Když máte hru, která se skvěle prodává, musíte se s tím pochlubit. To vědí všichni a využila toho i Bethesda. Ta prozradila, že obchody na den vydání měly 12 milionů kusů post-apokalyptického RPG titulu Fallout 4. Není známo, kolik se nakonec prodalo hráčům, ale kdyby se prodalo všechno, tak Bethesda vydělala přes 750 milionů dolarů (přes 15 miliard korun).
Podle dostupných zpráv to vypadá, že se 12 milionů kusů téměř vyprodalo, Bethesda totiž dostala od obchodů informace, že je o Fallout 4 obrovský zájem. Není tak divu, že se o hře mluví jako o jedné z nejprodávanějších v letošním roce. Špatně na tom není ani sběratelská edice s plastovou replikou Pip-Boye, která byla nejrychleji prodávanou sběratelskou edicí v historii.
Kusy docházejí také v České republice, vyprodaná je hlavně PC verze, druhá várka se očekává 20. listopadu. Lze očekávat, že kdyby byla hra lokalizovaná do češtiny, prodeje by mohly být srovnatelné se Zaklínačem 3.
Co se jednotlivých platforem týče, zatím víme akorát to, že v první den bylo na Steamu aktivováno 1,2 milionů kusů Falloutu 4 (podle Steam Spy). Dnes je to nějakých 1,7 milionů.
Přečtěte si naší recenzi na Fallout 4.
Fallout 3 měl své problémy, ale jako katastrofu, jak o něm tady někdo hovoří, bych ho vůbec neoznačil. Ano, měl své chyby po technické stránce a ano, příběh byl slabší, ale i na dnešní poměry nabízí poměrně velký svět k prozkoumávání a k vyblbnutí. Hry od Bethesdy mám rád, protože ten feal, který mám prvních několik hodin hraní, je prostě parádní. Bohužel nevydrží po celou dobu a po opětovném hraní už chybí, ale to pořád nic nemění na tom, že ty hry jsou dobré a svůj účel splní. Podle mě je nesmysl tyto hry zatracovat, ale dávat je na trůn, je hloupost také….
tady to zije
fordzy: Měl jsem tam i MGS V, předtím Johnnyho z třetího Zaklínače, dávám si tam nejočekávanější tituly a nesmysly, takže naopak nevím jestli je objektivní soudit někoho podle toho co má někde za obrázek ale vidím to dělat hodně lidí, takže asi je to právě IN. Tak vidím to jako nástupce hlavně proto, že Fallout 3 a NV byl pro mě absolutní katastrofou a dokonce bych třetí díl zařadil mezi jedny z nejhorších her co jsem kdy hrál od technické stránky po příběh to byla katastrofa. Fallout 4 nabízí velké množství nových možnosti ale maže ty, které tam již byly není to Fallout jaký bych chtěl (Což je klasický tahový CRPG Fallout. ) ale je to pro mě určitě lepší než zmršený Fallout 3.
Řekl bych to asi tak že každá z těch tří zmíněných her má své výrazné + i – porovnávat je mezi sebou je ale nevhodné
Hru roku bych určitě nedal MGS jak tady někteří píšou. Leda tak kvůli Kojimovi, ale kvůli ořezávání a mnoha škrtům si to rozhodně nezaslouží. To už radši Fallout.
MachujaNapitchi: Nevím jestly je objektivní diskutovat o F4 s člověkem co má F4 na profilovce.
Ale budiž je dobře že jsi spokojený i když vůbec nechápu proč je podle tebe nový Fallout 4 tím skutečným nástupcem starých Falloutů.
Hlavní je že někdo je spokojený a přeju ti to. Já mám úplně opačný názor a tak to má být. Ne vždy se všichni shodnou. Mně nezbývá než vyhlížet nějaký další Fallout od Obsidianu.
fordzy: Asi si nerozumíme. Nepsal jsem, že Fallout nebo Zaklínač byl vymyšlen od nuly ale že příběh jednotlivých dílů Falloutu byl vymyšlen od nuly, jelikož na sebe ani nenavazují zatímco příběh Zaklínače už byl svým způsobem daný knižní předlohou, já osobně neberu F3 a F: NV jako Fallout vůbec, zatímco Fallout 4 je pro mě konečně dobrým nástupcem původních Falloutů i když se v mnoha věcech liší a taky se mi to moc nezamlouvá ale proč by nemohl, když přešel z tahového CRPG na pohled z první nebo třetí osoby, takže to beru jako další inovativní prvky, jelikož Fallout už tak vybočil od svých předchůdců. "Přiklad částečně dobrého úkolu je ten kdy jdeš osvobodit týpka do věže plný Mutantů. Dobře navrhnutý úkol ale provedení špatné. Opět musím všechny zabít a není možnost se jich nějak elegantně zbavit. " Tak pokud vím jsou to ti mutanti a i když potom získáš jednoho "dobráka" pořád bude mluvit o tom, že má hlad a rád by někoho snědl nebo, že jednoho dne všichni mutanti vyvraždí všechny apod. takže jak se chceš s někým takovým domluvit? Je tam dost úkolů, kde se domluvit dá ale když ti několikrát za hru v dialogu řeknou, že ti co plení osady jsou ochotní zabít všechny a že ti co si založili svou armádu vraždí na potkání i děti, tak logicky první co udělají je, že tě zabijí pokud tedy nemáš onen Perk. Pokud chceš úkol kde se dělá rozhodnutí, tak ti doporučím ten v muzeu čarodějnictví, ten je docela dobrý.
MachujaNapitchi: Zaklínače jsem zmínil jen proto, že je to tenhle rok jediné AAA RPG které můžu s F4 srovnat. A Bethesda má jako CDPROJEKT na čem stavět a nevymyslela Fallout od nuly. Fallout vymyslelo studio Black Isle, které vytvořilo F1, F2, což určitě víš a Bethesda vytvořila dobrý F3 a později studio Obsidian vytvořilo skvělý F: NV. Takže bych očekával, že F4 bude aspon stejně dobrý jako předešlý díl.
Samozřejmě v F4 jsou i skvělé úkoly ale moc to nepomáhá, když mě otravují i generické úkoly a že jich je tam dost. A proč by mi Perky měly dovolovat mluvit s NPC. Snad když dostanu ukol: Zbav nás nájezdníků v nedaléké továrně, tak očekávám, že jako v dobrém RPG budu mít možnost to řešit více způsoby a ne že jediná moje volba bude jestly je zatřelím pistolí nebo puškou. Nemusím to porovnávat se Zakínačem, stačí se vrátit k F: NV, tam jsem měl často možnost řešit konflikt mírovou cestou a ve většině RPG se snažím konflikty řešit elegantně a F4 mi to často neumožnuje.
Přiklad částečně dobrého úkolu je ten kdy jdeš osvobodit týpka do věže plný Mutantů. Dobře navrhnutý úkol ale provedení špatné. Opět musím všechny zabít a není možnost se jich nějak elegantně zbavit.
Prostě F4 není vubec špatná hra ale je to víc tupá střílečka než komplexní RPG.
Kdyby Bethesda řekla že dělají Fallout: Borderlands, tak by mě to chvíly štvalo ale přijal bych to a hru si užil jako střílečku. Snažím se to hrát jako předešlé Fallouty a prostě mě to nutí do postupu který nechci a proto jsem zklamaný.
Jak tu někteří píší, že Zaklínač 3 má chyby. Ano, má chyby, ale je to tak rozlehlá hra, že prostě se některým bugům nevyhne. Dle mě je to nejlepší hra tohoto roku, na druhém místě bych pak rád viděl Life is Strange a na třetím nejspíš poctivou FPS ze staré školy Wolfenstein: The Old Blood. MGS: V jsem nehrál, ale viděl jsem dost stížností, že ta hra není moc MGS a že příběh je takový o ničem, přičemž tam je dost misí, které se opakují a tak si nepředstavuju teda zábavu. Kdosi tu i vzpomněl Tomb Raidera, což jako, upřímně, nevím. Čekám, až vyjde na PC a pak budu moct hodnotit
A aby to nebylo tak moc OT, tak bylo jasné, že Bethesda prodá tak moc kusů. Značka Fallout sama o sobě přitáhla dost lidí plus ta hra vypadala dost zajímavě z toho traileru.
PS: Víc her, které letos vyšly, jsem asi nehrál, takže nevím Vlastně jo, Batman AK, ale o tom radši pomlčím, jinak bych se opět naštval…
zafata: Fallout je hlavně rozsáhlý sandbox až potom RPG. Zaklínač je naopak hlavně RPG. Takž srovnávat tyto hry je nesmysl
ElementGamer: No z knižní předlohy toho Geraltovi nezůstalo moc. Ale co už.
Machuja: To máš zase pravdu. Zrovna u Zaklínače se knižní příběh vlastně jen přetvořil do hry.
zafata: Tak je vcelku nesmyslné porovnávat hru, která je založená na knižní předloze a tudiž její příběh je již daný jen se s ním manipuluje, tak jak vývojáři budou chtít a hru u které se musí celý "příběh" včetně postav vytvořit od základů v takovém případě je to mnohem složitější, tudiž také nemůžeš očekávat "stejnou kvalitu" pokud jde o příběh. A pokud tě crafting a stavění osad nebaví, tak to ve hře vůbec dělat nemusíš nijak ti to tam nikdo nenutí ale určitě je to hodně povedený prvek i když má svá pro a proti ale ty už vyřeší modifikace.
Proc by nemohl srovnavat Zaklinace a Fallouta. Kazda hra ma pred sebou dily ze kterych se vyvojari mohli poucit. Take chteji za to od nas stejne penize tak nevidim duvod nechtit stejnou kvalitu. Ja tu hru jeste nehral takze nemuzu soudit, ale co tak ctu tak se kazdy druhy rozplyva nad craftingem a staveni osad. No nevim budu to mit ve stredu, ale ja chtel RPG a ne Settlery.
to Miky : Aha aha díky za info ! jsou to neuvěřitelný částky až takovej extrém jsem teda nečekal
fordzy: Příběhy od Bethesdy povedené nikdy nebyly s tím už se prostě počítá, nemůžeš ale také hned přirovnávat každé RPG k Zaklínači pokud by jsi to udělal, tak bez debat není žádné RPG z pohledu třetí osoby, které by se mu mohlo rovnat, třetí Zaklínač je prostě hra na které dělali lidé, kterým na tom opravdu záleželo přirovnat to můžeme třeba k první Mafii a takových her není mnoho mimo to takový Zaklínač byl příběhem skvělý jelikož měl skvělou knižní předlohu a proto není těžké na tom stavět příběh, zatímco dělat něco úplně od začátku a vše vymyslet sám je mnohem složitější, proto jsem zvědav na ten Cyberpunk od CDPR zda i ten dosáhne kvalit třetího Zaklínače. Mimo to takové vedlejší úkoly jsou skoro v každé hře ale to co jsi vypsal jsou většinou jen úkoly které slouží k získání dalších osad, já narazil i na velice povedené kousky a to úplně náhodně. "většina lokací je bud úplně prázdná nebo plná generických nepřátel na odstřel se kterými si prostě nemůžu popovídat a získat úkoly nebo je nějak přesvědčit aby odešly. . " Můžeš slouží k tomu Perky, které jsou vlastně hlavním RPG systémem v této hře a mnoho lidí to úplně přehlíží.