Pirátství počítačových her je velký problém, o kterém často vývojáři hovoří a zmiňují, že nemohou vytvářet velké tituly exkluzivně na PC, protože rozpočet je moc velký a s ním rostou i obavy o investice, především kvůli warezu.
Podle statistik TorrentFreak se v loňském roce nejvíce nelegálně šířily na PC hry jako Crysis 2, Modern Warfare 3, FIFA 12, Battlefield 3 a Portal 2. Tyto hry si stáhlo v průměru více než 3 miliony hráčů. Samotný CD Projekt odhaduje, že Zaklínač 2 si stáhlo 4,5 milionů lidí. |
Stejnému problému se v rozhovoru pro IncGamers věnoval i hlavní designer Kingdoms of Amalur: Reckoning, Ian Frazier. Ten řekl, že pravděpodobně není možné, aby velké tituly vznikaly exkluzivně na PC.
„Pirátství na PC je nekontrolovatelné a je těžké ubránit se strachu z investice. I kvůli tomu by Kingdoms of Amalur nemohl vzniknout exkluzivně na PC.“
„Je opravdu těžké vydělávat, když se zaměříte pouze na hry pro počítače, tedy za předpokladu, že neděláte MMO.“
Přečtěte si naše dojmy z hraní preview verze Kingdoms of Amalur: Reckoning.
Plané kecy kdyby dělali pořádné hry tak si je lidi i koupí navíc na konzolích se snad nedá pirátit ?
jak napsal Arindis pode mnou
přesně od té doby co mám práci jsem upirátil asi jednu hru a v zápetí smazal protože to nestálo ani za to stahování
na steamu mám už přes 35 her a ušetřil jsem tisíce na jejich občasných brutálních slevách a mega balíčcích
a taky pravda jak píše crash01 akdyž jsem ještě na škole sosal jednu hru za druhou kolikrát jsem je ani nedohrál protože nebyla motivace ted když za to dám prachy tak si to pořádně užiju
Tak jak to rekl Gabe Newell, jde o sluzby a komfort. Od doby co mam Steam a praci tak hry z 95% kupuju. Je rozdil mezi 25 letým/ou co mám trvalý přísun peněz a 13 letým dítětem kterému, dají peníze na jednu hru za měsíc a to jestli. Nejhorší je, že vám za špatný titul peníze nevratí. Kupovat zajíce v pytli se nikomu nechce. Příklad. The Elder Scrolls V: Skyrim- Na 80% to same co oblivion. Hodně bugu, starý engine, malo inovaci, velke zjednoduseni oproti oblivionu. Ta hra je atmosfericky krasna, ale to je vse. Za cenu 1300 to opravdu nestalo, podle meho nazoru. A to si clovek rekne, ze jde kupovat titul na jistotu. Dnesni hry, ktere se vyviji ani ne rok a pul a managery tlaci na vyvojare aby to co nejrychleji dostali na pult se pak hrozne podepisuje na kvalite a piratstvi jako takovem take. Pan Ian Frazier by se mel zamyslet nad politikou obchodu u Valve nebo nad titulama jako je Mass Effect 3, který drti prodejnost a jeste ani nevysel.
Já si hry nikdy nestahovala U nás to funguje tak, jeden koupí a pak půjčí dál.
Taky vzpomínám na hry, který jsem, když jsem je stáhnul, kolikrát nedohrál. Od doby, co si hry kupuju, podobný problémy nemám
Když jsem měl PS2, tak jsem si hry taky stahoval. Ted´ s PS3 už je to jiné. Utracené peníze za hry mě vůbec neštvou, ba naopak, jsem rád že ji mám v originále a má to pro mě daleko větší cenu. Za těch 8 měsíců co mám PS3, jsem už mockrát zažil krásný pocit z toho, že jsem si z internetu objednal nějakou hru a těším se až přijde ke mě domů. Je to opravdu moc příjemny, daleko víc než když vyšla nějaká nová hra na PS2 a já si ji stáhnul. PC hráčů je mi opravdu moc líto že si plno velkých titulů vůbec nezahrajou. Např: Dark Souls atd…
Nj, aneb když mám, chci ještě víc Jasný, chápu.
Pino: Ona to takhle pořád spousta hráčů nevidí. Pro ně je to prostě zadarmo X za peníze – A to je jasná volba. Divil by ses kolik lidí si opravdu radši hru "upirátí" než aby si ji koupili. Ono jde totiž o to, že to "stahuju, abych mohl hrát" pomalu přechází v "stahuju abych stahoval" – Začneš mít nastahovány GB her, ale stejně si 90% z nich nezahraješ – to jsou ti piráti, díky kterým se pojem "ušlý zisk" u vydavatelů musí brát z rezervou.
Tak nejspíš neumím hledat
Cena podle me zas takovou roli nehraje. Jedinou hru kterou jsem videl, ze si udrzela cenu je snad Starcraft a obecne veci od blizzardu. Ale vetsina her co vyjdou na steamu, jsou behem mesice za polovicni cenu. Staci umet hledat. Treba ja jsem si kupoval Red orchestra 2 za nejakych 40 euro ( sberatelka 30 euro stala normal) a uz za tyden sem ji videl na 3 shopech v prepoctu asi za 300 Kc.
Battlefield ted sezenes za 600. Mw3 mozna ne to sou socky, ale kdo by tu hru taky kupoval.
No podla mna osobne keby hry robili ako je skyrim alebo mass effecty s gameplayom dlhsim ako u niektorych hier – kde je to do 5tich hodin dohrane , tak by si to ludia aj kupili… Plus je kriza a pytat 50 eur za jednu hru mozem okaslat naozaj to uz si radsej kupim neskor nejaku gold edition tej hry za mensi peniaz pokial bude fakt taka dobra a chcem podporit vyvojarov…. .
Nesouhlasím s tím, že kdyby hra stála 1€, tak že by si to lidi nekupovali. Je mnohem pohodlnější za to tu dvacku dát (a myslím, že by se ta cena mohla pohybovat i výš a lidi by to za to stejně dali) a mít to bez problému, než to všechno vyhledávat na internetu. Hry jsou u nás extrémně předražený. Ne každý má tu trpělivost čekat třeba rok, než se to zlevní na nějakou přívětivější cenu.
Nejvíc mě štve mentalita lidí co berou pirátství jako "cool" věc. Když jim řeknu, že jsem si hru koupil tak na to ještě odvětí, že jsem hlupák protože oni si ji hrají zadarmo.
Ja souhlasim ze Silentem. Kdyz mi hra nabidne neco za co ma cenu utratit penize, tak si to proste koupim ikdyz bych ty prachy mohl dat do neceho jineho.
A taky je dulezite aby vam koupeni hry umoznilo neco vic nez warez. tzn multiplayer, nejakys komunitni funkce atp.
Piratstvi je problem, ale kdyz je titul kvalitni vdycky si na sebe vydela i ze ziskem. Vubec se nedivim ze zrovna od tehle hry ma obavy, protoze so jsem hral demo a tak tu hru sledoval, tak to bude prumerna rpg, ktera se proste warezne, protoze nevidim jedinej duvod za ni utracet penize, kdyz tu sou daleko lepsi tituly.
Pirátství na PC můžete rozebrat do podrobna, najít tunu otázek i odpovědí a stejně budete na mrtvém bodě. Je to v lidech a vždycky to tak bude, pokud chci hru koupit, tak koupím a pokud ne, tak prostě ani za zlatý prase ne. Osobně občas nějakou hru stáhnu (pokud se nejedná o tituly u kterého jsem si na 100% jist kvalitou, ty kupuji rovnou) , vyzkouším, pokud je dobrá tak koupím a pokud ne tak vymažu. Taky je v dnešní době problém absence dem, aby si každý hru mohl zadarmo vyzkoušet. Chce to změnit přístup vydavatelů (distributorů) , hráčů, ale i otázku ceny a služeb. Je to začarovaný kruh, autoři (distributoři) chtějí prachy, ale občas jsou líný pro to něco udělat a lidi na to reagují po svém viz. pirátství.
Silent: To, že to tak vidí Gabe Newell, neznamená, že zo je pravda.
Icewind: Souhlas. Většina lidí si tu hru stejně stáhne, i kdyby se dala koupit třeba na Steamu za 1€. Dneska už není důvodem ke koupi ani multiplayer, když se jim ho kolikrát podaří rozběhat i na cracklé verzi. Takže služby jak u čeho.