Co je nového?
Série CoD na první pohled stagnuje, nějakých zásadních inovací už jsme se dlouho nedočkali, to chce však Treyarch změnit. Nejviditelnější změnou je prostředí a doba. Žádná druhá světová válka, ani současnost jako v Modern Warfare, tentokrát zažijeme peklo válečných konfliktů v rozmezí konce druhé světové až po nějaká 80. léta. Podíváme se do Vietnamu, na Kubu, promrzneme na arktických pláních a dokonce se staneme svědky nepokojů v Londýně. Do časového rozmezí hry spadá i konflikt v Koreji na počátku 50. let, ovšem zatím nám není známo, jestli toto kruté období bude v příběhu také zahrnuto
Na E3 byla k vidění další novinka, a to ovládání vrtulníku. Zatím jsme v sérii ovládali jen tanky, džípy, nebo tři střílny letounu AC-130, ovšem tentokrát se přímo ujmeme ovládání legendární helikoptéry Hind. Z ukázky to vypadá vážně slibně, ovšem jestli bude takový prvek skutečně podařený posoudíme teprve tehdy, až si hru sami zahrajeme. Dále jsme na E3 zhlédli i navigaci za pomoci vrtulníku SR-71 BlackBird, zkrátka slibují tvůrci větší a lepší integraci všemožných vozidel. To slibovali už Infinity Ward s Modern Warfare 2, a skutek utek. Tentokrát se snad na všemožné vehikly můžeme opravdu začít těšit.
Do čí role se tentokrát vžijeme
Ohledně hratelných charakterů tu máme další inovaci. Pokud nepočítáme Soapa MacTavishe z CoD4/MW2, zatím jsme nikdy nezažili, že by naše postava mluvila, nebo měla vlastní tvář. Tomu je však konec. Zatím známe dvě postavy: vojáky jménem Mason a Hudson, kteří budou po celou dobu zasahovat do mnoha rozhovorů a jak už bylo zmíněno výše, zřejmě uvidíme i jejich tváře.
A jako vždy nám pochopitelně musí někdo velet. V trailerech i na E3 byl k vidění náš velitel ve Vietnamu. Jedná se o zarostlého muže s tetováním od hlavy až k patě. Jeho celé jméno zatím neznáme, nicméně známe dalšího velitele, a není to nikdo jiný, než seržant Reznov. Správně, TEN Reznov, který nás doprovázel i ve World at War. V tomto dílu série Call of Duty se objevil poprvé (pro neznalé šlo o chrabrého ruského vojáka, sloužícího jako taková alternativa za legendu všech legend, kapitána Price z dílů od Infinity Ward). Ve World at War Reznov neměl nejmenší slitování s nepřítelem a mstil se za krveprolití ve Stalingradu. Zatím není známo, jak bude do příběhu zapojen tentokrát (mimochodem, tvůrci na příběh dost sází, ovšem to je v sérii CoD trochu risk), ale jestli bude řádit alespoň z poloviny tak jako posledně, zážitek máme zaručený.
A co multiplayer?
Vypadá to, že je nejvyšší čas věnovat se hře více hráčů, a to jak multiplayeru jako takovému, tak i kooperativnímu módu. Co se prvního týče, zatím tvůrci slibují vylepšený systém vytváření vlastních tříd, označovaný jako „Create-a-class 2.0“. A teď pozor, v PC verzi se opět dočkáme dedikovaných serverů. Activision s Infinity Ward v tomhle ohledu nadělalo pěknou paseku, a ať už jste proti Treyarchu zaujatí, nebo ne, za integraci dedikovaných serverů si zaslouží minimálně potlesk, ne-li medaili. Navíc se všichni můžeme těšit na množství map, které v několika případech nebudou jen vycházet ze singleplayeru, jak tomu bylo dříve. Naopak, tvůrci se nechali slyšet, že pár úrovní ve hře pro jednoho bylo vytvořeno na základě MP map. Treyarch má na každou část hry (singleplayer, MP, co-op) vlastní týmy, takže se každému aspektu dostává náležité péče.
Ohledně kooperativního módu toho zatím moc nevíme, snad jen že se stejně jako v Modern Warfare 2 dočkáme samostatných misí. Nečeká nás tedy kooperativní průchod singleplayerem. Nicméně, podle slov vývojářů máme čekat o poznání odlišný zážitek, než jaký si hráči představují a něco na způsob Special Ops to také nebude. A jestli se dočkáme oblíbeného Zombie modu? Těžko říct, Treyarch o celé kooperaci mluví dost neurčitě, ale jisté náznaky tu jsou, takže doufejme, že se nakonec dočkáme.
Ten jejich engine se snad nikdy nezmění…
Ano, grafická stránka hry zůstává na první pohled beze změny, a pokud ne, poznáme to až při samotném hraní. Co však stojí za zmínku je soundtrack. S Activision uzavřel dohodu světoznámý zpěvák Eminem, jehož skladby se mají v titulu objevit. Snad každý usoudí, že tento styl hudby se obzvlášť do dob Vietnamské války moc nehodí, zatím však nevíme, kdy a kde budou ony skladby ve hře zakomponovány, takže na nějaké soudy je času dost. Navíc, můžeme očekávat i klasický soundtrack odpovídající dobové náladě a situaci, takže si nemyslíme, že by byl důvod k obavám.
Vždyť to stejně bude zase jen další ždímačka peněz…nebo ne?
Ne, to rozhodně ne. Alespoň to tak zatím vypadá. V současnosti působí CoD: Black Ops skutečně slibně. Vypadá to, že Treyarch chce uspokojit i ty hráče, kteří ještě nedávno toto odhodlané studio neměli moc v lásce. Přejme jim tedy, ať se tyto záměry podaří a těšme se na den 9. listopadu letošního roku, kdy se Black Ops objeví na trhu pro platformy PC, Xbox 360, PlayStation 3 a Nintendo Wii.
už se to ví s náročností? abych vyměnil grafiku
i když jsem fanouškem BC tak o Black Ops uvažuju
Black Ops bude u mě určite lepší jak MW 2 možná nepřekoná 10 milionů kusů nebo více kusů prodaných kopií MW 2, ale to nevadí. V BL budou dedik. servery a to je hlavní a ne IWnet. Na MP se strašně těším, a těším se tedy na 1. září a tose dozvíme více informací ohledně MP!
Příběh v MW 2 byl náhodou parádní … málem jsem brečel když zabili Ghosta hehe … no MW 2 je jedním slovem skvělá … ale World at War byl nejhorší díl co jsme hrál co se týče hratelnosti … ale co se týče histroie seděl perfektně
A logenk17 co ti příde na příběhu MW2 tak chaotický? Stačí trošku přemýšlet.
RB: Máš úplnou pravdu IW mi k sérii CoD patří jako Cpt. Price.
A taky novinka, že uvidíme za koho hrajem se mi moc nelíbí, prostě mi to ke CoDu nesedí (až na Sopa v MW2) . A taky si myslím, že jestli IW bude dělat další CoD (což by měli) , už to nebude takový jaký to bude. Půlka vývojářů odešla, ale Zampella s Westem (bývalí vedoucí IW dokud je Activision nevyhodil) zakládaj nový studio Respawn Entertainment, tak uvidíme. Ale pro mě tímto séerie CoD totálně skončila.
ten zarostlý velitel…. nemohl by to být takhle třeba Cpt. Price ? ? ? ? kdyby jo tak to je dost hustý
dúfam že ten príbeh nebude taký chaotický ako v MW2
Tak World at War nebylo zase tak špatný jak se říká, bavilo mě to víc než trapný MW 2
Pánové, uvědomte si, že Infinity Ward, tak jak ho známe, je nenávratně ztraceno. To je fakt se kterým už jsem se smířil, a ať už na nyní prázdné pozice Activision dosadí kohokoliv, prostě to nebude jako dřív. Proto já osobně Treyarchu fandím. Outsidery si vždycky oblíbím, líbí se mi jejich zápal do hry a s tím spojený fakt, že poměrně často nadšeně hovoří o PC verzi a dedik. serverech. Tyto slova z úst IW nikdo neslyšel od vydání Call of Duty 4, a to už je nějaký ten pátek
RB: Taky se toho docela děsim, le rozhodně neházim flintu do žita…počkáme a pak uvidíme
EliteGun: Musim souhlasit MW2 je hodně povedený díl takže v tomhle ohledu se mají chlapci co snažit aby se mnu při nejmenším alespon vyrovnali
Přesně doufám že infinity ward udělají nějakou novou hru jako třeba pokračování modern warfare 2 ale pod jiním názvem jak to bylo třeba z risen.
Já teda Treyarchu zase tolik nevěřím. Pokud nebudou na Call of Duty dělat Infinity Ward, není to pro mě žádné Call od Duty
Nejvíc mně na tom bude štvát že tam nebude Captain Price a Soap.
Jen se bojím toho že nebude nic nového oproti MW2, ta postavila laťku velmi vysoko. Nejvíc se těším na MP, ten má přinést dedikované servery a hlavně nové upravení classů