Široko daleko se nese závan střelného prachu a krve. Nacházíme se v roce 1775 a v Severní Americe právě zuří bitva u Bunker Hillu. Všude je jen samý chaos, vojáci křičí, ostří mečů se srážejí a kulky sem tam protínají řady pochodujících vojáků. Celý ten chaos ale přeci jen má někoho, kdo se v něm vyzná. Tím samozřejmě není nikdo jiný, než náš známý Assassin v typické kápi, jenž si kleští cestu skrze řadové válečníky ke svému cíli.
Již začátek prezentace, která měla konečně ukázat pravdu o nejdůležitější hře v historii Ubisoftu, se nesl ve skutečně revolučním a nadšeném rytmu. Aby také ne, když po dlouhých třech letech čekání se všichni zúčastněni konečně mohli podívat na regulérní pokračování slavné zabijácké série na vlastní oči.
Vizuální orgie
Všechno se samozřejmě celý večer točilo především okolo Connora, který je hlavní hvězdou připravované hry. Hned zkraje se na plátně objevuje napůl Indián, napůl běloch v assassinském hávu zkříženém s typickým oblečením 18. století. Jestli si něco z třetího Assassina odnesete hned po první vteřině, pak je to dojem z famózní grafiky. Celé oblečení je vyvedeno do nejmenšího detailu a hůře na tom není ani toulec a luk, či křesadlová pistole zastrčená za opaskem.
Když se pak Connor začne hbitě pohybovat lesem, je jasné co v Montrealu a dalších studiích celé tři roky dělali. Animace urazily neuvěřitelný kus cesty a takový Battlefiled 3 se může jít rovnou zastřelit. Tolik proklamované šplhání po stromech vypadá fantasticky a je nesmírně přirozené. Connor skáče skoro automaticky a všechno probíhá na způsob lezení po budovách, které již máme zažité z předchozích dílů. Ubisoft tedy nezklamal a skutečně dodržel, co slíbil. Konečně máme potvrzení, že ani šplhání po stromech není žádný problém.
Navíc se nemusíte omezovat pouze na stromy, ale k pohybu lze využít i všemožná rozeklaná skaliska. Aby demonstrující své tvrzení potvrdil, pouze pohne páčkou a Connor mrštně přeskočí na přilehlou skálu a s grácií sobě vlastní dále bez jakýchkoli potíží pokračuje ke svému cíli.
Animace vypadají na výbornou a autoři potvrdili své sliby i v praxi. Vizuální stránka bude rozhodně jedna z trumfů třetího dílu.
Ubisoft najal na tvorbu animací profesionální horolezce a freerunnery. Výsledný zážitek je tak ohromující, což ostatně dokazoval prakticky oněmělý sál, který tajil dech úžasem nad tím, co všechno nový Anvil engine dokáže.
Sněhová pohádka
Šplhání ale nebylo zdaleka jedinou věcí, kterou předvádějící vývojář Tommy François přítomným novinářům ukázal. Další z věcí, které první preview vynášely do nebe, bylo reálné chování sněhu a ani tento prvek nezklamal. Connor prostě jen plynule seskočil na zem pokrytou čerstvým prašanem a vydal se lesem na chvíli jen obyčejnou chůzí.
I ta však neskutečně zaujala! Z počátku totiž šlo všechno hladce, ale množství sněhu se stále zvyšovalo a Connor se za chvíli brodil po pás ve sněhu a ten ho překvapivě opravdu zpomaloval a dokonce mu i ulpíval na oblečení. François navíc prozradil, že jelikož je svět živoucí, všechny stopy zanechané ve sněhu tam zůstanou do další sněhové vánice, která je odmete pryč. Ve hře tak můžete skrze stopy ve sněhu stopovat svou kořist, což tady jednoduše ještě nebylo!
Nespoutaná příroda
Vždycky ale musíte mít na paměti, že ve světě AC 3 nejste nikdy sami. Během prezentace to všem dal připomenout řev černého medvěda, který se rozhodl dát si Connora k večeři. Herní svět si žije vlastním životem a hráč tak nikdy neví, kdy jej co potká. Naštěstí je ale Connor cvičený zabiják, který je v přírodě jako doma a ani medvěda se nezalekne. Záhy je tak ohromný chlupáč jednou dobře mířenou ranou skrytou čepelí povalen na zem.
Živoucí příroda je opravdu nevyzpytatelná a je nutné se míti pořád na pozoru. Na druhou stranu taková medvědí kožešina ale vydělá pěkný balík peněz.
To François komentuje slovy o možnosti lovit divokou zvěř a plody této činnosti dále využívat třeba během výměnného obchodu. Myšlenka na začlenění zvěře, která si bude žít vlastním životem, prý přišla ještě před uvedením stejného prvku v Red Dead Redemption. Ubisoft jde v tomhle ohledu dokonce tak daleko, že kvalita kůže skoleného zvířete bude záležet na způsobu jeho zabití. Sundat jelena puškou tak sice bude lehčí, ale také méně efektivní.
Krajinka jako z obrázku
Medvěd tedy našeho hrdinu nezadržel a tak mohla prezentace pokračovat ukázkou krajiny. Connor hbitě vyšplhal na blízkou skálu a to vám byl panečku pohled! Krajina je neskutečně rozlehlá a plná všemožných rozptylujících prvků. V dálce se rozkládající zasněžené lesy vytvářejí úžasné pozadí a vítr pohrávající si se sněhovými závějemi jen dokresluje kouzelnou chvíli okamžiku. Tu si navíc díky novému, ultraminimalistickému HUDu můžete vychutnávat zcela nerušeně. Horní část obrazovky je zcela neposkvrněna a třeba ukazatel zdraví se momentálně nachází podobně jako u GTA v mini-mapě.
Idylka však nevydrží věčně a kouzlo okamžiku brzy přeruší bubny a zvuk pochodujících amerických vojáků. François si samozřejmě nenechává uniknout příležitost a Connor se tak rázem ocitá v kupce sena, kterou vojáci táhnou sebou. První část ukázky nakonec končila pohledem na živoucí Boston, který vypadal vskutku nádherně. V praxi se tak mohli všichni zúčastněni přesvědčit, že nikdo nebude ochuzen ani o plnohodnotné šplhání v městských kulisách, které jsou jedním slovem obrovské.
Městská výheň
Tím však Tommy François ani zdaleka neskončil. Po krátké přestávce se novinářům naskytl pohled přímo do centra Bostonu a to rovnou v létě. Nenápadně tak předvádějící v podstatě ukázal střídání ročních období, kdy jsme vystřídali zasněžené lesy za slunečný Boston. A že to opět stálo za to!
Jestli AnvilNext engine ohromoval v přírodě, v městském prostředí doslova bral dech. Možnost zobrazit až 2000 lidí najednou se ukázala být famózní featurou, která celému městu vdechla nový rozměr. Lokace z předchozích her se jen mohou zahanbeně choulit v koutě, protože tohle jste ještě neviděli!
AnvilNext engine je naprostou dokonalostí. Dokáže zobrazit až 2000 lidí najednou a ještě k tomu vykreslovat perfektní lokace.
Nedá se říci nic jiného, než že město si žije vlastním životem. Prodavači na sebe pokřikují, vkusně oblečení pánové zdraví Connora, přes ulici prochází žena, které upadne košík jablek a odněkud se přižene dítě, jež jedno ukradne. Do toho klidně můžete začít mluvit s náhodným měšťanem a tohle všechno a ještě mnohem více se děje zároveň.
Jakožto zabiják však Connor není zrovna dvakrát oblíbeným společníkem vojáků, a tak když jej vyhmátne skupinka britských střelců, nezbývá mu nic jiného než utéct. Jasně, že by mohl François zůstat a bojovat, ovšem Connor je mnohem propracovanějším charakterem, než tomu bylo třeba u Ezia. Connor je daleko více posunut do šedé zóny a čistě černobílá rozhodnutí neexistují. Kdyby tak zmasakroval skupinku britských vojáků, mohlo by to mít dalekosáhlé následky na vztahy s jeho spojenci a taktéž na přízeň lidu. Tommy tak nakonec volí únik a po krátkém kličkování uličkami skočí na strom a odtud oknem rovnou do místnosti nedalekého domu. Celým domem se rázem roznese hysterický křik, který upozorní pronásledující vojáky na Connorovu přítomnost.
Jestli se na některé části předváděného dema dala poznat jeho reálnost, tak je to právě zde! Útěk totiž opravdu vypadal zcela improvizovaně a potvrzoval slova ze začátku prezentace, že všechno co je k vidění pochází z reálné verze hry běžící na konzoli PS3.
Poté co se nakonec Connorovi podařilo pronásledovatele setřást, vyšplhal na kostelní věž, z níž se otevíral nádherný výhled na celé město. Tady se znovu uplatnily úchvatné vlastnosti AnvilNext enginu. Krásnější zobrazení živoucího města se prostě jen tak nevidí! Navíc šlo v dáli vidět stoupající černý dým, který byl předzvěstí událostí z úplného počátku článku.
Bitevní vřava
Již zmiňované bitvě u Bunker Hillu se ostatně věnovala i třetí část prezentace. Connor se do bitvy přimíchal za účelem menší vraždičky britského generála. Ten však naneštěstí byl chráněn téměř 2000 muži a tak se to muselo vzít poměrně velkou oklikou. Prezentované záběry již potřetí ukazovaly sílu použité technologie a dosud jste v sérii nemohli vidět autentičtější bitvu. Díky všemožným efektům a důrazu na detaily se podle slov zúčastněných novinářů doslova přesunete do bitevní vřavy.
Connor se musí vyhýbat střílejícím vojákům a ušetřen není ani padajících dělových koulí, kterým uniká jen o vlásek. Překvapivě ale trvá vojákům přebíjení pouze pár vteřin. Tommy François ale záhy vysvětluje, že byli nuceni přeci jen udělat jisté kompromisy. Pro větší dynamiku tak vojáci střílejí mnohem častěji. Connor naštěstí není vystaven nebezpečí dlouho a brzy znovu vklouzává do lesa, kde potká skupinku britských vojáků.
Konečně tedy dochází i na tolik vytoužený boj, u něhož François vyzdvihuje především kompletně přepracované ovládání. Efektnější zabíjení je teď mnohem jednodušší a kromě ovládání tomu napomáhají i nové ultimátní schopnosti. Klidně tak můžete řádit s mušketou, škrtit nepřátele provazem nebo si vzít lidský štít. Tommy François ještě dále hovořil o přepracovaném menu zbraní a novém systému krytí, ovšem tyhle věci už k vidění nebyly.
Boje jsou nyní daleko přirozenější a jejich ovládání doznalo značného přepracování. Pochopitelně se zase používá méně tlačítek.
Posledním mechanismem ukázaným v praxi bylo využití stealth pasáží. Pokaždé, když Connor vstoupí do houští, automaticky se přikrčí a stává se tak v podstatě neviditelným. Toho je nakonec využito i v samém závěru dema, kdy Connor skáče na zadaný cíl a nemilosrdně jej zabíjí.
Vše je pravda a vše je dovoleno
A to je všechno dámy a pánové! Více si Ubisoft nepřipravil a s největší pravděpodobností asi ani nepřipraví. Prakticky stejné demo by se totiž mělo objevit i na blížící se E3. To ale vůbec nevadí, protože to hlavní už Ubisoft prokázal. Opravdu nekecal a všechno co slíbil, se prozatím vyplnilo do puntíku.
Pravda, o příběhu bylo řečeno minimum a jedná se tak možná o jediný prvek, který na své velké odhalení čeká. Ale jak se říká, to nejlepší nakonec!
Zdroj: CVG, Kotaku, Joystiq, VG247
sry ale vydalo se uz demo? nemuzu najit…
To jo
To je otázka, hra vychází až koncem října, tak času ještě dost.
A vyjde vůbec?
Demo AC3 ještě nevyšlo
Čau kde můžu stáhnout demo assassins creed 3na PC.
Já se taky celkem bojím jednoduchosti v soubojích. V posledních dílech stačilo mačkat jedno tlačítko dokola. . připadalo mi to v celku nudné.
OOOO už aby to tady bylo Nemůžu se dočkat
Perfektní, hrozně se na něj těším.
Jedním slovem: Fenomenální
najviac sa teším na rozmanitosť boja
október- veď to je celá večnosť
Pribehu se vubec nebojim jeto prece Ubisoft ale bojim se narocnosti.
příběhu bych se nebál
"Živoucí příroda je opravdu nevyzpytatelná a je nutné se míti pořád na pozoru. Na druhou stranu taková medvědí kožešina ale vydělá pěkný balík peněz. " Nic nového viz. Red Dead Redemption!