První test – A Plague Tale: Requiem
Třetí test – Microsoft Flight Simulator
Ve čtvrtém díle našich speciálů, kde testujeme herní počítač LYNX s procesorem Ryzen 5 5600, grafickou kartou GeForce RTX 3070, 16 GB DDR4 RAM a 1 TB NVMe SSD, se podíváme na akci Deathloop od francouzského studia Arkane. Jde o loňský titul, jenž letos dorazil také na Xbox, přičemž zároveň s tím dorazil také do služby Game Pass a dočkal se pár novinek. Právě proto je ideální se na hru podívat a otestovat ji, konkrétně v úvodní lokaci. Opět jsme zvolili tradiční rozlišení 1080p, 1440p a 4K, přičemž ve všech rozlišeních jsme vyzkoušeli i upscalovací technologie DLSS 2 a FSR 2.
Začněme tedy FullHD, kde herní počítač LYNX vůbec nemá problémy. I na Ultra nastavení se můžete těšit v průměru na 161 FPS, přičemž i nízké hodnoty jsou vysoce nad 100 snímků za sekundu. V případě, že byste zatoužili po ještě vyšší snímkové frekvenci, můžete si samozřejmě preset snížit. Například na Medium se můžete těšit dokonce na 210 FPS v průměru.
Možností je samozřejmě také využití upscalovacích technologií. V Deathloopu je dostupné DLSS i FSR, přičemž v tomto rozlišení vycházely obě velice podobně. Nutno ale říct, že DLSS má stále navrch v kvalitě obrazu, a proto dává pro majitele počítačů s kartou od Nvidie větší smysl. Ve FullHD bych osobně doporučoval maximálně preset Quality, zbytek už příliš degraduje obraz.
Přesuňme se do 1440p, jež je pochopitelně náročnější, ale zase ne o tolik, aby i tak nepodávala sestava skvělé výkony. I při nastavení Ultra se stále můžete těšit na snímkovou frekvenci nad 100 FPS, což je samozřejmě naprosto dostačující, i pro rychlou akci jako je Deathloop.
Na druhou stranu tady už dává trochu větší smysl použití DLSS či FSR. Poněkud překvapivě zde byl mezi technologiemi poměrně výrazný rozdíl, takže bych určitě doporučil spíš DLSS, jež je pěknou metodou, jak vytěžit téměř maximum z populárních 144Hz monitorů.
A nakonec tu máme 4K, kde už výkon jde přece jenom poměrně razantně dolů. Limitem tak nemusí být pouze hrubý rasterizační výkon, ale také 8GB VRAM. Citelný nárůst totiž pocítíte až při nastavení Medium, které výrazně snižuje kvalitu textur.
Ideálním řešením je tedy použití jedné z upscalovacích technologií. Při DLSS Quality se dostanete na poměrně pěkných 76 FPS, byť nižší hodnoty trochu kolísají.
Celkově vzato jde opět o skvělé výsledky a zahrajete si skvěle ve všech tradičních rozlišeních, přestože ve 4K už je nejlepší použít DLSS či konkurenční FSR. Naopak ve FullHD je herní počítač LYNX schopný dosáhnout opravdu vysokých frameratů, což může být pro akční hru jako Deathloop velmi užitečné.
Na další test hry se můžete těšit příští týden.