Uživatel nepřihlášen
Přidej se k odboji v Lego Star Wars The Force awakens
  

StarCraft 2: Heart of the Swarm - mezihvězdná pomsta

Neděle 17.3.2013 13:13 - Autor: Martin "Cvrnda" Cvrček - Rubrika: Recenze Recenze StarCraft 2: Heart of the Swarm

Série StarCraft dává o sobě po delší době opět vědět, tentokrát prostřednictvím datadisku Heart of the Swarm pro druhý díl. Dovolil si snad Blizzard zklamat, nebo jde i tentokrát o bombastickou jízdu napříč vesmírem?

Abych řekl pravdu, nikdy jsem se nepovažoval za kdovíjakého fanouška StarCraftu. Multiplayer mi nikdy nešel, nevyjmenuji z hlavy názvy všech dostupných jednotek, celkově jsem na StarCraft 2 nesáhl více jak rok. Tuto recenzi tak nevnímejte jako článek od kdovíjakého profíka, ale spíše od prostého hráče, který sérii StarCraft vždy bral hlavně jako zábavu na dlouhé večery. I tak jsem ale moc dlouho neváhal a pustil se do hraní datadisku Heart of the Swarm abych zjistil, jak moc si Blizzard pohrál se svým novým dítkem a jestli není zlodějina chtít víc jak tisícovku za pouhý datadisk.

Varování: Vzhledem k povaze Heart of Swarm může následující text obsahovat řadu spoilerů. Pokud jste tedy ještě nedohráli původní Wings of Liberty, čtěte na vlastní nebezpečí.

...
Délka: ...
StarCraft 2: Heart of the Swarm - Úvodní filmeček
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

Sága pokračuje

Asi nejvýraznější složkou Heart of Swarm je singleplayerová kampaň. Její příběh začíná přesně tam, kde skončilo Wings of Liberty. Jimu Raynorovi se s pomocí mocného protosského artefaktu a Valeriana Mengska podařilo porazit vůdce rasy Zergů, extrémně nebezpečnou Queen of Blades, a proměnit ji zpět na lidskou bytost známou jako Sarah Kerriganová. Nečekejte však, že se hned dá zase dohromady s Jimem Raynorem, najdou si klidné místečko na druhé straně vesmíru a budou žít šťastně až do smrti. Ani náhodou. Ve hře je totiž pořád Dominium v čele s Arcturem Mengskem, kterému se podaří velmi brzy Kerriganovou naštvat, a to pořádně. Bývalá Queen of Blades se taky záhy vydá na brutální cestu pomsty za doprovodu věrných Zergů. Sice je z ní zase člověk, ale své schopnosti neztratila, a rozhodně je neváhá využít.



Zatímco Wings of Liberty nabídlo kampaň za lidské Terrany a přidalo pár misí za Protosse, Heart of Swarm se díky povaze příběhu zaměřuje výhradně na Zergy (tedy s výjimkou jedné mise). Já osobně tuhle rasu neměl nikdy v oblibě, hrát za ni se mi vždy příčilo, ale nový datadisk můj pohled změnil, Zergové už mi zkrátka vůbec nevadí. A to není jediný její klad. Jak už má Blizzard ve zvyku, příběh doplňuje řada velmi povedených cut-scén, u nichž má člověk nutkání si rychle sehnat popcorn nebo pytlík chipsů a jenom se dívat na skvěle zpracované filmové sekvence, které doplňují už tak fantastickou zápletku. Ta je navíc řádně osobitá a chytla mě mnohem víc než v případě Wings of Liberty. Možná za to mohou i nové postavy. Samozřejmě se objeví i staří známí, třeba kapitán lodi Hyperion Matt Horner nebo Zeratul, ale v hlavních rolích se představí zcela nové charaktery z řad Zergů, především rádkyně Izsha, Abathur starající se o genetické vybavení všech jednotek, nebo zástupce prapůvodních Zergů Dehaka.

Vstříc variabilním misím

Kromě příběhu jsou nesmírně důležité i samotné mise. Jejich základní hratelnost je velmi podobná Wings of Liberty, takže jde opět především o produkci jednotek a plnění volitelných i hlavních cílů, které jsou tentokrát nesmírně variabilní. Jednou je třeba zlikvidovat dělo Dominia, jindy nasbírat potřebný počet vajec, pak zase proniknout do nepřátelského velícího centra. Často také musíte bránit různé cíle, ale ani tohle není nijak jednotvárné, protože je pokaždé třeba bránit jiným způsobem. V jednom případě dojde dokonce i na stealth pasáž, kdy nemáte na starosti základnu a všechny možné jednotky ani pár hrdinů, jako tomu bývá ve zbytku hry. Máte na starosti jen jednu larvu, která postupně roste a nabírá spojence, až je po chvíli schopná vyvraždit celou loď Protossů. Tato mise patří mezi jeden z nejlepších momentů celé kampaně, který jsem si vážně užil. Ostatně, užil jsem si i zbytek singleplayeru, který dohromady tvoří 27 zábavných a dlouhých misí a oproti původnímu StarCraftu 2 nabízí nejedno oživení.



Tím nejdůležitějším je přítomnost samotné Sarah Kerriganové na bojišti. V naprosté většině misí máte Kerriganovou plně k dispozici, stejně jako její schopnosti, které můžete postupem času rozvíjet a odemykat další. Sarah totiž leveluje s prakticky každým splněným úkolem, přičemž na zlomových úrovních máte možnost vybrat si pro ni novou schopnost. V základu má k dispozici jen mocný výstřel a možnost paralyzovat nepřátele v malém okruhu, postupem času ale můžete zvýšit její zdraví a odolnost (obojí je už v základu dostačující), přidat možnost respawnovat na bojišti několik Banelingů či vystřelit výboj, který postupně zasáhne více jednotek naráz, nebo zvýšit výkonnost Overlordů. Kerrigan je už v základu velmi mocná postava, ale je radost odemykat další schopnosti a různě s nimi experimentovat.

Genetika nezná mezí

Něco podobného je k dispozici i pro samotné Zergy. V případě sedmi nejdůležitějších jednotek (Ultraliskové, Mutaliskové, Zerglingové nebo Banelingové), které si odemykáte postupem misemi, si vždy můžete vybrat jednu ze tří mutací, jež různými způsoby zlepšují schopnosti. S danou mutací tak mohou Mutaliskové střílet na větší vzdálenosti, Banelingové mohou zase při výbuchu vyléčit blízko stojící jednotky. Mutace přitom nejsou pevně dané, pokud se vám v nějaké misi neosvědčí, můžete pro příště zvolit jinou. Opět se tak nabízí možnost experimentovat, navíc je výhodné Mutace kombinovat se schopnostmi Karriganové. Pro příklad, pokud si zvolíte zmíněnou schopnost respawnovat na bojišti pár Banelingů, kterým nastavíte Mutaci spočívající ve vyléčení blízko stojících spojenců, máte k dispozici šikovný způsob jak rychle a efektivně své vojáky léčit a ještě tím nadělat spoušť v řadách nepřítele.

Zlepšování schopností Sarah Kerriganové i samotných Zergů je skvělé oživení, se kterým je radost experimentovat.

Kromě Mutací si pro Zergy můžete zvolit jednu ze dvou speciálních vlastností, které už jsou trvalé. Tuto možnost získáte díky menším misím, kdy dostanete možnost si obě schopnosti vyzkoušet a následně se musíte rozhodnout, jakou zvolit. Pro příklad, jako první dostanete možnost vylepšit Zerglingy. Dáte jim radši křídla, aby mohli útočit i na vyvýšená místa, nebo se radši spokojíte s tím, že se vám vždy zrodí tři naráz a ještě mnohem větší rychlostí? Volba je na vás. Tyto mise, zvané prostě Evolution missions, jsou dalším skvělým oživením singleplayerové kampaně a zároveň slušným rozptýlením. Navíc si můžete být jistí, že nepřítel vaše pokusy s genetikou Zergů moc neuvítá a vám to nabídne velkou výhodu při postupu celou hrou.



Řežba, ne výzva

Ačkoliv jsem si hraní singleplayeru nadmíru užíval, jedna věc mě přeci jen zklamala. Hra přestává být výzva. Jasně, pokud chcete skutečnou challange, musíte si na začátku vybrat alespoň veteran obtížnost, ale já osobně bych čekal, že se aspoň trochu zapotím i na tu normální. To se však nestalo. Hrou jsem projel jako nůž máslem, nikdy jsem nemusel žádnou misi opakovat, rozhodně se rozlučte s kdovíjakým taktizováním. Na normální obtížnost to prostě nepotřebujete, většinou stačí mít jenom dostatek vhodně rozmístěných jednotek, které vám navíc často hra dodá, to kdybyste je náhodou neprodukovali dost rychle. Občas jsem tak měl tolik jednotek, že se ani nevešly na obrazovku. Já sice chápu, že rasa Zergů sází už se své podstaty na početní převahu, ale nemyslím si, že by bylo nutné, aby vám sama hra poměrně často dodávala další a další jednotky, abyste to měli ještě jednodušší. Pokud třeba nemáte moc zkušeností s multiplayerem, může ve vás kampaň vyvolat falešný pocit, že se jednotky vlastně produkují tak nějak samy a vy je jenom posíláte na vhodná místa. O to bolestivější pak může být zjištění, že to tak vůbec být nemusí a vy jste se tak stali obětí přehnaného zjednodušení a dostali kvůli tomu neskutečný výprask.



Už ne tak drsné online zážitky

Tedy, ten výprask asi stejně dostanete, pokud nemáte dost zkušeností. Multiplayer se s vámi zkrátka pořád nemaže, stále jde o neskutečně hardcore záležitost jako v roce 2010. Přeci jen ale Blizzard vymyslel dobrý způsob, jak ty počáteční nezdary alespoň trochu zmírnit, a to díky výcvikovým misím. Máte k dispozici tři základní typy tréninkových scénářů, které do vás s pomocí různých úkolů nalijí vše, co potřebujete znát pro úspěšné zvládnutí všech tří ras. Díky těmto misím se tak naučíte, že musíte nejdřív postavit tu a tu budovu abyste mohli taky produkovat jednotky, kterými vás v nepovedené hře nepřítel vymazal z mapy během půl minuty. Naučíte se, že bez tuny SCV to za Terrany fakt nejde, že není od věci sem tam vyslat jednu jednotku, abyste se podívali, jak se daří nepříteli. Zkrátka a dobře, pokud se jakožto začátečníci budete těmto misím věnovat, nemusel by pro vás být ostrý start až takový průšvih. Když nic jiného, naučíte se efektivně produkovat SCV či jejich alternativy z řad Zergů a Protossů. Tím vás totiž výcvikové scénáře buzerují pořád. Proto bych moc nedoporučoval mise kdovíjak opakovat, nebo vás za chvíli hláška "Train more SCV" bude strašit i ve spánku.



Další významnou novinkou v multiplayeru je nejen možnost některých jednotek transformovat se do nové a účinnější podoby, ale především přítomnost zcela nových jednotek. S nováčky v řadách Zergů se můžete seznámit už v singleplayeru, třeba se Swarm Hosty plivajícími drobné posily, ale stejně si přidané jednotky vyzkoušíte především v multiplayeru. Nejde přitom jen o Zergy (kteří se dočkali třeba i létajících Viperů), slušných posil se dočkali i Terrané a Protossové díky jednotkám Widow Mine, Tempest nebo Oracle. Všichni nováčci přitom skvěle zapadají mezi osvědčené jednotky, což se pozná nejlépe tak, že pokud nejste experti nebo pravidelní hráči, ani si nemusíte uvědomit, že tenhle parchant, co vám právě zničil kasárny přece ve Wings of Liberty vůbec nebyl. Ačkoliv je hratelnost i s novými jednotkami většinou vyvážená, stejně jsem měl neustále pocit, že Protossové mají docela navrch. Zatímco v původní hře mě většinou dostal nápor Zergů, tentokrát mě i mé případné kolegy vždy nejvíc vyklepli Protossové. Zkrátka, osobně se mi tahle rasa zdá až moc zvýhodněná. Nechce se mi totiž věřit, že bych pokaždé stál proti takovým mistrům.

Všechny nové jednotky skvěle zapadají mezi původní příslušníky všech ras.

Levelování nesmí chybět

Možná se ptáte, jak vůbec může člověk odhadnout, jestli je někdo mistr nebo začátečník. Kromě úctyhodných herních výkonů o tom nyní vypovídá i hráčův level. Ano, levelování už dorazilo i do StarCraftu, prakticky za každou akci v multiplayeru (i ve výcvikových scénářích) teď získáváte zkušeností body, kterými můžete cepovat zvlášť každou třídu. Kromě docela jasného ukazatele hráčových schopností a času, který s danou rasou po vydání Heart of the Swarm strávil, umožňuje levelování i odemykání nových vzhledů vašich jednotek nebo nové animace. Zkrátka jen kosmetické blbiny, na samotnou hru nemá váš level absolutně žádný vliv, což je jen dobře. I tak se ale může zvyšování levelu stát mimo jiné slušnou motivací pro pravidelné hraní. Kdo by nechtěl být za něco takového aspoň nějak odměňován.



Poslední významnou novinkou jsou nové mapy. Ty do velké míry vycházejí z planet, které navštívíme v singleplayeru, nyní si tak lze zaválčit v džunglích planety Zerus, na ledových pláních, v prostředí protosské lodi nebo v ulicích města. Celkově jde o povedené mapy, ke kterým nelze mít kdovíjaké stížnosti. Naopak.

Zergové už čekají

Heart of the Swarm se tedy nadmíru povedlo. Za víc než tisícovku dostanete jak novou a zatraceně zábavnou singleplayerovou kampaň nabízející variabilní mise, skvělý příběh doplněný o ještě lepší cut-scény, možnost vylepšovat Zergy i schopnosti Sarah Kerriganové, tak i slušně rozšířený multiplayer s novými jednotkami, mapami a se systémem levelování a obecně s novými komunitními funkcemi. Ve výsledku tak jde o obsáhlý datadisk, který by žádný fanoušek StarCraftu neměl minout. Škoda jen té vyšší ceny, přílišné jednoduchosti kampaně a pocitu, že mají Protossové v multiplayeru velkou převahu. I tak jsem ale z Hearth of the Swarm nadmíru nadšen, a to i díky faktu, že Blizzard názorně ukázal, že pořádný datadisk má na trhu pořád své místo a hravě strčí do kapsy kdejaké DLC, zvlášť když nemá daleko k obsáhlosti původní hry.

StarCraft 2: Heart of the Swarm na PC, MacHodnocení hry
Skóre hry 9 9/10
StarCraft 2: Heart of the Swarm
» Více o hře
Líbí se nám
  • skvělé pokračování příběhu
  • variabilní mise
  • rozvíjení schopností Zergů i Sarah Karriganové
  • výcvikové mise pro multiplayer
  • nové jednotky a mapy
  • ideální systém levelování
Vadí nám
  • jednoduchost kampaně
  • vyšší cena
  • pocit převahy Protossů
Verdikt: Drahý, ale obsáhlý datadisk, který dělá čest značce StarCraft a zabaví každého příznivce singleplayeru i multiplayeru na velmi dlouhou dobu. Pokud vám Wings of Liberty není cizí, s koupí Hearth of Swarm určitě chybu neuděláte.
Na Zingu se nachází také 1 uživatelská recenze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm.
Hru ohodnotilo také 59 čtenářů průměrnou známkou 9.4/10.
Xenty (9), adamiskos (10), jokercz (10), Mikovec (10), MagicFiberCZ (8), Lootmaster (9), Robin_CZ (8), ZemiCZ (10), Shock (9), Lukkys (9), killer159357 (9), Antidox (9), Paranoia (9), DavrosCZ (10), Kubent (10), Matt (10), Rascal (9), czdwarf (8), kajn (9), Jogobela (10), Kratas (10), snajx (10), Robert1106 (10), Chepa (9), Folda (10), Alfajk (8), Luky522 (10), Blizz (10), Mordred (8), lithrandir (9), theDafli90 (9), Zetta (9), Veronique (10), Anathem (10), Balldur (10), Qlour (8), Falleen (8), gumadzus (10), koudela191 (9), Pongi (8), Pakey (9), Raiden-CZ (10), HALF-LIFEBLAZEN (10), SgtCepickaCZE (10), opletalpa (10), IamDafli (10), Atramil (10), Ebolus (10), Hospodsky (10), Langer (9), hRDLA (9), OriginalMix1990 (10), Magscraft (10), SedllY (10), zoltan chivay (9), Pisstol (10), LuckyBaal (10), Hades47 (8), Lelanka (10)
Před vydáním hru ohodnotilo 13 čtenářů průměrnou známkou 9.8/10.
Vaša (10), Amahara (10), AvantGuard (10), TrojisCZ (7), Cole (10), war100 (10), krystof183 (10), Indikatorccz (10), prso (10), Toldo (10), czmajkl (10), ACR27 (10), Jaklie (10)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
StarCraft 2: Heart of the Swarm na PC, MacScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm Screenshot ze hry StarCraft 2: Heart of the Swarm

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku StarCraft 2: Heart of the Swarm - mezihvězdná pomsta
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Kubent   1x   Na tuhle hru sem čekal hrozně dlouho a jak vyšla předobjednávka tak sem zistil že nemám peníze :DKubentkubent18633    14.4.2013 17:17 Kubent

Na tuhle hru sem čekal hrozně dlouho a jak vyšla předobjednávka tak sem zistil že nemám peníze :D

Cvrnda člen redakce    meksc: Ups, díky za upřesnění. Warhounda hned opravímCvrndacvrnda7    22.3.2013 19:55 Cvrnda

meksc: Ups, díky za upřesnění. Warhounda hned opravím

meksc    recenze napsana pekne ale mate tam chybku blizzard odstranil warhounda po tom co se v bete v kazdym matchupu nejezdilo nic jinyho nez 5marine warhound push a byl trosku vic silnej 25dmg do light myslim + neco do armored no a jeste mel ty rakety do armored takze ho vyradili jako novou jednotku ( ikdyz si myslim ze nejakej nerf by postacil) btw to void: ultrove uz davno nemaji charge cca 2mesice pred vydanim ho odstranili protoze byl "trosku" OP :D, mother- ship core proti 7poolu? hral si tu hru vubec nekdy? XD to je doba kdy uz je u tebe asi 20lingu xD, protos prevahu v hots? ja mam TvP nejlepsi match up 71% z 18 PvT ([ odkaz ] tam je problem ze oracle se zda byt silny on silny je za 5s dokaze zabit asi 5-6 scv ale terani na mlg a Life (zerg) ukazali ze se proti protossum da v klidu hrat a 1protos byl v top3 takze prevahu protosu mozna na nizsi urovni protoze to je nejlehci rasa ale na te vyssi protossove dostavaji jako prvni dostane nerf zase terran jako vzdyckymekscmeksc18129    22.3.2013 18:55 meksc

recenze napsana pekne ale mate tam chybku blizzard odstranil warhounda po tom co se v bete v kazdym matchupu nejezdilo nic jinyho nez 5marine warhound push a byl trosku vic silnej 25dmg do light myslim + neco do armored no a jeste mel ty rakety do armored takze ho vyradili jako novou jednotku ( ikdyz si myslim ze nejakej nerf by postacil) btw to void: ultrove uz davno nemaji charge cca 2mesice pred vydanim ho odstranili protoze byl "trosku" OP :D, mother- ship core proti 7poolu? hral si tu hru vubec nekdy? XD to je doba kdy uz je u tebe asi 20lingu xD, protos prevahu v hots? ja mam TvP nejlepsi match up 71% z 18 PvT ([ odkaz ] tam je problem ze oracle se zda byt silny on silny je za 5s dokaze zabit asi 5-6 scv ale terani na mlg a Life (zerg) ukazali ze se proti protossum da v klidu hrat a 1protos byl v top3 takze prevahu protosu mozna na nizsi urovni protoze to je nejlehci rasa ale na te vyssi protossove dostavaji jako prvni dostane nerf zase terran jako vzdycky

v0id   1x   Prevaha tossov? ! Si robite srandu nie? tossi doslai oracle na harass a mothership core proti 7-poolu. + tempest k comu sa ja tak vo vacsine hier nikto nedostane. Sa pozrite na neviditelne onehitujuce miny terranov alebo na chragujucich untraliskov. To este nehovorim o hydraliskoch so speed upgradeom co ej skoro neporazitelna aramada. wat. prevaha protosov.v0idv0id6743    19.3.2013 02:28 v0id

Prevaha tossov? ! Si robite srandu nie? tossi doslai oracle na harass a mothership core proti 7-poolu. + tempest k comu sa ja tak vo vacsine hier nikto nedostane. Sa pozrite na neviditelne onehitujuce miny terranov alebo na chragujucich untraliskov. To este nehovorim o hydraliskoch so speed upgradeom co ej skoro neporazitelna aramada. wat. prevaha protosov.

Ronaldus7    Já mám nejradši Terrany, Protosse mám také rád a Zergy zas tak nemusím.Ronaldus7ronaldus75273    18.3.2013 19:03 Ronaldus7

Já mám nejradši Terrany, Protosse mám také rád a Zergy zas tak nemusím.

M!tj@88   3x   martin2133: jj protosové jsou taky mojí favorité :thumbup:M!tj@88mtj8816585    18.3.2013 15:54 M!tj@88

martin2133: jj protosové jsou taky mojí favorité :thumbup:

martin2133   2x   M! tj@88: hrát za zergy mě neužije : -/ ale Protosse, jo to si nechám líbit :-Dmartin2133martin213312997    18.3.2013 15:36 martin2133

M! tj@88: hrát za zergy mě neužije : -/ ale Protosse, jo to si nechám líbit :-D

Morthy    hmm na datadisk sa tiez tesim a bol by som rad keby datadisk vyssiel aj trochu skor ako za 3 roky ale aspon bude dost casu hrat multiplayer a porobit achievementy :D .
inak ma dost mrzi ze ukoncnie serie je za protossov kedze ich mam najmenej rad ale co uz
Morthymorthy18081
    18.3.2013 14:55
Morthy

hmm na datadisk sa tiez tesim a bol by som rad keby datadisk vyssiel aj trochu skor ako za 3 roky ale aspon bude dost casu hrat multiplayer a porobit achievementy :D .
inak ma dost mrzi ze ukoncnie serie je za protossov kedze ich mam najmenej rad ale co uz

M!tj@88   2x   martin2133: moje slova :thumbup:M!tj@88mtj8816585    18.3.2013 14:46 M!tj@88

martin2133: moje slova :thumbup:

ACR27    ja si mislim tak za 4-6 let to bude a ne za 3 roky :) a vsadim se ze bude na windous 9 nebo 10 :DACR27acr277486    18.3.2013 14:45 ACR27

ja si mislim tak za 4-6 let to bude a ne za 3 roky :) a vsadim se ze bude na windous 9 nebo 10 :D

Dotard   1x   kedze im to trvalo takmer 3 roky vydat HoS, tak ocakavaj ufonov za dalsie 3 roky, podla wiki len teraz tento mesiac natom zacali poriadne pracovat.Dotarddotard5260    18.3.2013 14:43 Dotard

kedze im to trvalo takmer 3 roky vydat HoS, tak ocakavaj ufonov za dalsie 3 roky, podla wiki len teraz tento mesiac natom zacali poriadne pracovat.

ACR27    no nejsi jedini kamarade :)ACR27acr277486    18.3.2013 14:38 ACR27

no nejsi jedini kamarade :)

martin2133   3x   Už se nemůžu dočkat kampaně za protossymartin2133martin213312997    18.3.2013 14:36 martin2133

Už se nemůžu dočkat kampaně za protossy

Ronaldus7    Cvrnda: Hele, když člověk jede mech za Terrany, tak se pak dá taky těžko zastavit. Ale MP zas tolik nehraju, na to mám svou myšku až moc rád 8-)Ronaldus7ronaldus75273    18.3.2013 06:38 Ronaldus7

Cvrnda: Hele, když člověk jede mech za Terrany, tak se pak dá taky těžko zastavit. Ale MP zas tolik nehraju, na to mám svou myšku až moc rád 8-)

czmajkl   3x   Dotard a další ;D :

"skvělé pokračování příběhu"
Tak v té předvídatelnosti máš pravdu ale to se dá čekat všude že z toho obvykle vyleze nějaký happyend, ale kdybys dával pozor tak Kerrigan nesměla zemřít ve WOL kvůli hybridům a teď kvůli Amonovy se zase z-infestovala, celkově easy na pochopení a tohle vyústí celé ve Legacy of the Void. A to že to možná sem tam naráží na SC1 to nevím nehrál jsem to, ale o to mi to připadá přijatelné protože by to mělo být new player friendly ale jak jsem řekl nevím v čem a jak.

"variabilní mise"
Aha tak to jsi asi nehrál WOL kde to bylo udělej jednotky vyšli je do boje znič nepřítele/chraň nic jako věc s Niadrou tam nebyla ;)

"rozvíjení schopností Zergů i Sarah Karriganové"
Tohle je podle mě skvělá věc, rozhodně to tomu dodává jistou variabilitu těch misí ale o co hlavní jde zase tak lehké to není když to hraješ na Brutal a Hard + Snažíš se splnit Achievementy navíc jsou zde nově Master Achievementy a to se ti ty schopnosti hoodně hodí, a jasně lepší je to tam nedát ? -. - Prostě je to krásné oživení ale možná až příliš komplikované Např. „Lurkeři“ jsou tam absolutně na nic (Minimálně pro mě) .

"výcvikové mise pro multiplayer"
Cela kampan/singleplayer je ako vycvik pre multiplayer. To dává smysl tak by to mělo celkově fungovat ve všech hrách.

"nové jednotky a mapy"
Tak to bych vůbec neřekl, rozhodně by bylo lepší tam nedat žádné co ? Je to oživení aby to trochu změnilo taktiky a promíchalo už zajeté tratě. Hrát neustále 1v1 stejné mapy není nic příjemného a ty nové jednotky krásně změnily šíleně op Protosse a Mech u Terrana se už dá taky nějak zvládnout za zergy. Jediné co jsem zatím moc nevyužil a hodil by se mu nějaký upgrade jsou swarm hosti ani v PRO ligách jsem je neviděl a jednom jednou je na mě udělal nějaký zerg který pak dostal na držku s Muta+Ling+Baneling.

jednoduchost kampaně- Tohle jsem objasnil
vyšší cena- No ták lidi je to Blizzard ten všechno dělá dlouho což znamená vyšší výdaje nemluvě o tom že jsem nezažil hru od Blizzardu která by byla zrovna levná.
pocit převahy Protossů- ;D Jojojo možná tak na Shakurasu s Golden Armadou , jinak je to v MP docela dobře vybalancované já teda z Protossem vůbec žádný problém jako zerg nemám.
czmajklczmajkl12806
    17.3.2013 21:52
czmajkl

Dotard a další ;D :

"skvělé pokračování příběhu"
Tak v té předvídatelnosti máš pravdu ale to se dá čekat všude že z toho obvykle vyleze nějaký happyend, ale kdybys dával pozor tak Kerrigan nesměla zemřít ve WOL kvůli hybridům a teď kvůli Amonovy se zase z-infestovala, celkově easy na pochopení a tohle vyústí celé ve Legacy of the Void. A to že to možná sem tam naráží na SC1 to nevím nehrál jsem to, ale o to mi to připadá přijatelné protože by to mělo být new player friendly ale jak jsem řekl nevím v čem a jak.

"variabilní mise"
Aha tak to jsi asi nehrál WOL kde to bylo udělej jednotky vyšli je do boje znič nepřítele/chraň nic jako věc s Niadrou tam nebyla ;)

"rozvíjení schopností Zergů i Sarah Karriganové"
Tohle je podle mě skvělá věc, rozhodně to tomu dodává jistou variabilitu těch misí ale o co hlavní jde zase tak lehké to není když to hraješ na Brutal a Hard + Snažíš se splnit Achievementy navíc jsou zde nově Master Achievementy a to se ti ty schopnosti hoodně hodí, a jasně lepší je to tam nedát ? -. - Prostě je to krásné oživení ale možná až příliš komplikované Např. „Lurkeři“ jsou tam absolutně na nic (Minimálně pro mě) .

"výcvikové mise pro multiplayer"
Cela kampan/singleplayer je ako vycvik pre multiplayer. To dává smysl tak by to mělo celkově fungovat ve všech hrách.

"nové jednotky a mapy"
Tak to bych vůbec neřekl, rozhodně by bylo lepší tam nedat žádné co ? Je to oživení aby to trochu změnilo taktiky a promíchalo už zajeté tratě. Hrát neustále 1v1 stejné mapy není nic příjemného a ty nové jednotky krásně změnily šíleně op Protosse a Mech u Terrana se už dá taky nějak zvládnout za zergy. Jediné co jsem zatím moc nevyužil a hodil by se mu nějaký upgrade jsou swarm hosti ani v PRO ligách jsem je neviděl a jednom jednou je na mě udělal nějaký zerg který pak dostal na držku s Muta+Ling+Baneling.

jednoduchost kampaně- Tohle jsem objasnil
vyšší cena- No ták lidi je to Blizzard ten všechno dělá dlouho což znamená vyšší výdaje nemluvě o tom že jsem nezažil hru od Blizzardu která by byla zrovna levná.
pocit převahy Protossů- ;D Jojojo možná tak na Shakurasu s Golden Armadou , jinak je to v MP docela dobře vybalancované já teda z Protossem vůbec žádný problém jako zerg nemám.

Cvrnda člen redakce   1x   Dotard: Je sice hezké, co píšou ostatní, ale mě se stejně příběh líbil, rozvíjení Kerriganové i Zergů beru jako skvělé oživení atd. A to jsem měl přitom od hry docela vysoké požadavky.
Xenty: Jak jsem psal v recenzi, já osobně bych i od té normal obtížnosti očekával že ne všechno bude tak jednoduché. Třeba ve Wings of Liberty jsem míval i normal v posledních misích sem tam pmenší roblémy, ale tentokrát? Nic, zvlášť ve spojení s tím jak často hra člověku sama dodává nové jednotky, což považuju za zbytečné zjednodušení. A ještě k těm Protossům, schválně jsem do vedriktu napsal "pocit". Mě osobně prakticky vždy nakopali zadek Protossové, proto jsem nabyl dojmu, že mají byť jen sebemenší převahu
Cvrndacvrnda7
    17.3.2013 19:40
Cvrnda

Dotard: Je sice hezké, co píšou ostatní, ale mě se stejně příběh líbil, rozvíjení Kerriganové i Zergů beru jako skvělé oživení atd. A to jsem měl přitom od hry docela vysoké požadavky.
Xenty: Jak jsem psal v recenzi, já osobně bych i od té normal obtížnosti očekával že ne všechno bude tak jednoduché. Třeba ve Wings of Liberty jsem míval i normal v posledních misích sem tam pmenší roblémy, ale tentokrát? Nic, zvlášť ve spojení s tím jak často hra člověku sama dodává nové jednotky, což považuju za zbytečné zjednodušení. A ještě k těm Protossům, schválně jsem do vedriktu napsal "pocit". Mě osobně prakticky vždy nakopali zadek Protossové, proto jsem nabyl dojmu, že mají byť jen sebemenší převahu

Xenty   2x   Stejně jak už tu někteří psali, co se týče ceny, tak snad na všech obchodech stojí krabička pod 1000, ať už je doporučená cena jakákoliv, co se týče obtížnosti, tu bych také nevytýkal, protože před každou misí si ji člověk může upravit, takže když po pár misích zjistim, že je to na mě moc lehké, můžu přitvrdit, stejně tak síla protossů závisí jen na úhlu pohledu. Já osobně naopak už od pradávna za protossy hraju a naopak momentálně v HotS dostávám většinou kotel od zergů, ale jde hlavně o taktiku, koneckonců ten level systém zatím není moc směrodatný, protože někdo, kdo má v HotS teprv level 3, ale nahrál před tim tisíc her v WoL bude stejně mít zkušeností plno. Ale chápu, že nějaký mínusy musí bejt a každej má jinej názor. Ale jinak tahle hra je prostě super. Škoda, že autor ještě nezmínil, že hra má také velký modovací potenciál.Xentyxenty5272    17.3.2013 19:19 Xenty

Stejně jak už tu někteří psali, co se týče ceny, tak snad na všech obchodech stojí krabička pod 1000, ať už je doporučená cena jakákoliv, co se týče obtížnosti, tu bych také nevytýkal, protože před každou misí si ji člověk může upravit, takže když po pár misích zjistim, že je to na mě moc lehké, můžu přitvrdit, stejně tak síla protossů závisí jen na úhlu pohledu. Já osobně naopak už od pradávna za protossy hraju a naopak momentálně v HotS dostávám většinou kotel od zergů, ale jde hlavně o taktiku, koneckonců ten level systém zatím není moc směrodatný, protože někdo, kdo má v HotS teprv level 3, ale nahrál před tim tisíc her v WoL bude stejně mít zkušeností plno. Ale chápu, že nějaký mínusy musí bejt a každej má jinej názor. Ale jinak tahle hra je prostě super. Škoda, že autor ještě nezmínil, že hra má také velký modovací potenciál.

Dotard    @Miky, mozes prosim checknut sukromne spravy? dik :)Dotarddotard5260    17.3.2013 17:01 Dotard

@Miky, mozes prosim checknut sukromne spravy? dik :)

Miky člen redakce    Na tu cenu jsem reagoval ke všem, jen jsem to zahrnul do jednoho komentářeMikymiky3    17.3.2013 16:53 Miky

Na tu cenu jsem reagoval ke všem, jen jsem to zahrnul do jednoho komentáře

Lootmaster    mě odrazuje pouze cena .... no nic budu drtit mineralz evolution do skonání věků :D
Co je divný hrači ve hře mluvěj spíše o převaze terranů ...tak fakt nevím.
Lootmasterlootmaster5989
    17.3.2013 16:11
Lootmaster

mě odrazuje pouze cena .... no nic budu drtit mineralz evolution do skonání věků :D
Co je divný hrači ve hře mluvěj spíše o převaze terranů ...tak fakt nevím.

Mikovec    On reaguje i na tu cenu :)Mikovecmikovec7529    17.3.2013 15:52 Mikovec

On reaguje i na tu cenu :)

Chipsonator    Mikovec: Protože jenom ty jsi tvrdil že to není datadisk, i když to je datadisk, proto se vyjádřil k tobě, protože reagoval na datadisk :DChipsonatorchipsonator7091    17.3.2013 15:51 Chipsonator

Mikovec: Protože jenom ty jsi tvrdil že to není datadisk, i když to je datadisk, proto se vyjádřil k tobě, protože reagoval na datadisk :D

Robin_CZ    Mírné zklamání, WoL byl mnohonásobně lepší v příběhu i v hratelnosti. Ovšem i tak to bylo "Like riding a bike" :D Za mě 80%Robin_CZrobin_cz12542    17.3.2013 15:48 Robin_CZ

Mírné zklamání, WoL byl mnohonásobně lepší v příběhu i v hratelnosti. Ovšem i tak to bylo "Like riding a bike" :D Za mě 80%Komentář byl autorem naposledy upraven 17.3.2013 15:58

Původní verze před úpravami:Mírné zklamání, WoL byl mnohonásobně lepší v příběhu i v hratelnosti. Za mě 80%

Mikovec    Miky: Proč se vyjadřujete zrovna ke mně? Pode mnou máte další kritický komentář, můžete začít s ním. V tomto případě bych hru jako datadisk rozhodně neoznačoval, ať už jde bez původní hry spustit, či nikoliv.Mikovecmikovec7529    17.3.2013 15:47 Mikovec

Miky: Proč se vyjadřujete zrovna ke mně? Pode mnou máte další kritický komentář, můžete začít s ním. V tomto případě bych hru jako datadisk rozhodně neoznačoval, ať už jde bez původní hry spustit, či nikoliv.

ACR27    miky jojo tomas pravdu be puvodniho starcraftu nejde spustit :)ACR27acr277486    17.3.2013 15:47 ACR27

miky jojo tomas pravdu be puvodniho starcraftu nejde spustit :)

Miky člen redakce    to Mikovec: Hru jsme nikde nekupovali, dostali jsme ji od českého distributora na recenzi. Nicméně ta cena přes 1000 Kč je doporučená od distributora. Co se týče toho datadisku, pokud vím, tak HotS je datadisk, který bez původního StarCraftu 2 nelze spustit. Hru nelze aktivovat na Battle. netu bez původní hry. Píše se to i v brožurce, která je ke hře v krabiččce.Mikymiky3    17.3.2013 15:45 Miky

to Mikovec: Hru jsme nikde nekupovali, dostali jsme ji od českého distributora na recenzi. Nicméně ta cena přes 1000 Kč je doporučená od distributora. Co se týče toho datadisku, pokud vím, tak HotS je datadisk, který bez původního StarCraftu 2 nelze spustit. Hru nelze aktivovat na Battle. netu bez původní hry. Píše se to i v brožurce, která je ke hře v krabiččce.

Morthy    Mne sa hra pacila len ta obtiaznost kampane by fakt mohla byt trochu tazsia. Pribeh celkom dobry. Multiplayer je premna osobne vyzvou kedze som zacal hrat starcraft asi mesiac pred vydanim HotS a to som stihol dokoncit len kampan za Terranov.

SPOILER
{
Inak zahranicny recenzisti co nechapu preco bola deinfestnuta na konci WoL a potom znovu sa dobrovolne infestne tak tam sama hovori ze ked bola prvy krat infestnuta citila ovlivnovanie zo strany Amona a ked sa deinfestla tak to uz neciti. Cize mi to pride ze to mal v plane blizzard uz dlhsiu dobu kedze ako zeratul naznacil ona ma byt tim kdo zachrani pred vyhubenim. A celkovo teraz je viac clovek ako bola vo WoL.
}
Morthymorthy18081
    17.3.2013 15:42
Morthy

Mne sa hra pacila len ta obtiaznost kampane by fakt mohla byt trochu tazsia. Pribeh celkom dobry. Multiplayer je premna osobne vyzvou kedze som zacal hrat starcraft asi mesiac pred vydanim HotS a to som stihol dokoncit len kampan za Terranov.

SPOILER
{
Inak zahranicny recenzisti co nechapu preco bola deinfestnuta na konci WoL a potom znovu sa dobrovolne infestne tak tam sama hovori ze ked bola prvy krat infestnuta citila ovlivnovanie zo strany Amona a ked sa deinfestla tak to uz neciti. Cize mi to pride ze to mal v plane blizzard uz dlhsiu dobu kedze ako zeratul naznacil ona ma byt tim kdo zachrani pred vyhubenim. A celkovo teraz je viac clovek ako bola vo WoL.
}

Mikovec   1x   Rozhodně souhlasím s adamiskos. Recenze je sice napsaná vcelku dobře, ale vytýkají se v ní zbytečné chyby, které ani tak chybami nejsou. Jednoduchost kampaně si můžu ovlivnit nastavením obtížnosti a já osobně nehraji už od začátku žádnou hru na normál. Hra není žádný datadisk, ale samostatná hra za další rasu ( datadisk je jen doplněk k plné hře, což tohle rozhodně není) . Nevím kde jste hru kupoval, když průměrná cena v kamenných obchodech je 700-800 Kč. A už vůbec mi nepřijde, že by někdo zvýhodňoval Protosse. Programátoři hru několikrát testovali ve vzájemných soubojích a každou rasu vyvážili do puntíku. Je to na vašem osobním umu, jak si s kterou jednotkou poradíte, výhody s tím nemají co dělat. :) Jinak hra má své mouchy, jako každá jiná, nic není dokonalé, v tomto případě je to ale opravu další mistrovský kousek do sbírky her od Blizzardu, mé osobní hodnocení je 97%.Mikovecmikovec7529    17.3.2013 15:34 Mikovec

Rozhodně souhlasím s adamiskos. Recenze je sice napsaná vcelku dobře, ale vytýkají se v ní zbytečné chyby, které ani tak chybami nejsou. Jednoduchost kampaně si můžu ovlivnit nastavením obtížnosti a já osobně nehraji už od začátku žádnou hru na normál. Hra není žádný datadisk, ale samostatná hra za další rasu ( datadisk je jen doplněk k plné hře, což tohle rozhodně není) . Nevím kde jste hru kupoval, když průměrná cena v kamenných obchodech je 700-800 Kč. A už vůbec mi nepřijde, že by někdo zvýhodňoval Protosse. Programátoři hru několikrát testovali ve vzájemných soubojích a každou rasu vyvážili do puntíku. Je to na vašem osobním umu, jak si s kterou jednotkou poradíte, výhody s tím nemají co dělat. :) Jinak hra má své mouchy, jako každá jiná, nic není dokonalé, v tomto případě je to ale opravu další mistrovský kousek do sbírky her od Blizzardu, mé osobní hodnocení je 97%.

Robert1106    Nezda sa mi to az tak drahe ja som mal predobjednavku za 27 euro. Ale inak hra je to fajn. :)Robert1106robert11063077    17.3.2013 15:05 Robert1106

Nezda sa mi to az tak drahe ja som mal predobjednavku za 27 euro. Ale inak hra je to fajn. :)

adamiskos   4x   V článku je hodně nepřesných či chybných informací, což je něco, co bych v profesionální recenzi neočekával. Vytýkáte vysokou cenu hry, a to i přes to, že nad tisícovku ji nabízí snad jen GameLeader (HoTS je možné sehnat okolo 800 Kč, CD klíče ještě levněji) . A v neposlední řadě také poukazujete na nevyváženost Protossů - Protossové byli vcelku IMBA ve WoL, ale v HoTS rozhodně znatelněji posílili Zergové (Viper je jednoduše mocná jednotka, ale člověk s ní musí dobře manipulovat) a pozadu rozhodně nezůstávají ani Terrané (stačí pár dobře rozmístěných min ve spojený s dobrým mikrováním s vaší armádou a oponent jednoduše neprojde) . Ale abych jen nehaněl - rozhodně je to alespoň solidně napsaná recenze, která podává svůj pohled na hru pro "nezasvěcené" docela obstojně. ;-)adamiskosadamiskos299    17.3.2013 14:54 adamiskos

V článku je hodně nepřesných či chybných informací, což je něco, co bych v profesionální recenzi neočekával. Vytýkáte vysokou cenu hry, a to i přes to, že nad tisícovku ji nabízí snad jen GameLeader (HoTS je možné sehnat okolo 800 Kč, CD klíče ještě levněji) . A v neposlední řadě také poukazujete na nevyváženost Protossů - Protossové byli vcelku IMBA ve WoL, ale v HoTS rozhodně znatelněji posílili Zergové (Viper je jednoduše mocná jednotka, ale člověk s ní musí dobře manipulovat) a pozadu rozhodně nezůstávají ani Terrané (stačí pár dobře rozmístěných min ve spojený s dobrým mikrováním s vaší armádou a oponent jednoduše neprojde) . Ale abych jen nehaněl - rozhodně je to alespoň solidně napsaná recenze, která podává svůj pohled na hru pro "nezasvěcené" docela obstojně. ;-)

Diskuze na fóru

STEAM -všechno sem (6454 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (11315 příspěvků), FarCry 3 hledám hráče (21 příspěvků), Věk MMORPG skončil před 7 lety (11 příspěvků), R9 280x vs R9 390 (14 příspěvků), Co právě ted hrajete? (390 příspěvků), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4340 příspěvků), Inzerce na Zingu (74 příspěvků), Trance - Progressive mix 37 (279 příspěvků), Vyměním hru na steam za Saints Row 4 (7 příspěvků), Karty Yu-Gi-Oh (5 příspěvků)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
World of Warcraft Kronika: Svazek 1 - lekce z fantasy historie

Co nabízí první část rozsáhlého knižního průvodce světem Warcraftu?

 
 
 
The Technomancer – jeden za všechny, všichni za nikoho

Zachariah Mancer - poslušný a vlídný technomant. A pak je tu Mars, smrtící místo plné nebezpečných monster a ještě více nebezpečných obyvatel.…

 
Přečíst celý článek»Autor: Honzas4400 - Platforma: PC a konzole
 
 
Grand Kingdom - žoldnéři všech zemí, spojte se!

Vytvořit optimální mix žánrů je fuška, ale tvůrci Grand Kingdom to zvládli takřka skvěle.

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Konzole a handheld
 
 
Rozhovor s Jindrou Rohlíkem o Branách Skeldalu 3: 7 mágů

Autor Bran Skeldalu o svém novém projektu, minulosti a budoucnosti.

 
Přečíst celý článek»Autor: ThainDegu - Platforma: PC a handheld
 
 
Mirror's Edge Catalyst - potěšující zklamání

Do stejné řeky dvakrát nevkročíš, říká se. V EA to ale zkusili a bohužel po druhé je voda studenější než tehdy.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole