Pokud jde o studio BioWare, takřka všechny zraky se upínají k akční střílečce Anthem, která vychází 22. února 2019 pro PC, PS4 a Xbox One. Není proto divu, že je Anthem i hlavním tématem nového blogového článku, v němž generální manažer studia Casey Hudson shrnuje nedávnou minulost, aktuální dění i letmý výhled do budoucna. Hudson se tak přirozeně ohlíží za E3 a za Comic-Conem, kde bylo oznámeno, že BioWare chystá ve spolupráci se společností Dark Horse nejen artbook, ale i komiksy ze světa Anthem. Na blížící se výstavě PAX West zase vývojáři hodlají více přiblížit příběhový aspekt hry a další témata, na něž se fanoušci často ptají.
Casey Hudson však ve svém příspěvku věnoval i několik slov těm, které sice zajímá tvorba BioWare, ale Anthem ve stylu Destiny není úplně jejich šálkem čaje. Některé příznivce Star Wars světa by tak mohlo potěšit, že MMORPG Star Wars: The Old Republic ještě nehodlá splynout se Sílou a bude fungovat dál. Zodpovědný tým právě dává dohromady plány na následující rok a chystá překvapení a herní prvky, jež mají podle Hudsona zaručit dost možná nejzajímavější rok v životě tohoto projektu.
Ale teď k tomu nejdůležitějšímu. Casey Hudson prohlásil, že si je vědom toho, že spousta fanoušků se na BioWare neustále obrací s prosbami na rozvíjení světů Mass Effectu a Dragon Age. Proto v BioWare potichu, nenápadně a ve skrytu operují týmy, které pracují na něčem tajném, co by se mohlo příznivcům obou sérií vážně líbit. Vývojáři však o něčem takovém ještě nejsou připraveni mluvit a tato situace se ještě nějakou dobu nezmění.
V případě Dragon Age může tato situace jen těžko překvapit. Skutečnost, že BioWare na pozadí vývoje Anthem připravuje čtvrtý díl Dragon Age, je už nějakou dobu hodně špatně udržovaným tajemstvím a nedávno vývoj nového dílu naznačil sám Casey Hudson. Nyní však nabídnul světlo naděje i fanouškům Mass Effectu. Andromeda zkrátka nebyla posledním hřebíkem do rakve a série očividně má nějakou budoucnost i mimo knihy a komiksy. Jen je zkrátka třeba počítat s tím, že o novém Mass Effectu hezky dlouho neuslyšíme. Mám ale takový pocit, že si mnozí příznivci série rádi počkají.
Docela by mě zajímalo, co by se nejvíc osvědčilo…
– pokračovat v Andromedě s Ryderem(-ovou)
– pokračovat v Andromedě s úplně jiným protagonistou a ideálně v jiné části této galaxie
– vrátit se k Mléčné dráze desítky/stovky let po konci trilogie
– udělat prequel
Za mě první a poslední bod jsou úplně pasé, ale mezi druhým a třetím si stále nemůžu vybrat.
Obojí má spoustu výhod a nevýhod.
Já bych upřímně bral nejraději prequel, ale je třeba zdůraznit, že nepřímý a zcela oproštěný od událostí trilogie a Shepardovy posádky – prostě komornější příběh se známými rasami a technologiemi a úplně novým hrdinou s vlastní motivací, třeba Korzárem stíhajícím mocného zločince.
Kdyby chtěli pokračovat v Adromedě, tak za mě rozhodně s Ryderkou. Docela jsem si ji oblíbil a byla by škoda ji úplně zahodit ve prospěch nové neznámé postavy. Mohlo by být zajímavé sledovat, jak se vyvíjí, zvyká si na svou velitelskou roli, získává na autoritě, vážnosti a… jak to tak říct – „důstojnějšího“ chování s přibývajícími zkušenostmi s věkem.
Ale raději bych se vrátil do naší galaxie, protože právě nový svět byl v posledním ME příšerně chatrný a nezajímavý – nudná humanoidní rasa a jejich ještě nudnější nepřátelé, nejvíce šokující „odhalení“ o našich protivnících bylo průhledné sotva jste se na ně poprvé podívali, a navíc kopíruje jak starší ME, tak i DA. A loví se tam pozůstatky po Remnantech namísto pozůstatcích po Protheanech. Jako kdyby v BioWare nemohli už vymyslet nic nového (nebo na to byli líní).
Zkrátka nás lákali na zcela novou galaxii, ale pak nám naservírovali něco velmi neoriginálního.
Nejraději bych se vrátil do Mléčné dráhy do doby krátce po válce a hrál za někoho, kdo zbyl v Cerberusu (nebo nějakého jeho poskoka) a snaží se organizaci obnovit, zatímco ve zničené galaxii plné pozůstatky cenných reaperských technologií se rozehrává nová politicko-vojensko-vědecká hra, jejíž hlavní cenou je, kdo z poválečného chaosu vyjde jako ten nejsilnější a nastolí pro sebe nejvýhodnější řád. Lidstvo se určitě pokusí dostat se na vrchol poté, co ve válce sehrálo klíčovou roli, ale hrdí Turiané jim to jen tak nedovolí, Asarijky se pokusí obnovit to, co bylo před válkou, ale nikdo je neposlouchá, Salariané se naplno ponoří do zkoumání reaperských technologií a kdo ví co s ní vyvedou, Kvariané řeší problémy s osídlením svého světa a Krogané rozhodně nebudou chtít stát stranou, když se nyní sjednotili a rychle posilují.
Nic takového BioWare určitě neudělá, už jen proto, že ve trojce zahodili příležitost udělat z Cerberu ne-tak-úplně-hodnou, ale zároveň nezbytnou složku obrany galaxie a místo toho z nich učinili obyčejné padouchy – paradoxně to mnohdy vypadalo, že Cerberus je váš hlavní nepřítel, nikoliv Smrťáci.
No, to jsem se teda rozepsal…
Bude to karetní hra Dragon Effect – Phone Republic.
Rád bych viděl dárek od BioWare ve formě všech DLC pro majitele Mass Effect Trilogy.
S tím jak jsou na tom bych byl nejradši za remaster DAO a Mass Effect Trilogie se všemi DLC v balení
Asi budu sám, ale rád bych si zahrál nějaký alespoň pololineární RPG bez obrovskýho open-worldu
Tu lineárnost bych klidně omezila, ale pokud by to znamenalo skvělý příběh, přežila bych to. Na přehnaně velké a prázdné otevřené světy začínám být alergická.
Naprosto souhlasím
Battle Royale nebo moba na motivy ME a DA
kdyby udelali remastery KOTOR a Jedi kight
Proč? Ty hry jsou dokonalé, není potřeba, aby je EA jakýmkoliv způsobem do*ebala. Minimálně kotor má podoporu HD rozlišení a obě hry rozjedeš na dnešních počítačích.
Obojí běží na Xbox One ve zpětné kompatibilitě, na Xbox One X dokonce ve 4K.
Karetni hra ve svete DA a ME?
Ano, počkáme. Hlavně, když se to bude alespoň blížit kvalitám ME1/2/3 a DAO (případně ještě DA2 – čistě po příběhové stránce).
Chce to hledat výhody… rozhodně si stihneme za ty roky našetřit na nové mašiny, aby jsme ty nové kousky hráli na ultra
>Casey Hudson prohlásil, že si je vědom toho, že spousta fanoušků se na BioWare neustále obrací s prosbami na rozvíjení světů Mass Effectu a Dragon Age. Proto v BioWare potichu, nenápadně a ve skrytu operují týmy, které pracují na něčem tajném, co by se mohlo příznivcům obou sérií vážně líbit.
Snad to bude karetní hra s crossoverem světa ME a DA
Doufám, že to byl sarkasmus.