Vývojáři ze studia Kaos toho na svém kontě zatím moc nemají. Jediným jejich velkým titulem je Frontlines: Fuel of War, což rozhodně nebyla špatná hra, ale žádná extra hodnocení také nepobrala. Nyní v Kaos pracují na akci Homefront, a ta zatím podle prvních informací vypadá jako hodně nadějný projekt.
Jak to vše začalo
V Homefront se podíváme do nepříliš vzdálené budoucnosti roku 2027. Konflikt mezi Severní a Jižní Koreou skončil drtivým vítězstvím KLDR, pro kterou se Korejský poloostrov stal příliš malou ulitou. Proto se rozhodne k překvapivému kroku a napadne Spojené státy. Ty se již několik dlouhých let prokousávají drtivou energetickou krizí, a tak je útok vojáků KLDR jen posledním hřebíčkem do rakve. Americká armáda je poražena a vojáci KLDR tak mají volnou cestu k převzetí moci nad USA. Jenže stále existuje malá naděje díky několika jedincům, kteří se sjednotili a založili „odpor“.
Příběh by mohl být o to zajímavější, že se na něm podílí i John Millius, který spolupracoval na filmovém trháku Apocalypse Now a Red Dawn.
V kůži Connora Maceya
Na začátku hry se probouzíme v kůži vojáka jménem Connor Macey uprostřed typického amerického rodinného domku. Kolem jsou samé díry od střel a opodál se tyčí větrný mlýn, zkrátka klasický obrázek amerického městečka. Příliš nevíme, co se děje, a tak nás do situace uvede muž oděný do khaki oblečení. Na vysvětlování není moc času, a tak se jen dozvídáme, že Korejci tu budou co nevidět a bude lepší, když se přesuneme na bezpečné místo.
Jen o pár chvil později se z poklidného městečka stává bitevní vřava plná výbuchů a svištících kulek. Hra plynule přechází z dialogového módu do hracího režimu a můžeme se tak začít plně soustředit na přijíždějící nepřátele. Atmosféra nyní trochu připomíná Call of Duty 4, ze kterého autoři jistě čerpali inspiraci. Nepřátel je velké množství, a tak nám nezbývá nic jiného, než se skrýt za barel a jen zřídka opětovat palbu. V současnosti je velmi oblíbený automatický uzdravovací systém, jenž se samozřejmě objeví i v Homefront. Vývojáři tak nemusejí přemýšlet nad tím, kam uložit lékárničky nebo vymýšlet systém nový. Když pár metrů od nás vybouchne střela z RPG, zvuk se ztlumí, obraz zvýrazní, ale po pár okamžicích můžeme znovu vyběhnout s plným zdravím.
Aktivace a ovládání Goliatha
Jedním z prvních úkolů, které ve hře dostaneme, bude aktivace Goliatha. Jedná se o šestikolový obrněný vůz s raketometem na střeše. Neovládá ho umělá inteligence, nýbrž my pomocí speciálního laseru umístěného na samopalu. Díky tomu si tak rychle uděláme pohyblivý štít a odstraníme dotěrné vojáky i nepřátelskou techniku. Kromě Goliatha se nám do rukou dostane i několik ovladatelných robůtků, letadel, helikoptér i pojízdných vozidel. Tvůrci spolupracují s lidmi z dokumentární série „Future Weapons“, takže můžeme očekávat několik hodně zajímavých kousků. Sami vývojáři pak říkají, že se ve hře setkáme jak se současným arzenálem, tak s prototypy z blízké budoucnosti. Jedním z nich je i puška ACR (Adaptive Combat Rifle), umožňující přepínání mezi municí .556 a .762.
Na samotném světě si pak vývojáři dávají speciálně záležet. Kupříkladu hned na začátku v městečku Montrose ve státě Colorado mají lidé problémy s energií, a tak na střechách domů postavili několik solárních panelů.
O chod celé hry se pak postará Drama Engine, což je něco jako „režisér“ v sérii Left 4 Dead. Díky němu bychom měli být neustále zavaleni nepřáteli a akce bude probíhat v naší blízkosti.
Tvůrci krom kampaně pro jednoho hráče určitě spoléhají i na multiplayer, o němž zatím nejsou žádné podstatné informace. Snad jen že nabídne rozlehlé bojiště až pro 50 hráčů. Ale více se o tom dozvíte později.