Ve středu došlo k oficiálnímu představení nového Call of Duty: Modern Warfare 2. Následující den se hráči na akci Summer Game Fest dočkali i premiérových záběrů z hraní.
Activision zároveň spustil předobjednávky, čímž rozvířil debaty o různých edicích a jejich cenách. Není příliš překvapivé, že verze pro novou generaci konzolí bude stát 70 eur. Stejnou cenovku dostal ostatně na PS5 a Xboxu Series X/S už loňský díl.
Situace je však odlišná u verzí pro PC a minulou generaci konzolí. Loňské Call of Duty: Vanguard stálo v základní verzi na PC 60 eur. Za letošní Call of Duty: Modern Warfare 2 už ale dáte na Steamu i Battle.netu nejméně 70 eur.
Stejné navýšení čeká i hráče na starších konzolích PS4 a Xbox One. Ti si budou muset stejně jako hráči na nových konzolích zakoupit takzvaný Cross-Gen Bundle za 70 eur, který v sobě obsahuje verze pro obě konzolové generace. Možnost bezplatného upgradu na novou verzi proto tak úplně zdarma nebude.
Druhou možností je poté speciální Vault edice s různými bonusy, která na všech zmíněných platformách stojí 100 eur. Call of Duty: Modern Warfare 2 vyjde 28. října na PC (Steam, Battle.net), PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S.
Imagine simpovat za korporát, který tě chce ojebat xD
Neví se náhodou, jestli půjdou na Steam i předchozí díly jako MW nebo Cold War?
Proč by to dělali ? Ne nepůjde. A osobně na steam bych si to ani nekupoval. Nechci to mít rozsekané, že jeden díl budu mít na battlenetu a druhej na steamu.
Ty jsi zase chytrej, jak rádio. Pravděpodobně všechny hry od Blizzardu se podívaj na STEAM
Proč myslíš ? Z ničeho nic se objeví codko znova na Steam a najednou bude Blizzard pouštět schválně hry na jinou službu, než tu svojí ? Blbost.
A mě je to jedno, kde si to koupím. Hlavně, ať je hra funkční.
A ať si to každej kupuje kde chce. Jen říkám, že pro mě je lepší mít nějaké určité serie pohromadě na jednom klientu, než mít jeden díl na Blizardu a druhej na steamu ….
Jasně, ale jsou i lidé, kteří si to na battlenetu nekupovali, protože už mají 95% her na steamu. A proto bych si to rád koupil a měl to kompletní právě tam, kde mám téměř všechny hry
Tak to jim gratuluju, a posilame klicenku. Po tom minulem naprostem debaklu budou jeste zvedat cenu a snizovat nadeje. Mijlliju tenhle pristup mi vam nachcijem do huby a vy nam za to zaplatite a mozna za rok se to bude dat hrat GJ
Já nevim co tady brečíte. Buďto si to koupíte nebo si to nekoupíte. Ono není možný prodávat hry 20 let za stejnou cenu když celou tu dobu rostou ceny snad úplně všeho včetně platů zaměstnanců. Deal with it. Ono je vlastně docela vtipný jak jsou hry strašně levný v porovnání třeba s tím když jdete s rodinou do kina. V multikině nechá čtyřčlenná rodina přes 1000 jak nic a v lepšim případě uvidíte dvouhodinový film. Tady si koupíte hru, u který se můžete vyřádit v řádu desítek hodin, opakovaně třeba několik členů rodiny a je to drahý.
A co tak vzít v potaz i to, že dneska cena distribuce je daleko menší a počet hráčů, a vlastně postavení celého videoherního průmyslu vyletělo nahoru v žebříčku popularity, takže výdělky jsou ještě větší než byly kdysi.
A co vzít v potaz to, že tyhle AAA hry jsou dneska extrémně drahý na vývoj. Vysoký desítky milionů dolarů nebo nižší stovky milonů dolarů plus marketing. Distribuce hraje finančně minimální roli. Teoreticky je levnější hru dát na net kde za ni člověk zaplatí a stáhne si ji než ji vypálit na disk, distribuovat a prodat v obchodě, ale… Každá služba si vezme procenta ze zisku, takže tohle se naprosto zneguje. I když mají třeba vlastní launcher, pořád to něco stojí. A ne všechno se prodá přes něj. To, že herní průmysl vystřelil nahoru v popularitě zase tlačí na grafický zpracování a kvalitu her celkově. Opět je strašně drahý hru vyvinout i když z toho ve výsledku vyjde hra, která sklidí kupu kritiky. Navíc snad každý větší studio má odpisy v řádu milionů nebo desítek milionů dolarů kvůli zrušeným projektům. Hry jsou strašně levný v přepočtu na počet hodin strávených v nich. To je fakt. Neříkám, že by měly stát 10 tisíc, ale cenovku někde mezi 2-3 tisíci za AAA hru považuju za oprávněnou.
drahy na vyvoj ovecko .
Neřekl bych, že se vývoj nějak „extrémně“ prodražil. To bychom tu měli každoročně nějaký rekord mezi „nejdražšími hrami“, a stovky miliónů dolarů nebo desítky stály hry už 10-20 let zpátky viz. Halo 2, Destiny, CoD MW2 atd.
Distribuce určitě neměla „minimální“ finanční roli. Disky, krabičky, manuály, reklamy do obchodů v X zemích, doprava do každého koutu světa, pojištění, uskladnění, přeprodej distributorovi, kamennému obchodu, daně… kdysi z té tisícovky korun vydavatel viděl opravdu minimum, ale stejně se jim dařilo.
Vývojáři dělají za minimální mzdu. Z peněz, co my utratíme za hru, oni vidí prd. Všechno to jde do kapes vydavateli, těm nahoře, lidem jako jsou Kotick, který ještě nedávno dostal bonus 200mega.
Technologie jde také kupředu a tak samo nástroje na vývoj a enginy, které se stávají jednodušší a přístupnější, a tím pádem jejich využitím se ušetří dnes více času a peněz, než kdy předtím a vznikají opravdu skvělé hry od malých týmu nebo i jedinců. Třeba si vem ručně dělané animace, které jsou nahrazovány motion capture.
A to se tu navíc bavíme pod článkem o Call of Duty, které bude obsahovat navíc mikrotransakce a season nebo battle pass a další podobné blbosti na kterých se rejžuje.
U nás ty hry stojí tolik jako jinde v Evropě, a to nejsme žádné Rakousko nebo Německo, co se výplat týče.
Dneska ty hry vydělávají miliardy. Není potřeba žádného zdražování.
O tý distribuci jste tady psal primárně vy. V celkový ceně je distribuce zlomek nákladů. Navíc do toho ještě mícháte marketing. Já sem psal vývoj plus marketing. Jakože marketing spolkne další desítky milionů dolarů jako prd. To, že vývojáři nejsou nijak extra placení není novinka. Bylo to tak vždy. Ale ty platy se jim zvyšují stejně jako všem. Že jde dopředu technologie? No a co? Asi výhoda pro indie týmy, ale nic extra pro vývojáře AAA her. Porovnávání ručních animací a motion capture je úplně mimo. Ruční animace jsou třeba super právě pro indie hry, kterejm to dává určitej grafickej styl. Ten autorskej styl je pořád mnohem levnější. Motion capture je drahá záležitost určená právě pro AAA hry. Mikrotransakce, season passy apod. jsou následnej marketingovej model. Jestli na něj jedinec přistoupí nebo ne je jen a jen na něm. To je čistej trh. Vzhledem k tomu, že jsme v EU a platí tu nějaké zákony ohledně trhu apod., není možný možný prodávat hru za 100 euro v Německu, za 90 euro v Rakousku a za 60 euro u nás. Protože ty hry mají obvykle evropskou licenci. Že ty hry vydělávají miliardy je kouzlo svobodnýho trhu. Pokud by vydělávaly miliony, nevydělávaly by nic, protože by neexistovaly.
Co takhle vzit v potaz, ze ty AAA hry stejne stoji za hovno, aspon co se tyce kvality. AAA hry jsou casto vydane jako jeden velky nedodelek se slibem, ze se to fixne updatem pozdeji, mnohdy se to ani nefixne a vyvojari uz radsi delaji rovnou na pokracovani za dalsich 60, dneska uz 70e. Radsi sve penize dam indie vyvojari kde aspon vim, ze si na tom da zalezet, kde gameplay je nekolikanasobne lepsi a cena je prijatelnejsi. Stejne u tech indie her se da odehrat mnohem vice hodin nez u neceho jako Call of Duty, Horizon, God of War apod. Ale to uz je kazdeho nazor co hodla kupovat za sve penize.
A co takhle si o tom neco zjistit co? Tyto aaa hry se z nejvetai casti prodrazuju protoze managment nuti programatory kazdych par tydnu az mesivu kompletne predelat vse na cem pracovali. Takze se jedna mechanika klidne dela 8x… Proto je to mozna predrazeny a ve vetsine pripadu to pracuje, kdyz uz tak ve zkriplenem stavu.
Vis jak se takovy problem vyresi? Prestat podporovat tyhle srace. Temhle sefum jde jenom o penize, kdyz se hry prestanou prodavat tak se zacnou konecne divat proc to tak je. Snad nemusim vysvetlovat, ze se hodne veci zmeni, a vyvojari dostanou vetsi svobodu, kapital a cas na vyvoj. Bohuzel za takovy pristup u vyvoje her muzou lidi co to aktivne podporuji, co si kupuji AAA hry a hodlaji odevzdavat 70 euro za nejaky prumerny story driven action adventure shit.
Osobne nevim co hrajes, ale asi te nebavi hrat neustale ty stejne neoriginalni hry. Snad kazda druha hra dneska je jen kopirka uspesnych titulu. Nikdo se nesnazi byt kreativni, nikdo nechce riskovat. Kazdy vsazi na to co funguje. Samozrejme to neni spatna volba pro herni vydavatele, ale pro hrace to musi byt celkem nudne. Kdyz si zahrajes jednu z tehle her tak si hral opravdu vsechny v danem zanru, protoze se hrajou naprosto identicky, nebo s minimalnim rozdilem.
Těmhle šéfům jde jenom o peníze. To bych vůbec nečekal, že firma chce maximalizovat svůj zisk. Řekl bych, že to bude očekávat i taková maličkost jako jsou třeba akcionáři.
Nevim jestli si pochopil mou myslenku. Ano, firmy i akcionari chcou maximalizovat svuj zisk, ale zakaznik trpi nizkou kvalitou produktu. Pokud lidi prestanou kupovat jejich produkty tak se zmeni smer a kvalita jejich produktu.
Očividně jsou ty hry pořád dost kvalitní, pokud se takhle prodávají.
xD
Vidim, ze se copium u tebe jede ve velkem. Prodejnost je ovlivnena marketingem a fanouskama obecne. Moc lidi se nediva ani na kvalitu hry pred zakoupenim.
Nemal by som problem keby to studio 20 let nepredavalo jedno a to iste. Len s tym rozdielom ze zmenia prostredie a nic ine ale po mechanickej a grafickej stranke neprinesu absolutne ziadny posun ako ostatne hry ktore sa posuvaju aj v tomto smere. Pri COD je to ako keby sa zastavil cas. Tak prepac ze som neni ochotny dat 70€ za hru ktora sa niekolko rokov tvary ze prinasa inovacie ale pritom nepriniesla nic viditelne co by cloveka ohurilo. A dalsia vec je ze COD MP je plny cheaterov a tvaria sa ze to riesia ale pritom okrem banovania par tisic hracov nic nerobia.
20 let samozřejmě neprodává to samý. Tvrdit, že se po grafické stránce nestal žadný posun je úplně absurdní. S minulým Modern Warfare předvedli obrovský skok dopředu snad ve všech ohledech a je to pro mě možná nejlepší díl vůbec. Cold War je taky dost dobrej díl. S Vanguardem oni sami narazili, i finančně. To je prostě trh. CoD je klasická střílečka a já nevim jaký velký inovace si představujete. Já od novýho dílu čekám fantastickou hratelnost předchozího dílu a nový lokace. Nic víc nechci. V ostatních ohledech je ta hra dokonalá. Na cheatery sem nijak ve velkym nenarazil. Ono je to hru od hry a hráče od hráče. Někdo je dobrej, někdo špatnej, někdo fakt hodně dobrej. Sám sem měl hry kdy jsem měl takový skóre, že bych ostatní s tímhle skórem označil za cheatera. Asi tak.
No tak asi si nehral War Zone v MW kde z Downtownu ti v Hospital davali hlavy ako na beziacom pase. A po vyse roku nehrania clovek to ide skusit a stale to iste dokola hlava cez pol mapy. Samotne studio na ofiko stranke priznalo ze maju problem s cheatermy a ze to riesia a po roku sa nic nezmenilo tak potom sa necuduj ze ludia nechcu platit ked studio ktore ma nehorazne zisky nevie po roku od vydania hry vyriesit problem o ktorom vedia ze je a ludom to kazi hru.
Warzone mě fakt nezajímá. To je absolutní sračka. Mluvim o normálním multiplayeru.
Teprve, teď jsem si přečetl zbytek tvýho slohu.
To si děláš prdel?
Warzone je regulérní automat, který má tvořit peníze.
Je to jeden z těch lepších dílů, ale Vanguarad ukázal, že nerozumí tomu, co trh chce a potřebuje.
Ta firma rejžuje na nemocných lidech. A ani neexistují odbory ve světě vývojářů her. Raven v Blizzardu jsou první svého druhu.
Sakra proč někdo obhajuje, firmu která by byla schopná živit půlku Afriky.
Sorry, ale platy nerostou. To je ten problém.
Poslední 4 roky chodím do plavecký do páry a od dnešního roku se, ze 100 kč se stalo 150.
To je 50% nárůst.
Můj plat nenarostl o 50%.
Proč obyčejný člověk brání firmu, která klidně prodá vaše orgány? Kdyby to nebylo ilegální.
Samozřejmě myslíjm vstup.
Když se tu bavíme o hrách obecně, tak klidně ať zdraží jestli to považují za nutné, ale ať přistupují ke hrám jako hráči a ne jako korporát, který chce vydojit co nejvíc peněz, vystoupí ze stínu svých sérií, zkusí něco nového a nenaceňují skiny za jednu šestinu nově vydané hry.
To zartuju alebo uz konecne priniesli novy engine do hry lebo podla ukazky to na novu grafiku nevyzera takze nechapem za co chcu viac penazi
Novej engine použily už v MW 2019, ale furt musej brát v potaz, že to vychází i na starý konzole.. takže nemůžou udělat velkej skok v grafice.. hold starý konzole to o5 brzděj
Tak to je chaba vyhovorka nakolko napriklad BF tiez ide na konzolach a graficky ta hra je niekde inde ako COD ktore udajne prinieslo v 2019 novy engine a zeby to bolo poznat sa ani neda povedat. A je smiesne aby COD ktore zaraba nehorzna prachy malo stale tak chabu grafiku ako ma oproti ostatnym hram. A upozornujem ze nie som ziadny fanda BF dlhe roky som hraval COD po seriu Bo ktora mna osobne neoslovila a od vtedy COD nekupujem az do COD:MW ktore som bez vahania kupil hlavne kvoli SP
70 eur za remake modern warfare 1 ? si radši koupim modern warfare 2 remastered ale těch 70 eur bych dal za remaster call of duty 1 a 2
Novej díl fajn….ale to, že 65-70 eur stojí i MW 2019 to už se asi podělali.
Je to dojná značka, takže to zkouší a hádejte co lidi to stejně koupí,protože jim nic jinýho nezbyde.
A určitě plno lidí od první ukázky na lodi udělalo předobjednávky.
MW 3 už bude rovnou za 2000KČ.
Je to masakr ty ceny. Já začínal v době, kdy ty hry stáli 1200Kč a 1500 speciální edice. Dneska dáte 1500-1700 za klasickou edici a připadě call of duty 1700Kč za 4h kampaň a multiplayer stejný jako z 2019 v trochu lepším kabátku.
A to ještě byla plná hra. Dnes ti prodají dvě třetiny a zbytek si musíš dokoupit v seasson passu.
Výplatu si taky v době her za 1200kč měl menší 😁 jestli vůbec nějakou
o 2 000Kč menší… Ale tady jde spíše o to, že to bude opět jenom recyklát něčeho co už jsme xkrát hráli. Všechno je dnes ohledně pc dražší a žravější, ale aby aspoň byl někde vidět pokrok v těch hrách a ne jenom podělaný ray tracing, tak jsem zticha, jenže dnes v těch hrách se nehne skoro ani tráva, žádná destrukce prostředí…
10 let starý Battlefield 3 vypadá lépe propracovaně, než MW 2019 / cold war / vangurad.
Mam rad sérii call of duty,ale i tak je to přeleštěná bída.
Já si pamatuji doby, kdy třeba GTA stálo 2500 a více.