V blízké budoucnosti, v roce 2035, lidstvo postihla katastrofa nebývalé velikosti. Vlivem globálního oteplování, s čímž jsou spjaty rostoucí hladiny moří a oceánů, se téměř celá zeměkoule zahalila do modra. Kousek půdy, poslední naděje pro přeživší, však voda do svých útrop dostat nedokázala. Lidé získali naději, světlo na konci tunelu, a se vší vervou se na území nezaplavené Archy nahrnuli. Avšak atmosféra klidu se později proměnila ve strach a boj o vlastní přežití. Začala válka. Drsná, nelítostná a nespravedlivá.
Archa byla původně postavena pro 5000 osob. Žije tam ovšem desetinásobek, což se samozřejmě nikomu nelíbí. Potraviny mizí z poloprázdních skladů až moc rychle a ani ostatních surovin není dostatek pro přežití v následujících letech. Vznikne tedy odboj složený z nespokojených obyvatel, jimž musí čelit panující zástupci bezpečnosti (tedy v podstatě policisté). Ani jedna z frakcí nepoleví, dokud nedosáhne svého cíle – zabít co nejvíce znepřátelenců a tím si zajistit aspoň několik let života. Ke komu se přidáte vy? Záleží na vaší volbě.
Vyražený dech
Béčkový scénář, říkáte si. Nic, co bychom již neviděli. Současné FPS (či TPS) nabízí zpravidla daleko lepší a promyšlenější děj. Tvůrci ze studia Splash Damage, kteří mají na svém triku počin Enemy Territory: Quake Wars, nám nicméně vyrazili dech tím, že je Brink koncipován jako masivně multiplayerový titul, jenž se bude striktně držet příběhu a od něj se také odvíjet. Vše si sice půjde projít rovněž s boty, to ale značně zkazí výsledný dojem ze samotného produktu. Berme to tedy tak, že Brink je hra pro více hráčů tělem i duší.
Na poměrně rozlehlých mapách se v jednu chvíli sejde až šestnáct hráčů, kteří se (jak je zvykem) rozdělí do dvou družstev, což se odvíjí od vybrané frakce. Pakliže se 16 lidí nedostaví, zaplní volná místa inteligentní bot. Autoři se dušují, že téměř nerozeznáme rozdíl mezi živým a počítačem ovládaným protivníkem. Herních módů je v přípravě celá řada. Splash Damage se je snaží pojmout co možná nejoriginálněji, aby šly ruku v ruce s příběhem. O vzájemné souznění jde tvůrcům v první řadě.
Uveďme si malý příklad: ochranné jednotky mají za úkol přepravit speciálního robota na vybrané místo, aby zde mohl zneškodnit časovanou bombu. Protivníci, kteří nálož nastražili, musí robota buď dostatečně dlouho zdržet či jej rovnou zničit. Co je však ještě zajímavější, jenom výsledek této „prkotiny“ dokáže řádně zamíchat s dějem. Jak celý tento system uvedou autoři do bezproblémového provozu bohužel není známo. Doufáme, že se nejedná pouze o plané sliby.
V rámci jednotlivých módu také příjde řada i na dílčí nepovinné úkoly. Brink samozřejmě nabídne možnost vylepšování vlastní postavy, takže se leckdy setkáme s daleko silnějšími protivníky, než jsme my. Takoví hráči pak lehce okupují vrchní příčky žebříčku s nejlepším bodováním. V takovém případě dostaneme pokyn zaměřit se pouze na ně, přičemž jakmile je zabijeme, získáme větší množství zkušenostních bod,ů než za obyčejného vojáka. Za dostatek bodů si posléze pořídíme nové zbraně, sekundární výbavu a taktéž nepřeberné množství schopností. Jinak dobrý dojem mi trochu kazí fakt, že čerství kupci budou při hraní značně oslabeni. Frustrace nás tedy nemine.
Čtveřice povolání
Ať už zvolíme kteroukoliv frakci, na výběr dostaneme rovněž čtyři odlišné charaktery tříd. Voják nejlépe ovládá lehké kulomety a slouží zejména k rychlému pěšímu postupu, inženýr dokáže sestrojit různé serepetičky (např. malé věže, které reagují na pohyb), medik umí léčit zranění (ale také dobře střílet) a tajný agent si rozumí s infiltrací do nepřátelských jednotek. Až na poslední zmiňovanou třídu se nic výjimečného neočekává. Na možnost přejít bojové linie a střílet znepřátelence do zad se však obvzláště těšíme.
Přecházíme k hlavnímu hřebu celé hry, k pohybovému systému. Autoři vyvinuli speciální zařízení, jenž trefně nazvali S.M.A.R.T. (Smooth Movement Across Random Terrain). Jeho přítomnost nám zajistí plynulý pohyb náhodně generovaným prostředím. Co to tedy znamená? Jakmile stiskneme určité tlačítko, naše postava při kontaktu s nějakou překážkou sama pokračuje v nepřetržitém postupu a nerovný terén přejde/přeskáče/podleze jako v reálném světě. Tudíž již nebudeme skákat, klečet a překonávat vše „ručně“. Udělá to za nás samotná hra. Jestliže se to někomu nelíbí (a má na to samozřejmě plné právo), může se této featurky vzdát a nevyužívat ji. Čeká jej ale značné znevýhodnění vůči ostatním.
Bunheade, nekromancie článků ti nic neříká
hra vypadá fakt dobře
JakER – Ne , nema to byt placene =]
Jeden dotaz, bude hra placená?
Opravdu tam bude taková možnost parkuru jako v traileru? ?
No vôbec to nevyzerá zle. Je len otázne ako bude systém S. M. A. R. T. fungovať v praxi. A takisto si nemyslím, že počítačom ovládané postavy budú na nerozoznanie od postáv, ktoré ovládajú hráči aj keď nám to autori sľubujú. Každopádne ak hra bude aspoň z polovice tak dobrá ako vyzerá tak bude o dostatok živých hráčov postarané.