Sever Startup Grind od několika zdrojů ze společnosti Electronic Arts zjistil, že vedení plánuje propustit 500 až 1000 zaměstnanců (což představuje 5 až 11 procent všech zaměstnanců EA) kvůli neuspokojivým prodejům Battlefield 3 (drahá marketingová kampaň) a Star Wars: The Old Republic.
Do propouštění se promítla i akvizice Popcap Games a taktéž odchod finančního ředitele Erica Browna.
Pro úplnost dodejme, že se odhaduje, že se Battlefield 3 prodalo 13 milionů kusů, přičemž EA do reklamy prý investovali 30 milionů dolarů. SW: The Old Republic se zřejmě prodalo 3 miliony kusů, avšak zájem o předplatné u hráčů klesá.
Společnost Electronic Arts propouštění popřela.
EA jde stejne do hajzlu jako jejich hry…tod celi zda se mi za tam maji stejneho redidele jako byl pred chvili u nas ve firme samo uz neni … koupil hromady peknych ale zbytecnych veci Audi A7 atd…
EA je synonymum slova demence a vítězného zlatého ho. . a. Nemůžu si pomoct, ale už mám této společnosti plné zuby. Kde je nějaký problém se hrou, stojí za ní vydavatel a hlavní investor EA.
13kk a dali do kampaně 30 mega (540 milionů korun) , když si to spočítam tak kdyby prodali každou kopii za tisícovku ( samozřejmě konzole stojí víc a prodalo se jich víc ale na pc už je to levnější) prostě průměrně mi to vychází na 1, 3 miliardy korun, vývoj si nedovedu představit kolik stál, ale kolik by sakra chtěli utržit aby mohli bejt spokojeni? U toho Star Wars chápu, že se toho prodalo málo a vim, že do toho dali nechutný množství peněz, ale u BF mi to nejde do hlavy…
Jako prodat 13 milionů kopii Battlefieldu 3 chce skutečně dobrý marketing a když to porovnáte tak za tu krátkou dobu od vydání i nejrůžovější prodejní předpoklad nemohl vést k tak velkému číslu prodaných kusů. Vzhledem k tomu , že jde o multiplayerový titul + vyžší HW nároky u PC a taky je tu konkurenční a nemálo oblíbený titul v podobě CoD . Takže se ptám kde nechaly borci z EA kalkulačku když vrážely tak moc peněz do reklam …
Hlavní MMO provar desetiletí je jasnej jak černoška na bílím prostěradle SWTOR škoda mluvit…. plácnout skoro dvě miliardy na dabing qestů tu hru zničil.
Já beru EA jako velkovydavatele, kterého nezajímá nic jiného než zisk a to i přes to ať hra vypadá jak chce. Tím ale nemířím na EA Sports, jejíž hry jako fight night a ostatní mě hodně baví.
Něco k Battlefieldu 3 – Jo hra dobrá hlavně kvůli MULTIPLAYERU , nevim ale 15 milionů se mi zdá jako nemalí uspěch , něco k těm reklamám … fakt nevim ale tolik reklam atd. . to vůbec nemuseli dělat , kdyt‘ snad každej tejden byl new trailer / reklama . . Jejich blbost . .
Něco k SWTOR – ( nehraju jí narozdíl od BF3 ) , nevim co si slibovali ale myslim že si to nezaslouží tolik milionů pordaných kusů jak BF3 , Pro mě to je průměrná hra , která neni špatná ale ani neni zas tak hodně dobrá . , tot‘ vše …
Mort8: Moje řeč, měli to radši dát na charitu…. tady je vidět že do reklamy se může dát spousta peněz a i přesto to nepřináší uspokojivé výsledky, prvním propuštěným asi bude marketingový ředitel
Je až strašidelný, že žijeme v době, kdy všudypřítomná reklamní masáž polyká tolik peněž, že 13 milionů kusů znamená neuspokojivý prodejní výsledek. Druhou věcí je samozřejmě příjmová soudnost firem jako EA.
Snad se z toho ponaučí a příště ať necpou takové prachy do reklamy ale radši do vývoje hry a né za každou cenu vydat hru před konkurenčním titulem
Pokud někdo čekal, že se bude BF3 prodávat tak jako CoDko možná je dobře že ho vyrazej, to by taky EA mohla skončit úplně
Hráči si k dobrým hrám najdou vždy nějakou tu cestičku jako kamarády, internet. magazíny, fóra atd. Takže cpát takový prachy do reklam může jen blb Dobře jim tak a bacha na dveře při odchodu
možná EA přestane konečně srát lidi
no jo . . to je tak kdyz vydavat battlefield a COD společně a předhánět jse kdo bude mít nejlepší reklamy. . to se pak neni čemu divit že na tom firma zkrachuje. .