Naši recenzi na Red Dead Redemption 2 jste si mohli přečíst již před rokem zde. Pokud vás tedy zajímá podrobné povídání o hře samotné, jejím příběhu či herních mechanikách, odkážeme vás na náš původní text. Hře jsme tenkrát napálili hodnocení 10/10 a kromě jiného jsme o ní napsali:
Rockstar Games nevysílali do éteru plané sliby a opět dokázali, že jsou právem řazeni mezi nejlepší tvůrce současnosti. Red Dead Redemption 2 má sice menší chyby, ale v porovnání s obrovským množstvím povedeného obsahu se ztrácí a bez problému tak dosahuje na absolutní hodnocení.
Hra si ostatně absolutní hodnocení a ceny za nejlepší Hru roku odnesla také na mnoha jiných místech (konkrétně 175 různých cen za Hru roku a 250 maximálních hodnocení!). Nyni se ale rok s rokem sešel a do rukou se nám dostává výrazně vylepšená verze této obrovské a nádherné videohry, upravená na míru pro moderní výkonné osobní počítače. Následující řádky se tedy budou věnovat tomu, jak se konverze povedla a jaké z ní mám pocity, jakožto veterán se stovkami hodin v původní verzi hry.
Technická vylepšení
Vize Rockstaru pro tvorbu Red Dead Redemption 2 byla vytvořit jejich doposud nejhlubší zážitek, doslova živoucí a dýchající, organický svět, ve kterém se příběh, hratelnost i výprava neoddělitelně propojují do jediné symfonie, představující autentický zážitek z cesty Arthura Morgana a Van der Linde gangu napříč posledními dny éry psanců na divokém západě. I na konzoli byl tenhle záměr cítit na každém kroku, jak na sebe jednotlivé momenty hry plynule navazovaly v obrovském, detailním a místy až neuvěřitelně propracovaném, uvěřitelném světě. Konzole na sklonku generace ale samozřejmě představovaly také mnoho technických omezení.
Pro PC verzi si autoři dali za cíl zvednout úroveň detailu a vtáhnout hráče do herního světa ještě lépe pomocí všech dostupných technologií tak, aby vytvořili definitivní verzi hry a jejího živoucího světa, obohaceného na každém kroku. V praxi to znamená třeba výrazně prodloužené vykreslovací vzdálenosti, propracovanější systémy práce se světlem – od globálního nasvícení přes nastavení pro různé denní/noční doby až po ambient occlusion i další metody práce se stíny, jako jsou soft shadows nebo lodování stínů v dálce. Seznam ale zdaleka nekončí, najdete zde také teselaci a vylepšené textury, citelně zlepšující vzhled zvířat (když jsem na začátku potkal prvního vlka, a uviděl jak mu vítr čeří srst na zádech, opravdu jsem zíral), vylepšený vzhled povrchů země či přidané detaily rostlin. Všechnu tu krásu samozřejmě můžete zvěčňovat i pomocí obsaženého Foto módu přímo ve hře.
Pro PC verzi si autoři dali za cíl zvednout úroveň detailu a vtáhnout hráče do herního světa ještě lépe pomocí všech dostupných technologií tak, aby vytvořili definitivní verzi hry.
Osobně ale za ten největší přínos považuji – žádné překvapení se nekoná – plynulost. RDR2 na konzolích citelně trpěla určitou pomalostí a neohrabaností ovládání, kterou kromě designového záměru a unikátního, velmi propracovaného systému blendování animací očividně způsoboval i nízký framerate. Ne vždycky to extra vadilo, ale jakmile došlo na boj, byli jste rádi za automatické míření a ani tak to nebylo kdovíco. Na PC se tyto pocity zcela vytratily. Ovládání je v některých momentech stále poněkud sofistikovanější, než jsme zvyklí (především díky důrazu hry na reálný management činností, výzbroje apod.) ale samotný pohyb a míření jsou na úplně jiné úrovni, i když hrajete na pouhých 60 FPS – a ještě lepší, pokud dosáhnete i na víc. Je těžké popsat slovy, jak příjemný rozdíl to v případě této konkrétní hry je.
Porodní bolesti
Příchod hry se bohužel neobešel bez komplikací. V plné síle se tak projevila složitost vydávání her pro osobní počítače, které může mít každý jeden uživatel postavené jinak, z jiných součástek a s jinak nainstalovanými programy. Výsledkem bylo, že některým zlobil již samotný launcher (hra se jim po stáhnutí všelijak zasekla během instalace či pokusu o spuštění), jiným se chyby projevují přímo ve hře – od všemožně rozbité grafiky přes problémy s UI či ovládáním až po vyložené crashování (můj známý po šestém crashi nevydržel a hru refundoval, že se k ní vrátí někdy v budoucnu). A samozřejmě se našlo také dost těch, kteří zjistili, že jejich stroj hru prostě neutáhne nebo alespoň ne v té grafice nebo plynulosti, jakou si představovali.
Některým zlobil již samotný launcher, jiným se chyby projevují přímo ve hře.
Píši o těchto věcech poměrně drsně a bez obalu, protože zároveň mohu jedním dechem nabídnout příběh z opačné strany barikády. Osobně jsem měl hru staženou za půl hodiny, instalovala se pár minut a následně se rozběhla v slušně vysokém grafickém nastavení absolutně plynule a bez jakýchkoliv technických problémů nebo zadrhávání – což jí vydrželo celou noc mého hraní.
Možná s tím nějak souviselo, že jsem měl shodou okolností naprosto čistý (= ten den poprvé zapnutý, pouze s čistou instalací Windows a NVIDIA ovladačů, bez čehokoliv dalšího), výkonný herní počítač (pokud by vás zajímaly přesné specifikace, je to tenhle). A nesnažil jsem se hru tlačit do nějakého obrovského rozlišení, protože na to prostě nemám monitor. I tak jsem byl ale ohromen, jak dobře hra vypadala a jak plynule běžela. Samozřejmě chápu, že hra obecně není v pořádku a chová se na některých systémech při některých nastavení opravdu nedobře nebo neekonomicky (neoptimalizovaně), ale odmítám výkřiky, že je vyloženě rozbitá nebo nehratelná.
Vychutnávejte a nespěchejte
PC verze navíc obsahuje kromě desítek hodin hlavního příběhu pro jednoho hráče také separátní online multiplayer, který od svého loňského vydání prošel mnoha úpravami a vylepšeními. Kromě toho ve hře najdete také všemožné drobné přídavky, o kterých jsme psali už v naší novince. Tu nejlepší radu, kterou ale mohu dát novým hráčům (těm, co ještě nemají zkušenost s hrou s konzolí) je, aby se přizpůsobili záměrně pomalejšímu tempu hry a vychutnávali si její neobvyklý důraz na každodenní detaily života na divokém západě, stejně jako výjimečně propracované postavy s jejich nezapomenutelnými scénami a dialogy, z nichž mnoho je možné minout, pokud se například nebudete pravidelně vracet do tábora a bavit se s nimi.
Snad žádná jiná hra vám nedá takový pocit místa a času nebo totálního ponoření se do herního světa, jako právě RDR2. A PC verze to dělá ještě účinněji, než konzolová předloha – rozhlédnout se zde po krajině je opravdu ještě o úroveň větší zážitek, stejně jako pohyb každého chlupu vlčí srsti v divočině či odlesk světla na zbrani ve vaší ruce. PC samozřejmě zvládá také mnohem lépe počítat velké, plošné efekty, jako je sluneční světlo rozrážející mlhu mezi korunami stromů a tak dále. A navíc se to mnohem příjemněji ovládá, i když byste hráli s ovladačem, nemluvě o využití myši pro míření. Nelze než Rockstaru poděkovat, že hru nenechal pouze na konzolích a do její počítačové verze přisypal snad všechna technická vylepšení, která mohl. Za sebou již mají i první opravný patch a snad se jim povede hru dostatečně stabilizovat či optimalizovat pro hráče, kterým zatím na jejich strojích neběží ideálně.
Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super 2019.
Recenze
Red Dead Redemption 2 konverze pro PC
Hra samotná si zaslouží desítku, to jsme si vysvětlili už loni. Kolik si ale zaslouží její konverze pro PC? Dokonalé skóre to není, protože ačkoliv je hra nacpaná moderními technologiemi a vylepšeními všeho druhu, mnoho hráčů se pere s všemožnými technickými problémy i se zdánlivě nedostatečnou optimalizací (vždyť hra musela běžet i na sedm let starých původních modelech konzolí, tak proč jsou její nároky tak krvavé?). Každopádně pokud se vám podařilo hru slušně rozběhnout, máte před sebou jeden z nejsilnějších zážitků v dějinách herního média.
Líbí se nám
- Samotná hra je jasná desítka
- Obrovské zlepšení hratelnosti díky vyšší framerate
- Grafika vylepšená na každém kroku
- Využití snad všech dostupných moderních efektů
- Rozsáhlé možnosti nastavení hry
- Bezproblémový běh (pokud máte náležité vybavení a štěstí)
Vadí nám
- Technické problémy na určitých sestavách
- Podle všeho nedostatečná optimalizace
- Absence české lokalizace
Dávat absenci českých titulků jako zápor je podle mě směšné, to byste museli dát tento zápor 90 % her, které recenzujete
„Bezproblémový běh (pokud máte náležité vybavení a štěstí)“ s takou logikou je kazda hra dobre optimalizovana
Přesně, tohle bych dal z plusů hned pryč. Mít silný železo je více méně jasné, ale když k tomu musí mít člověk štěstí (a to, že tady asi fakt musí, když čtu technické ohlasy.
), tak to se nedá považovat za plus.
pfff… ta hra vypadá na medium hodně špatně, kingdom come na low vypadá stejně jako tahle hra na hight detaily.
Urychleně si zajdi na oční a o patro výš na psychiatrii.
Abych si ale tady stále nestěžoval na výkon, tak se i vyjádřím celkově ke hře, aspoň tedy k tomu co mám odehráno.
Jsem ve třetí kapitole. Co furt dělám je: ježdění, lovení. Příběh zatím paráda. Líbí se mi dávkování obsahu, že nemáte hned naplněnou mapu 100 vedlejšími questy a 1 hlavní, a já idiot udělám prvně 100 těch vedlejších a nakonec ten hlavní.
Tady je tak 5 maximálně, takže tempo hry je taky fajnové.
Ovládání je problémové, myslím si, že by mohlo být uděláno daleko lépe. Nemůžete například zpomalit při sprintování s Arthurem. Nebo aspoň jsem nenašel tlačítko k tomu určené. To zaměřování se na postavy taky občas nasere. Ovládání v inventáři je asi zabugované, nebo asi tak má být, v tom případě – škoda.
Ale ten největší kámen úrazu (pominu-li technický stav hry) je opravdu ta „realističnost“ – immersion.
Uvidím jelena, vytáhnu pušku, jelen začne utíkat, Arthur automaticky schová pušku (proč), doběhnu jelena, Arthur vytáhne revolver… Snad se nějaké ty modifikace postarají o tyhle kraviny. Jeden z příkladů.
Kolo zbraní by taky mohlo být upraveno. Člověk musí přepínat mezi xxx zbraněmi, někdy Arthur vytáhne tu správnou, někdy se překlepnu, tím pádem znovu hledám.
Ono by bylo fajné kdyby v kempu byl nějaký stojan se zbraněmi, kůň by unesl jen dvě-tři a já si prostě vybíral mezi nimi a ty bych nosil sebou. Aspoň by se ušetřil čas hledáním.
Občas taky zjistím, že ačkoliv mám sebou revolver, není to ten co chci, tak jej změním na ten co chci. A za chvilku, už je zase sám změněn.
Taky bych hodně ocenil fast travel z místa. Někdy se mi prostě nechce jet přes půlku země za Trapperem.
Stále ale čekám na něco co mi ukáže proč je ta hra 10/10. Zatím mě nic neuchvátilo. Nepřekvapilo. Na nic jsem nezareagoval „woooow“. Ale musím dát za pravdu, že je ta hra hodně o detailech, ale některé jsou zbytečné.
Ještě jsem nečistil žádnou zbraň, zatím se vším s čím střílím, jsem neměl problémy. Asi je tam nějaký reset kondice. To pak ale není moc realistické…
Vzpomínám si, že jsem loni taky většinu času říkal „je to pěkný, ale nechytlo mě to za srdce tak jako kdysi první Red Dead Redemption…“, jenže pak jsem se dostal do prvního VELKÉHO města, příběh přeřadil na úplně nové obrátky a najednou jsem zjistil, že hru prožívám jako dlouho žádnou jinou a dostavila se ta pravá hráčská nirvána, včetně hlasitého nadávání postavám na obrazovce nebo nějaké té slzy dojetí. A to jsem ještě netušil, co následuje „po hře“. Ten zážitek je prostě fajn od začátku, ale ta legenda se zrodí postupně a naplno člověka zasáhne až u konce.
Mezi chůzí a sprintem je mírnější sprint a musíš jen tuknout do shiftu a takhle ho občas jen poklepnout aby si to tak urdžel. To stejný aji s koněm a když pomalu zpomalovat tak zas poklepávat ctrl. Ty hlavní zbraně který bude mít když slezeš z kona si musíš navolit u obchodníka přes zbraně. Inventář je zatím rozbitej a hádá se to jestli používat šipky nebo myš a prozatím bych volil jen šipky. To jak ti u zvěře sám schovává zbraně je divný a tohle mně nedělá.
Tak to vůbec nevím, že jdou u obchodníka navolit. Tak ho ihned valím vyzkoušet. Díky za tip.
Co jsem taky zapomněl se zeptat je, jestli se nedá u obchodníka s oblečením nakupovat tak jako ve starých GTA (nebo to tak funguje i v GTAV? Už nepamatuji) Že prostě vybíráte (a dále kupujete) všechno už přímo v šatníku a né přes katalog. Protože k tomu jsem taky nenašel nějaké tlačítka nebo místo, kde by se to dalo udělat.
Teda našel jsem šatník u obchodníka, ale tam se šlo jenom převléct z toho co už mám koupené.
Jo je tam šatník do kterého se tam dostaneš přes katalog že si vybereš třeba boty z toho katalogu a pak tě to přesune do šatníku kde jen přepínáš jaký chceš bez toho aby si se vracel do katalogu. Když chceš ale třeba z bot přeskočit na kabáty tak musíš znova do katalogu ale to je rychlovka jedním tlačítkem( ted nevím kterým ale to ti ukáže). V táboře máš pak truhlu kde si můžeš poskládat 3 outfity a u kona rychle převlíkat.
Jo, tak to s tou zbraní můžu potvrdit, mně to taky dělá. Prý je to normální, že tak vlastně tasí rychlou zbraň(kolt), asi kvůli soubojům. Ovšem proč to dělá i na lovu, to mi je záhadou. Je ale jednodušší si zapamatovat číselné klávesy a vybírat zbraň jimi, než se s tím prát.
Jinak po včerejším patchi mi hra jede o 100% líp, za cca 4 hodiny hraní mi to ani jednou necuklo, ani nepadlo(hraju jen Online). Takže velký posun k lepšímu…
Tak ted jsem to zkoušel s těma zbraněma co si u obchodníka navolíš jako hlavní a funguje to jen chvilu a pak se to zresetuje. Nevím jestli je to bug nebo to tak dělalo aji na ps4.
Jo, je to tak. Zresetuje se to bohužel. I to s tím šatníkem jsem to myslel přesně tak jak říkáš. Z bot přeskočit na kabáty bez prohlížení katalogu.
Škoda. Snad některé tyhle drobnosti modifikace napraví.
Hele na to zamerovani lidi si musis v nastaveni vypnout, nech tam jen free aim. Jinak ti to samo vybira nejvhodnejsi cil.
S tema zbranema ze nezustavaji u tebe jsem to zatim nejak nepostrehl? Vzdycky slezu z kone a vyberu si co si beru sebou a to mi zustava, nebo myslis neco jineho?
S tim sprintem mas pravdu, hold dle me na gamepadu se hraje lip ve vsem krome mireni😂
Ale když chceš z těch bot na kabát tak nemusíš ze šatníku znova ke katalogu ale v tom šatníku se tlačítkem přepneš do katalogu během sekundy. V GTA 5 si taky neměl vše na jednom místě a musel si se přesouvat.
Jan Horsinka: Taky se mi to ovládalo nepohodlně no. Dost to ubírá na zábavnosti hry, když musíš zápasit sám se sebou (s hlavní postavou). Jinak fast travel tam je, ale není zadarmo. Nemyslím tím že si můžeš vzít „taxi“ nebo se projet vlakem, což taky funguje jako fast travel, ale můžeš si přímo vylepšit svůj tábor o možnost rychlýho cestování. Stačí to koupit.
Ten fast travel z tábora mám, ale spíš bych chtěl mít možnost rychle cestovat odkudkoliv. Jak to má třeba AC.
V podstatě podobný „zážitek“ jsem měl na PS4. Oblékání bylo tak příšerné, že jsem nakonec nechal Arthurovi ty úplně první outfity, abych se s tím nepatlal. Taky si myslím, že pokud bude možnost hru na PC modifikovat, tak vám to pak ušetří tyhle prasárny nedodělaný…
Za mně kladně hodnotím hlavní i vedlejší příběhy, charaktery postav a celkově atmosféru světa s různými zajímavými detaily. Gameplay je pro mne velké mínus. Navíc o platině si mohu nechat zdát, protože online trofeje spojili s těmi offline, a RDR online je prostě jedna velká nuda.
Red Dead Redemption 2 konecne vychazi v plne verzi, ta alpha verze na konzole je konecne snad vypilovana.
Jo no konečně vypilovali tu bezchybnou verzi a přidali do ní další náhodná setkání v podobě neočekávaného padání hry a minihru v podobě přeinstalováni biosu a snižování detailů aby se to dalo hrát
Vy co hrajete z pohledu první osoby tak si nezapomente nastavit FOV. Docela překvapení že je to konečně napdlo to tam dát protože třeba u GTA 5 je to s nízkým FOV docela peklo.
Taky se přidám do diskuze ohledně technických problémů. Prvních 24h jsem se do hry vůbec nedostal i když jsem měl preload. Prostě z neznámých důvodů padal RGLauncher. Lítal sem celej den po netu a zkoušel asi milión věcí, který lidi radili a nic. Podpora u Rockstaru byla tragická, do ticketu jsem přesně popsal co mi to dělá, co už jsem všechno vyzkoušel a že nic nepomohlo a ještě sem tam uvedl celou sestavu. A mě přiřazený Rockstar „expert“ ten můj ticket ani nemohl číst, protože z netu zkopíroval 3 nejběžnější rady co se tam celej den psaly dokola. Když jsem mu napsal, že mi vůbec nepomohl, že to jen zkopíroval aniž by četl můj ticket, tak ještě odepsal, že mu je to líto, že to jiným pomohlo a prý že mám zkusit reinstal hry a launcheru. Tím už mě namíchl úplně, protože i to bylo napsaný v ticketu, že už jsem zkoušel a nepomohlo to. Tolik asi k operátorům podpory. Nicméně na Redditu jsem našel radu, kdy pár lidem se stejnou sestavou jako mám já pomohl flash BIOSU a jeho downgrade na starší verzi a opravdu to pomohlo, hra se pak rozjela. Teď si hru užívám jak snad skoro ještě žádnou, Vše na Ultra ve FullHD, krásně plynulý, prostě paráda, jezdím si krajinou, nikam nespěchám, kochám se panoramaty
Hrajeme s kamarády online, od včerejška už ve čtyřech (taky měli problémy i když zase trošku jiné) a můžu říct, že snad v žádné jiné hře si člověk nepřipadá jako nějaká filmová postava, jako tady. Uháníme na koních čtyři Bounty Hunters vedle sebe prérií, doháníme povozy, kde se schovává hledaný desperát a ze zadního vozu po nás stříli gatling, nádhera
V kontrastu s tímto si pak navečer u táboráku opékáme maso a objevujeme co vše se dá craftit a vylepšovat. Jak v dnešní době má skoro každej hlavu skloněnou a čučí do mobilu, tak mi tam stojíme a čumíme do katalogu a objednáváme si věci a munici
Sice jsem byl v den, kdy hra vyšla zralej na mrtvici, protože jsem měl zároveň i narozeniny, ale vše odpuštěnou a těším se pokaždé až to zapnu jak malej Jarda 
Ještě uvedu mou sestavu a verzi BIOSU, kdyby to mělo někomu taky pomoci:
CPU – AMD Ryzen 5 2600X
GPU – MSI RTX 2060 Super Gaming X 8GB
MOB – MSI B450 Tomahawk (verze BIOSU co pomohla byla 7C02v17)
RAM – 32GB
Já mám stejnou sestavu jak ty až na kartu kterou mám 1070 a 16gb ram a od prvního dne jedu bez problému. S tím Biosem je to záhada když mám stejnou desku a nikdy jsem to nemusel dělat.
Já mám tu sestavu necelý 3 týdny a tudíž mi tam u CZC nahráli nejnovější verzi. Ty pokud máš starší počítač, tak máš i zřejmě tu starší verzi BIOSU, pokud jsi si ho sám neupgradeoval.
No ale to spíš ta starší by neměla fungovat ale ty si měl novější a i tak si to musel dělat. Nebo si tam nahrál nějakou starou verzi ?
Psal jsem, ze jsem provedl downgrade na starší verzi, tzn. že jsem svou novější verzi BIOSU přehrál starší verzí, která naopak od té nejnovejší fungovala
Ajo sry to jsem přehlídl
Tak mě to pořád nejde a dělal jsem vše kromě vypínání jader. Taky jsem psal na podporu a že mě nebaví být jejich neplaceným beta testerem. Včera mi suše odepsali, že vyšel nějaký patch, který by to mohlo opravit. Zatím se mi nic nestahlo. Vyšel včera nebo dneska nějaký patch? jede vám to na W10 aktualizované verzi 1903?
Mně to jede ok na W10 v1903, ale mám CPU Intel + GPU Nvidia. Když tak pročítám fóra, tak problém mají většinou lidé s CPU od AMD, většinou blbý bios na desce.
Pročti třeba české forum PCtuning zde, třeba nějaký tip tam pomůže.
Díky za odkaz. Já mám právě i5 7600K, GTX 1060 a 16gb. Jasně nic extra, ale jet by to mělo.
Na i5 mají snad všeci problémy. Sekání až pády hry. Naprosto nehratelné a je zřejmě jedno jaká to je i5. Je potřeba omezit 2 jádra procesoru nebo to udělat přes program třetí strany (BES1.7.7). Každopádně s i5 jako minimální doporučení je jen na spuštění, ale ne na hraní… bez zásahu uživatele.
Vyšel včera patch 2.69gb
Aha diky. Tak na Epicu ještě není….
vše na ultra krásně plynulý? mám 2070 a vše na ultra opravdu nemůžu dát pokud chci zůstat nad 60fps. volumetric, reflections a vodu mám na střední, protože to jsou prý největší žrouti výkonu. Vykreslování geometrie a tráva mám taky sníženou.
Ta hra je fakt kouzelná..
Ja jsem kvuli low fps na ps4 pro hru odlozil a cekal na pc verzi. Od zacatku bylo jasne, ze bude a pri tech low fps me to nebavilo proste. Ps4 je super, ale u nektrerych her ten vykon proste bohuzel chybi. Nani hraju ve 4k pri 60fps bez dropu fps a jsem az prekvapen jak hra jede plynule a je krasna. Za me 10/10, tedy alespon se mi pro zatim vyhnuly problemy. Jedu na i7-7700k@5GHz, 2x 1080Ti, 32GB ram.
Super je, že se po posledním updatu dostanu do hry, ale po chvíli mi to crashne
takže nehratelné
takže další update zkusím

Huh, nemělo by se tentokrát i recenzovat Red Dead Online? 🤔
Jinak je škoda toho vyhlazování. To mi asi z té technické stránky teď vadí nejvíc. Buď TAA, které vám rozmaže hru, nebo MSAA, které se dá, ale pořád to není ono, vzniká hodně „zrnění“, a taky si vezme spoustu výkonu.
Red Dead Online si zaslouží samostatnou recenzi, bez ohledu na platformu
Ohledně vyhlazování. Když člověk dá TAA na střední a v Advanced má nastavený na maximum TAA Sharpening, není to tak hrozný. Je to trochu rozmazaný, ale jinak je všechno krásně vyhlazený. Obzvlášť mi přijde, že to rozmazání je největší na cca střední vzdálenost. Když člověk kouká na postavu, je to v pohodě, když do dálky tak taky, ale kousek před postavou mi to přijde rozmazaný nejvíc. Každopádně to téměř nežere výkon a dodává to hře takový zvláštní nádech. Chápu, že to není pro každýho, ale za mě je to nejlepší řešení.
Souhlasím, normálně v hrách TAA vypínám, protože je to hrůza, ale tady sem také nastavil střední hodnotu + max. sharpening a je to ok.
Taky mám tak nastavený TAA a je to momentálně nejlepší řešení ale je fakt že klasické MSAA dost posrali.
Ani to střední TAA u mě nevypadá dobře. Zkoušel jsem to i mixovat s zostřujícím filtrem od Nvidie, ale vůbec to nepomáhá.
Možná že u vás to vypadá dobře, protože jsem slyšel, že na vyšším rozlišení než 1080p to vypadá ok. Tak zůstávám u MSAA 2x, které je krásně ostré, ale taky má problémy s vyhlazováním v dálce. Velké dálce. Hory třeba problikávají, jako by byl mezi mnou a nimi nějaký filtr.
Jinak k tomu Onlinu… Je už součástí hry. Když dnes koupím RDR2 obsahuje i Online, který by se neměl v hodnocení hry vynechat. I nové CoD bylo recenzované jako celek i přes jeho velikost, jestli tohle je problém. Spíš si myslím, že to ale lidi vynechávají aby jim to nezkazilo jejich „RDR2 je hra 10/10“.
Jn 2560×1440 to TAA skoro eliminuje a to jsem zkoušel jen přes DRS od Nvidia
EDIT: S tím Online nesouhlasím že by mělo být součást recenze. U COD je to spíš hra o MP ale u RDR2 a třeba i GTA je Online jen bonus a hlavní je vždy SP.
EDIT
: Popravdě bych ani to COD a BF nerecenzoval dohromady. BF3 tu měl recenzi taky rozdělenou na SP a MP
Pomůže jen zavolat do Sony a Microsoftu, s prosbou, aby jejich inženýři ten vývoj přišlápli ještě trochu víc.
Konzole sice brzdí vývoj her, ale asi pořád málo. Hra vyjde na NEJVÝKONNĚJŠÍ platformu, přesto půlka pc závodníků nemůže hrát… To je důkaz, že RDR2 na pc nepatří. Aštar se na vás zlobí. Zlynčujme všechny PCčkáře!!!
Co jsem viděl různé 1:1 porovnávačky, tak mě tedy nepřesvědčili. Ano přiznávám že hra je o něco ostřejší (v porovnání s vylepšenými modely konzolí), ale že bych kvůli tomu musel kupovat grafiku za 30 000 a ještě se prát s padáním hry a ovládáním na klávesnici, mi za to rozhodně nestojí. Já hru odehrál na PS4 pro, ale v současnosti nejlépe bych si hru asi užil na Xbox one X.
Jo, při porovnáních jsem si nevšiml ničeho jiného než detailnějších vousů, jinak hra vypadala identicky. Jak říkám, tato grafika těm nárokům absolutně neodpovídá, mělo by to šlapat nejméně o 50 % rychleji, v porovnání s ostatními hrami.
Však to teď vyšlo… Potřebují nějakou odezvu aby podle toho mohli pracovat. Tak jako všechny hry si to po čase sedne. R* s tímhle má už celkem bohaté zkušenosti.
Na konzolích je hra lokalizovaná? Hrál jsem to na PSku ale nevzpomínám si. Už to ani nevnímám.
Není a nechápu že zrovna tady je to mínus
asi tak
U konzolové verze to mezi mínusy nebylo a tady najednou jo? 🤔
myslím že 8/10 je zaslúžene hodnotenie hra predsa dosť náročná a tie problémy s ňou spojené nič to však nemení na veci že hra je pastva pre oči a je fakt podarená hrám to na GTX 1060 6GB a 16GB ram +ssd medium-high okolo 45FPS (jedná sa o notebook) som však spokojný nakoľko s hrou nemám žiadne technické problémy hra ide hladko a plynulo stabilne.
přemyšlím jestli by to dobře rozjel PC se stejnou grafikou nebo to radši hodit na konzoli, fakt nevím, abych nelitovala
Já to hrál na PS4 a nemůžu se dočkat až si to zahraju na normálním ovládání. Dost to kazí dojem když postava ani nemůže projít dveřma nebo vybrat šuplík.
Skylines: Co je to normální ovládání? Snad tím nemyslíš klávesnici. To je totiž nejhorší ovládání v herním průmyslu. Však je taky na psaní a ne na hraní. Red Dead Redemption 2 se na ní musí hrát strašně.
To že se ti to ovládalo špatně je pravděpodobně tím že hlavní postava je nemotorná a její pohyb těžce neintuitivní.
Potom co jsem si to poladil podle testu zde, mně ta optimalizace nepřijde tak hrozná. Jede mi to 65-85 fps (podle benchmarku průměrně 74 fps) v ultrawide 3440×1440 s ultra nastavením, kromě pár položek na medium/high.
a že by to vypadalo lépe se říci nedá!
Teď jsem schválně zkusil Assassin’s Creed Odyssey a tam mám podle testu také průměr 74 fps
To vypadá dobře, doma zkusím, díky.
Reflection Quality a Volumetrics Quality tedy klidně shodit dolů, žrout výkonu jako prase a rozdíly ve vizuálu nenašli, takový nastavení mám rád.
Díky za odkaz! Určitě zkusím. Zajímalo by mě ještě jakou máš grafiku s těmahle FPS?
Mám 2080 Ti, lehce přetaktovanou o pár MHz. Odpoledne můžu klidně přihodit screenshot mého nastavení, kdyby byl zájem.
Tak jsem si taky pohrál s nastavením podle odkazu a hned to běží mnohem lépe a to mám oproti tobě jenom 1080 Ti. S tvojí grafikou a rozlišením se popravdě divim, že nehraješ na max, kromě MSAA.