Než k nám dorazí samotná výstava E3, kde o šokující odhalení zajisté nebude nouze, rozhodlo se Activision potěšit veřejnost prezentací několika misí ze hry, která se již teď může označovat za jeden z největších titulu letošního roku. Modern Warfare 3 otevřelo vrátka a několika vyvoleným novinářům ukázalo, že nehledě na zastaralý engine, podobné principy a skriptovanou hratelnost je stále na co se těšit.
Nářezová pecka, nebo kopírák?
Třetí díl vzbuzuje zájem hned z několika důvodů. Za prvé je tu pře mezi Infinity Ward a Activision, která se táhne už z minulého roku a nikdo neví, jak velká následky ponese. Pak je tu kolaborace se studiem Sledgehammer Games, která rozhodně prospěje, ale zase jasné, kam přesně sérii nasměruje. No a nakonec je tu Battlefield 3 a souboj na život a na smrt. Prozatím se více přikláníme k dílku EA DICE (už jen proto, že si dává načas a nad titulem opravdu dělá). Možná se ale mýlíme. Možná to nebude tak hrozné, jak jsme původně tušili. Z předváděčky je každopádně patrné, že bude tato akční, svižná a nesmírně naskriptovaná jízda stát alespoň za vyzkoušení. Těch epických scén je tam totiž více, než chlupů v nose kazašského dřevorubce.
Velké Jablko pod palbou
První prezentovaná mise začíná, když se náš hrdina vyškrabe z trosek havarované helikoptéry přímo uprostřed newyorkské ulice za doprovodu známých zvuků všudypřítomné palby a výbuchů. Poblíž stojící seržant na nás pořvává, ať lezeme ven, zatímco náš první pohled na město směřuje vzhůru, mezi mrakodrapy a jemně prosvitající slunce. Modern Warfare používá už léta starý engine, musíme ale uznat, že se takřka neustále obnovuje a dokáže překvapovat ještě teď. My si pěchujeme kapsy municí a vyrážíme vstříc burze cenných papírů.
Jak se vývojáři za ovladačem probíjejí ulicemi a budovami New Yorku, objevují se světoznámé budovy, které nelze nerozeznat dokonce ani v jejich zohaveném stavu. Nepřátelé se krčí za gauči, zlatnictví se bortí pod drtivou palbou a jen co vyběhneme z obchůdku na rohu, helikoptéra několik set metrů nad námi prudce narazí do mrakodrapu. To, včetně ušpiněných amerických vlajek padajících na ulici a vraků policejních aut uprostřed chaosu, je opravdu silný emocionální obrázek, o který se snažil např. i Homefront. Rychlé přestřelky v úzkých ulicích navíc dávají smysl a zbytečně neubíjejí linearitou, pokud vezmeme v úvahu, jak je město prokřižované ulicemi.
Na střeše burzy napřed tvůrci využijí útočný dron, aby vyklidili zbytky nepřátel, a poté už jen přimontují výbušninu k rušičce a naskočí do rychle přistávající helikoptéry. Rušička se kácí k zemi a my rychle startujeme. Následuje vysokooktanová honička na vrtulníku mezi mrakodrapy, kdy se hrdina snaží setřást pronásledovatele z namontovaného rotačáku. Nelze si nevšimnout, že okolní budovy po zásahu raketou neukáží ani škrábanec, což trochu kazí výsledný dojem. Ne, tohle není Battlefield. Budovy se bortí striktně naskriptovaně a podle plánů.
Nakonec podléhá náporu kulek i naše vlastní helikoptéra, která začíná kroužit k zemi a hráč se drží dveří konečky prstů. Je třeba dodat, že Modern Warfare 3 vypadá skvostně, nehledě na absenci pořádné destrukce a běží na stabilních 60 snímcích.
Londýne, ty stará vojno
Druhá prezentovaná mise začíná jako tichá krycí operace, než se něco zvrtne a uprostřed londýnského přístavu propukne válené peklo. Jsme v Londýně, takže očekávejte spršku, šero a temnou depresivní atmosféru. Podpora helikoptér osvětluje pobíhající nepřátele, kteří dle všeho zapomínají, co je praktické krytí a ukazují své části těla na odstřel. Šero prořezávají nejen kulky, ale také laserové zaměřovače odstřelovačů. Tohle opravdu není tichá vojenská operace.
Hvězdou večera je ale následující honička vlaku plného nepřátel londýnským metrem. Hráč se opět ujímá rotačáku na korbě náklaďáku a snaží se uhýbat protijedoucímu metru, utíkajícím pasažérům na stanicích a sprškám kulek z unikajícího vlaku. Konec honičky bylo možné vidět také v traileru. Vlak vykolejí, vybouchne a začne drtit svým několikatunovým tělem betonové držáky tunelu. Je to zatraceně chaotická, akční podívaná. Je zajímavé sledovat, jak se vývojáři přesunuli do městského, realistického prostředí a opustili opuštěné, písečné oblasti známé z předchozích dílů. Ale je to jen k lepšímu, bojovat ve známém prostředí. O návštěvě Prahy ani nemluvě.
Pořádná bitva je před námi
Ano, všichni máme na jazyku stejnou otázku. Bude to stejně dobré, jako Battlefield 3? Frostbite 2 engine je zkrátka až moc vymazlený na to, aby povolil pod tíhou akčních skriptů konkurenta. Je to poprvé, co máme vyrovnaný souboj dvou velmi podobných titulů. Activision má ale tentokrát na starosti podstatně více, než jen Medal of Honor, který se snažil vytáhnout skomírající sérii zase nahoru. Mluvíme tu o Battlefieldu, špičce akčního vojenského žánru od tvůrců, kteří si dávají na svých hrách záležet. Ano, Modern Warfare 3 bude skvělá, filmová, nervydrásající, naskriptovaná jízda, kterou si rádi sjedeme. A co pak? Pak se vrátíme k Battlefieldu 3. Vyhazovat kusy baráků do vzduchu totiž jen tak neomrzí. O to více, pokud v tom baráku bude nic netušící kamarád.
Zdroje: vg247, cvg
Očekávám další nudný díl do série. Vyrostl jsem na CoD ale fandím bf3.
pro sek hraju na českej i nemeckej rozdíl nepocítím. .
to Honzaik – poskytovatelé server hostingu v Německu jsou vyhlášení kvalitou a stabilitou připojení bez laggů a velmi nízkou latencí.
ale tak CoD je prostě klasika, na klanbáze, quickscopes, no zoomy atd. battlefield je prostě uplně jiná hra, každopádně nejlepší z CODU je 4ka nemá konkurence ….
Naprosot souhlasím se závěrem člábnku. CoD je dobrý interaktivní film. Na film se koukneme a jdeme opět hrát BF 3.
tjn ale jako někdy se zasměju
Českých serverů není zdaleka tolik a já hrozně nerad hraju u nás. Člověk těm kecům v konzoli až moc dobře rozumí a jde na něj depka .
amahara ? ? ? německé servery ? a co třeba český ? ty určitě budou mit větší odezvu než německý….
a ta optimalizace je dojebaná no : /
To beru všema deseti
amaharu ja bych chtel mirrors edge 2
Všichni by určitě chtěli zpátky starého dobrého Dooma jedničku a byli by happy .
akože ja nechápem čo vám kurnik na tích skriptoch všetkým vadí však čím viacej ich bude tím viacej bude tích akčných scén bude to celé epické, celé vás to pohltí a ohúri a bude načo spomínať no ako čo vám na tom všetkom vadí omg ? ? ? ?
Honziku to bude tím, že BC2 je brutálně dojebaná co do optimalizace pro ATI grafárny a možná by pomohlo začít chodit na německé servery, které nemají tak brutální odezvu .
ale jako uvidíme nechci se hádát a over > mám amd phenom II x4 na 3, 8 GHz a HD 5850 a u BC2 mám na některejch mapach problem s plynulostí…. ramky 4GB