačně dojde.
Chci tím říci, že v mém názoru je samozřejmě prostor k úvaze, že nejsem klasický hráč MMO titulů. Nejsem zatížený žádnými předsudky, ani požadvaky na „standard“ těchto her. To, co mi Anthem nabídl, se mi líbí. To, co Anthem nabízí je podle mého názoru uděláno pečlivě a dobře. Je to svěží oddechovka, která umí být silně návyková. V každém případě sami vývojáři dodávají, že Anthem se bude formovat postupně s názory a poznatky komunity roky…
Samozřejmě, moje reakce bylo spíš takový kvitování i z toho druhýho tábora. Jinými slovy, že všechno, co jsi napsal, prostě dává smysl i „pro nás neohromené“ (alespoň pro mě) A jak řikám, jsem rád, že se ti to líbí. Jakmile jakákoliv hra dokáže danýmu hráči rozšířit obzory, tak prostě automaticky získává bonusový body, ať už je (podle mě) ta hra jakákoliv. Já jsem od toho prostě osobně čekal víc; mně osobně tam třeba chybí nějaká podpůrná role. Javelin nebo schopnosti, co se cíleně zaměřujou opravdu na podporu ostatních (a tu jednu podpůrnou schopnost nabindovanou na Y nepočítám, to je sice pěkný, ale zdaleka to není to, co mám na mysli). To je třeba něco, co se mi zase líbí na Divisionu. Tam když chci, vezmu si lékárničku, defibrilátor a hraju si na medika, zatímco ostatní střílí. A když chci střílet, vemu si miny, věžičky a další věci. Tam mi přijde, že si člověk opravdu může tu postavu vytvořit a je důležitý, aby v týmu ten medik byl, je důležitý, aby tam byl někdo založeně čistě na ofenzívě a podobně. Každej je tam svým vlastním způsobem důležitej. U Anthemu mi to naopak přijde tak, že větší počet hráčů akorát znamená, že tam prostě střílí víc lidí a to je všechno. Ale to už zase zbytečně odbíhám od pointy, že jsem rád, že se to některým lidem líbí a doufám – upřímně a vážně doufám – že mě plná verze zase přesvědčí, že demo byl jenom divnej přechod a ta hra mě bude bavit jako mě minule bavila ta technická alfa.
Anthem na mě zanechal skvělý dojem, mam jiný názor než je tu napsané. Úvod je mass effect , škoda jen nemožnosti změny pohledu. Ale spolu s hudbou a prostředím rozhodně dobrý dojem, postavy jsou udělané dobře (konečně) . klávesové zkratky jsou udělané intuitivně ale stejně si to může každý změnit. Po seřízení citlivosti šlo tak nějak lítat i to zatracené plavání nakonec šlo a to dalo zabrat, dokáže to evokovat úplně stejný pocit dezorientace jako pří reálném skoku do vody. základ bylo dat si maximální obtížnost aby si to člověk užil na plno. Není pak nad to muset využívat spelly chytře a vždy tam kde zanechají max dopad i s kombinaci spoluhráčů. Včasně použité podpůrné schopnosti dokážou zachránit milimetry hp. Ten pocit když se člověk vyhýbá všemu možnému co na něho letí nebo jen svoji herní agilitou dostane tuhé nepřátele místo toho aby se stále schovával za kameny. Takový ten pocit když člověk odloží sluchátka po boji který byl vážně luxusní a řekne si wooou, ta hra je boží ! . Přidám k tomu velký svět který lze prozkoumávat s pocitem jiné perspektivy a člověk se zasekne jen nad tím lítáním. Dejte mi k tomu ještě skvělý příběh a těch peněz rozhodně nelituji.
Honzo, popsal jsi to skvěle! Mám úplně stejné dojmy. Po sundání sluchátek jsem si říkal, CO TO KU*VA BYLO! Ohromně frenetické a musím napsat, že mi na plotně „utekly brambory“, když jsem chystal oběd Ten pocit, kdy člověk sviští nad bitevní vřavou, dělá úhybné manévry přímo v letu před zaměřovacími paprsky nepřátelských sniperů, je prostě neskutečně naplňující. Načež se člověk na nepřítele vrhne s brutálním melee útokem. S Javelinem třídy Ranger jsem se natolik sžil, že jsem vůbec neměl potřebu prubnout jiný oblek. Vyzkoušel jsem otrávené šipky atd., ale vznést se v pravou chvíli nad bojiště, viset ve vzduchu a vypustit na 10 nepřátel najednou hejno raket… nepopsatelná satisfakce Kor když kolem vás kolegové žadoní o zvednutí na nohy a ty zachráníš celou situaci.
Supr, zanechalo to v nás hodně podobný first feeling podle toho co jsem četl. 3 mrtví na bojišti a ty se potácíš bez nabitého štítu doupětem megapavouka plně obsazeného nepřáteli. Zariskuješ s oživením kolegy, koukáš jak do tebe šijou a na poslední milimetry(doslova) oživíš a začne spirála týmových bojů zakončeno ze vzduchu melee útokem s rangerem při kterém oba dva s megapavoukem padnete k zemi . Často se mi stávalo, že lidí fungovali, někdo umřel a za okamžik ostatní u něho a jelo se.. oživování, štíty, zabavování nepřátel strategické myšlení zaměřené dle prioritních cílů. Tým jak má byt až jsem se tomu teda divil. A nebo vytlačit s týmem spamující nepřátele z mostu za most a proč to dělat když tvůj úkol je držet pozici? No protože je to prostě boží Ranger mi pásl brutálně moc, má všechno co potřebuji k mému oblíbenému stylu hraní. Druhý byl Storm a to si piště, že i ten jde hrát hodně akčně zvláště když jeho melee útok je detonátor ale rozdávání dmg z dálky spolu s podporou je taková jeho vlastní cesta skvělá ale nedosahoval jsem takového prožitku jako s rangerem. Colossus šel úplně mimo mě mozkové nastaví, přiznám se že mi to s ním moc nešlo ale dám mu ještě šanci. Za Interceptora jsem hrál tak možná 40 minut a vidím v něm potenciál, je s ním trocha obtížnější orientovat se v prostředí s tím jak je rychlý a jak musí být rychlý s tím armorem jaký má. Mám odehráno 29 hodin a je to málo s takovou hrou , museli mě večer vykopnout ze serveru
Himl já bych hrál! Musím souhlasit s týmovou spoluprácí. Čekal jsem, že co-op bude opravdu špatný zážitek s bandou nějakých náhodných youťuberů, ale vůbec! Až na jeden případ, kdy jsme šli k zemi 3 najednou a kdy se 4 týpek oddával asi čtení v encyklopedii či co (stál za šutrem na místě a neměl se k pomoci), tak si spolupráci nemohu vynachválit. Skutečně mě to překvapilo. Když si parta sedla, byla to skutečně jatka.
A přesně vím, který můstek máš na mysli! Vyloženě jsem si připadal jako bych bránil poslední lidskou držau před nepřítelem. To bylo snad 20 nejintenzivnějších minut na jednom bodě Sranda bylo sledovat jak nám všem už postupně docházely náboje a jak jsme všichni měli stejnou strategii: dva borci jako support fire za zády a když mě došly náboje, rychlý výpad melee, sebrání hrstky nábojů a slide zpátky. Za chvilku udělal to samé někdo další, zatímco my jsme ho kryli kulomety…
Připadá mi to jak kombinace Warframe s Destiny. Takže asi nic pro mne, ale zkusím to a uvidí se. Třeba to překvapí.
Mam z toho hodně podobný pocit .. takze za me dalsi hra co si zahraji
Dá se to hrát singleplayer nebo je to stavěné na kooperaci?
Z mého hraní to jako SP hrát lze. Alespoň příběhové mise. Na easy obtížnost je to bezproblémové i solo. Ale jsou tam mody, které lze hrát jedině ve vícero hráčích.
Lze, ale už na normal umí hra HODNĚ zatopit! Pustil jsem se sám do doupěte jakési místní rasy. Poměrně rozvětvený dungeon a musím napsat, že sám jsem tam měl výrazné problémy. Jednak nepřátelé přibíhají skutečně odevšad, pohybují se i vertikálně a když dojde na silnější monstra s dalekonosnými ohnivými útoky, není to fakt jednoduché. Kor s omezeným střelivem (když máš silnější damage) a přehřátým oblekem, kdy nemůžeš uletět Přesně jak to řekli vývojáři: „Ano, můžete hrát sami, ale je to mnohem těžší.“
Koukám, že zdejší redakce neuznává svobodu slova. Smazat je to snadné. Výborná novinářská práce. Kopita.
Možná kdybys psal slušně a k věci tak by ti nikdo komenty nemazal
Ještě chvilku Jiriku urazej a vysloužis si ban. Kritika mi nevadí, opačný názor taky ne, ale slušně!
Máš štěstí, že neumíš pravopis, takhle to není urážka, nýbrž jen nesmysl.
Kopita?
Se slabikářem v ruce to asi trvá dlouho přečíst, akorát máš smůlu, že už ti nevysvětlí význam slov.
Tento zvratek hravě zpracuji bez použití slabikáře i vyšší technologie a to nemusím být žádným mágem. Narozdíl od zdejší redakce vím co je demo a z brokovnicí nestřilím na dálku. Dále když konzumuji sofistikovaný ejakulat jako byl tento, tak z toho mám explozivní průtrž. Co ta hra bude a o co v ní půjde musel vědět každý obyčejný mudla jako jsem ja. Pouze zdejší továrna na zvratky je z toho překvapená na celou stránku a i tak nevychytala podstatu hry. Lepši at raději hrajou fortnine nebo něco podobného.
Pořiď si k tomu slabikáři ještě Pravidla českého pravopisu a Slovník spisovného jazyka českého. Moc je oba potřebuješ. Fakt.
Když bych měl shrnout svoje dojmy, tak mi to připomínalo Maria s raketometem
Jo, je tam i lokace s houbami, pravda! Holt asi ne titul pro tebe
Tvůj komentář je taky trhavý průjem a nikdo se z něj neudělá
Díky redakci i zdejším čtenářům za velmi podrobné dojmy, bohužel jste mi z velké části potvrdili to, co jsem od hry čekal, nebo naopak nečekal. Naštěstí ke hře přistupuji zcela opačně než Miky, a nemám vůbec žádná očekávání, tak třeba překvapí, kdo ví? Ale mám o tom silné pochyby, přece jen tahle hra zdaleka není můj žánr, a na rozdíl od mnohých nejsem bůhvíjak odvařený ani z grafické stránky. Jsem ale rád, že se z Honzasem shodneme ohledně UI, aspoň vím, že nejsem sám, kdo tohle vnímá.
Pokud nejsi hráč MMO stříleček (jako já), přečti si můj názor…
Neboj, já už ho četl. S MMO jsem na tom stejně jako ty a s Destiny souhlasím, na druhou stranu Division jsem zkusil a nebavilo mě a Titanfall dvojka celkem jo, tedy kampaň, takže u těchhle dvou her to máme přesně opačně. Jinak ses tu celkem slušně rozepsal, takhle po ránu, jen co je pravda. Ale já jsem za to rád, rád si přečtu názory ze všech stran barikády. Podle videí, co jsem viděl, zatím téměř bezvýhradně souhlasím s redakcí, ale demo určitě vyzkouším- taky zdejší diskuze už je 10 lidí- 10 úplně rozdílných názorů- i ti, kteří s sebou souhlasí, se liší v nejrůznějších detailech, pro někoho je pohyb snadno uchopitelný, někomu přijde v pohodě, ale až po nějakém čase a nastavování, někomu zase nesedí vůbec; někdo říká, že je hra celkem lehká, někdo zase, že je celkem těžká; někoho oslovila grafika, někoho uchvátila a někoho vůbec; jak píšu- sto lidí, sto chutí- a stejně nakonec člověku nezbude než si vytvořit vlastní názor po zahrání.
„Hned na úvod musím říct, že nápad samotného dema prostě nefunguje tak, jak asi bylo v plánu. Od samého začátku jste hozeni na desátou úroveň“
„Doteď jsem ještě ani nezmiňoval fakt, že celé demo zkrátka nepůsobí jako demo, ale jako beta. Jako ukázka nějaké hry, která prostě není připravená na vydání“
Autor asi nechápe, co to je demo a co to je beta, demo je přece ukázka ze hry a beta je veškerej obsah, který už je hotový, tohle demo opravdu bylo demo. Nejspíš jsou asi lidi zblbí z toho, jak EA v minulosti svoje dema nazývali betou, teď to konečně nazvali správně.
Demo je výňatek z plné, hotové verze. Demo má ukázat hru, nalákat na ní hráče. Beta je vývojová verze hry, která může obsahovat různé chyby. Tohle byla spíše beta. Zajímavé je, že podle BioWare začal vývoj tohoto dema v prosinci, kdy byla část hry oddělena od vývoje plné verze. Přesto se nevyvarovali chybám. Plus dle mého zvolili blbý obsah k ukázce, ale tam záleží hodně na tom, co vlastně ta plná verze nabídne. Dle mého to bude přesně to, co demo, což mne tolik neláká.
Miky má pravdu, Sherlocku. Dneska akorát není zvykem nazývat věci pravými jmény- takže demo remasteru RE1 bylo vlastně time trialem, a tohle demo je zase betou, s tím, že její vývoj byl před časem odříznut od vlastní hry, takže se nabízí otázka, je-li to vlastně vůbec beta Anthemu.
Asi tak, jak říkáš, není zvykem nazývat věci pravými jmény, ale redaktoři herního magazínu by mohli. Jen jsem na to upozornil, nehodlám se s nikým o tom dohadovat, mně je to nakonec jedno, říkejte si tomu, jak chcete, jen mi to v tom článku nedávalo vůbec smysl.
V dnešní době se pojem beta odlišuje od toho, jestli je interní nebo externí. Interně může bejt hra normálně dokončená a skutečně v beta fázi, ale to, co vypustí mezi lidi je jiná věc. Mohou vzít beta build – build dokončené hry – vyseknout si co chtěj a nechat to lidi testovat. Ale furt je to beta. U ní se čeká, že ne všechno může bejt bezchybný nebo funkční. Proto je to beta. Naopak od dema člověk čeká kus už hotovýho produktu, kterej si můžou při vydání zahrát, ve kterém nejsou tak zásadní bugy jako nekonečné načítání nebo cokoliv, co to měli při spuštění VIP dema se serverama. Špatná optimalizace, resp. PC port obecně, včetně tý absence chatu, možnosti změnit zorný pole, nefungující nastavení motion bluru, špatný ovládání při lítání (hra dokonce občas v UI ukáže ovládací prvky gamepadu a ne klávesnice)… Nebo třeba i naschvál upravená ekonomika. Tohle všechno jsou známky bety, obsahově plný, ale jinak nedokončený hry. A všechno v tomhle demu působí jako beta, ne jako demo.
Ty teda tomu říkáš beta, protože je to rozbité? Ale když vývojáři vydávají rozbité a odfláknuté plné hry, proč by nemohli vydávat i rozbité a odfláknuté demoverze?
Jenom řikám, že to působí jako beta, ale betou jsem to přímo nenazval. Já to vidím vcelku jednoduše. Pro mě demo znamená kus jinak hotový hry, po obsahový i technický stránce – když si zahraju demo, chci dostat třeba level nebo úsek hry a mít defacto volnou ruku, a jakmile pak odehraju tentýž úsek v plný hře, předpokládám, že tam prostě rozdíl nebude (samozřejmě nemá cenu hledět na nějakej postup hráče ap.). Když odehraju betu, tak naopak čekám, že spousta věcí může bejt upravená tak, aby si hráč vážně mohl vyzkoušet konkrétní mechaniky a ty otestovat, bez ohledu na to, jak těžký může bejt se k nim v plný hře dostat, a nepustí ho to si dělat další věci. A přesně takový demo Anthemu je; každej vizuální předmět stojí 25 Coins (sami to dokonce píšou v nápovědách při načítání), hned v úvodu máš snad každej typ zbraně, co nevidět se ti odemkne novej Javelin a přístup máš vážně jenom k tomu, k čemu tě pustěj. Pokud půjdeš v tom HUB worldu jinam, než tě to naviguje a popovídáš si s jiným NPC nebo prostě děláš něco jinýho, napíše ti to, že máš smůlu. Prostě to nepůsobí jako úsek z hotový hry, ale jako test přesně konkrétních mechanik a přesně toho, co chtěj. Myslím, že v případě týhle problematiky se dá argumentovat na všechny strany, ale takhle to prostě vidím já. Chápu, že ty třeba ne.
Demo má demonstrovat finální hru. Nahypovat hráče. Většinou je to vystřižená část finálního produktu, na co se těšit.
Jestli takhle vypadá finální produkt tak tu máme Fallout 76 2.0.
Tohle, podle normálního člověka, by bylo označeno testem. Beta fáze hry, Alpha fáze hry. Ale ne ku*va demo.
Tohle je spíš mix dema a bety Nefunkčnost bety a málo obsahu dema
Strávil jsem na tom něco okolo pěti hodin.
Servisní stav – Úvodní problém se servery se dal čekat, ale vlastně ho vyřešili vcelku rychle a už se s nimi po zbytek času problém neobjevil. Nezaznamenal jsem za celou dobu problémy s matchmakingem, lagy, či tak. Problém, který je a trvá, že se zasekne nahrávání je otravný, ale na stranu druhou, člověk shodí hru a po chvíli se připojí zpátky, rovnou zpět do mise.
Příběh/Questy – bylo ho tam opravdu pouze trochu, ale musím uznat, že minimálně humor mu snad upřít nepůjde; docela se mi líbilo, že místo, aby hra člověku napsala co dělat, tak si jednotliví Freelanceři začnou povídat a objasní vlastně vtipně tak objasní co máš dělat ( např.: vypínání artefaktů sbíráním stříbrných koulí);
Obtížnost – přišla mi vcelku hezky rozvrstvená; na easy se dá hrát solo i s úplně špatným gearem; na hard poskytne se středním gearem příjemnou výzvu;
Freeplay – poletujete, střílíte, sbíráte surky a občas si zahrajete nějaký event, samotného nevím jak mě to bavilo, ale s dvěma kamarády to bylo dobré; Mise narozdíl od Freeplay mě bavili i samotného;
Ovládání – měl jsem obrovské problémy s letem a pohybem pod vodou, ale můžu říct, že nastavení citlivosti opravdu hodně dělá a potom co jsem věnoval asi čtvrt hodinky štelování posuvníků, tak se mi létalo i ,,plavalo“ dobře. Létání v boji pořád není moje silná stránka, ale je to první létací hra, kterou hraju asi tak po deseti letech.
Boj – Nezaznamenal jsem problém s tím, že nepřátelům ,,nic nedělám“. Nějaké zbraně jsou opravdu na blízko a na dálku moc nefungují, ale to je u brokovnice za mě dobře. Ve hře je docela ucházející množství nepřátel, které má něco nezranitelného, či dostává opravdu malý dmg při střelbě random, ale má svoje weak pointy. Nějaké zbraně jsou efektní a nějaké efektivní. První souboj s bossem se nám zdál nekonečně dlouhý, ale při druhém a třetím runu už jsme věděli jak na to a na hard obtížnost byla délka boje příjemná.
Závěr – Hraní se mi líbilo; věřím, že budu mít tendenci příběhovou část nejlépe v kuse, protože kombinace story a hratelnosti vypadá dobře; už tak moc si nejsem jist jestli budu mít odhodlání dlouze kolektovat suroviny, ale to mě nebavilo nikdy a nikde, ale už jsme se s kamarády shodli, že to nevypadá špatně a zahrát si tak hodinku dvě denně vlastně vůbec nezní jako špatná idea. Za mě mohu říct, ať si to příští týden zkusíte a dáte tomu víc než dvě tři hodinky – to byl čas, který jsme se s tím opravdu nějak sžívali. Pokud vás to i pak nebude bavit, tak to očividně není váš šálek čaje, ale minimálně mě i přes počáteční problémy s létáním to oslovilo a rozhodně zkusím plnou verzi.
Souhlasím naprosto, jediné co mě mrzí je že jsem si nemohl vyzkoušet všechny Javeliny ale jenom 2. Jinak boss fight ve Strongholdu byl luxusní.
Rád vidim, že si to svoje publikum najde
Úvodní problém se servery se dal čekat… no, zdá se, že v EA ho nikdo nečekal. Jinak ti díky za zevrubné dojmy zase z druhé strany barikády, i za doporučení- příští týden demo určitě vyzkouším, od hry sice absolutně nic nečekám, ale právě proto mě může jen pozitivně překvapit. Navíc kolem téhle hry bylo a je takové velké haló, že ji prostě nemůžu nevyzkoušet.
todle jsou dojmy respektivě objektivní a nestranný . potěšil si mě příbehem , obtížností i bojem grafika mi nepřijde nijak extra aspon pdole screenu redakce nevím zda hrají na full nečetl sme celý článek ale nic moc ta zem textury a ta příroda bože v roce 2001 se snažili s mrdkama duat pořádnou grafiku a přírodu a dnes po završení nejlepší přírody ve hře Crysis aspon podle mě je to všude jen papír nebo rozmazanej model nevýraznej kam zzmizela fyzika a um přirody co byld řív ve hrách ted se soustředé všichni jen na nablízkaný model psotavy či auta a toť vše …
Upřímně když hraješ tak si stejně nevšímáš země atd. Hra je hrozně rychlá takže je lepší že zem atd vypadá tak jak vypadá, aspon to nežere zbytečně výkon. Jinak k té obtížnosti, hra je těžká jen když si totální pako co neví co má dělat
Osobně jsem to hrála na low a neměla jsem pocit, že by grafika zaostávala. Stále tam byly krásné scenérie, kdy se vyplatilo zastavit a jen se rozhlédnout. Ale jak říká Rack. V souboji si stejně grafiky moc nevšímáš. Vnímáš jen celkový dojem a soustředíš se na nepřátele popř. na spolubojovníky, jestli nepotřebují zvednou ze země.
Vidím, že nejsem jediná, kdo má takový názor. Je pravda ale, co bylo vytýkáno v článku, že tam chyběl nějaký rychlý tutorial. Většina věcí je naštěstí intuitivní, nebo je tam přímo napsáno, jakou klávesu využít, ale létání není až tak obvykle udělané. Chvíli mi trvalo, než jsem přišla na to, že neměním směr šipkami nýbrž myší a že se to chová přece jen jinak, že klasický pohyb kamery na zemi, jak je to teď v drtivé většině her. (Tedy by bylo hezké ukázat, že se pohyb odvíjí od polohy kruhu ovládaného myší ke kruhu uprostřed obrazovky.) Tento systém ovládání ovšem vytváří problém, že se člověk jednoduše dezorientuje (alespoň mě se to pravidelně stávalo). Při letu to až takový problém není, jelikož stačí přistát, rozhlédnout se a zase dál letět. Ale u plavání už ta možnost klasického rozhledu není. Jednou se dokonce stalo, že celá skupina byla pod vodou dezorientovaná a začala plavat na druhou stranu.
Vřele doporučuji koupit si gamepad a připojit k PC. S mým XONE ovladačem je pohyb/létání absolutně top a bezproblémové… Ostatně doba je taková, že drtivá většina her preferuje ovladač. Takže na PC jej už prakticky nedám z ruky…
Ano, bylo mi jasné, že zrovna let je udělaný na gamepad, ale nemám tohle není hra, u které bych měla pocit, že ovladač rozhodně lepší. Navíc jsem gamepad prakticky nikdy nedržela a tlapách a musím se přiznat, že ani nemám nutkání s tím začínat. Jediné nutkání mám u plošinovek. A Navíc. Za těch 5-6 hodin jsem se s tím už zžila.
Já teda neměl problém s m+k Ale ani na gamepadu to bude asi o kousek lehčí v pohybu, ale v souboji je pořád lepší m+k
Ta hra je hodně špatná, nejela vůbec smooth a nebudu omlouvat jako všichni nějaké servery, to by si měla taková společnost jako EA pohlídat. Co se týká samotného hraní, nepřišlo mi to vůbec zábavný, ani ty mise, ani to střílení, taková smutná kopie Warframe
Kolik si tomu dal ? Hodinu předpokládám, protože Stronghold byl naprosto epickej dungeon.
ale…nenechme se unést. Všechno to bude stejné. Z bodu A do bodu B, střílet vše co se hýbe (pokud se ta AI hýbe) a skopčit to do každé mise.
O tomhle jsou přece ale všechny loot grind hry
Mohla jsem tomu dát maximálně to, co mi dovolili zalagované servery, takže ne moc času, bohužel, ale i tak mě ta hra nepřesvědčila
Zalagované servery byly jen v pátek první 3 hodiny