Série BioShock má sice na kontě pouze tři díly, ale zato jsou všechny velmi dobře hodnocené a značka si rychle získala spoustu fanoušků. Jenže po dosud posledním dílu, s podtitulem Infinite, jako by se po ní slehla zem. Studio Irrational Games, které stojí za prvním a třetím dílem, prošlo v roce 2017 velkou restruktualizací a změnilo název na Ghost Story Games. Tým nadále vede Ken Levine, otec celé série BioShock, ale nová hra, na níž pracuje, má být úplně novou značkou. Horší osud pak potkal 2K Marin, jež vytvořilo BioShock 2, toto studio totiž zaniklo už v roce 2013.
A tak se společnost 2K rozhodla, že založí úplně nové studio. To nese název Cloud Chamber a poprvé jsme se o něm dozvěděli v prosinci 2019. Vede ho Kelley Gilmore, která původně pracovala ve Firaxis Games, ale doplňuje ji i několik veteránů z Irrational Games. Už od oznámení vzniku tohoto studia víme, že má tým pracovat na nové hře ze série BioShock, ale podrobnosti jsme neznali. To se změnilo až nyní, byť nové informace nepřichází z žádného ověřeného zdroje.
Tím je totiž Twitter účet Oops Leaks, který za sebou nemá žádnou historii. Následující informace tak berte s velkou rezervou.
#Bioshock Isolation (title may change) logo variant
– Set in a new-to-franchise isolated dystopian city
– Unreal Engine 5
– Developed by Irrational Games veterans and people who worked on Watch Dogs: Legion, Shadow of the Tomb Raider, Mafia 3, Deus Ex: MD
– Announcement Q1 2022 pic.twitter.com/BwyXKp1LKK— Oops Leaks (@oopsleaks) November 17, 2021
Podle Oops Leaks se má nová hra jmenovat BioShock Isolation (ačkoli jde o pracovní název, který se může změnit) a vzniká na Unreal Enginu 5. Práce na něm začaly v roce 2017, ale projekt byl zrušen a znovu se začal vyvíjet až v novém studiu Cloud Chamber v roce 2019, ačkoli během pandemie si něco vývojáři nechali outscourcovat. Tým má být kromě veteránů z Irrational Games složen také z bývalých zaměstnanců Ubisoftu, Eidos Montreal či Hangar 13. U posledního zmíněného studia se to však týká i aktuálních zaměstnanců. Část Hangar 13 údajně vypomáhá s vývojem BioShocku Isolation od té doby, co byl zrušen jejich vlastní projekt.
A slide from the new #Bioshock game pitching presentation.
There might be two cities with radically different ideology, one of them located underground right below the other, both sharing a "flipside" border zone with an unleashed "vertical war". pic.twitter.com/Cy6fddJmV1
— Oops Leaks (@oopsleaks) November 27, 2021
Hra má být zasazena do světa, který se dělí na dvě města. Navrchu je úspěšné, svobodné a bohaté město, zatímco pod zemí se nachází izolované město, vedené diktátorem. Právě v tomto městě by se měl příběh odehrávat. Čeká na nás otevřený svět s lineárním hlavním příběhem, ale i vedlejšími úkoly, „inovativní sandboxový souboj“, systém frakcí a interaktivní prostředí, které se má měnit v průběhu hry.
More new #Bioshock game details
– Large open world, linear main story, captivating sidequests
– Almost no backtracking
– Innovative sandbox combat
– Factions system
– Immersive sound effects
– An interactive living world that will change as you progress
– Not a #PS5 exclusive pic.twitter.com/Cf0begnfAR— Oops Leaks (@oopsleaks) November 18, 2021
Titul má vznikat ještě několik let, ale oznámen má být už v prvním kvartálu roku 2022. Vývojáři totiž chtějí zpětnou vazbu od komunity a pomocí ní hru dokončit. Leaker ale nevylučuje ani oznámení na The Game Awards, které proběhnou už 9. prosince (ačkoli v našem časovém pásmu až 10.), tedy přesně dva roky po představení studia Cloud Chamber.
A je zde ještě jedna spojitost. Geoff Keighley včera lákal na to, že na letošní akci uvidíme světovou premiéru, na které s vývojáři pracuje už 2 a půl roku, což by časově perfektně zapadalo. Musíme totiž počítat s tím, že studio Cloud Chamber funguje o něco delší dobu než od zmíněného prosince 2019, kdy bylo oficiálně představeno.
Nakonec jen dodám, že podle Oops Leaks nemá jít o exkluzivitu. BioShock Isolation je prý vyvíjen pro PC i konzole.
2.5 years sounds like a long time, but summer of 2019 was actually my last global tour to visit developers. I always have so much fun visiting studios and hearing about their projects. Hope to do it again in 2022.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) November 28, 2021
Doufejme, že si Čtverka udrží standartní hratelnost předchozích dílů.
No, měli jsme moře, měli jsme nebe a nyní pod zem. Smysl by to dávalo Za krtka jsem ještě nehrál. Když k tomu bude soundtrack od Buty, tak to bude hit. A ano, tohle je mnohem lepší vtip, než když se cypísek odboural u Rippleyové, protože Isolation
Už aby tady byl trailer!!! Doufám, že hra dopadne dobře.
Ty dvě města rozdělený podle kast mi připomínaji starej film Metropolis a to zni hodně fajn do Bioshock steampunk světa akorát large open world se trochu bojim
Těším se,ne že ne🤔
Tak třeba tam potkáme i Ripleyovou
hahahahaha ! zandal Alien: Isolation fórek !! muhehehehe