DigitalFoundry dostali od Rockstar Games obě verze Red Dead Redemption 2. V předstihu mohli vyzkoušet očekávanou westernovou akci na PlayStation 4, PlayStation 4 Pro, Xbox One S a Xbox One X. Z testu vznikly dvě videa.
V prvním videu se britská redakce věnuje grafice a celkovému běhu hry a srovnává Red Dead Redemption 2 s Assassins Creed Odyssey, Grand Theft Auto V nebo Horizon: Zero Dawn. Na první pohled je vidět, že si vývojáři z Rockstaru dali hodně záležet a recenze nekecají (jejich souhrn zde). Každopádně uvidíte spoustu krásných záběrů, divokou přírodu, různorodá města, krásné výhledy a mnoho, mnoho dalšího, včetně změny denní doby, pohybu mraků či počasí.
Druhé video je o srovnání jednotlivých verzí. Zajímá vás, jaké jsou rozdíly mezi PS4, PS4 Pro, Xbox One S a Xbox One X? Detaily nejsou tak znát, i když Xbox One X má o něco lepší nasvícení a celkově je detailnější ve srovnání s Xbox One S a PS4 Pro, což se dalo čekat, když je X nejvýkonnější konzolí na trhu.
Propady frekvence snímků za sekundu jsou zejména v cutscénách a ve městě. Xbox One X se drží hodně statečně, Xbox One S má propady o pár snímků. Jak je na tom PS4? PS4 Pro má o něco častější propady než Xbox One X, ale dle všeho nejde o nic hrozného, většinou jeden dva snímky dolu – v cutscénách potom tři až pět snímků dolů, což bylo zaznamenáno i na Xboxu One X. Při běžném hraní snímky na PS4 Pro kolísají mezi 30 a 28fps. Na klasické PS4 o jeden až dva snímky jsou propady větší, v cutscénách se dostanete i na 22fps a 21fps.
Jako bonus ještě přikládám video, kde si můžete prohlédnout změnu denní doby a počasí mnohem detailněji.
Hra vychází 26. října na PS4 a Xbox One, objednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk, kde obdržíte tričko a DLC.
Totalni hnus grafika!!!!
HDR funguje uplne opačně.
Mam novou tv od samsungu generace 7 UHD 4K. Ps4 Pro a hra beží v HDR ve 4K , na tv mam zapnuty jeste herní režim na PS4 Pro a proste hrozný. Na všech ostatnich hrách super.
Ve hře mam zapnute HDR 100%.
Uz to reší snad vsude v diskuzich!!!
Barvy vyblite.. šedé.. zadna barevna poradne.. hnus… proste..
Doufam ze bude nejake vyjadření k tomumm řeší to i na foru v rockstaru
To prudíš a nebo je to pravda? Mě se zdálo, že to grafika na na PS4 byla docela pěkná. A ty teď vytasíš takový komentář. Já hru ještě nemám nějak na to není čas takže myslíš, že se to nevyplatí? Já jsem si jí chtěl na vánoce koupit, ale pokud je to tak špatné jak říkáš (samo grafika není vše, ale za docela vysokou cenu také čekám kvalitu) a pokud to stojí za prd tak nevím jestli to má cenu, když to pak stejně vydají na PC a poté předělají na PS5 známe Rockstar, že. Tak nevím, ten tvůj názor mě docela vyděsil.
Klid.. HDR jde vypnout.. Ano, hra se zapnutým HDR nevypadá dobře a má nepřirozený až vyblitý barvy..
Nicméně při standardním nastavení se jedná o hru s možná nejlepším nasvícením vůbec.
Hra se zapnutým HDR je humáč.. Jaký nasvícení? Je hezký že je bouřka a od blesku vidíš okolí, nebo zapad slunce.. přečti si to i na ostatních forech nebo se podívej na nějaké porovnání a videa. tady máš třeba jednu fotku https://imgur.com/a/h1dfr5y pro porovnání ! Nepřirozené barvy? Tam skoro nejsou žadný barvy! Já jsem HDR vypnul a je to znát je to určitě lepší o 100% . Nikdo se o tom nezmíní protože to hrajou třeba na tv za 50 tisic a nebo to mají propojený přes monitor když někdo píše recenze. Nejlepe to má vypadat na novém xbox, pak ps4 pro, ps4 a nejvic katastrofa na xboxu starym. Nikdo žadnou hru nehejtuje a ani nevim proč. Když hru zapnu tak to vypada jak když koukám na film který ovladám. Ale rozhodně to nevypada tak jako pouští do světa nějaké trailery. 80% procent uzivatelu je kvuli obrazu nasr**** – kvuli HDR. .zapnutý vypnutý. Někdo dokonce psal a ptal se jak vypne tu pos*** mlhu ve hře.. ale pak zjistili že to nebyla žadná mlha ale že ty barvy jsou fakt takhle vyblité. Jinak hra to je propracovana.. vymakaná.. možní v nekterych věcech až moc.. Dlouho se seznamuješ se všim jak na mape, tak v tabore.. ovládání je takvy zvláštní.. ale je to o zvyku a o tom že za čas si na to zvykneš po pár hodinách odehranych .
Nebreč jako malé děcko,tvoje problémy buch chtěl mít,hra vypadá úžasně ,to jen lidi jako ty řeší pořád takove kraviny…
To máš asi ty problemy nějaký Ja nepsal že hra vypada špatně. Ja psal o HDR, o barvách , grafice ty trumberíne. Chapu že když to hraješ na staré telce která vysílá v HD a jeste to hraješ na starém xboxu že rozdíly nevidíš. https://imgur.com/a/h1dfr5y
Přeji hezký den a ty neřeš kraviny
Nikdo nepsal jaká ta hra je, ale o zobrazení , sytosti barev. Zajímavé že ty kraviny řeší už u rockstars pa trumberín. Přeji mnoho úspěchů ve hře
Tohle ti v recenzi nenapisou a dole mas link.
LCD Tv/zobrazení/HDR/SDR/ OLED ATD/Xbox/PS4 zdá se, že něco s jeho implementací HDR není zcela správně. cokoliv, co spadá do 100 jasu, je šedé a efektivně demonstruje hranice standardních obrazů dynamického rozsahu. Jakmile vyrazíme z této standardní řady, uvidíme barvu – ačkoli s Red Dead Redemption 2, není všechno tak, jak se zdá. Na základě výstupu videa Xbox One X je výstup jasně odvozen od obrazu SDR a není skutečně vykreslen s jakýmkoliv vysokým dynamickým rozsahem. Ano, můžeme zasáhnout maximálně 500 nitů, ale to je s kalibrací HDR zesíleno až na maximum, uměle zvyšující špičkový jas z toho, co je pravděpodobně 100 nitový zdrojový obrázek. Hra je doporučena 100 nastavení pro LCD obrazovky by vidělo všechny naše srovnávací snímky na této stránce přítomné zcela monochromatickým způsobem, znamenat obrázek, který je, efektivně, obrázek SDR. Nejedná se o první hru, která by nám mohla představit to, co byste mohli nazvat „falešným“ HDR. Na začátku letošního roku také port Xbox One Nier Automata vytáhl podobný trik a efektivně překládal standardní obraz dynamického rozsahu do kontejneru HDR. Jakmile je obrazovka aktivní, obrazovka zaznamená HDR výstup z konzoly, ale obsahuje pouze obrázek SDR. Všechny naše testy naznačují, že se v systému Red Dead 2 objevuje stejná věc na systémech Xbox i PlayStation. Důkazy lze snadno zjistit, pokud jste zvyklíte na přirozený obraz HDR, jelikož se pohybujete mezi režimy SDR a HDR, ale také v rámci samotného režimu HDR. Typicky hra funguje s obrazem se zvýšeným dynamickým rozsahem, často až do 4000 nitů špičkového jasu, poté jsou obrazová data odstraněna a mapována a komprimována směrem dolů k nižší hodnotě, která lépe odpovídá schopnostem displeje.
V případu Red Dead Redemptions 2 se Rockstar rozhodl udělat to zpátky předem: 8bitový snímek SDR se zdá být rozšířen tak, aby vyplnil 10bitový kontejner. Nic z tohoto procesu není získáno a přirozeně obraz zůstává stejný, takže v tomto smyslu je to podobný analogii s rozlišením upscale.
Důkazy lze snadno zjistit, pokud jste zvyklíte na přirozený obraz HDR, jelikož se pohybujete mezi režimy SDR a HDR, ale také v rámci samotného režimu HDR. Typicky hra funguje s obrazem se zvýšeným dynamickým rozsahem, často až do 4000 nitů špičkového jasu, poté jsou obrazová data odstraněna a mapována a komprimována směrem dolů k nižší hodnotě, která lépe odpovídá schopnostem displeje.Výsledkem toho je, že když je pixel v SDR čistě bílý, stává se nejrychlejší možnou hodnotou v HDR. To je z několika důvodů problematické, jedno je, že většina prvků HUD je v SDR čistě bílá, což znamená, že často máte pocit, že na obrazovce máte neúměrně jasný text – a to bude také znepokojivé pro ty, kteří se obávají obrazovky. Větším problémem je, že HDR zobrazuje obrazy HDR a snímky SDR úplně jinak: zapojení HDR v režimu Red Dead Redemption 2 instruuje váš displej přesně tak, jak jasně by měl váš displej vytvářet každý pixel … kromě toho, že používá data SDR určená pro 100 nit zobrazení.
To vytváří to, co se mnozí budou cítit jako tlumený obraz, a zatímco je technicky správné pro světlo řízené prostředí, je to často nepraktické. To je docela normální pro obsah HDR, ale skutečný HDR pak pokračuje, aby poskytl jas přesahující omezení 100 záměru SDR, což RDR2 nedodává. Nastavení jasu HDR v hře si to dobře uvědomují a nabízí posuvník HDR jasu a některé čísla, které odpovídají maximálnímu výstupu HDR nit. Zpočátku to nám zmávalo: hra nabízí doporučení pro displeje LCD a OLED o hodnotě 100 a 300 (s plným rozsahem 80-500).
Proč je nastavení OLED naznačující vyšší špičkový jas než LCD, když jsou tyto displeje téměř univerzální, jsou jasnější? Jak se ukázalo, toto nastavení nekontroluje špičkový jas, ale pouze zvyšuje bílý bod SDR na tuto maximální hodnotu a rozšiřuje obraz SDR až na to – ale rozhodující je zde to, že zatímco obrazovka kalibrace HDR může naznačovat, že jste Rozšíříte rozsah obrazu, jednoduše přemapujete původní obrázek SDR. Realisticky nic nezískáte.
Kromě toho se někteří uživatelé setkávají s jinou sadou problémů s problémem. Vzhledem k tomu, že platformy Sony a Microsoft nevedou žádné výstupy metadat HDR na výstupu videa, mnoho OLED displejů z posledních několika let se skutečně úplně rozsvítí jejich pixely, protože čekají na další pixelové hodnoty vyšší intenzity jasu, což v této situaci , nikdy nepřijde.
Když hrajete hru, je jasné, že bylo velmi úspěšně tónováno z HDR vnitřního prostoru motoru RAGE až na 8bitový SDR výstup. Ve většině případů zůstává většina nejvýraznějších detailů zachována současně s detaily stínu – je to jen to, co může být těžká mapa tónů, což trochu připomíná některé z méně ostrých pokusů o fotografie „HDR“, které jste viděli.
Dalším problémem je otázka oddělení jasu a kontrastu. Bílý hrnek na kávu a fluorescenční světlo jsou bílé, ale nevyrábějí ani neodrážejí stejné množství světla. Zatímco RDR2 nemá ani hrnky na kávu nebo fluorescenční osvětlení, má tkaninu, sníh a zdroje světla, které mohou sdílet stejnou barvu, ale jsou výrazně odlišné, pokud jde o jas. Obraz vytvořený pro SDR jednoduše nenese dostatek dat, aby přenesl nejen barvu pixelu, ale také to, jak jasně by to mělo být vzhledem k jinému (rozhodně ve větším měřítku). Tento nedostatek oddělení bude okamžitě viditelný pro ty, kteří jsou zvyklí na HDR obsah, s detaily a předměty očekávají, že odrážejí nebo vytvářejí významné hodnoty světla, v podstatě nečiní.Jedním z hlavních cílů použití HDR obsahu s HDR displejem je to, že odstraní potřebu použít triky k vytvoření vnímaného jasu. Zatímco hra často mapuje scény s velkým kontrastem do scény bez ořezání, existuje mnoho příkladů využití toho, co má být obzvláště intenzivní světlo. Na základě snímku odvozeného z SDR byly hodně vyčerpané informace vyhozeny, jednoduše oříznuté. Při této příležitosti a několika dalších jsem byl také svědkem těžké ustupující náhlých změn v expozici, když jste se přestěhovali z temné oblasti do jiné lehčí oblasti. Přesto, po stisknutí ovládacího prvku HDR v režimu hry na 500, vidíme důkazy o skvělé mapě SDR v jiných oblastech. Ve výkresech je skutečně spousta detailů, jak vidíte na obrázku, kde je velmi malý ořez, a to navzdory vnímání jasu.
Při zapnutém režimu HDR máme v podstatě možnost volby mezi tmavým obrazem, obrazem, který vypadá stejně, jako kdyby nebyl povolen HDR nebo obrazem, který může být bolestně osvětlený.
Nemáte co ztratit tím, že zapnete HDR v Red Dead Redemption 2, ale nic, co byste získali, a to vyvolává otázku – jaký má smysl tam být? Všechno přichází jako trochu zklamání v rámci hry, která je technickou turné. K tomu přispívá skutečnost, že různé jiné tituly v posledních několika týdnech daly absolutně fenomenální výsledky z jejich implementací HDR.
A to, co je opravdu zklamáním, je, že existuje potenciál pro ohromující implementaci HDR – v tomto herním světě s ohromujícím osvětlením a fyzickými materiály by měl Red Dead Redemption 2 být tam s nejlepšími – je to jen škoda, že padla krátký. A navíc, jako nejvyšší profilový titul, který přináší hlubokou nebo neexistující implementaci HDR, je Red Dead Redemption 2 poněkud tajemstvím.
Kontaktovali jsme Rockstar, aby požádal o komentář a bude aktualizován, kdyby přišla jakákoli odpověď, ale právě proto, proč Red Dead Redemption 2 prezentuje takhle, je divné. Je to estetická volba, když honí filmový vzhled? Upřímně doufám, že nepochybuji, že hry přinášejí výrobky HDR, kde není Hollywood, a bylo by to škoda, kdybychom viděli, že další vývojáři by se drželi v technologii, protože nemá vizuální jazyk jiného média formát vytvořil zpátky v čase na suboptimální standardy. Koneckonců, je důvod, proč nemáme spoustu her, které běží po 24 snímcích za sekundu.
Vzhledem k fenomenálnímu rozsahu technologie, která je ve hře dodána, se zdá být téměř nepravděpodobné, že existuje technické omezení a doufejme, že na to bude časem nějaké více světla. Zatím není nic, co by zastavilo užívání toho, co je jedním z nejvíce průkopnických technologických vitrín této generace – ale bohužel se to netýká robustní podpory pro vysoký dynamický rozsah.
1) https://www.resetera.com/threads/hdr-games-analysed.23587/
2) https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-whats-up-with-red-dead-redemption-2s-hdr
Tak jestli vám jde o to mít co nejkrásnější grafiku, tak chyba už byla hru zakoupit na konzoli. Jestli se vám nechce čekat ten rok/dva tak to už je váš problém.
I s vypnutým HDR se jedná o špičkovou hru s výbornou grafiku, já bych se koupě absolutně nebál.
mam klasicku PS4ku a po tom videu a tych prepadoch v meste sa bojim ist do toho, a rozmyslam ci nedufat v pc verziu
Hraju to na xbox one s a je to pecka! Grafika je naprosto skvělá,nevšiml jsem si žádných vyblitku. Jsem spokojený.
Z toho všeho co jsem viděl a slyšel, tak to nejhůře vypadá na Xboxu One S.
Což pro mě bylo docela překvapení.
Jsem jedinej komu prijde animace kone zvlastni ?
Asi jo, me prijde perfektni
Až asi po 4 hodinách hraní jsem si uvědomil skoro nulové doskakování objektů a dokreslování vegetace tam žádná ani snad není Když jsem viděl první představení hry tak jsem říkal že vegetace je ojebávka a taková dohlednost tam nemůže být a fakt že je.
Má to vůbec fotomod? A má to vlastní fotospoušť nebo jen spoušť v podobě tlačítka na ovladači, který má výsledek ve zhoršené kvalitě (PS4Pro)?
té klasické PS4 jsem se celkem bál, proto jsem RDR2 raději nepředobjednával. Kupodivu hra vypadá dobře graficky. Čekal jsem, že to bude více ořezané, ale ty propady fps v tom městě, kdy se to vlastně ani na těch 30 nedostane se mě tedy vůbec nelíbí.
75 minut instalace
Edit: místo 75 minut to trvalo 50, ale ještě druhý disk ukazuje 60 min, ale jede to rychleji, takže tak 40 bych to viděl
já tu nechci rozjet nějaký flame, ale víte že filmy mají 24 fps? 30fps je úplně v pohodě dle mně. Ale samozřejmě 60 je lepší i proto si myslím, že s další genercí konzolí neuvidíme ani tolik grafický skok jako snahu o udržení 60 fps na 4K.
Můžu se tě zeptat ? Ty to taky budeš hrát na klas. PS4ce ? Mohl by jsi mi pak dát vědět jak to vypadá hratelně a graficky? Díky
jj jdu si udělat kafe a dát cigáro a jedu si pro to, tak pak dám vědět.
PKX77: Co máš furt s tím, jak to vypadá na základní PS4 graficky? Když pominu, že se můžeš už podívat na real gameplaye, tak jak by to mělo jako vypadat? Se toho dotazuješ v „každé“ diskuzi, jak kdyby to mělo oproti PS4pro/xb1x vypadat jak z dob PS2 nebo co. Asi to bude velké překvapení, ale bude to graficky vypadat úplně stejně, pokud nejsi jeden z těch „expertů“ a noliferů, kterému záleží a honí si triko nad tím, že tam má o jeden světelný efekt navíc.
Expert atd. fakt nejsem, nepoznám rozdíl mezi třeba 20 a 30 fps a je mi to jedno. I nějaký odlesk navíc neřeším. Jen jsem to chtěl vědět, jak to vidí někdo, kdo to už na klas.Ps4 hrál (jeho dojmy). Takže díky za reakci. Užij si hru.
Vypadá to velice dobře, daleko líp, než jsem vzhledem k velikosti světa čekal.
V některých ohledech je to grafická špička, neskutečně tomu pomáhá precizní nasvícení. Takže ano, můžeš být úplně v klidu, je to nejhezčí openworld ever made.
Hele byt tebou to smazu, bo ten komentar je jak sirka u sudu se strelnym prachem. Uz jen ja se musim drzet abych ti k tomu neco nenapsal
Donesl sem bombu na zlatém podnose a za chvíli někdo dojde s jističem to odpálit
Filmy ale používají techniky pro zlepšování „plynulosti“, které v reálném čase ve hrách nejdou využít.
Toto je dôvod prečo som od začiatku kritizoval nízke ceny konzol súčasnej generácie (čo malo potom za následok ten „refresh“). V roku 2018 sa tam vydávajú hry, ktoré neudržia stabilných 30 snímkov za sekundu?? Nechápem prečo tlačia rozlíšenie do 4K a nedajú tam radšej 60 snímkov. Z 3 metrov si na TV viac všimnem tú plynulosť, než hustejšie pixely.
Dle mého je chyba v tom, že vývojáři jdou po rozlišení a HDR. Kdyby tyto dvě věci nebyly, tak by si ty hry těch 30fps nejspíš udržely, ale když do toho cpou vyšší rozlišení (říkají tomu 4K) a HDR, ak je jasné, že to bude žrát výkon. Já hrál RDR2 asi 3 hodiny na PS4 Pro a velkých propadů jsem si nevšiml.
Uprimne, hrat na 30fps tak to radeji nehraju vubec. Natoz pak koukat na cutscenu pri 22 fps. To uz musi bejt jo hodne znat. Je vidit, ze konzolim uz zvoni hrana.
Nemusí to být konzolí, ale tím jak je hra optimalizovana. Je to jako bys špatně zasadil jabloň a stěžoval si, že máš zahradu na hovno.
To je vlastne taky pravda, ale vubec me nic takoveho jako, ze RockStar bude mit problem s optimalizaci pro platformu, pro kterou je hra primarne urcena bude mit problem…
RIKALIZEMUZU: Radši nám řekni, co si o tom myslí tvoje teta z Tesca, ty trololo.
Dneska za ni jdu. Snad to tam už bude. Moc se těším až si to zahraju dneska. Budeš taky hrát?
Až uvidím někde ve slevě do tisícovky, tak určitě. Do té doby si budu hrát na kovboje s tvojí tetou z Tesca.
Ti klidně zbytek doplatím, jestli nemáš dost peněz. Musíme si tady pomáhat jako rodina na Zingu
opravdu se těším na den až se probereš z toho tvýho trollení a uvědomíš si nad čím si ztratil tolik času v životě a uvědomíš si že máš hovno ze života Uvidíme jeslti ti potom rodina Zingu pomůže.
Jaké trollení? Napsat větu nebo dvě, mi moc času nezabere a stíhám se věnovat i jiným věcem. Lidi nebuďme na sebe zlí, složíme se klidně někdy na hru a mužem si půjčovat
algernon: Spíš ‚život na hovno‘
Ale mně třeba vyjímečně tento trolík baví. Resp. to, když položí naprosto očividný úsměvný retardtroll dotaz a někdo mu na tu blbost zcela vážně odpoví (viz jeho otázky na RDR2 z poslednich pár dní zpět). A i když ho tady vidím teprve jen těch pár dní zpět, tak jeho teta z Tesca je pro mě už legendou, jak jde vidět
Radši bych uvítal tu tetu z Tesca, když si musíme tak pomáhat.
Pravděpodobně to hráli bez one day updatu který bude ke stažení dnes. Udajně opravuje stabilitu hry.
Krom rozlišení se mi jeví PS4 pro a Xbox one X hodně podobně co se týče nasvícení a detailů textur. Jsem na to hodně zvědaví jak to bude na PRO vypadat. A nevadí mi že to jede jen 1440p když to budu hrát na full hd tv
Když jsem na to koukal poprvé tak jsem to proklikal a viděl zrovna pasáže kde to na xobo x jelo stabilně ale přeci jen aji tam to padne o 1 fps což se na chodu moc neprojeví ale 3 už jsou znát. Ty video sekvence jsou docela masakr dropy ale tam mi to moc nevadí. Na old genu už to je ale moc ty dropy ve městech a aji ta ps4 Pro tam dostává na prdel.
Přesně tak
Su idiot ted jsem si uvedomil ze jsem oznacil ps4 a xbox s za old gen ?
Anciabl : Právěže to máš uplně správně :/ Ne že by mě to mělo trápit ale jak na těch šrotech mají rozjet něco jakoje RDR2 aby to aspon trochu připomínalo dnešní grafiku. Ano 20 fps