Dlouhou dobu bylo v otázce bájného Half-Life 3 ticho, v poslední době ale o hře píšeme už potřetí. Nutno ale říct, že první případ neměl se samotnou hrou ani Valve vlastně nic společného a druhý případ byl jen reakce na dotaz fanouška. Teprve nyní tu ale máme něco, co pochází přímo od Valve. A mohlo by jít o zatraceně zajímavou věc.
Twitter účet serveru SteamDB včera večer upozornil na to, že po aktualizaci Doty 2, která nedávno přešla na engine Source 2, se v souborech hry objevily nové textové soubory. A jeden z nich nese název hl3.txt.
Soubor naznačuje několik prvků, které by dlouho očekávané pokračováné série Half-Life mohlo obsahovat, jak dokazuje rozbor fanstránky ValveTime.net.
Nejdůležitější z nich jsou řádky spojené s jakýmsi systémem questů, který zahrnuje NPC a dialogy. Mezi NPC jsou pak občané, střílny a hunteři (zřejmě nepřátelé představení v Episode Two). NPC občana je pak popisován jako neutrální vůči Combine a nezranitelný jejich zbraněmi.
Dohady o RPG prvcích v Half-Life 3 přiživuje soubor rpg.txt, který se blíže věnuje RPG prvkům a zahrnuje například statistiky předmětů nebo možnost předmět vzít a zahodit.
Aby toho nebylo málo, v souboru hl3.txt se našly ještě zmínky o možnostech slaňování (ziplines) a v dalším souboru, lights.txt, se nachází atributy spojené s denním a nočním cyklem.
Je těžké uvěřit, že by tvůrci z Valve pouhým nedopatřením vypustili takovou bombu, která ve sférách internetu zaručeně spustí nemalou lavinu. Je ale samozřejmě možné, že soubory jsou staré a vztahují se k už neexistující podobě hry, kterou mohli vývojáři dávno opustit.
Pravděpodobnost toho, že jde o novější záležitost, nicméně přiživuje definice virtuální reality zahrnující systém Chaperone, jenž byl patentován teprve letos v březnu. Chet Faliszek sice nedávno řekl, že Half-Life 3 nebude určený pro VR, ale to koneckonců neznamená, že by se hra obešla bez jakékoliv podpory.
Nutno říct, že o této podobě Half-Life 3 neslyšíme poprvé. Už v září roku 2012 se spekulovalo o tom, že Half-Life 3 bude mixem FPS a RPG, zasazeným do otevřeného světa. Mohlo by to tak opravdu být? Může se Half-Life 3 odklonit od FPS žánru a nabídnout něco víc? Vyloučené to není. Jako vždy nezbývá než čekat na další informace. I když to čekání bude nejspíš ještě docela dlouhé.
Mr lolendo: A proto jsi napsal že mám komplex a nevím co slovo mod znamená. . No tak to je gól.
Mr. Lolendo: Určitě je to tak, ale pořád jsou prostě lidi, kteří modování nepotřebují. Já chápu, že GoOdTiMova věta "rád hraju hru tak, jak byla zamýšlena od vývojářů" může dělat dojem, jako kdyby měl pocit, že existují jen grafické úpravy a další maličkosti zasahující do původní hry a ne všechny ty zatraceně zajímavé nové kampaně a další věci, ale tak to fakt být nemusí. Já sám mám modování čehokoliv dost v oblibě a stejně se občas dostanu ke hře, která třeba k moddingu přímo vybízí, a přitom jí nechám "čistou". Viz třeba Elder Scrolls. Morrowind a Skyrim jsem svého času modoval víc než dost, ale do Oblivionu jsem si nikdy nestáhnul jediný mod, i když jsem věděl, co by mi mohl případně nabídnout. Samotná hra mi stačila
Tak teď si mě dostal
Já jen chtěl poukázat na to že kolem HL je obrovská komunita. Ve své zlaté době doslova největší. Je zde tolik zajímavých modů ze kterých mnohdy čerpají Ačkové studia. Některé modu jsou velice nevšední a revoluční. Mnohdy mají více obsahu a vyšší kvalitu než tripl-A hry za horentní sumu.
Tečka
Mr. Lolendo: GoOdTiMe to určitě ví. Nepřijde ti navíc trochu paradoxní, že se snažíš poučovat jiné stylem, který hraničí s povyšováním, a přitom ani ten důležitý pojem nepíšeš správně? Protože mezi pojmy mód a mod je obrovský rozdíl. Mód značí herní mód jako třeba Team Deathmatch nebo Capture the Flag, mod zase modifikace. To jen pro úplnost. Samozřejmě je každého věc, jestli si chce hru modovat, to ještě není důvod k takovým reakcím. Tímhle bych tu debatu rád ukončil, nechci aby se tady strhnul další flame, který bychom museli promazávat
To: GoOdTiMe
To je právě tím že nevíš co vše spadá pod slovo mód. Mód není jen úprava existující hry. Třeba Dystopia.
Mr. Lolendo: Snažil jsem se, ale v tvém komentáři jsem nenašel smysl. . Snad příště.
To: GoOdTiMe
Jn protože máš komplex a asi ani nevíš co slovo mód znamená.
Half-lifeblazen: Dvojka se mi hodně líbí, určitě mě chytne. Ale na mody moc nejsem, rád hraju hru tak, jak byla zamýšlena od vývojářů.
A to i po dohrání. . Asi jsem divnej ale nenainstaloval bych si mod, ani kdyby hru několikanásobně vylepšoval.
GoOdTiMe: A pokud tě Half-Life 2 a jeho epizody skutečně chytnou, tak po jejich dohrání můžeš vyzkoušet i modifikace, které SteamPipe update ještě nestihnul zabít.
TheStargat3: Mrknu na to, díky.
GoOdTiMe: Taky nezapomeň na Half-Life 2: Lost Coast. Je to sice deseti minutová záležitost, ale stejně doporučuji. Half-Life 2: Lost Coast je část hry, která měla být i v původní hře (příběhem zapadala někam mezi kapitoly Highway 17 a Sandtraps) , ale dnes slouží jako technologické demo pro HDR nasvětlení, které i dnes vypadá fakt dobře.
GoOdTiMe: Aniž bych chtěl nějak povyšovat PC nad konzole, tak si troufám říct, že to byla dobrá volba. Half-Life byla odjakživa vždy především PC záležitost a všem hrám z Orange Boxu se Valve na PC věnovalo mnohem déle a pečlivěji. Xbox 360 i PS3 šla víceméně hned na vedlejší kolej, PS3 verze na tom byla o to hůř, že ji mělo na starosti externí studio. Ne že by šlo o nějak nekvalitní práci, ale z dnešního pohledu PC verze libovolné hry z Orange Boxu prakticky nezestárla, což se o konzolových verzích říct nedá
Cvrnda: Budu to mít na PC. Sice jsem výhradně konzolista ale tady mi to přišlo jako lepší volba. TF2 mě nebere no a Portal určitě vyzkouším, samostatně bych ho asi nekoupil takže jsem rád že tam je.
Ja mel Orange Box na PS3.
GoOdTiMe: Jo, Orange Box je skvělá volba, v něm je vážně všechno důležité a Portal taky stojí za to. Team Fortress 2 se už do toho moc nedá počítat. Nevím, jestli jsi Orange Box kupoval na PC nebo na PS3, ale na PC je TF2 dávno free-to-play a na PS3 byla hra mrtvá snad ještě dřív, než vůbec Orange Box vyšel