Geralt z Rivie, hlavní protagonista původního Zaklínače, se vydává na nové dobrodružství, které se oproti prvnímu dílu liší hned v několika aspektech. Při hraní The Witcher 2 musíte mít na paměti, že vaše rozhodnutí mají trvalé důsledky a odráží se nejen na příběhu, ale také na questech a samotném městě.
Kromě rozšířeného systému důsledků, zapracoval CD Projekt RED na celé hře a využil všechny nové technologie, které vypadají fantasticky, oživují a zlepšují prožitek z hraní. To se týká také ošacení a brnění, které také prošlo inovací. Geralta si budeme moci lépe a hlavně více přizpůsobit. Zvolené brnění, potažmo ošacení, bude ovlivňovat nejen celkové hodnoty, jako je odolnost vůči zranění, krvácení, podplácení či otravám, ale také vzhled bělovlasého zabijáka.
Největším rozdílem prošel samotný bojový systém, který je kompletně přepracován. Pryč jsou časy, kdy jsme na obrazovce šilhali po ikonce k provedení nejrůznějších útoků a komb. Zaklínač 2 se hraje jako akční hra a ne jako hybridní akční hra s tahovými prvky – což může být pro někoho frustrující, podle tvůrců však hráči tohle zlepšení přivítají s otevřenou náručí.
Přizpůsobit si hlavního hrdinu budeme moci nejen po stránce odolnosti a vzhledu, ale také té bojové. Získané upgradové body budeme moci rozmístit, jak se nám zamane. Některé tak můžeme použít pro vylepšení bojové technicky s mečem, další pak na magii a zbytek klidně na alchymistické dovednosti.
Každé vylepšení nám odemkne nové možnosti. Pokud se nám povede si bojové schopnosti vylepšit o novou úroveň, získáme například nový smrtící úder. Mágové se mohou těšit třeba na kouzlo, které nám dovolí zpomalit čas, a alchymisté si budou moci namíchat speciální lektvary pro zuřivost.
Podle tvůrčího celku z CD Projekt RED jsou jednotlivé vlastnosti velmi důležité a pomohou nám se vypořádat s nástrahami, které nás v příběhu druhého Zaklínače čekají. Geralt může být silný po všech stránkách, avšak zapomínat nemáme ani na zranitelnost.
V boji proti skupinkám může Geralt využít magické znamení, bomby a meče. Meče dovolí rychlé a silné údery, které můžete libovolně kombinovat kliknutím na tlačítka myši, jelikož v tomto díle není časově vyhraněné jak správně útočit. Boje se tak stávají akčnější a rychlejší, stejně jako v akčních hrách. Nestačí však pouze útočit, výpady a údery si musíte správně načasovat a nesmíte se zapomínat bránit. Nepřítel totiž vašeho útoku může využít a rychle přejít do protiútoku, což by nedopadlo zrovna nejlépe.
V žijícím světě se setkáte s nejrůznějšími typy nepřátel, včetně lidí, mágů a monstrózních příšer. Každý nepřítel se dá porazit odlišným způsobem. Při bojích budete muset mít rychlé reflexy a s rozumem používat magii, bomby k omráčení a samotné údery.
Bojovat nebudeme pouze v otevřeném světě proti krvežíznivým potvorám, ale také v městských hospodách. Jedna mini-hra vám v Zaklínači 2 dovolí rvačku s opilcem, kde je časově založený systém pro výměnu úderů. Do těchto barových mini-her budou zahrnuty také kostky a páky.
Od stísněných městských lokalit a otevřeného světa se přesuneme také do zaprášených katakomb, které vypadají obzvláště pěkně. V Zaklínači 2 se zlepšily také animace, zvýšila se úroveň detailů a bojový systém prošel celkovou inovací, stejně jako NPC postavy lépe a snadněji komunikují, z čehož lze usoudit, že si CD Projekt RED dal s pokračováním bělovlasého hrdiny dost práce.
Pryč je také absurdně dlouhé načítání z původní hry. Takže je jasné, že polský tým chce dovést své dítko k dokonalosti za každou cenu, což nemusí být vždycky zrovna nejlepší volba. Doufáme, že to CD Projekt RED nepřežene a Zaklínač 2 bude přesně takový, jaký ho hráči a především fanoušci prvního dílu chtějí.
Pro tuto chvíli je těžké hru hodnotit, bude však zajímavé sledovat, jak se The Witcher 2 popere s Dragon Age 2 a The Elder Scolls V: Skyrim.
Zdroj: IGN
Naprosto souhlasím s Cvrndou… Zaklínač prostě MUSÍ být nejlepší RPG všech dob, stejně jako byla jednička.
Amahara: Věř mi že toho materiálu je pořád víc než dost, vzhledem k tomu, že se hra odehrává několik let po poslední knížce, je toho prostoru pro jakékoliv pokračování víc než se může zdát. Zkrátka, i když se příběh už od první knížky pořád drží jen a pouze Geralta, toho místa pro další hry není vůbec málo, v tom mimo jiné tkví kouzlo Spawkovského světa
Aby nakonec skalní fanoušci Zaklínače nebyli veline nemile překvapeni. První díl čerpal z geniálních dialogů a nejsem si jistý, jestli v knihách zůstalo dost materiálu na celý další díl. Jinak to ale nevypadá zle, akorát to ještě výc odbočilo od původního Zaklínače. Otázkou zůstává, zda to bude ke škodě či užitku .
Hmm, tak zrovna system souboju v Z1 mi prisel originalni a libil se mi. No jo, ale jde o prachy, je potreba se podbizet masam a byt jednoduchy, unifikovany, na originalitu zde neni prostor.
Tak já jsem zvědav na TES : Skyrim, ale Zaklínače si určitě nenechám ujít.
Ale tohle vypadá Hrubě To bude souboj Zaklínač vs Risen 2
Crvnda, každopádně se to klasifikuje jako RPG a stojím za Lucasem, Mass Effect , si troufám říct, se vydařil lépe než Zaklínač
No, já bych už Mass effectu zas tak moc RPG neříkal (spíš akční hra s RPG prvky) , každopádně vzhledem k tomu, že prvního Zaklínače považuju za nejlepší RPG všech dob, je pro mě dvojka asi nejočekávanější hrou letošního roku. Jestli mě CD Projekt RED zklame a hra se nepovede, tak ať si mě nepřejou, v tom případě by je nezachránilo ani deset Geraltů
druhé, protože první bude Mass Effect 3
Fuldus přesně tak a ta zaklínačka je skvělá doufám že to s ní Geralt potáhne : P
Přesně tak, pravděpodobně druhé nejlepší RPG roku.
Na tohle se těším víc jak na Dragon Age.