Včera večer začaly internetem kolovat zprávy o masivním propouštění ve studiu Telltale Games, kde vznikly epizodické série jako The Walking Dead, The Wolf Among Us, Tales from the Borderlands a ve vzdálenější minulosti i Sam & Max, Tales of Monkey Island nebo Back to the Future. Server The Verge přišel se zprávou, že tvůrčí celek zasáhla během pátku masivní vlna propouštění, která má za následek, že ve studiu zbyl jen základní tým čítající 25 zaměstnanců. USGamer pak zašel ještě dál a začal informovat o chystaném uzavření studia a zrušení obou plánovaných sérií, a to Wolf Among Us 2 a Stranger Things.
Když bývalý ředitel Telltale Games Kevin Bruner na svém osobním blogu zveřejnil článek nadepsaný „Telltale closure“, tedy Uzavření Telltale, všem začalo být jasné, že se ze zpráv anonymních zdrojů, z nichž oba zmíněné servery vycházely, stává skutečnost. Plánované uzavření studia, propuštění naprosté většiny zaměstnanců a vydržování týmu 25 lidí o několik hodin později potvrdilo oficiální prohlášení zveřejněné na sociálních sítích.
Současný ředitel Telltale Pete Hawley k propouštění a započetí procesu uzavření studia řekl následující: „Pro Telltale to byl těžký rok, kdy jsme pracovali tak, aby společnost nabrala nový kurz. Bohužel nám došel čas na to, abychom toho dosáhli. Tento rok jsme vydali jedny z našich nejlepších projektů a obdrželi jsme ohromné množství pozitivní zpětné vazby, ale ve výsledku se nepromítla do prodejů. S těžkým srdcem sledujeme, jak naši přátelé dnes odcházejí, aby šířili náš styl vyprávění příběhů napříč herním průmyslem.“
— Telltale Games (@telltalegames) September 21, 2018
Jak se tedy zdá, studio Telltale Games, jež se dočkalo největší popularity díky první sérii The Walking Dead z roku 2012, z důvodu nesnadné finanční situace a příliš náročné restrukturalizace dosáhlo bankrotu. Herní průmysl však v posledních hodinách projevuje nevídanou solidaritu a celá řada větších i menších tvůrčích celků a společností nabízí propuštěným zaměstnancům pracovní místa, a tak snad odkaz Telltale Games bude přežívat dál a jinde.
V oficiálním prohlášení se dočteme, že o stavu aktuálně rozjetých a plánovaných projektů studia se dozvíme v následujících týdnech. Servery Game Informer a USGamer však na základě informací od anonymních zdrojů shodně malují ten nejhorší možný scénář. Wolf Among Us 2 a Stranger Things jsou podle nich zrušeny a bohužel nemá dojít ani na dokončení The Walking Dead: The Final Season. Čtvrtá a poslední sezóna The Walking Dead přitom úspěšně odstartovala 14. srpna a už 25. září se dočkáme druhé epizody. 6. listopadu a 18. prosince pak měly vyjít zbylé části.
Každý by nejspíš očekával, že udržení týmu 25 vývojářů poslouží právě na dokončení rozjeté série, ale podle všeho zbývající zaměstnanci dokončují pouze chystanou adaptaci Minecraft: Story Modu pro Netflix. O tom, jestli The Final Season skutečně zůstane nedokončena a jestli případně tvůrci nabídnou možnost vrácení peněz, zatím oficiálně nic nevíme. Určitě se ale můžeme rozloučit s vidinou druhé série Game of Thrones, o níž se kdysi hovořilo v souvislosti s obdobím po konci televizního seriálu, i s plány na vlastní značku studia. S největší pravděpodobností zavírá krám i vydavatelská odnož Telltale Publishing, která vydává konzolové verze 7 Days to Die a závodů RGX: Showdown. Nově se měla postarat i o konzolové vydání Stranded Deep.
V každém případě tu máme dost překvapivou a možná i šokující situaci, kterou by ještě nedávno čekal málokdo. Nezbývá než popřát všem propuštěným zaměstnancům, aby co nejdříve našli co nejlepší zaměstnání, a povdzechnout si nad tím, že z pokračování The Wolf Among Us se opět stává jen pouhý sen. Takže sbohem Telltale Games a díky za ty nejlepší příběhy a epizodické série, ať už byly z Ameriky zamořené zombiemi, z Gothamu, Pandory, New Yorku plného pohádkových bytostí nebo světa, v němž vyšetřují králík a pes.
jednim slovem – KONECNE
http://i.4cdn.org/v/1537713734540.jpg
http://i.4cdn.org/v/1537717434306.png
Ten feminismus opravdu zabiji. A jelikoz Telltale stale nabiral lidi i kdyz vedeli ze vyhlasi bankrot tak si nezaslouzi ani spetku respektu. Dobre jim tak.
tpč samé lepší co je to za den dpč … nejdřív uzavřou studio a tohle je jejich reakce na sračkodiní politiku kterou začali provozovat ???? Škoda poslední sezony a wolfa, jediné hry co za něco málo stály, i když první sezona a wolf byli perkeftní nemůžu se zbavit pachutě všech těch jejich novinek… no potěš koště teda..
Wow, dík za to, já myslel, že to prostě nedali manažersky, ne že šli woke: D.
Za mě velká škoda. Třeba Wolfa, nebo Borderlands mám fakt ráda. Vím o pár jiných studiích, které nenabídnou tolik jako právě Telltale Games a přitom stále fungují.
Škoda, ale jak už bylo řečeno, týpci nadšeni úspěchem si ukousli příliš přiliš velký kus koláče. Kvalitní hry a příběhy vyžadují čas a to je přesně to, co neměli. Tak po TWD 1 začali chrlit občas solidní crap. A tím si „znepřátelili“ lidi jako mě. Já si koupil TWD 2 a měl jsem hezkej run ze 1 importlý. Tak jsem si říkal, jak zapracují to přenášení. Přiznám se, docela jsem se těšil.
VEŠKERÉ ROZHODNUTÍ KTERÉ PROVEDETE V 1 SE VYŘEŠÍ BĚHEM ASI 10 MINUT DVOJKY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A bohužel, dvojka celkově byla, ech… : „Clementine co uděláme?“ Ptají se mě asi 4 dospělý. „Já nevím ku…a, je mi teprve 12“ Rád bych odpověděl. Ale nemůžu, protože tím jak to rushovali, prakticky striply down herní stránku, a zbyl většinou jen špatnej interaktivní film.
Musím ale uznat, že Tales from Borderlands byly velmi slušné. Story, well je to Borderlands příběh, takže 50/50 skvělá hudba, super charactery a výborné uchopení licence a šíleného světa Pandory. Skoro bych řekl, pro každého Borderlands fandu, povinost: ).
no konecne
Asi se půjdu modlit za dokončení The Walking Dead. Příběh mě fakt hodně chytnul a na závěr jsem se hodně těšil. To jako nedokopou ty poslední 2 nedodělaný epizody? Do konečnýho prohlášení budu věřit v malej zázrak. Jejich strategii jsem taky nerozuměl. Místo aby se zaměřili na 2 úspěšný série (The Walking Dead, Wolf Among Us) který měli co nabídnout a zlepšili je, tak jen přešlapovali na místě. Nic nezlepšovali, jen chrlili odfláknutý hry, který všechny vypadaly pořád stejně. Ach jo! S novým TWD se začínalo blýskat. Bouře, která má blesky provázet, ale nepřišla včas.
To že Walking Dead zůstane nedokončený už potvrdilo několik bývalých zaměstnanců.
Samozřejmě škoda. Ale ani se nedivím. Měli toho až moc a kvalita jednotlivých titulů taky nebyla úplně nejlepší.
Když jsem hrál TWD S1 (dlouho po vydání), tak jsem musel dát ještě v první epizodě pauzu protože mě to strašně nebavilo. Po nějaké době jsem tomu dal šanci a opravdu mě to chytlo, příběh, všechno. Najednou vyšlo LiS a bylo to mnohem lepší po gameplay stránce a říkal jsem si že v tomto snad udělá telltale nějaký pokrok. Pak jsem si tedy koupil velmi dobře hodnocený TWAU. Délka hry skočila z 13 (TWD S1) na nějakých 8 a já si jen říkal, to je konec? Opravdu mě to chytlo, ale kde je druhý díl aspoň? To nemůžou ani myslet vážně, že nebude. No a pak je tu TWD S2, kterou jsem dohrál pod 9 hodin, něco to mělo do sebe, ale ty přechody mezi epizody a lokacemi už nebyly tak dobrý. Chtěl jsem zahrát Borderlands a možná se k tomu ještě dostanu, ale Batman, minecraft, GoT, GotG, to jde mimo mě a asi jen kromě minecraftu, který jim prý vydělal hodně, tak se na ostatní měli vykašlat. Mě je to jedno, za týden vychází LiS 2 a uvidíme jak si dontnod povede. Telltale mělo zbrzdit už dávno. Nezdálo se mi to, ale že to dopadne až takto jsem nečekal.
Přátelé, vím že se ve světě najde spousta příznivců zejména her série The Walking Dead od Telltale a nejen toho od nich, ale dovolte abych se osobně vyjádřil k tomu jak to cítím já. Hrál jsem všechny díly TWD kromě posledního, hrál jsem i The Wolf Among Us, Batmany a další hry od Telltale. Jediné co mě skutečně celkem pobavilo, byla hra Tales From the Borderlands.
Dle mého vlastního názoru jsou tyto hry nudné. Já je koupil vždy hlavně kvůli velmi snadno dosažitelným achievementům včetně platinové trofeje na PS3/PS4. Dalo by se říci, že většina pasáží se odehraje sama bez zásahu hráče, vaše rozhodnutí / otázky / odpovědi a podobné nemají téměř žádnou váhu. Právě systém jakým tyto hry fungují mě děsně nudí. Hra se má hrát, ne aby to po většinu herní doby běželo téměř samo. To, že rozhodnutí budou mít následky, jsem velice dobře poznal u hry Until Dawn (doporučuji).
Kdybychom měli možnost hrát Walking Dead od Telltale podobně jako třeba Resident Evil nebo dejme tomu The Last of Us, bylo by to rozhodně daleko zábavnější než-li jen vybírat odpovědi a párkrát za hru se projít a něco najít
Souhlasím a asi právě toto mě na těchto hrách bavilo. Vždy jsem je bral spíš jako interaktivní film. Nejvíce mě asi mrzí že se asi nedodělá walking dead a nebude druhý wolf.
Wolf Among Us a první díl TWD měly podle mě nejlepší příběh. Jasně pokud jde o gameplay… ten je všude stejný, ale příběhově ty hry podle mě byly nejlepší od Telltale. Tales from the Borderlands jsem zkoušel, ale nebavil mě.. ale (těď mě asi spousta lidí ukamenuje) ani samotné Borderlands hry mě nepřišly nijak úžasné. Tím samozřejmě nechci říct, že hry byly špatné. Asi ne, když je spousta lidí miluje. Jen pro mě to bylo takové nic moc.
Každá hra od nich byla dle mého podprůměrná a u většiny jsem litoval nákupu , plakat nebudu.
Za vyloženě povedené hry od Telltale považuju jen první Walking dead a Wolf among us a překvapivý Tales from Borderlands zbytek byl rád, když se dostal na hranici průměru. Přesto jsem měl jejich hry rád a i přes značnou prkennost a zastaralý engine to mělo své kouzlo…
Žádná hra mě od nich nebavila, ale hodně štěstí týmu v uplatnění se jinde.
Neviete či je možne aby niake iné štúdio odkúpilo nárok na tie hry?
Ubi se ozvalo zaměstnancům. Že by odkoupili studio to nevím.
Samozřejmě možné to je, jen jestli ty značky nebyly výdělečné, tak je to pouze značně nepravděpodobné… Ale stačí se podívat na starší zprávu o Kingdoms of Amalur, které svého času bylo dosti prodělečné a dnes má již nového majitele v podobě THQ Nordic, který určitě nějaké to pokračování udělá. Naděje žije…
Co se Amalur týče tak pokud vím tak EA furt drží vydavatelské práva, takže by pokračování muselo jít přes ně.
Pokud se nepletu tak Remaster by potřeboval práva od EA. Nový díl udělat můžou.
EA drží vydavatelský práva pouze pro již vydaný první díl. Což komplikuje pouze vydání remasteru. Případný druhý díl je již majetkem THQ Nordic a s EA již nijak nesouvisí…
Šéf to pěkně uzavřel.. na ty lidi ze studia se s jejich zkusenostmi spustí hon (: a možná pro ně jenom dobře..
Tak to je pěkně v pérdeli tohle!