Bethesda se konečně umoudřila a po nic neříkajícím debut traileru a rozkouskovaném scénáři zveřejnila prostřednictvím časopisu Game Informer první pořádné informace o Elder Scrolls V: Skyrim.
Příběh
RPG tituly stojí na příběhu. Ten v Elder Scrolls V: Skyrim se bude odehrávat 200 let po událostech, které se staly v Oblivionu. Světem zuří občanská válka a jediný, kdo může zastavit předpovídaný návrat draků je hlavní hrdina.
Vše se bude dít v severské oblasti Skyrim, jež obsahuje pět velkých měst, různé jeskyně a podzemní chodby, které budou rozsáhlejší, než v předešlých dílech série.
Zbraně, nepřátelé a boj
Novinkou bude takzvané duální ovládání, které nám dovolí vzít do každé ruky jednu zbraň a současně je používat. Hrdina bude díky tomu mnohem silnější, přičemž bude jen na nás, jaké zbraně současně použijete. Game Informer zmínil meč a sekeru, dýku a magii, štít a kouzlo nebo kouzlo a kouzlo.
Samotné boje budou více propracované, dynamické a taktické. Co se týče nepřátel, ve Skyrim se objeví obři, mamuti, trollové, velcí pavouci, vlci, kostlivci, zombie a samozřejmě také draci a další všelijaká monstra. Nově nebude město úkrytem, i zde se totiž můžeme setkat s draky nebo jinými nepřáteli.
Dovednosti a levely
Hrdina se bude moci naučit 18 různých dovedností. Tři z nich jsou převzaty z Oblivionu a dalších 11 z Morowindu. Budeme si moci sami určit, zda se chceme specializovat pouze na určité skilly, nebo umět od každého něco.
Po získání nového levelu (1 až 50, přičemž padesátý není maximální level, ale jen úroveň, po níž začneme získávat nové zkušenost pomaleji) se automaticky vylepší zdraví, získáme jeden nový perk (stejně jako ve Falloutu 3) a budeme si moci vybrat jednu ze tří možností. Buďto si vylepšíme výdrž, magii nebo zdraví.
Třídy a Questy
Překvapit by mohlo vynechání různých tříd. Bethesda tvrdí, že ve Skyrim jsme to, co jsme, takže si nebudeme moci vybrat žádnou třídu svého hrdiny. Místo toho budou dovednosti ovlivňovat úroveň a sami si tedy určíme, čím chceme vlastně být.
Questy budou také dynamičtější a budou šity přímo na míru. Znamená to, že pokud budeme často používat zbraně, může se stát, že při řešení nějakého questu se k nám připojí bojovník, který nám pomůže. Podobné je to u používání magie; na dobrodružství by se s námi vydal mág.
Další novinky
Elder Scrolls V: Skyrim projde celkovým vylepšením, ať už si vzpomeneme na cokoliv. Game Informer zmínil ještě následující:
– Propracovanější budou situace, kdy hráč něco odhodí. V předešlých dílech by například odhozený meč zůstal na svém místě. Ve Skyrim ho někdo může sebrat a nechat si ho, popřípadě vám ho donést.
– Běhat bude moci hrdina až později, vše se bude odvíjet od vytrvalosti.
– Při rozhovorech se kamera bude hýbat, nebude zaměřena pouze na obličej.
– Různé postavy nás mohou požádat o pomoc. Bude jen na nás, zda jim pomůžeme, nebo odejdeme řešit jiný úkol.
– HUD si budeme moci různě upravit, nebo ho kompletně skrýt.
– Westernové duely ve městě.
– Ve Skyrim je použit úplně nový engine. Sníh je díky němu tvořen z vrstev, stromy a větve se pohybují podle toho, jak fouká vítr a voda teče vcelku realisticky.
Další scany naleznete v galerii.
Chcankki: pod to sa podpisujem, som na tom rovnako. BTW westernove duely? zaujimave…
TES: IV Oblivion šel mimo mě, teď dostanu příležitost to napravit
Ten trailer je úžasný Jinak jsem dost zvědav, hlavně na ten engine.
Trailer vypadal dobře tak to bude i asi super hra už se těšim až vyjde.
Paráda, už se těším Oblivion je dodnes jedna z her na kterou vzpomínám nejraději.
Tak to jsem zvědav jak to dopadne, každopádně si to koupím až to vyjde.
Tak zní to pěkně, jen aby to tak dopadlo. Těším se na to.