Uživatel nepřihlášen
   

Pillars of Eternity – návrat ke klasice

Čtvrtek 26.3.2015 14:00 - Autor: Ondřej "ThainDegu" Zeman - Rubrika: Recenze Recenze Pillars of Eternity

Podaří se tomuto RPG splnit vše co slíbilo?

Je to už skoro tři roky od okamžiku, kdy studio Obsidian Entertainment přišlo na Kickstarter s velmi ambiciózním izometrickým fantasy RPG. Při kampani jim do kasičky přispělo přes 77 tisíc fanoušků tohoto žánrů. Dohromady se vývojářům podařilo vybrat téměř 4 miliony dolarů, které následně investovali do jejich projektu. Po čase tu máme konečně hotovou hru, jež nám ukáže, jestli se autorům podařilo vrátit ke klasice tak, jak slibovali.

Klasický vývoj

Každé správné RPG začíná tvorbou hrdiny, v jehož kůži prožijete všechna dobrodružství, která vám daný svět přinese. Prvním zásadním rozhodnutím je výběr rasy a pohlaví. Pillars of Eternity vám nabídne šest ras. Ty mají své vlastní poddruhy a specifické vlastnosti. V tomto směru mě nejvíce nadchlo plemeno Godlike, bylo v minulosti spojeno určitým způsobem s Bohy. Vzhled a schopnosti tohoto plémě jsou unikátní.

„Při posezení u táborového ohně se vám obnoví životy a speciální schopnosti.“

Po zvolení rasy a pohlaví si vyberete jednu z jedenácti tříd, které nabízí jak magické, tak i kontaktní zaměření. Paladin, barbar, hraničář či mág jednoduše nemohou chybět v žádném pořádném RPG. U povolání si však musíte nastavit ještě speciální schopnosti a základní statistiky. Následně přijde na řadu kultura a společenská třída, ve které se vaše postava nacházela před začátkem jejího dobrodružství. Tato složka vylepší jeden z atributů a zvolí typ vybavení, které dostanete do začátku. Na konci zvolíte obrázek avatara, vzhled, hlas, jméno a můžete vyrazit na cestu za dobrodružstvím.

Tvorba postavy je jako celek hodně rozsáhlá. Jednotlivé možnosti jsou krásně pospojovány, takže vám vždy na konci vaší tvorby vyjde zajímavý hrdina. Pillars of Eternity se v tomto směru vrací ke starším titulům, kdy vám utváření vašeho charakteru zabralo skutečně slušné množství času. Při průchodu příběhem může každá z postav dosáhnout maximálně 12 úrovně.


Vítejte v Dyrwoodu

Hned po úspěšném vytvoření postavy se můžete vrhnout na příběh. Ten začíná na korbě jednoho z vozů karavany, která směřuje do městečka Gilded Vale. Cestou jste však přepadeni a následně přinuceni s vaší malou družinou cestovat skrz temné ruiny. Když už si myslíte, že je po všem a na chvíli budete mít klid, dorazíte na měsícem ozářené prostranství, kde spatříte nepěknou podívanou. Tajemná postava spustí podivný stroj, který se napojí na tři nešťastníky a následně vyšle do svého okolí zvláštní impulz. Od onoho zlomového okamžiku vidíte a slyšíte skutečně neobvyklé věci. Jelikož se vám váš stav, připomínající šílenství, dvakrát nezamlouvá, vydáváte se hledat pomoc a odpověď na otázku: Co to má všechno, u všech ďasů, znamenat?

„Když vám dojdou finance a suroviny, můžete se vrhnout na krádeže.“

Příběh tvůrci zasadili do rozsáhlého světa Eora, resp. jeho jižní polokoule zvané Dyrwood, skládající se z několika map. Pojítko mezi nimi pak tvoří řada cestiček. Putování z jedné lokace do druhé většinou zabere určitý čas, během nějž probíhá denní cyklus. Minimálně ze začátku musíte cestovat skrz řadu stanovených bodů. Poté, co mapu objevíte, zmíněné omezení pohybu odpadá. Byla by ovšem škoda stále užívat fast travelu, protože jednotlivé lokality jsou na velmi slušné grafické úrovni. Herní design je perfektně podtržen soundtrackem, jenž vás na vašich dobrodružstvích doprovází.



Hra plně převzala systém rychlých rozhodnutí z Dungeons and Dragons. I zde vám formou textu (žádné doprovodné cut-scény v tomto ohledu nečekejte) nejprve odvypráví část příběhu a následně vás nechá rozhodnout o tom, co uděláte v následujících vteřinách. Volby většinou závisí na tom, jaké dovednosti má vaše postava. Abych jen nemlel naprázdno, uvedu jasný příklad. Vy a vaše skupina utíkáte ke vchodu, který se pomalu, ale jistě hroutí, a aby toho nebylo málo, jednoho z vašich společníků chytí netvor. Máte před sebou tři možnosti. Nechat ho napospas, mrštit svou zbraň anebo hodit kámen. Za předpokladu, že máte malou obratnost, nepadá hod kamenem vůbec v úvahu, tím pádem si musíte vybrat mezi ztrátou zbraně či smrtí parťáka. Rozhodnutí bude jen na vás. Stejně se volby odvíjejí i při rozhovorech.

Příběh a vedlejší úkoly jsou v Pillars of Eternity na vysoké úrovni. Ve většině případů dávají hráči dostatek prostoru na to, aby se seznámil s daným problémem a rozhodl dle jeho vkusu a chuti. Jak již sem uvedl o odstavec výše, rozhovory a volby značně ovlivňují hráčovi statistiky.

Můj dům, můj hrad

Pillars of Eternity však nenabízí jen svět na povrchu. Po vzoru Icewind Dale jsou zde rozsáhlé dungeony tvořené řadou komplexních chodeb a úrovní. Podrobný průzkum náročnější kobky vám může zabrat klidně i několik hodin čistého času. Nenarazíte v nich totiž jen na nepřátele, ale i na pasti, hádanky a poklady čekající na odvážné dobrodruhy.

Po Eoře se, krom vaší skupiny, potlouká ještě řada dalších dobrodruhů, které na své cestě můžete potkat. Někteří z nich se k vám dokonce přidají, jiní k vaší postavě naopak nepromluví ani slovo. Půjde jim však nahlédnout do duše, v niž nejednou najdete různé zajímavosti a zvláštnosti, které majitel před okolím skrývá ve svém nitru.

„Paladin, barbar, hraničář či mág jednoduše nemohou chybět v žádném pořádném RPG.“

A aby toho pro vás hra jako taková neměla málo, po čase naleznete podobně jako v mainstreamovém Dragon Age: Inquisition své vlastní opevnění.  Pevnost vám po určitých úpravách umožní v ní odpočívat, plnit speciální úkoly a různě jí rozšiřovat. Do jisté míry se dá říct, že hrad bude fungovat i bez vaší přítomnosti. Když zde například necháte společníka, nebude zahálet a vydá se na svou vlastní výpravu. Každý zámecký pán by měl mít své poddané, kterým záleží na jeho reputaci. Čím vyšší bude, tím víc kladných situací zažijete. Mimo to vám okolní oblasti budou odvádět daně, o které vás čas od času připraví bandité.


Čas nákupů

Peníze, které vám z daní zůstanou, je nutné občas pořádně roztočit. Naštěstí hra nabízí řadu předmětu, které můžete vašim hrdinům nakoupit. Obchodníci mají na krámu různorodé typy zbrojí, zbraní, šperků a kouzlených svitků. Je prostě z čeho vybírat. Některé věci si můžete vyrobit sami díky systému vytváření předmětů. Ten vám umožňuje psát svitky, vařit lektvary a kuchtit jídla.

V inventáři můžete nosit i předměty, které nepoužíváte neustále. Dají se zužitkovat jen při specifických situacích. Kupříkladu lano s hákem jsem použil při šplhání pro dračí vejce, které jsem následně přivázal k provazu a spustil dolu. Kdybych tuto pomůcku neměl, možná by se mi vzácný dračí poklad rozbil na padrť.

„V bitvách vaše skupina reaguje někdy vskutku podivně.

Když vám dojdou finance a suroviny, můžete se vrhnout na krádeže. Oproti jiným současným RPG jsou zde však NPC na krádeže hodně citlivá. Jelikož toho asi nemají zrovna mnoho, s každým zlodějem nakládají skutečně tvrdě. Ihned poté, co zcizíte jejich drahocenné poklady, vytahují vidle a hrábě a jdou po vás. Zlodějna se tu moc nevyplatí, mimo to i když je zabijete, bude se o vašem zločinu vědět. Při vašem dobrodružství vás totiž provází reputace, kterou je dobré si neustále zlepšovat.



Kdo přežije

Podobně jako v Baldur's Gate i v Pillars of Eternity na vás čeká řada nepřátel a soubojů. Paleta protivníků je vskutku obsáhlá. Narazíte na lapky, pavouky, obry a dokonce i draky, kteří jsou daleko náročnější než již zmíněném Dragon Age: Inquisition. Každý váš sok má specifické dovednosti, takže pokaždé můžete očekávat naprosto rozdílný střet.  V průběhu každé z bitvy je možné zastavit čas a rozdělit úkoly.

Při soubojích si u postav musíte hlídat jejich životy a výdrž. S tímto systémem jsem měl čest již nedávno při hraní českého RPG Inqusitor. Zde je však o něco vlídnější než v uvedeném titulu. Když je hrdina pod útokem a dostává rány, je na něj vytvářen určitý tlak. Ten je schopen zvládat jen v případě, že má dostatek výdrže. V momentu, kdy mu dojde síla, padne hrdina únavou na zem.  Čas od času se vám tedy může stát, že bitvu prohrajete jen kvůli tomu, že vaše skupina neudrží prvotní nápor, který na ní protivník vyvine.

„Příběh a vedlejší úkoly jsou na vysoké úrovni.“

Když už jsou členové družiny na pokraji smrti, je nutné si odpočinout. Při posezení u táborového ohně se vám obnoví životy a speciální schopnosti. Resetu kouzel se dočká například klerik s mágem. Jejich silná kouzla jsou totiž limitována na daný počet použití, takže si leckdy musíte pořádně rozmyslet, jestli je má cenu aktivovat. Některé vlastnosti můžete ale používat při každém souboji například dvakrát. Po skončení šarvátky se automaticky bez odpočinku resetují.

Je celkem škoda, že na sebe některé skupiny nepřátel navzájem neútočí. V kobkách se například setkáte s rytíři a pavouky, kteří se naprosto ignorují a jdou jen po vás. Vím, že bych toho chtěl možná moc, ale rozhodně by nebylo špatné, kdyby na sebe protivníci reagovali.



Nikdo není dokonalý

V bitvách vaše skupina reaguje někdy vskutku podivně. Při některých soubojích vůbec neútočí na své nepřátele, popřípadě, když už útočí a cíl na pár milisekund zmizí, začnou protivníka znovu plně ignorovat. Stejně reagují i při přehození zbraně. Hra vás tímto způsobem nutí neustále zápas stopovat a určovat hloupým společníkům jasný cíl. Jelikož je zřejmě jejich AI na bodu mrazu, je nutné partu stále úkolovat, bez vás si prostě ani neuprdnou. Chápu, že tvůrci chtěli navázat na retro styl, ale přeci jen některé prvky si mohli do určité míry odpustit. Ona správa šesti charakterů, které občas nic nedělají, není v některých momentech moc zábavná. Když už tak mohli dát postavám různé typy chování, aby dokázali jednat i sami bez vašich rozkazů. Tak, jak tomu bylo například ve starém Neverwinter Nights či Baldur's Gate. Větší iniciativa by členům party rozhodně jedině prospěla. Když jim obluda nestojí přímo před čumákem, neútočí.

„Při průchodu příběhem může každá z postav dosáhnout maximálně 12 úrovně.“

Chování AI nepřátel není také zrovna ideál. Podobně jako vaši společníci reaguje na vaší přítomnost, jak se jim to hodí. Někdy se může stát, že bojujete s jednou skupinou a opodál stojící protivníci se jednoduše nezapojí. Ignorují vás do té doby, než na ně zaměříte svou pozornost. Krom laxní AI, jsem se v Pillars of Eternity setkal ještě s řadou menších bugů a nedostatků. Nejvíce mě v průběhu hraní, vyjma líné AI, štvalo to, že protivníci stříleli skrz zdi. To mi čas od času pěkně zatopilo. Jelikož jsou dungeony dlouhé, občas se stane, že se jeden z charakterů ocitne na pokraji smrti. A právě v ten moment nastupuje lučištník za zdí, který ho jedním šípem pošle na druhý břeh řeky Styx. Další drobností je zasekávání postav o zdi a jejich nesmyslné běhání na místě. Ale tyto chybné aspekty snad vyřeší první patche.

Zásadním problémem pro některé hráče bude dozajista v prvních měsících absence české lokalizace. Hra totiž obsahuje řadu textů a rozhodnutí, jenž je nutné v průběhu hraní učinit. Leckdy stačí špatně přeložená věta a neštěstí je na spadnutí. Bez lepší znalosti angličtiny se jednoduše v tomto titulu moc daleko nedostanete. Časem snad bude obohacen o českou lokalizaci od fanoušků, i když v případě tolika textu si tím nejsem úplně jist.

Úctyhodný nástupce

Od vydařené kampaně na Kickstarteru urazilo Pillars of Eternity skutečně dlouhou cestu. Dá se říct, že na jejím konci tu máme hodně vydařené RPG, které se podobá legendárním klasikám. Jejich spirituální odkaz se za pomoci PoE přesunul do současnosti. Díky výbornému příběhu, perfektnímu soundtracku, krásné grafice a vydařenému soubojovému systému bude toto dílo jedním z nejvýraznějších titulů, které tento rok zavítají na naše obrazovky. Rozhodně se těšíme na budoucí datadisk, který svou kvalitou bude snad dosahovat kvalit základu.

Hráno na sestavě:

OS: Windows 7 (64bit)
Procesor: Intel Core i5-4570
Grafická karta: MSI GTX 970 GAMING 4G
Paměť: 8 GB RAM
Rozlišení: 1920x1080

Minimální požadavky:

OS: Windows Vista 64-bit
Procesor: Intel Core i3-2100T @ 2.50 GHz / AMD Phenom II X3 B73
Paměť: 4 GB RAM
Grafická karta: ATI Radeon HD 4850 nebo NVIDIA GeForce 9600 GT
Místo na disku: 14 GB

Doporučené požadavky:

OS: Windows Vista 64-bit
Procesor: Intel Core i5-2400 @ 3.10 GHz / AMD Phenom II X6 1100T
Paměť: 8 GB RAM
Grafická karta: Radeon HD 7700 nebo NVIDIA GeForce GTX 570
Místo na disku: 14 GB

Pillars of Eternity na PC, Mac, LinuxHodnocení hry
Skóre hry 9 9/10
Pillars of Eternity
» Více o hře
Líbí se nám
  • slušný příběh
  • zajímavé vedlejší úkoly
  • celková náročnost
  • možnosti a volby
  • tvorba postavy
  • systém DaD
  • příjemná grafika a výborný soundtrack
Vadí nám
  • časté načítání
  • laxní společníci a přihlouplá AI
  • menší bugy a nedostatky
Verdikt: Pillars of Eternity je důkazem, že když komunita chce, dokáže si zafinancovat kvalitní RPG, které se snaží splnit všechny její sny a tužby. Škoda jen pár menších chyb. I přesto hra tvoří zajímavý celek, který by si fanoušek tohoto žánru neměl nechat ujít.
Hru ohodnotilo také 26 čtenářů průměrnou známkou 9.1/10.
prudislav_cz (10), shih (9), OS1R1S (9), zoltan chivay (9), v0id (10), Tajomen (9), tiny (9), ToprHarley (10), pici (8), Marigold (9), tiberian23 (8), Ako Suminoe (9), kejda (9), MachujaNapitchi (10), matroš (10), PsyW0lf (9), Drazerak (10), Vojtech1141 (9), erazghûl (9), fordzy (9), šuplík (10), Helgrind (8), Gordon Freeman (9), Mahdí (7), Fireshana (9), Lukkys (10)
Před vydáním hru ohodnotili 2 čtenáři průměrnou známkou 9/10.
Thief-CZ (8), Corvus (10)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
Pillars of Eternity na PC, PS4, Xbox One, Mac, LinuxScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Pillars of Eternity Screenshot ze hry Pillars of Eternity Screenshot ze hry Pillars of Eternity Screenshot ze hry Pillars of Eternity Screenshot ze hry Pillars of Eternity Screenshot ze hry Pillars of Eternity Screenshot ze hry Pillars of Eternity Screenshot ze hry Pillars of Eternity

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Pillars of Eternity – návrat ke klasice
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Lootmaster   2x   czudik: Polská hranice co by kamenem dohodil a Polsky neumím ani slovo to už raději angličtina :D ...Lootmasterlootmaster5989    30.3.2015 07:51 Lootmaster

czudik: Polská hranice co by kamenem dohodil a Polsky neumím ani slovo to už raději angličtina :D ...

czudik    Je zde ještě možnost polštiny, takže Slezané by mohli být možná docela v obraze... To jen tak na okraj... Já to hraju takhle (bydlím v těšíně no) , a nemám vážné problémyczudikczudik17052    29.3.2015 22:03 czudik

Je zde ještě možnost polštiny, takže Slezané by mohli být možná docela v obraze... To jen tak na okraj... Já to hraju takhle (bydlím v těšíně no) , a nemám vážné problémy

Lootmaster    Tady čekám jasně na češtinu ani wareznout mě to nenapadlo :) ...Lootmasterlootmaster5989    29.3.2015 09:58 Lootmaster

Tady čekám jasně na češtinu ani wareznout mě to nenapadlo :) ...

Marigold    Čeština bude vskutku velmí vítaná pro mnohé. Považuji se za slušného angličtináře s velkou slovní zásobou, získanou zejména prostřednictvím podobné rozsáhlých RPG her. S většinou textu nemám větší potíže, ale je zde docela velké množství pro mě neobvyklých výrazů, slovních spojení a nuancí, které mi brání proniknout do veškerých významových detailů. A o nich podobná, textově bohatá, RPG do velké míry jsou. Rozhodně bych tedy češtinu (nejlépe profesionálního charakteru) uvítal, ale je mi jasné, že v dohledné době s ní asi nelze počítat. Každopádně mě mrzí, že její absence může odradit a odrazuje mnoho hráčů, kteří by si jinak hru určitě zahráli. Zejména za ně doufám, že se dočkají, protože PoE by nemělo minout žádného RPG pozitivního člověka a herního fajnšmekra.Marigoldmarigold5573    28.3.2015 21:01 Marigold

Čeština bude vskutku velmí vítaná pro mnohé. Považuji se za slušného angličtináře s velkou slovní zásobou, získanou zejména prostřednictvím podobné rozsáhlých RPG her. S většinou textu nemám větší potíže, ale je zde docela velké množství pro mě neobvyklých výrazů, slovních spojení a nuancí, které mi brání proniknout do veškerých významových detailů. A o nich podobná, textově bohatá, RPG do velké míry jsou. Rozhodně bych tedy češtinu (nejlépe profesionálního charakteru) uvítal, ale je mi jasné, že v dohledné době s ní asi nelze počítat. Každopádně mě mrzí, že její absence může odradit a odrazuje mnoho hráčů, kteří by si jinak hru určitě zahráli. Zejména za ně doufám, že se dočkají, protože PoE by nemělo minout žádného RPG pozitivního člověka a herního fajnšmekra.

Stenys    Čeština není, někdy za rok či dva možná bude fanouškovská, odhad rozsahu textů je 4000 normostran, takže to bude chtít dost překladatelů...Stenysstenys30118    28.3.2015 20:33 Stenys

Čeština není, někdy za rok či dva možná bude fanouškovská, odhad rozsahu textů je 4000 normostran, takže to bude chtít dost překladatelů...

MagicFiberCZ    bude nebo je čeština ? :)MagicFiberCZmagicfibercz18045    28.3.2015 20:21 MagicFiberCZ

bude nebo je čeština ? :)

ThainDegu člen redakce    OS1R1S: Načítání to je sviňa no. Plus je celkem dlouhé a časté no. Škoda pro tu hru :(ThainDeguthaindegu27578    27.3.2015 23:30 ThainDegu

OS1R1S: Načítání to je sviňa no. Plus je celkem dlouhé a časté no. Škoda pro tu hru :(

OS1R1S    Stenys: To je škoda, já to zatím hraji cca 6 hodin a nemůžu si to i přes pár chybek vynachválit. Nicméně chápu, že každý ve hře hledá něco jiného a ne každému prostě musí sedět :-) Mě osobně na téhle hře vážně vadí jedna věc a tou je to věčné načítání. Určitě by bez toho ta hra lépe odsýpala a byla o něco příjemnější na hraní :-)OS1R1Sos1r1s8560    27.3.2015 20:55 OS1R1S

Stenys: To je škoda, já to zatím hraji cca 6 hodin a nemůžu si to i přes pár chybek vynachválit. Nicméně chápu, že každý ve hře hledá něco jiného a ne každému prostě musí sedět :-) Mě osobně na téhle hře vážně vadí jedna věc a tou je to věčné načítání. Určitě by bez toho ta hra lépe odsýpala a byla o něco příjemnější na hraní :-)

Stenys     OS1R1S: Právěže BG ani ID jsem nehrál, pouze Planescape: Torment, kterej mě ale bavil, jako prase (je v mým TOP 20) , ale do BG jsem se prostě nemohl dostat a nikdy jsem ho nedohrál (což platí i o ID) . Právě proto spoléhám na Torment a pokud splní jen z části to, co nabízel Planescape: Torment, budu šťastnej jak blecha.

PoE mám odehráné tři hodiny a bohužel, budu nejspíš končit taky, protože přesně nastalo to, co i u BG. Jednoduše nemám motivaci hrát dál...
Stenysstenys30118
    27.3.2015 20:10
Stenys

OS1R1S: Právěže BG ani ID jsem nehrál, pouze Planescape: Torment, kterej mě ale bavil, jako prase (je v mým TOP 20) , ale do BG jsem se prostě nemohl dostat a nikdy jsem ho nedohrál (což platí i o ID) . Právě proto spoléhám na Torment a pokud splní jen z části to, co nabízel Planescape: Torment, budu šťastnej jak blecha.

PoE mám odehráné tři hodiny a bohužel, budu nejspíš končit taky, protože přesně nastalo to, co i u BG. Jednoduše nemám motivaci hrát dál...

OS1R1S    Stenys: Pokud máš rád klasiky jako Icewind Dale nebo Baldur's Gate, tak jednoznačně stojí ;-) Mimochodem díky za název té hry, tuhle jsem to hledal, ale nemohl jsem si za boha vzpomenout na to jméno :-)OS1R1Sos1r1s8560    27.3.2015 17:00 OS1R1S

Stenys: Pokud máš rád klasiky jako Icewind Dale nebo Baldur's Gate, tak jednoznačně stojí ;-) Mimochodem díky za název té hry, tuhle jsem to hledal, ale nemohl jsem si za boha vzpomenout na to jméno :-)

inspiro    Ha, věřil jsem tomu hned od dob, kdy hra spatřila světlo světa na kickstarteru:)inspiroinspiro34393    27.3.2015 14:33 inspiro

Ha, věřil jsem tomu hned od dob, kdy hra spatřila světlo světa na kickstarteru:)Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Atrix85   3x   pripomenulo mi to staré dobré Baldurs GateAtrix85atrix8531289    26.3.2015 18:34 Atrix85

pripomenulo mi to staré dobré Baldurs Gate

Stenys    Jedna z mála her jen pro PC, na kterou jsem se na tento rok dost těšil. Snad to bude stát za to. Při nejhorším to jistí na konci roku Torment: Tides of Numenera, který se mi líbí o dost víc...Stenysstenys30118    26.3.2015 16:42 Stenys

Jedna z mála her jen pro PC, na kterou jsem se na tento rok dost těšil. Snad to bude stát za to. Při nejhorším to jistí na konci roku Torment: Tides of Numenera, který se mi líbí o dost víc...

ThainDegu člen redakce    Corvus: Hru jsem dohrál s lvl 10. 12 získáš jen za předpokladu že to projdeš skutečně pořádně. Nové úrovně kouzel a dovedností se ti otevírají co dva levely. Kouzla jako taková se můžeš učit i z knih které padají z magicky zaměřených postav. Jinak ono to expení atd šlo celkem pomaličku. V datadisku ale bude vyšší level co sem tak koukal takže asi bude mít přímou návaznost. :-)ThainDeguthaindegu27578    26.3.2015 16:41 ThainDegu

Corvus: Hru jsem dohrál s lvl 10. 12 získáš jen za předpokladu že to projdeš skutečně pořádně. Nové úrovně kouzel a dovedností se ti otevírají co dva levely. Kouzla jako taková se můžeš učit i z knih které padají z magicky zaměřených postav. Jinak ono to expení atd šlo celkem pomaličku. V datadisku ale bude vyšší level co sem tak koukal takže asi bude mít přímou návaznost. :-)

Corvus    ThainDegu: Ještě jsem se chtěl zeptat na ten level cap. Pokud vím, tak v klasických RPG bylo normální dosahovat poměrně vysokého levelu. Ty jsi prošel hru s maximem 12? Mají na to nějaký jiný propočet nebo jak to, že je level tak nízký? To by mě poměrně dost zajímalo... Nebo to prostě jen není potřeba a nijak to neovlivňuje například kouzla a skilly atd.Corvuscorvus13394    26.3.2015 16:33 Corvus

ThainDegu: Ještě jsem se chtěl zeptat na ten level cap. Pokud vím, tak v klasických RPG bylo normální dosahovat poměrně vysokého levelu. Ty jsi prošel hru s maximem 12? Mají na to nějaký jiný propočet nebo jak to, že je level tak nízký? To by mě poměrně dost zajímalo... Nebo to prostě jen není potřeba a nijak to neovlivňuje například kouzla a skilly atd.

fallanga    Tohle rozhodně vyzkouším. Retro RPG zbožňuji a tohle si nemohu nechat ujít.
Btw... skvělá recenze.
fallangafallanga20226
    26.3.2015 15:43
fallanga

Tohle rozhodně vyzkouším. Retro RPG zbožňuji a tohle si nemohu nechat ujít.
Btw... skvělá recenze.

Marigold    Díky za info. Brouzdám po oficiálním fóru a nic se mi nepodařilo najít. Alespoň do té doby můžu doklepnout Planescape Torment. To je znamení.Marigoldmarigold5573    26.3.2015 15:29 Marigold

Díky za info. Brouzdám po oficiálním fóru a nic se mi nepodařilo najít. Alespoň do té doby můžu doklepnout Planescape Torment. To je znamení.

Miky člen redakce    Cca za dvě hodiny půjde nainstalovat.Mikymiky3    26.3.2015 15:27 Miky

Cca za dvě hodiny půjde nainstalovat.

Marigold    "Hru Pillars of Eternity zatím není možné nainstalovat, protože ještě nebyla vydána. " Bravo, Steame!Marigoldmarigold5573    26.3.2015 15:25 Marigold

"Hru Pillars of Eternity zatím není možné nainstalovat, protože ještě nebyla vydána. " Bravo, Steame!

ThainDegu člen redakce    Jsem zpět: Tak monstra byly ve finální verzi lépe rozmístěna. Smečku lvů jsem potkal spíše na travnaté pláni. Trollové naopak v bažinách a jeskyních atd :)ThainDeguthaindegu27578    26.3.2015 15:06 ThainDegu

Jsem zpět: Tak monstra byly ve finální verzi lépe rozmístěna. Smečku lvů jsem potkal spíše na travnaté pláni. Trollové naopak v bažinách a jeskyních atd :)

Chiquichups    Nedávno jsem dohrál Baldur's gate enhanced edition. Můj rpg faktor je stále pozitivní, tak se v nejbližší době vrhnu i na tento kousek. Ale jak se říká, král muže být jen jeden ;)Chiquichupschiquichups29898    26.3.2015 15:03 Chiquichups

Nedávno jsem dohrál Baldur's gate enhanced edition. Můj rpg faktor je stále pozitivní, tak se v nejbližší době vrhnu i na tento kousek. Ale jak se říká, král muže být jen jeden ;)Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Jsem zpět    ThainDegu dají, ale A. I teda ne. Je docela sranda, že standart z před 15 let tu nefunguje. Taktika boje jde někam, když není základní A. I. Ještě otázka. Hrál jsem betu a rozložení monster tam bylo hrůzné, je to v plné hře lepší? V betě na jedné malé mapě na hráče vyskočily desítky lvů afrických, což samozřejmě není moc logické, v zalesněné oblasti vedle středověké vesničky. .Jsem zpětjsem-zpet30143    26.3.2015 14:50 Jsem zpět

ThainDegu dají, ale A. I teda ne. Je docela sranda, že standart z před 15 let tu nefunguje. Taktika boje jde někam, když není základní A. I. Ještě otázka. Hrál jsem betu a rozložení monster tam bylo hrůzné, je to v plné hře lepší? V betě na jedné malé mapě na hráče vyskočily desítky lvů afrických, což samozřejmě není moc logické, v zalesněné oblasti vedle středověké vesničky. .

ThainDegu člen redakce    Jsem zpět: Tak musíš ale brát v potaz že jsem se ve velké míře zaměřil na hlavní linii a plně jsem ignoroval třeba 15 patrový dungeon a jiné krásy tohoto světa. Bugy se dají vyřešit no. Lučišníci to nedělají stále ale jen občas i přesto jsem to však uvedl protože mě to párkrát pěkně zvedlo ze židle.
Corvus: Lucky You :)
ThainDeguthaindegu27578
    26.3.2015 14:48
ThainDegu

Jsem zpět: Tak musíš ale brát v potaz že jsem se ve velké míře zaměřil na hlavní linii a plně jsem ignoroval třeba 15 patrový dungeon a jiné krásy tohoto světa. Bugy se dají vyřešit no. Lučišníci to nedělají stále ale jen občas i přesto jsem to však uvedl protože mě to párkrát pěkně zvedlo ze židle.
Corvus: Lucky You :)

Corvus   1x   Marigold: No počkej, u tebe je to snad jasné - chanter, klobouček do týla a prohánět všechny mlynářské dcerky a děvečky po Dyrwoodu! :DCorvuscorvus13394    26.3.2015 14:45 Corvus

Marigold: No počkej, u tebe je to snad jasné - chanter, klobouček do týla a prohánět všechny mlynářské dcerky a děvečky po Dyrwoodu! :D

Jsem zpět    tak těch 30 hodin teda nic moc. Cena na Steamu je 42 Euro. Bugy jsem očekával, ale že lučíšnící stříli pře zeď je teda katastrofa. Doufám, že to nebude typický Obsidian. .Jsem zpětjsem-zpet30143    26.3.2015 14:45 Jsem zpět

tak těch 30 hodin teda nic moc. Cena na Steamu je 42 Euro. Bugy jsem očekával, ale že lučíšnící stříli pře zeď je teda katastrofa. Doufám, že to nebude typický Obsidian. .

Corvus    ThainDegu: Přesně! Vždy jsem měl z těchto krásných RPG podobný pocit. Akorát já je nemám spojené s čajovnou, ale sezením u kamaráda a nakukováním do výstřihu jeho ségry, která hrála za magiče :)

Nejmenovaná osoba opět nezklamala ;) Holt jako rudý hadr na býčka. Předvídatelný jako křišťálová studánka...
Corvuscorvus13394
    26.3.2015 14:43
Corvus

ThainDegu: Přesně! Vždy jsem měl z těchto krásných RPG podobný pocit. Akorát já je nemám spojené s čajovnou, ale sezením u kamaráda a nakukováním do výstřihu jeho ségry, která hrála za magiče :)

Nejmenovaná osoba opět nezklamala ;) Holt jako rudý hadr na býčka. Předvídatelný jako křišťálová studánka...

Marigold   1x   Corvus: Ani ne. Ještě musím poladit jméno pro mého hraničáře a jeho vlka. I když chanter Marigold by taky seděl, ale to chci až při druhém hraní. Už se vidím, jak při tvorbě postavy strávím zbytek dnešního dne a do hry jako takové se vůbec nepodívám. :D :lala:Marigoldmarigold5573    26.3.2015 14:42 Marigold

Corvus: Ani ne. Ještě musím poladit jméno pro mého hraničáře a jeho vlka. I když chanter Marigold by taky seděl, ale to chci až při druhém hraní. Už se vidím, jak při tvorbě postavy strávím zbytek dnešního dne a do hry jako takové se vůbec nepodívám. :D :lala:

ThainDegu člen redakce    Corvus: Člověk si u toho vzpomene na hraní DaD v čajovně :D :) :thumbup:ThainDeguthaindegu27578    26.3.2015 14:40 ThainDegu

Corvus: Člověk si u toho vzpomene na hraní DaD v čajovně :D :) :thumbup:

Corvus    Marigold: No jo, ale to já se musím ještě handrkovat pro balík do vedlejšího města! Ty už budeš za pár momentů v rauši :DCorvuscorvus13394    26.3.2015 14:39 Corvus

Marigold: No jo, ale to já se musím ještě handrkovat pro balík do vedlejšího města! Ty už budeš za pár momentů v rauši :D

Lootmaster    Vůbec jsem tu hru nesledoval a to byla chyba :D ...uau . .Lootmasterlootmaster5989    26.3.2015 14:38 Lootmaster

Vůbec jsem tu hru nesledoval a to byla chyba :D ...uau . .

Diskuze na fóru

Humble bundle -vše sem (541 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (11969 příspěvků), Trance - Progressive Mix 43* (430 příspěvků), Mafia I - Krabicová verze - KOUPÍM! (12 příspěvků), Co neminout na PS4? (5 příspěvků), STEAM -všechno sem (7015 příspěvků), Prodej sběratelských figurek. (5 příspěvků), Prodám Intel Core i5-6400, LGA1151 (1 příspěvek)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Destiny 2 – space opera co chytne a nepustí

Jedna z nejdražších her minulých let dostává svůj druhý díl. Poučila se z předchozích chyb?

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
Baja: Edge of Control HD – reinkarnace z minulé generace

K životu byly probuzeny off-road závody z minulé generace konzolí. Stojí Baja za váš čas a peníze?

 
Přečíst celý článek»Autor: Miky - Platforma: PC a konzole
 
 
Dishonored: Death of the Outsider - nový díl s novou hrdinkou

Hlavní roli přebírají spíše vedlejší charaktery. Přinese to vítané změny do zažitého konceptu, nebo už Dishonored nebude tím, čím bývalo?

 
Přečíst celý článek»Autor: Vakomlok - Platforma: PC a konzole
 
 
PES 2018 – fotbal pro fajnšmekry

Jaký je nejnovější fotbálek od Konami? Co přináší nového a jak se hraje? Otázek je celé řada a odpovědi najdete v dnešní recenzi.

 
Přečíst celý článek»Autor: Fakus - Platforma: PC a konzole
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 11. až 17. září

Doom a Wolfenstein 2: The New Colossus pro Switch, veřejná PC beta Call of Duty: WWII, Season Pass Star Wars: Battlefrontu zdarma, streamování her…

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole