Všechny čtyři zmíněné tituly debutovaly v květnu letošního roku a nenašla se ani jedna výjimka, která by zaznamenala prodeje přes 200 tisíc kusů. Dokonce se tři hry nedostaly ani nad 100 tisíc prodaných kusů.
Remedy se s Alan Wake prozatím zastavilo na čísle 145 tisíc kusů, zatímco Ubisoft u PoP: The Forgotten Sand je pod 100 tisíc kusů, a to i navzdory tomu, že nový Prince of Persia byl vydán na pěti platformách, zatímco Alan Wake exkluzivně pro Xbox 360.
Mnohem méně se však dařilo závodním hrám. Destrukční závody Split/Second zaznamenaly pouhých 86 tisíc kusů a elektrizující Blur ještě méně – 31 tisíc kusů.
O to více může slavit Rockstar. Jejich westernová akce Red Dead Redemption vyšla až 18. května (v Evropě 21.5.) a má na svém kontě 1,5 milionů prodaných kopií.
U nás je situace podobná. Z pohledu internetového obchodu Xzone se Split/Second prodává o trochu lépe než Blur. Bude to nejspíš tím, že Blur je dělán pro Xbox 360 a proto se prodává méně na ostatní platformy. Otestovali jsme PC verzi a konverze je úplně stejná a bez problému, tedy až na maličkosti, jako nefungující avatary v menu. Ty nemůže hra převzít z Xbox účtu.
U Alan Wake a Prince of Persia je to poněkud jiné. U nás se prodávají lépe Zapomenuté písky, ale to je pochopitelně PC verzí, na kterou poblouzněný spisovatel od Microsoft bohužel nevyšel.
kvip mas recht pc je nejlepší ale pověz to vývojářům podle mně za 10 let budou vfydávat jen na ty x-boxy plejstajsny atd.
Red Dead Redemption mě teda překvapil 1, 5 milionu kusů . A BioWare samo prohlásilo "PC bude pořád nejlepší platformou". Podle mě PC je kolikrát lepší než X360 nebo PS3, na PC si můžeš pořídit maximálni výkon, hrát hry na volantu, klávesnici, gamepadu. Můžeš si to taky přepnout na TV atd.
No včera jsem zrovna překládal rozhovor s členy vývojářského studia Black Rock, kteří stojí za Split/Second a Pure. Redaktor se ptal hlavního designera, co plánují dále, když už vyšlo Split/Second, kupodivu designer potvrdil, že už mají koncept hry ale, že jej neprozradí. Jsem tedy zvědavej, pokud to bude další takovej, řekněme málo prodejní kousek, uvidíme jak to půjde se studiem dále.
Mě třeba štve ten Blur. I na PC je to podle mě skvělá hra. Jenže když asi její prodeje ani neprokryjí náklady, nejspíš se žádné další závodní hry podobného typu v brzké době nedočkám. Kor když teď vyšel i Split/Second a taky moc dobře nedopad. Na PC verzi Bluru je soustavně v mulťáku online jen cca 100 lidí, a to je sakra málo! ! Leda že by lidi náhodně přerozdělovali mezi servery po stovkách a ti se vzájemně neviděli, ale to mě přijde jako blbost, když se stejně pak ještě zakládají samotné hry až pro 20 hráčů. Ale ono se není čemu divit, 31k včetně konzolí, na PC to ve světě může být taky těch tisíc kusů a to se pak nemůžu divit, že je tam jen sto lidí online.
S těma hrama je to někdy složitý. Někdy si pořídíš hru, která za ty prachy stojí, ale jindy zas kápneš na takové titul, které je nedodělané, plné bugů, mnohdy se to nedá hrát… Podporuj potom trh. Kdo by si kupoval např. auto, který se ti po pár dnech začne s…át a musíš jezdit po servisech. Já podporuju vývojáře v rámci finančních možností. A souhlasím s Changerem, že PC je prostě PC. Pokud teda nehraješ sportovní nebo závodní hru. Ale od toho jsou tu různá příslušenství ne?
Vydělat samozřejmě beru tak, že ziskem z hry zaplatí náklady na vydání a získaj ještě těch 1000$
Ať chcete nebo ne, PC je stále důležitá platforma a přináší velké zisky. Já osobně bych si třeba koupil klidně i sběratelskou edici téhly hry, i kdyby měli na té hře vydělat třeba jen 1000$ v rámci platformy, vyplatí se to – dle mého.
presne, na PC si hru kazdej stahne a potom se divi ze pribejva only console titulu… Kdo by chtel vydavat na platformu na ktery nic nevydela…
To určitě, už vidím jak si pak všichni kupují AW na PC teď si mě trochu rozesmál pcčkáři budou ti poslední kdo podpoří prodeje, snad ani nemusím říkat proč…
Hmm zní to podivně, nevím co za tím může být, snad přesycený trh? Lidi už si neváží těchhle her a sahají raději po "ultra" kvalitních titulech typu Crysis atp. Ačkoli Alan Wake byla dlouho očekávaná pecka, divím se, že je jen tak málo prodávaná. Ale předpokládám, že tohle bude to pravé nakopnutí pro vývojáře, aby nezanevřeli nad PC hrami jako Remedy s AW.