Autoři Zingu vám představují svoje osobní nejočekávanější hry roku 2021:
Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Martin Zavřel
Nejočekávanější hry roku 2021 podle Zingu: Ondřej Partl
(další budou následovat denně)
Martin Pritula
Redaktor, Zing.cz
Twitter: @Martin_Pritula
Martin se zajímá především o moderní technologie, architekturu, grafiku, průmyslový a produktový design. Hry jsou již několik let jeho koníčkem, avšak v herní žurnalistice je nováčkem. Jeho nejoblíbenější žánry jsou silná příběhová RPG, akční adventury, hack’n’slash akce a FPS střílečky.
Rozhodnout se, jaké hry vynechat a jaké do svého žebříčku vložit pro mě byla obrovská výzva a pořadí i obsažené tituly jsem mnohokrát přepracovával. S výsledkem jsem ale spokojen a jediné, co mne mrzí je absence jakékoliv strategie (které mám velmi rád) či simulace.
10. místo – GhostWire Tokyo
Toto desáté místo asi mnohé z vás překvapí, protože mám pocit, že většinu lidí na tuto hru ,,přešla chuť“ ve chvíli, kdy spatřili první ukázku hratelnosti. Mě ale zaujala jakási obtížně popsatelná ,,čerstvost“, přičemž zasazení i vizuální styl mi velmi vyhovuje Po zveřejnění hratelnosti jsem sice ještě zmatenější, než jsem byl před ním, ale o to více se na hru těším. Jak se holt píše v níže uvedené ukázce, musím se připravit čelit neznámému – a takových her nevychází mnoho.
9. místo – God of War (Ragnarok?)
Jediným důvodem, proč není nadcházející God of War výše je, že ani trošku nevěřím v jeho letošní vydání, a pokud by k němu přeci jen mělo dojít, asi bych se trošku bál o kvalitu. Poslední díl z roku 2018 je ale naprosto vynikající reboot oblíbené série, který bych se nebál označit za jednu z nejlepších her, kterou kdy nejen studia Sony nabídla. Přes příběh, hratelnost až k audiovizuálnímu zpracování se jedná o mistrovské dílo. Doufejme tedy, že jsou vývojáři ze Santa Monica schopni úspěch předchůdce zopakovat, či rovnou překročit.
8. místo – datadisky a rozšíření pro Cyberpunk 2077
Dobrá, uznávám, tohle je tak trošku podvod. Prozatím nevíme, jak se datadisky budou jmenovat, zda vyjdou v příštím roce a ani nakolik budou obsáhlé či co bude jejich náplní. Navzdory tomu se ale na rozšíření pro tuto hru velice těším a vzhledem k velikosti Srdce z kamene a O víně a krvi jsem se je rozhodl zařadit do výběru nejočekávanějších her příštího roku (protože oba výše zmíněné datadisky by jak velikostí, tak i zpracováním na samostatnou hru klidně vydaly).
A když se někdo chystá vydat datadisk o velikosti samostatné hry, pak se na něj mohu jako na samostatnou hru těšit.
7. místo – Resident Evil: Village
Tento Resident Evil vypadá tak trošku jinak. A vypadá zatraceně dobře. Zajímavé zasazení v hrůzostrašné horské vesnici, čarodějnická zápletka, next-gen audiovizuální zpracování a pohled z první osoby, který vždy povyšuje vtažení do děje na zcela novou úroveň? Už aby to vyšlo.
6. Kena: Bridge of Spirits
Kena vypadá naprosto neuvěřitelně a ještě více šokující je fakt, že na ní pracuje malé nepříliš zkušené studio, které doposud dělalo například reklamu na Coca-Colu. Hra je nádherně stylizovaná, vizuálně rozmanitá a navíc vypadá velmi mile a zábavně. Dokonce natolik, že v mých očích předběhla mnoho dalších velkých a očekávaných titulů.
5. místo – Elden Ring
Je potřeba vůbec vypisovat důvody, proč se Elden Ring do tohoto žebříčku dostal? Tak vidíte.
4. místo – Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Ještě před několika měsíci bych měl Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 na prvním místě, pak ale došlo k nahrazení snad všech klíčových vedoucích pozic, počínaje scénáristou Brianem Mitsodou, kterého vydavatel pravidelně využíval na propagačních akcích a konče u kreativního ředitele, který byl nahrazen Alexandrem Mandrykou, jenž byl zapojen do prvních titulů od Ubisoftu ze série Assassin’s Creed a Far Cry. Další věcí, která mě děsí je i starší 25 minut dlouhá ukázka hratelnosti, která zcela evidentně ukazuje hru ve velmi ranné fázi vývoje, což vyústilo v pochybně vypadající gameplay. I nadále však pevně doufám, že se hra povede a že pokud se jí náhodou nepovede dostát kvalit prvního dílu, alespoň se bude jednat o nadprůměrnou hru.
3. místo – NieR Replicant ver.1.22474487139…
NieR Automata je jednou z naprosté hrstky her, které považuji za zcela klíčové pro herní průmysl jako takový. Inovativní vyprávění příběhu, zábavný soubojový systém, jakési plynulé přepínání mezi žánry a zcela fenomenální hudba. Her jako NieR je jen velmi málo, zrovna tak, jako je velmi málo her, kterým bych se nebál udělit maximální hodnocení. Právě proto asi nikoho nepřekvapí, že jsem byl z oznámení přepracovaného prequelu ležícího někde na pomezí remaku a remasteru naprosto nadšený. Jediným důvodem, proč hra není na prvním místě je jistá obezřetnost z poměrně neznámého studia, která na titulu (byť pod zkušeným vedením) pracuje a nedostatek informací, kvůli kterému krátce před vydáním netuším, co přesně od tohoto počinu očekávat.
2. místo – Dying Light 2
Již druhým rokem se, tentokrát skoro nejvíce, těším na velkou hru od proslulého polského studia, která vypadá tak dobře, že vzbouzí pochybnosti, zda je vůbec možné hru takto graficky působivou doručit na předchozí generaci konzolí bez větších problémů.
Doufejme proto, že dlouhý odklad neznačí veliké komplikace s vývojem a že je hra v pořádku. První díl je jednou z nejlepších her tohoto žánru za poslední roky a z propagačních materiálů je vidět, že pokračování učinilo takřka ve všech směrech velký skok kupředu.
1. Final Fantasy XVI
K Final Fantasy jsem se zcela upřímně dostal až letos, kdy jsem s vydáním opěvovaného remaku sedmého dílu učinil rozhodnutí zabřednout do další velké asijské série. Vzhledem k tomu, že jsem remake FFVII zařadil ve svém žebříčku nejlepších titulů loňského roku rovnou na druhé místo asi nemusím vysvětlovat, proč se těším na nový díl.
Musím přiznat, že jsem byl trošku zaskočen vizuálem, který mi pocitově přišel horší než v přepracovaném sedmém díle, vše ostatní ale vypadlo velice působivě a co je hlavní – díky uveřejnění hratelnosti v loňském roce poměrně věřím v letošní vydání hry.
Možná letos vyjde Ready or Not. Na to se nejvíc těším.
Sorry chlapi, ale toto je už spamovanie. Normálne to dajte do jedného článku ako všetky normálne redakcie a nie každý deň článoček, ktorá hra sa páčila ktorému redaktorovi, ktorý redaktor čo bude očakávať, ktorý má akú pomazánku najradšej na raňajky… Menej je niekedy viac. Kvalita nad kvantitu.
Děkujeme za názor.
Tentokrát to ještě dokončíme v tomto formátu, ale pro další rok již plánujeme hry roku zpracovat jako redakce dohromady, nikoliv za jednotlivé autory. Loni to ještě dávalo smysl, ale letos už nás na to je v redakci opravdu hodně.
Sami tvůrci GOW řekli že jim novej díl zabere max 4 roky protože mají technologie a vše hotové ze 4 dílu takže nevím proč by se nĕkdo bál že to má vyjít letos když je to ve vývoji od kvĕtna 2018 / 2077 mĕl vyvoj x let a taky to nepomohlo XD ( bohatĕ vĕřím že podzim / zima a je to tady )
Ano, max. 4 roky, koncem tohoto roku to bude přes dva a půl roku včetně pandemie, která má na herní vývoj nepochybně poměrně zásadní vliv. Rád se budu mýlit, ale s vydáním to moc dobře nevidím.
Jinak délka vývoje CP2077 podle všeho zase tak dlouhá nebyla (https://twitter.com/jasonschreier/status/1339975900570513409), nehledě na fakt, že se rozšiřoval prostor pro Keanu Reevese (ještě v rádiu z 2018 dema se o něm říkají věci v přímém rozporu se současným příběhem).
Jo no na tu pandemii bych zapomnĕl, no uvidíme podle mĕ listopad prosinec nebo začatek 2022 to vyjde
První polovině/čtvrtině 2022 bych už věřil, nechme se překvapit.
Koncem tohoto roku to už bude 3 a půl roku Ale taky to letošní vydání vidím tak 50 na 50.
Uff, asi se podvědomě snažím zapomenout na 2020, máte pravdu, to už mění situaci.
Jsem hodně zvědav na ono Ghostwire Tokyo