Uživatel nepřihlášen
   

TES V: Skyrim - systém soubojů a inventář

Úterý 25.1.2011 14:00 - Autor: Michal "Mendys" Maliarov - Rubrika: Speciály Speciál Elder Scrolls V: Skyrim

Vývoj dalšího dílu fantasy RPG The Elder Scrolls je v plném proudu a po četných informacích se Game Informer podělil o další část hry – soubojový systém.

...
Délka: ...
Elder Scrolls V: Skyrim - Debut trailer
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

Již dříve jsme vás informovali o celkových novinkách včetně arzenálu, o samotných soubojích se toho ale více dozvídáme až teď. V sebevíce kvalitní hře plné vylepšené umělé inteligence, nového příběhu i grafických hodů se neudrží pozornost hráče dostatečně dlouho, pokud ty nejprimitivnější herní mechanismy zkrátka nefungují. V sérii Elder Scrolls jsou tyto aktivity mávání mečem a kouzlení. Vývojáři si naštěstí uvědomili své minely ze skvělého Oblivionu a snaží se nabídnout hráčům zcela jiný směr.

„Chtěli jsme, aby měly souboje větší váhu, aby zbraně byly brutálnější,“ řekl Todd Howard z Bethesdy. „Když se podíváte na předchozí díly, souboje vypadali trochu jako mlácení hůlkami. Stojíte tam a máváte jimi před sebou.“


O duálním systému zbraní víte z našeho předchozího zpravodajství, hra by měla nabídnout i jednoduché palety, mezi kterými budeme rychlostí blesku přepínat a využívat ty kombinace, které nám nejvíce sednou.

Stokrát a pokaždé jinak

Opakování může být sice matkou moudrosti, ale největším nepřítelem vývojářů. Při cestování Tamrielem může člověk narazit na souboje tisíckrát, což z nich časem dělá stejně monotónní záležitost, jako zapínání světla v pokoji. Bethesda si je toho vědoma a prvním krokem k nápravě je tak změna tempa a stylu samotných soubojů. Po strávení spousta hodin u televize a sledování bojových filmů vývojáři studovali, jak se lidé během šarvátek chovají. Souboje nyní mnohem více využijí fyzikálního enginu Havok, kterým tým přesně vystihuje frenetickou a akční náladu bitek prostřednictvím třesoucí se kamery či úhybů. Zapomeňte na oblíbené drcení tlačítka pro útok a modlení se za vítězství. Pokud nebudete opatrní, rychle ztratíte kontrolu nad situací, dostanete se z rovnováhy a otevřete se pro zdrcující útok, který může souboj ukončit. Klíčem k vítězství bude přesně vědět, kdy útočit, kdy blokovat a jak se pohybovat.



„Je tu brutalita vztahující se k hernímu světu a také vám, vaší smrti,“ vysvětluje Howard. „Myslím, že si hráč velmi rychle zvykne, že tu po světě chodí spousta nepřátel a on je musí pokosit. Není tu ale ten pocit, že může skončit něčí život. A to chceme změnit.“

Novinkou, přispívající k větší brutalitě, budou speciální zakončující údery. V závislosti na zbrani, nepříteli a situaci bude moci hrdina provést zdrcující finišující útok, který nepřítele dorazí. Ve hře si toho dle všeho užijeme dosyta a vývojáři se tak snaží, abychom si to náležitě užívali.

Stejně jako ve všech RPG bude i zde mít větší smysl specializovat se na určitou zbraň, případně bojový styl, a to i přesto, že můžete využívat nespočet kombinací. Dlouhé používání té které zbraně vám totiž dá přičichnout k jejím perkům. Meč má pak větší šanci na kritický zásah, sekera trestá nepřítele ztrátou krve a palice ignoruje brnění. To samé platí i o defenzivní části soubojů. Při používání štítu dostanete perk na obranu proti kouzlům, dvouruční meče zvýší svou obrannou schopnost atd. S každou zbraní máte šanci také na odstrčení, které vyvede nepřítele z rovnováhy a dá vám šanci zasadit úder. Je ale jasné, že mnohem většího efektu docílíte štítem.


Kouzlíš, kouzlíte, kouzlíme

Velkou inspiraci kouzel a kouzlení celkově hledá tým v BioShocku, dílku studia Irrational Games. Howardu se velmi líbil způsob, jakým hráč využíval Plasmidy a chce jej adoptovat i pro Skyrim. „V předchozích dílech jste nikdy opravdu necítili, že kouzlíte,“ přiznal Howard. „Vylétlo to z ruky, mohli jste to kombinovat se zbraněmi. Byl to takový dodatek.“

Nyní si kouzlo přivlastní jedna z rukou, hráči tak budou muset takticky přemýšlet, s čím skombinují co, aby se jim styl nejvíce přibližoval. Budeme moci obdařit kouzlem i obě ruce a stát se obávaným mágem. Nejzajímavější je ale způsob, jakým budeme moci kouzla používat. Klasický Fireball budeme moci využít na dálku jako projektil, nablízko jako plamenomet, na zem jako nášlapnou past nebo jej uchopit do dvou rukou, vyždímat manu téměř na doraz a vypustit cosi, co zpustoší polovinu vesničky. Opět je tu v kurzu Havoc, díky kterému budou mít kouzla mnohem větší důraz na prostředí. Tráva tak bude po vystřelenem fireballu ohořelá, mrazící kouzlo změní kůži nepřítele a zpomalí jej, elektrický výboj vysává život a manu atd.



Pojď mi na nůž

Zkrátka nepříjdou ani milovníci plížení. Pokud preferujete střílení z luku a podřezávání orků v romantické chvilce pod stromečkem, máte tu možnost. Bethesda se zaměřila i na tento styl a nabídla několik vylepšení našeho arzenálu. Luk bude nyní mnohem destruktivnější, než kdy předtím. Nyní trvá déle, než si připravíte úder, ale pokud se tak stane, slabší nepřátelé již nemají šanci. Již se ale nestane, že vyrazíte do boje s padesáti šípy a naleštěným lukem. Bude to zbraň, kterou budete šetřit a využívat ve specializovaných případech, protože si moc šípů do trenek nestrčíte.

Samotné plížení funguje velmi podobně, jako v Oblivionu, vývojáři ale vyšperkovali systém objevení. Pokud si nyní nepřátelé myslí, že vás slyšeli nebo viděli, dostanou se do zalarmovaného stavu. To dává hráčům s vyšší schopností plížení dost času na zdekování do stínů, případně uchopení zbraně a přípravu na boj. S tím se pojí i inovace v podání dýky, která je nyní mnohem brutálnější, než to párátko z Oblivionu. Při tichém chodu můžete zezadu oddělat i mnohem silnější nepřátele, protože je to tak zkrátka správně.


Sedneme na draka?

Jakožto přívrženci Dragonbornu mohou hráči využít i jeho síly. Vykřikovat uprostřed bitvy dračí zaklínadla, která zpomalí čas nebo přivolají strašlivého draka na výpomoc. O přesnějších informacích se ale tvůrci zatím tají, takže si na pokračování budeme muset chvíli počkat.

Tisk  
Elder Scrolls V: Skyrim na PC, PS3, Xbox 360, SwitchScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim Screenshot ze hry Elder Scrolls V: Skyrim
Další aktuální články
 
Middle-earth: Shadow of War – velkolepé tažení za záchranou Středozemě

Middle-earth: Shadow of War – velkolepé tažení za záchranou Středozemě

Čtvrtek 19.10.2017 15:50 - První díl byl darem z nebes pro všechny milovníky Středozemě a akčních her. Dokázal Shadow of War něčím překvapit? Přečíst celý článek »

12 komentářů | PC, PS4, Xbox One | Autor: Filca
Rogue Trooper Redux - dystopický komiks v nové grafice

Rogue Trooper Redux - dystopický komiks v nové grafice

Čtvrtek 19.10.2017 10:10 - Po více než deseti letech se vrací kdysi oblíbená komiksová střílečka. Uspěje v remasterované podobě? Přečíst celý článek »

6 komentářů | PC, PS4, Xbox One | Autor: Vakomlok
The Evil Within 2 - probuzení do nové noční můry

The Evil Within 2 - probuzení do nové noční můry

Středa 18.10.2017 14:57 - Horor The Evil Within je zpět a jeho tvůrci se pokusili udělat některé věci jinak a lépe. Podařilo se jim to? Přečíst celý článek »

30 komentářů | PC, PS4, Xbox One | Autor: Cvrnda

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku TES V: Skyrim - systém soubojů a inventář
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Ovícenej Kretén    tohle a assasin budou bestOvícenej Kreténovicenej-kreten7241    7.8.2011 16:19 Ovícenej Kretén

tohle a assasin budou best

Vivi    Yeah! TESV je jedna z mých nejočekávanějších her :dance: :-DVivivivi2630    25.1.2011 21:00 Vivi

Yeah! TESV je jedna z mých nejočekávanějších her :dance: :-D

Raccon    tudiiik: nejen roku, pro mě to bude zase událost na kterou budu vzpomínat několik let. Za předpokladu že nebude horší než Oblivion, což asi nebude.Racconraccon2993    25.1.2011 14:48 Raccon

tudiiik: nejen roku, pro mě to bude zase událost na kterou budu vzpomínat několik let. Za předpokladu že nebude horší než Oblivion, což asi nebude.

tudiiik    pro mě osobně nejočekávanější hra roku :-D :-D :-Dtudiiiktudiiik2770    25.1.2011 14:44 tudiiik

pro mě osobně nejočekávanější hra roku :-D :-D :-D

Raccon    Paráda :) Už se moc těším...Racconraccon2993    25.1.2011 14:23 Raccon

Paráda :) Už se moc těším...

Diskuze na fóru

Sluchátka na občasné hraní (18 příspěvků), Trance - ASOT 836 - 14h stream* (443 příspěvků), Vaše YT (351 příspěvků), South Park: The Fractured But Whole (4 příspěvky), Náhodné myšlenky a události dne (11982 příspěvků), Humble bundle -vše sem (555 příspěvků), STEAM -všechno sem (7025 příspěvků), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4560 příspěvků)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Middle-earth: Shadow of War – velkolepé tažení za záchranou Středozemě

První díl byl darem z nebes pro všechny milovníky Středozemě a akčních her. Dokázal Shadow of War něčím překvapit?

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
Rogue Trooper Redux - dystopický komiks v nové grafice

Po více než deseti letech se vrací kdysi oblíbená komiksová střílečka. Uspěje v remasterované podobě?

 
Přečíst celý článek»Autor: Vakomlok - Platforma: PC a konzole
 
 
The Evil Within 2 - probuzení do nové noční můry

Horor The Evil Within je zpět a jeho tvůrci se pokusili udělat některé věci jinak a lépe. Podařilo se jim to?

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Gran Turismo Sport – návrat krále motorsportu

Prověřili jsme nové Gran Turismo Sport a nezapomněli ani na srovnání s Project Cars 2 a Forza Motorsport 7.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: Konzole
 

Elex – návrat ke kořenům?

Recenze - 16.10.2017
 
Elex – návrat ke kořenům?

Na sérii Gothic většina hráčů vzpomíná s láskou dodnes. Zapíše se nové RPG z dílen Piranha Bytes v jejich srdcích stejně dobře?

 
Přečíst celý článek»Autor: ThainDegu - Platforma: PC a konzole