Generální manažer BioWare Casey Hudson nedávno začal s blogovými příspěvky, které přibližují současné dění uvnitř studia. Tentokrát došlo na text zaměřený na tvorbu světů v připravovaných titulech. Alfou a omegou je samozřejmě akční Anthem, tak trochu reakce EA na Destiny. Tvůrci uvádí, že základní podstata titulů od BioWare, tedy že vy jste se svou postavou hrdinou vašeho příběhu, zůstane zachována. Anthem se však od předešlých počinů studia podstatně liší, protože jde o primárně multiplayerový titul.
Vývojáři slibují, že již velmi brzy odhalí, jak chtějí zachovat zaměření na váš příběh v multiplayerovém titulu. Celý design hry byl prý založen na specifickém řešení problému toho, jak v online hře zachovat ideu, že vy rozhodujete o tom, co se stane dál, a že právě vy jste ten hrdina. Výsledkem by měl být unikátní zážitek, v němž máte kontrolu nad vaším vlastním příběhem, který se však odehrává v neustále se měnícím multiplayerovém světě. A i když má Anthem vydolovat to nejlepší z principů hraní uvnitř online komunity, můžete hrát jen s vašimi přáteli nebo o samotě. Což může znít poměrně děsivě, protože snaha uspokojit příznivce multiplayeru i singleplayeru bez striktního rozdělení hry na dvě zcela jinak zaměřené a koncipované složky obvykle pro jedny či pro druhé nedopadá moc dobře.
Mnohem zajímavější než nálož slibů a letmých náznaků, které nepochybně naberou konkrétnějších tvarů na červnové akci EA Play, je tedy prohlášení, že Anthem představuje jen jeden způsob, jakým chce BioWare nabídnout inovaci a nové herní zážitky. Ve studiu jsou týmy, jež připravují budoucí hry od BioWare, přičemž navrhují přístupy, které se od Anthem liší. A mezi nimi je i něco, co je hodně Dragon Age. A protože vývoj dalšího dílu Dragon Age je vysloveně veřejným tajemstvím, není moc pochyb o tom, co je tím myšleno.
BioWare v tuto chvíli nemá v herním světě tak dobrou pověst jako kdysi, takže se samozřejmě rojí obavy spojené s kvalitou a následným osudem Anthem. Zvlášť s přihlédnutím k praktikám EA, které mnohdy působí jako dost nepřátelské k zákazníkům. Proto může aspoň trochu potěšit, že i kdyby se z Anthem stal obří úspěch, další Dragon Age nutně nepůjde jeho cestou a tvůrci se ho nebudou hned snažit po všech směrech napodobovat. Což může být aspoň malá útěcha. Nevím jak vy, ale já si primárně multiplayerové pojetí Dragon Age radši ani nechci příliš představovat.
Na závěr jen připomenu, že když se o dalším Dragon Age oficiálně mluvilo naposled, Casey Hudson fanoušky ujišťoval, že se v BioWare stále zaměřují na příběh a postavy. Potřeba tohoto vyjádření vznikla z obav nad tehdejšími znepokojivými zprávami o tom, že by projekt měl využívat model hry jako služby. Ten nezřídka signalizuje často aktualizovaný online svět a mikrotransakce, v tomto případě má však být model využíván k vyprávění příběhů i po konci hlavní dějové linie
Já se o nový dragon age docela bojím. Jsem sice jeden z mála co měl rád i druhý díl (DA:I zatím čekám na češtinu, ta hra by pro mě jinak smysl neměla), ale po failech s ME:A, která mě sice bavila, ale pod mass effectem si nepředstavuju nekonečný grind, menší důraz na příběh a už vůbec bych nečekal takový fail s animacema obličejů. Teď k tomu přidáme EA milovaný multiplayer a heslo „miktrotransakce jsou potřeba všuda, jinak si hra nevydělá“ a věřím že i dragon age bude fail. Je to moje druhá nejoblíbenější značka a mám doma všechny dragon age knížky tak ať mě bioware a hlavně EA nezklame
Hmm, to abych urychleně (= letos) dohrál Inkvizici, ke které jsem se dostal až někdy v únoru
Není nutno spěchat. Nové DA 100% nevyjde dřív jak 2020
Njn, na 2019 mám už naplánovaný Kingdom Come Deliverance :))
Shut Up And give me Dragon Age
Zrovna nedávno jsem se odhodlal ke koupi Andromedy, chtěl jsem zjistit jestli je to opravdu tak špatná hra. Popravdě nevím jaký to bylo při vydaní ale teď po všech updatech, to pro mě osobně není zas tak špatný. Nejhorší na tom je to, že je to vlastně po herní stránce Dragon Age Inkvizice ve vesmíru jak v tom špatným tak i dobrým, jediný co je jiný je snad combat systém Co tím ale chci říct, mám tak trochu obavy aby právě všechny další hry vždy nebyly jen přeskinovaná identická hratelnost, aby když bude mít Anthem úspěch tak celý koncept nekopírovali do dalších her. Mám BW rád ale jejich poslední opravdu povedená a skvělá hra byl Mass Effect 2, to potom pro mě už bylo jen buď průměr, nebo lehký nadprůměr.
Anthem Destiny překoná možná tak v počtu DLC a mikrotransakcí protože EA
Po Andromedě tomu nevěřím. A Anthem jako odpověď na Destiny ? No Destiny je momentálně v katastrofálním stavu takže překonat ho nebude problém a byla by to potřeba, aby se Bungie probralo, ale pochybuju že se jim to povede. Bude to spíš taková coop střílečka ve které pak bude nulová znovuhratelnost a endgame.