O víkendu se na internetu objevil vytoužený patch na PC verzi post-apokalyptické akce RAGE, která měla při spuštění tolik chyb a bugů, že byla prakticky nehratelná. Problémy byly natolik velké, že většinou klidný Carmack v rozhovoru vypustil i pár nadávek.
„Problémy s ovladači při vydání RAGE byly na hovno,“ řekl Carmack v rozhovoru pro server Kotaku a vysvětlil, že největší chybou byly špatné ovladače, jež společnosti vypustily. Polovina zákazníků tak hru pomalu nemohla spustit.
Mnohé stížnosti PC hráčů však nesměřovaly jen ke grafickým problémům, nýbrž k samotnému faktu, že se PC verze zdála být lehce odfláknutá a nešitá na míru platformě. Carmack však jednoduše odpověděl, že hlavní pozornost týmu již není na PC platformě, místu narození legend Doom a Quake.
„Už nevidíme PC jako vedoucí herní platformu,“ řekl Carmack. „Rozhodně tím naštvu mnohé fanoušky, ale je těžké to popsat jinak. Obě konzolové verze RAGE budou mít mnohem větší úspěch.“
„High-endové PC je téměř desetkrát výkonnější, než současné konzole a bezesporu bychom mohli nabídnout lepší zážitek, pokud bychom jej vybrali jako startovací pozici a mohli se na ni plně soustředit.“
„Jenže v dnešní době pramení kvalita ve hře z jejího vývoje, nikoliv z technologie, na které stojí. Hra, která by byla mizerně vyvíjena na nejvýkonnějším stroji současnosti, by byla horší téměř v každém ohledu.“
„Můžete se rozhodnout vytvořit hru, omotanou kolem hardwarových specifikací high-endového PC a dodělat konzolové verze, jež budou zaostávat. Nebo můžete vyvíjet hru na míru konzolím a nabídnout PC verzi, která bude v několika místech vylepšena. My jsme si vybrali to druhé.“
Nakoniec si myslím, že tá hra mala dobre našliapnuté, ale nedostatočne využila svoj potenciál.
JakER: Ani né, Rage je bomba!
Nakonec je snad dobře, že jsem si tu hru nekoupil. Jděte se vycpat Carmacku. Celou kampaň Rage stavěli, že je to návraty tvůrců legendárního Dooma apod. na trh, ale hlavní platformou pro ně nyní jsou konzole? To musel být pěkně tučný sheck.
Spark: trošku večerního filozofování není nikdy na škodu
23cicer: [ odkaz ] přečti si overview (podpora mé teorie) jinak chápu jak to myslíš ale tohle všechno co ty popisuješ se podle mě vyvinulo až z existující technologie nemyslím že to byl důvod k vývoji té technologie, samozřejmě to neznamená že se nemůžu mýlit, myslím že jsme oba pochopily jak to ten druhý myslel a jak to opravdu je se asi nedozvíme dokud to nějací vývojaři neřeknou přímo, takže bych ten spam co sme tu nadělaly asi ukončil pro dobro všech co to budou muset číst
sory sory, já v tom zapálení zapoměl i číst
jinak teď tu stejně řešíte parádní kravinu, na to se vyserte ano PC se nevyvýjí jen pro hry, vemte si takové dnešní hollywoodské filmy, všechno je to digitalizované =)
samozřejmě se ale v celosvětovém měřítku využívají high-end pc technologie hlavně u her, takže i ty hry mají velký podíl na vývojí nového HW
Sabrewulf – jezisi. . radsi prestan hrat
ps. filmove studia pro 3D CAD? projektovani ti asi nic nerika "opet nemyslim projektovani kuchyni"
Nerikam, ze to plati na tebe pac te neznam. . zjisti si neco o pojmu "fachtidiot". . cim vic clovek zna, tim vic pohledu ma na vec
23cicer: tak napiš nějakej konkrétní přiklad co si pod tím představuješ, jako to co píšeš to sice jsou programy a obory kde to využiješ, ale určitě nejsou hlavní pákou k vývoji HW technologie to mi prostě nevnutíš, pár filmovejch studií tiskáren a podobně VS miliony hráčů fakt je jasný odkud vítr vane a jsou to právě hráči a hry nemusíš se mnou souhlasit a přesvědčovat do úmoru tě nebudu ale já to tak prostě vidím jen jsem ti chtěl detailnějc objasnit můj pohled na věc
Sabrewulf prumyslovym software nerozumejme kancelarsky shit popr. adobe. . doufal jsem, ze to nenapises (3D CAD, 3D scan, 3D tiskarny) beru jen z meho oboru. . chlape mas mezery. . omlouvam se, ale koncim tuto debatu
23cicer: to už jsem ti psal že většina programů jako účetnictví, různý tabulky, prezentace, prohlížeče, přehrávače hudby a filmů atd… beží i na starým nebo levným HW kvůli tomu nepotřebuješ herní PC a Grafiku za desítky tisíc na to ti bohatě stačí pc za 6000 kč, takovýhle programy prostě vývoj HW dopředu netlačí, rozumíš ? hlavní co tlači HW jsou náročný hry a aplikace na jejich vývoj
Sabrewulf – zamer se na programy, ktere ti konzola nespusti. . co treba prumyslovej software
23cicer: mno na spuštění a plynulou funkci většiny programů bohatě stačí i 10let starý PC takže jedinnej důvod proč se vyvýjí nový HW jsou hry , nemluvě o tom že jsem mluvil v hypotézách stejně jako jsi splodil ty tu svoji že jedinný co pohání vývoj HW jsou PC což je v podstatě blbost protože vývoj HW pohání náročnější hry a programy a většina náročných programů slouží k vývoji her, což zase dokazuje fakt že hry tlačí vývoj HW dopředu (teď si to přeber ty)
Sabrewulf – nechci se te dotknout, ale zijes v bludech. . to co zivi pc nejsou hry. . nemuzes vyvijet konzole a na pc se vysrat – na tom bys prodelal majland. . to co jsi napsal je totalni nesmysl a rage je po tech. strance shit. . diky (a na to uz prijdes sam)
Spark: tak to má být, taky to tak dělám.
Tak se mi zdá že po tom co se ID spojilo s Bethesdou si od nich převzali i Bethesdí bugy pamatuji jak mi rupli nervy když mi Morrowind padal nejčastěji a Oblivion zas padal vždy v nevhodnou dobu když jsem to nesejvnul a ten Fallout 3 nemám šanci ani dohrát protože ten spadne hned jakmile se podívám na otevřenou krajinu Pustiny.