Na letošní E3 jsme měli poprvé možnost vidět nový díl Assassin’s Creed. Při oficiálním představení i krátce po jsme se o hře dozvěděli opravdu spoustu detailů – jak funguje, na co nového se můžete těšit. Včera večer na Redditu probíhalo AMA (Ask Me Anything), kde kreativní ředitel hry, Jonathan Dumont, odpovídal na dotazy fanoušků, a tudíž došlo na další informace a detaily.
Těch sice není tolik, ale některé jsou opravdu zajímavé.
Bude mít hra nějaký ukazatel postupu?
Spousta našich systémů má individuální ukazatel postupu, stejně tak budou mít hráči přístup k seznamu questů/úkolů.
Bude mít Assassin’s Creed Odyssey oboustranný obrázek na krabičce?
Všechny fyzické kopie hry budou mít oboustranný obal. Na jedné straně je Alexios, na druhé Kassandra.
Bude ve hře dynamické počasí?
Máme plně funkční systém dynamického počasí, které se perfektně hodí do našeho dynamického světa. Mořeplavba za bouřky může být docela výzva!
Bude existovat nějaký definitivní kanonický příběh hry?
Ano, ten bude k dispozici v knižní podobě a sledovat bude Kassandru. Ale v samotné hře není žádná špatná nebo správná cesta, je to zcela na vás.
Budou ve hře i další Úlomky ráje, tedy kromě Leonidova zlomeného kopí?
Ano, jsou tam i další. Ale více prozrazovat nebudu. Chci, aby si na to všichni přišli až během hraní.
Narazíme ve hře i na jinou estetiku, atmosféru a barvy?
Samozřejmě. Ve hře máme sedm typů biomů a podregionů, každý působící úplně jiným dojmem.
Vrátí se „parkour puzzles”? (hádanky spojené s parkourovým systémem hry, pozn. redakce)
Ano, vrátí!
Ovlivní naše volby konec hry?
Ano. Samozřejmě neřekneme, jakým způsobem, na to si budete muset přijít sami, ale vaše volby povedou k odlišným koncům hry. A samozřejmě i k odlišným koncům samotných questů.
Můžeme naše rekruty využít i mimo loď?
Ano, ve hře je schopnost Call to Arms (v překladu volání do zbraně, pozn. redakce), která vyšle rekruty na pomoc pro rozptýlení a bojování s dalšími NPC postavami.
Jak moc budeme moci vylepšovat naši loď?
Můžete vylepšit zbraně, trup nebo předek lodi fungující jako beranidlo. Posádku můžete rekrutovat v samotném světě a díky tomu přinést do týmu nové perky. Stejně tak lze měnit a aplikovat různé kosmetické prvky. A to jak lodě samotné, tak posádky.
Můžeme hladit psy a/nebo další zvířata?
Lze hladit a krotit spoustu zvířat. Ale ne kočky, ty ve hře nejsou. Tedy ne malé kočky 🙂
Jaké materiály jste používali při tvorbě samotného prostředí? Jak se vám podařilo rekonstruovat tehdejší kulturu apod.?
Sami jsme navštívili Řecko, abychom porozuměli té topografii a z první ruky viděli tu kulturu. Také jsme studovali spoustu archeologických výzkumů a četli spoustu starověkých i moderních děl od autorů této éry. Také jsme najali historického specialistu na antické Řecko, Stephanie-Anne Ruattaovou, která ve všem hrála klíčovou roli a probírali jsme s ní naše rozhodnutí, abychom se ujistili, že jsou tak historicky přesná, jak jen to jde.
Co výzbroj. Je někde konkrétně umístěná, nebo je to všechno náhodné?
Ve většině případech není výzbroj náhodná a lze sledovat různé úkoly, které povedou k jejímu nalezení. Po získání celého setu zbroje také získáte nějaké bonusy navíc.
Spousta lidí se bojí, že hraní v moderní době bude volitelné a že se tak příběh neposune nikam kupředu. Co je na tom pravdy?
Všichni si budou muset projít momenty v přítomnosti a díky možnosti zvolit, co říct, je možné v moderní době strávit více času. Pokud chcete.
1. Bude do vydání opravený lip-sync?
2. Bude ve hře více postav, se kterými vést romantický vztah, než co jsme viděli v demu?
3. Bude mít Odyssey více obsahu než Origins?
1 – Co jste viděli na E3 je stará verze hry. Pracujeme tvrdě na tom, aby Odyssey bylo při vydání co nejlepší.
2 – Mnohem více. A kdykoliv s tím můžete přestat.
3 – Ano.
Budou ve hře velbloudi?
Ne, ale dostanete super koně Phobose!
Jak přesně pasuje Odyssey do universa Assassin’s Creed, kromě toho, že je to zasazeno do historie?
Výborná otázka. Assassin’s Creed hry jsou o prožití klíčových historických momentů, místa a času, kde se událo něco opravdu velkého. V Odyssey hráči navštíví antické Řecko během peloponénské války a potkají historické osobnosti jako jsou Sókratés a Hippokratés. Díky našemu novému dialogovému systému budou mít hráči možnost skutečně interagovat s historií.
Z pohledu universa jako takového je tohle příběh o tom, jak artefakty První civilizace mohou za to, z čeho se nakonec stane příběh Templářů vs. asasínů. Kromě toho také Odyssey sleduje pokračování příběhu Layly v přítomnosti, hned po Origins.
Jsou lodě stejně tak důležité jako v Black Flag?
Jde o důležitou součást hry, ale nejsou tak důležité v samotném jádru hry jako právě v Black Flag. I hratelnostně se liší. Jsou o něco arkádovější a přístupnější a zaměřují se hlavně na okamžitou zábavu.
Bude možné odemknout všechny dovednosti, i když jich budeme moci mít aktivních jen několik?
Během hraní získáte konkrétní počet dovednostních bodů a budete si muset vybrat, které dovednosti odemknout. Ale je možné kdykoliv dovednosti restartovat a odemknout si zase jiné.
Budeme moci používat štíty? Koneckonců jde o jednu z nejdůležitějších částí výzbroje spartského válečníka. Je docela divné, že je nebudeme moci používat. Nehledě na to, že to vypadá cool.
Ano, Sparťané používali štíty, ale náš hrdina je žoldák, ne spartský válečník. Hratelnost Odyssey se od Origins liší tím, že je více všestranná a štíty se prostě do hry nehodily. Místo toho jsme je nahradili úskoky, kotouly a odražením útoků (parry). Zrovna odrážení útoků působí více jako klasické Assassin’s Creed, ale zároveň zachovávají hratelnost z Origins.
Budeme moci měnit vlasy naší postavy? Jak moc budeme moci měnit naše oblečení? Budeme si moci změnit barvu?
Nebude možné měnit vzhled postavy. Co se týče oblečení, budete moci míchat pět různých částí zbroje a kápě bude mít stejnou barvu jakou má vaše hrudní část zbroje.
Pro ty z nás, co mají rádi tradičnější a „realističtější” Assassin’s Creed, bude možné se vyhnout magickým schopnostem a neposílat nepřátelé až na Měsíc, když do nich kopneme?
Vzhledem k tomu, že si můžete zvolit, jaké schopnosti chcete využívat, tak je na vás, jak velkou úroveň realismu chcete. Lze být dost over-the-top, nebo naopak velmi přízemní. V našich materiálech jsme zatím ukazovali spíše ty pozoruhodnější schopnosti, ale je tam i několik umírněnějších.
Na více odpovědí se už zjevně nedostalo. Tedy nepočítaje na otázky a odpovědi typu na jaký způsob má Jonathan Dumont rád steak nebo jestli by rád bojoval proti sto Kassandrám o velikosti kachny, nebo jedné kachně o velikosti Kassandry.
Nevím jak ostatním, ale mně se určitě nové Assassin’s Creed jeví jako zajímavý krok. Ne nutně kupředu, alespoň ne ve všech ohledech, ale nemohu si odpustit ten pocit, že půjde o opravdu zajímavou a dobrou hru. Jak to nakonec dopadne zjistíme až 5. října na PC, PS4 a Xbox One, případně o pár dní dříve, pokud si koupíte jednu z dražších edic hry, která nabízí třídenní předběžný přístup.
Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Jo, líbí se mi to…
Dám tomu šanci. Psal jsem tam na Reddit, jestli se objeví Rebecca Crane a Shaun Hastings. Bohužel jsem se ozval pozdě a neodpověděli.
Musím přiznat že absence čepele mi nešla do hlavy…ale Jonathan Dumont odpověděl proč, a musím říct že mi to jako vysvětlení stačilo, všichni si AC spojují jen právě s hrdinou používající tuto zbraň ale proč se nepodívat spíš po první civilizaci…já se těším
S tím souhlasím. Lidi se furt ptají, proč se to jmenuje Assassin’s Creed, ale pravdou je, že v jádru prostě Assassin’s Creed není ani tak o templářích vs. asasínech, jako celkově o tom konfliktu, o tý První civilizaci (což je takovej hlavní bod celýho universa). A jestli Odyssey opustí od asasínů a templářů a mnohem více se zaměří právě na tu První civilizaci, budu rád. Trochu tam zabrousilo Origins, dejte mi víc!
No dle mě je základem assassins creed právě assassinske bratrstvo napříc historii. Origins to vzalo trochu od lesa a pojednávalo o vzniku bratrstva assassinu a hodně nadneseně i templařů. Jako určitě bude odyssey super ale kdo vi třeba se nějaka myšlenka assassinského bratrstva v nějake podobě ve hře objeví.
Jasně, ale jejich základem a základem toho konfliktu jsou ty Úlomky ráje, což podle všeho vypadá, že na to se bude Odyssey hlavně zaměřovat. Vždycky je to boj assasíni vs. Templáři, dobro vs. zlo a kdo bude nebo nebude mít Úlomek ráje. Teď to bude o tom, co vlastně Úlomek ráje je, což se mi líbí. Je to něco pro sérií novýho, něco, o čem je ta hra od prvního dílu a zároveň něco, o čem zase tolik věcí nevíme. O tom a obecně celý tý První civilizaci nepočítaje nějaký úryvky, pár flashbacků… nic vyloženě fantastickýho nebo konkrétního. Takže mě se tenhle de facto odlišnej pohled na celý AC zamlouvá. Aspoň teoreticky
Já bych si ani tak nestěžovala na absenci kapucky, hidden blade ani na to, že v minulosti nebudou assassins vs templars atd. Mně nejvíc vadí možnosti v dialozích. To je pro mě ten bod zlomu, kdy to přestává být AC. Protože historie je jednou daná a nelze ji zpětně ovlivnit, že. Takže tohle je pro mě osobně obrovskej přešlap, kterým to celý potopili. Zapomněli na veškerý mechaniky animu a genetických vzpomínek. Pravidla, co si sami nastavili. A ani mi to nedává větší pocit interakce s historií, jen hnusnej pocit, že se mi někdo snaží nějakejma sladkejm řečičkama něco nalhávat a dělat ze mě blbce. Dialogue options prostě do AC nepatří.
Ale to co si ty vybereš je pevně dané a to tvá postava (v minulosti) řekla. Ty máš mít pocit volby, ale pro příběh se to tak stalo v minulosti a je jedno, co si vybereš. Je to jen o tom víc se zžít s postavou.
Nebo jinak řečeno, máš 4 volby, ale na třech z hlediska dějin nezáleží protože pro příběh je platná ta jedna, která „se stala“ (kterou sis vybral).
Prakticky i v průběhu hraní není pevné dané, že postava zabije v průběhu života 1000 lidi nebo jen ty své hlavní cíle. Taky volba, která může ovlivnit historii více než jinak řečená věta. Z hlediska dějin jde o drobnosti, ale z pohledu tehdejších události to je rozsáhlé rozcestí. To jen pro představu.
Jediný co mi v tomto vadí je, že budu zbytečně spekulovat jaká volba je lepší a o co se tím nebo oním rozhodnutím připravím.
AC je o tom příběhu jako celku. Ne o skryté čepeli, parkour assassinech a boji zabijáci vs. templáři/abstergo. Právě to vyjmenované je silná součást AC, ale není to doménou AC. Nepochopím ty keci kolem, že jak tam není skrytá čepel, tak to není AC. Keci v kleci, bez širšího rozhledu nebo jen čistá hloupost. Už v předešlích dílech bylo poukázáno, že příběh v AC má mnohem starší historii než vůbec nějaký řád vzniknul.
Lode byli v ac bf pro me neco noveho a nevydaneho, rychle jsem si je oblibil a i mi trochu v dalsich ac trosku chybeli… proto jsem neskutecne rad za to ze jsou zpet
Přijde mi to jako dobrá hra, ale špatné AC. Podobný pocit v rámci nějaké série jsem měl zatím jen u Mafie III. Uvidíme.
Asi tak, hra to může být dobrá a vypadá dobře, ale bohužel se to jmenuje Assassins creed to mě se“e, dobré prznění značky
Mafia 3 byla ostuda, mě ani nevadilo, že to bylo i jiné, ale nedotažené až odfláknuté. Docela urážka to přirovnávat k tomuto dílu.
Když sleduji souboje tak mi hlavní hrdina připadá jak Kratos tím doslova devastováním nepřátel.