V podcastu Kinda Funny Games se Phil Spencer, šéf Xboxu, omlouval za stav Redfallu, vyjádřil odhodlání směrem k odvolání u britských úřadů ve věci akvizice Activision Blizzardu a obšírněji mluvil také o stavu konzolového trhu. „Nejsme tu od toho, abychom předháněli Sony nebo Nintendo,“ vysvětluje.
„Vídám komentáře, že kdybychom prostě vytvářeli jen skvělé hry, všechno by se obrátilo. Jenže není pravda, že když se pustíme do vývoje skvělých her, zničehonic se podíl konzolí nějakým dramatickým způsobem změní,“ říká, „neexistuje svět, kde Starfield dostane 11 bodů z 10 a lidé začnou prodávat své PS5, to se nestane.“
„S generací Xbox One, kdy si každý budoval svoji digitální knihovnu her, jsme prohráli nejhorší generaci, kterou jsme prohrát mohli,“ dodává.
Diskuze reaguje zčásti i na meziroční pokles prodeje hardwaru Xboxu o 30 %. Spencer vysvětluje, že Microsoft se nemůže – podobně jako konkurence – zaměřit výhradně na konzole. Volí opačnou strategii, a to přinést hry na co nejvíce obrazovek. Nejen na Xbox a PC, ale také na mobilní zařízení. Bez mobilů to podle něj nepůjde: „Pokud nebudeme schopni najít zákazníky na mobilech, na každé obrazovce, na které chce někdo hrát, budeme skutečně omezeni na specifickou část hraní, což bude pro globální podnikání velmi náročné.“
„Vím, že někteří lidé nás chtějí mít jen jako lepší zelenou verzi toho, co dělají modří, ale já prostě řeknu, že pro Xbox není výhra, když se bude držet někoho jiného. Musíme jít dál a dělat vlastní věci, s Game Passem, xCloudem a se způsobem, jakým vytváříme naše hry,“ věří Spencer.
Microsoft ostatním (Sony, Nintendo) zatápěl jen v době Xboxu 360. Možná by stálo za zvážení, čím to bylo. Byla to jen náhoda? Shoda šťastných okolností? Nebo něco dělali dobře? Ale co?
Napadá mě pár věcí. Měli nové hry (exkluzivní) na které se zvědavě čekalo: Gears of War, Halo 3, Mass Effect. Dokonce měli japonské exkluzivity, např. Lost Odyssey, Blue Dragon. Hodně Japonských studií dělala hry jen na Xbox a nebo alespoň s časovou exkluzivitou. Věc dneska nemyslitelná. Xbox 360 byl levný, byl první na trhu, byl výkonný. Měl dobře fungující Xbox Live.
Měli šanci…prosrali ji a vydali tragicky Xbox One. Ačkoliv na PS3 byly také skvělé hry tak složitá architektura celé konzole házela vývojářům většinou klacky pod nohy.
Nenazranost Microsoftu jim jednou poradne slapne nahubu. Tim ze se vydali cestou sluzeb a ne Hardwaru se sami pohrbily. Budoucnost je ve VR to jsou oni tak tupi ze to nechapou a ten jejich sockopas dojde do bodu ze vyvoje her budou stagnovat ci se uplne zrusi.
Ve VR 🤣🤣🤣 tak poprej Sony s VR2 uspech zatim to vypada na propadak jak PS Vita
No jo… Phil si opět sere do huby. Ještě nedávno se chvástal jak si jezdí vyzkoušet a hrát hry co mají ve vývoji a že třeba Starfield je prý „nejlepší hra co kdy hrál“ a najednou se u Redfailu diví a je zklamaný? Tak hlavně že na zrušení PS5 verze si vzpoměly hned ale aby byla hra kvalitní… to už ne.
A kde bere tu jistotu že Starfield bude aspoň 9/10 hra? Ono si stačí vzpomenout na prohlášení jak jsou exkluzivity špatné a že nemají smysl a také že to není jejich cesta. No a za pár měsíců tu máme koupě ZeniMax Media a najednou rušíme všechny rozpracované PS5 verze a všechny další značky, které roky vycházely všude a najednou budou jen u MS. Takže paradoxně ty exkluzivity dělají ještě hůř než u Sony.
Kdyby stejné úsilí a finance jako u nakupování dlouholetých multiplatformních značek a rušení PS5 verzí použily i na podporu jejich studií a kvalitu her tak věřím že by pak po roce a půl sucha nemusel neustále brečet jak to není fér a že Sony a Nintendo jsou před nimi.
Neskutečný… viděl to video tady vůbec někdo kdo umí anglicky? Zklamaný je ze stavu hry a to že jezdí a zkouší hry – proč né. Však tam asi nehraje finální verzi která je hotová a s kafíčkem se čeká až za půl roku přijde datum vydání – hraje tam dev buildy a často možná i jen projekt přímo v enginu a když se tam objeví nějaká chyba tak mu samozřejmě podřízený řekne že mají do vydání půl roku a že se to opraví – stejně tak on nám pak řekne že je to všechno růžový protože všichni lžou a přehánějí – kor v herním průmyslu. O jistotě v 9/10 pro starfield tam myslím ani nemluvil to že hry nevychází na PS neznamená že jsou to exkluzivity – MS hlásil už dopředu že všechny jejich hry budou tam kde je game pass – krom toho uzavírají dohody s mobilními platformami, cloudem a Nintendem – ale pro někoho to je pořád exkluzivita protože tam není Sony které tam není jen proto že nechtějí game pass. Dál si nemyslím že by MS studia byla podfinancovaná. Právě naopak. Mají tvůrčí svobodu právě díky relativně neomezeným financím tak mohou riskovat v průmyslu který jinak hraje na jistotu a jede přísně podle tabulek toho co zrovna letí – no a to se ne vždy vyplatí. (Ale je vždy lepší vyletět ke hvězdám nebo shořet v plamenech při startu než se držet při zemi v generické šedi). Takhle to má třeba Valve. Lidé tam dělají na čem chtějí, jak dlouho chtějí a efektivita je tak mizerná ale když něco vyjde tak to stojí za to nebo to selže. Jasně že by to mohli dojit jako Ubi ale pak by jsme měli jen další Ubi a to je to poslední co potřebujeme – více toho stejného. A už vůbec tam nebrečí nad tím že je Sony a Nintendo před nimi. Naprosto střízlivě tam zhodnotil situaci a rozumně vysvětlil proč a má pravdu. Když si někdo jde koupit novou generaci tak už vědí kterou protože už jsou součástí tábora a často tam mají své digitální knihovny.
Prehlásenia Spencera sú smiešne už od roku 2014. Je čas aby Spencera niekto už nahradil. Nová krv je nutná.
Ono je sice možné, že pokud by začal Microsoft dělat skvělé hry, tak se jako mávnutím kouzelné hůlky všechno neobrátí. Ale pokud skvělé hry dělat nebudou, tak se jejich situace rozhodně nezlepší. Svůj Playstation bych kvůli nich sice neprodal, ale pokud by se nasbíralo několik výjimečných Microsoftích her, tak by se minimálně o koupi Xbox series S dalo uvažovat.
A o zaměření se na hraní na mobilech… no nevím co si o tom myslet. Podle mě na mobilech hraje úplně jiný typ hráčů než na velkých konzolích a Pc. Tam docela pochybuju, že prodáte stejnou hru oběma skupinám.
Navíc kdo by chtěl hrát třeba Starfield na telefonu? Myslím že i samotní vývojáři by z takových lidí byly zklamaní. Takové hry patří na velké TV nebo monitory spolu s kvalitním audiem.
Já bych hry obecně a třeba i Starfield z cloudu na mobilu bral všema deseti pokud by měl sdílené savy v mém případě s PC. Umím si v klidu představit jak na cestě do práce nebo v pauze na oběd bych řešil fetch questy nebo grind surovin jako třeba sbírání, pěstování a zpracování materiálů a další nepříjemné hovadiny kterým nechci v „prime timu“ věnovat čas a hlavně tu hru nevyhnutelně otravují každičkým dalším grindem. Obecně by mě tohle udrželo déle u mnoha her protože když třeba vidím že potřebuju dalších pět kusů dřeva abych si odemkl tuhle technologii když jsem ho včera sbíral a těžil dvě hodiny abych si vylepšil něco jiného tak brzo přijde bod kdy si řeknu že na to už prostě kašlu a ta hra u mě skončí. Ale v době kdy bych jinak jen čuměl kolem sebe kde co lítá by mi to přišlo jako efektivní řešení a snesl bych to mnohem snáze. Samozřejmě jsou tu i další lidé co by to klidně hráli na malé obrazovce nebo by si připojili telefon k televizi a hráli to na velké obrazovce jak se sluší a patří a i to je v pořádku – však je to o svobodě a volbě toho co komu vyhovuje nejvíce.
Phile, proč pořád řešíš Sony? Vždyť tři roky zpět jsi tvrdil, že to dávno nejsou tví soupeři.
https://www.bbc.com/news/technology-51400135.amp
Vždyť tam říká že je spolu s Nintendem neřeší a že nebude dělat to co po něm někteří fanoušci chtějí a to je aby dělal zelenou verzi toho co mají modří. Právě naopak říká že dává studiím svobodu a preferuje inovace a tvůrčí svobodu studií i když to občas nevyjde. Že nechce hrát na jistotu a říkat studiím ať dojí značky které měli úspěch. Asi by jsi měl zapracovat na své angličtině pokud jsi tam slyšel nějako „řešení sony“. Bylo tam jen minimálně a vždy v pasivním kontextu.
Už vím proč má tvá přezdívka zelenou barvu.
Jo – protože jsem registrovaný a je to defaultní barva o které ani nevím že jde změnit. Opět hledáš něco někde kde to není.
Hledat už nemusím 💚
Tvl aby to nedopadlo opacne 😆
Stejnej pohádkář a lhář jako Todd Howard nebo Molyneux. Mluví jen tak jak se mu to hodí. Nejdřív se vybodne na PC hráče,když se Xboxu ze začátku dařilo a teď už mu jsou dobrý i mobilní telefony 🤣🤡. Stačilo,kdyby řekl, nemáme na to abychom kvalitou her soutěžili se Sony a Nintendem
Já si teda myslím, že dobrý základ platformy jsou kvalitní hry. To, že kvůli Starfieldu lidi nebudou prodávat své PS je pravda. Ona taky jedna vlaštovka jaro nedělá, ale jestli budou mít více exkluzivních titulů, které budou skutečně kvalitní, hráči je zkrátka budou chtít. Hry na mobily se mi strašně nelíbí protože mi to připadá jako nehorázný ždímaní peněz přes mikrotransakce. A když má úspěch jeden, tak ho chtějí mít i ostatní. Asi to nehrozí, ale bojím se, aby vývoj na PC a konzole nebyl nějak upozaděn.
Mluvil dobře a rozumně. Třeba to jak říkal že když vyjde nová generace a lidé si ji jdou koupit tak už vědí kterou konzoli vezmou protože už jsou součástí jednoho z táborů a mají v něm své digitální knihovny her. Také mluvil o tom jak nechává vývojářům svobodu a nenutí je dojit hry co jim jdou a že ani nerazí jejich mustr což je už dost dlouho vidět třeba u Sony a začíná to prosvítat už i u Nintenda. Že to občas nevyjde je jasný ale je to lepší než stát na místě a cpát lidem pořád to samé jen v nových kulisách, s novou postavičkou a jinak maskovanými mechanikami. To může fungovat jen u FromSoftu.
To že jsou nějaké hry z pohledu třetí osoby ještě nedělá ty hry stejné. Předpokládám že dle tvé teorie bereš hry jako třeba Returnal, Ghost of Tsushima, GOW či TLOU jako skoro identické a jen v jiných kulisách? Tahle omáčka jak hanit jinak skvělé hry, které MS zkrátka chybí je už docela ohraná.
Všechno se hraje úplně stejně, úplně stejná kamera, pohyb, všechny zbraně jsou v podstatě variace ostatních. Všechny postavy jako by měli stejnou váhu protože už z gameplaye přesně víš jak se to bude hrát. Kdybych to přirovnal k Ubisoftu tak je to jako Assasins creed a FarCry. Na první pohled hodně odlišné hry ale když hraješ jednu pořád z ní cítíš a vidíš v ní tu druhou i když jejich hlavní zaměření na povrchu je jiné. V AC samozřejmě nestřílíš ze samopalu nebo raketometu ale pod tímhle povrchem je ten základ stejný. A jestli je to pro tebe ohraný tak to asi bude mít nějaký důvod.
Úplně stejná kamera, pohyb, zbraně, váha postavy?
No dlouho jsem se takhle nezasmál. No nic. Je vidět že jsi žádné ty hry nehrál jelikož to co píšeš jsou totální nesmysly. 
No tak až zahraješ dalšího spider-mana, TLoU 3, Horizon, Wolverina atd. tak se můžeš tvářit překvapeně jak se to unikátně hraje jako něco co jsi ještě nikdy nehrál ale asi budeš sám a lhát si.
No PS komunita je pomalu 3x větší a má to svůj důvod takže sám opravdu nebudu.
Nejsi nějaký zapomenutý Spencerův levoboček? Ani by mě to nepřekvapilo.
Každopádně zkus hrát na všech platformách jako já. Pak si možná uděláš relevantní názor a nebudeš hodnotit hry podle videií a psát stále dokolečka ohrané fráze.
Jinak je to zbytečná diskuze. 
Jsem docela zděšen potom co jsem viděl krátký rozhovor s Philem o hře Redfall. V podstatě řekl že jim nezáleží na kvalitě her. A vlastně ty ani konzole neprodávají… Bohužel potvrdil vše co jsem si o Xboxu myslel. Jim nezáleží na hrách nebo konzolích ale pouze na Gamepassu. Mít v něm co nejvíce her jakékoliv kvality. Prostě kvantita na úkor kvality. Popravdě si začínám myslet že Xbox jako takoví do několika let zanikne a bude z něj jen nějaká online service služba. Pokud Phila nevymnění tak to tak dopadne. A po této informaci jsem velice rád že MS zatím nekoupil Activision. Protože už z minulosti víme jak dokáže MS ničit a zavírat studia. Stejně jako EA. Jim na nich totiž vůbec nezáleží. Tak nějak MS ukazuje vše co je s herním odvětvím špatně. Jsem sám zvědav jak tohle dopadne… Ale něco mi říká že Phil už dlouho ve vedení Xboxu nebude.
No to byl určitě jiný rozhovor nebo máš mizernou angličtinu.
A to že se dá v gamepassu prostor indie hrám a zviditelní drobná studia ještě neznamená že ty hry jsou špatné jen proto že to není AAA 20/10 hra v premium edici. Když to teď spustím tak budu hodně dlouho hledat objektivně špatnou hru – teda alespoň na PC. Jo třeba tady pro mě Madden nebo Cricket ale to jsou sporty významné pro spojené státy a game pass tu není jen pro mě takže jdu scrollovat dál. Jasně že tam narazím na hry co nejsou pro mě – avangers, yakuza, nějaká japonská chujovina Danganronpa, Persona, FIFA, Peppa the pig, Paw patrol a další ale rozhodně bych to neoznačoval za kvantitu nad kvalitou jen proto že mi to není šité na míru. Někdo další zase ohrne nos nad Dishonored, AoE, Battlefieldem, Doomem, Forzou, Dead space a radši si zahraje tu Peppu nebo Personu. Křičet o tom že jde o kvantitu nad kvalitou jen proto že tam občas jsou hry které nejsou můj šálek čaje a musím si dát tu tvrdou práci je přejet a ignorovat tak to mi přijde jako docela krátkozraké.
To že xbox jako konzole zanikne a zbyde jen gamepass je dost pravděpodobné. Však prohlášení že je prodej konzolí nezajímá a jde jim jen o počet platících v gamepassu tu máme dennodenně. To samé platí že vývoj velkých AAAA her čistě pro gamepass se jim také moc nevyplatí. Jak sám píšeš… pro ně je ideální tam chrlit velké množství malých titulů kde vývoj nestojí tolik peněz. Tohle není o preferencích člověka. To že tam chybí nové velké hry, které by aspoň trochu vyrazily dech je zkrátka všeobecný fakt nad kterým opravdu není potřeba diskutovat. A prosím ať tu nikdo nepíše x let staré hry, které tam přidají až po ročním či delším zpoždění od vydání… nebo hry z ea play, které je dostupné na všech platformách… Zmiňovat 15 let starý dead space jako argument her na gamepassu to chce koule…
(a ne, nový remake na GPU není a až bude tak skrze EA play, které je všude)
O tom gamepassu máme asi tak podobný smýšlení. Dle mého se to taky pohne směrem k levnému vývoji her a co možná největším počtu. Nemyslím tím male indie projekty jak tu zmiňoval Skylines, ale prostě low budged vývoj, kde se oželí prostě optimalizace nebo oprava bugů aby to rychle a levně vydali.
To je ten pán,co při uvedení Xbox One vykřikoval “ Pojďme zničit Sony“ ? 😂
Že by pokrytectví, ne to není možný
to by přece místní miláček neudělal 
Nebo, když tvrdil, že je proti exkluzivním hrám a že jejich hry budou na všechny platformy. Po koupi Bethesdy si to rozmyslel🤡
Na všechny platformy, které vlastní Microsoft. Tak to myslel
V tuhle chvíli nepochopim proč nezačnou ty hry dávat i na ps5 teda. Přeci jenom by třeba v případě starfieldu nebo elder scrolls přidali alespoň o 10 milionů kusů ne li mnoho násobně více v případě tes VI a to není málo peněz.
Jenže pak by lidé začali prodávat xboxy 😂😂😂 alespoň já bych ho pak nepotřeboval, když jsem si ho přesně kvůli Starfieldu pořizoval. 😂
to jsi ho koupil docela v předstihu…
No to se ještě nepočítalo s odkladem + jsem neměl na PC a těšil jsem se i na nové Company of Heroes 3, Redfall mě také zajímal (strašné zklamání) a tak nějak jsem si říkal že alespoň stihnu vyzkoušet ostatní exkluzivity Halo (nic pro mě), Witcher 3 next gen (není exkluzivita, ale rozhodně nelituji koupě na třetí platformu), age of empires Definitive, ses of thieves (bez spoluhráčů nuda a s random lidma nehraju) a třeba i Forza Horizon 5 ( což je dobrá hra, ale také omrzí). Ještě Hogwarts Legacy protože PS5 taky ještě nemám. 😁 Teď prodávám dům, takže to doženu všechno na PC a PS5 a Xbox zřejmě potřebovat nebudu.
Říkejte si o Spencerovi co chcete ale tenhle člověk má vizi a jde si za ní. Možná mu to nevyjde nebo naopak překvapí ale dulezity je že zkouší nový věci a nepřeslapuje na miste.
Jaké nové věci?
Četl jsi článek výše?
Já tam žádné nové věci nevidím. Myslíš soustředění na mobilní trh? Tak to je hodně v prd”@&@…
Však Sony má také vizi, sic opatrnější, evidentně ví mnohem lépe jak prodrat svůj hardware.. 😁
Sony ma vizi … vlastni studio vydava MLB za 2litry na PS5 a na gamepassu “zdarma” ode dne vydani 🤣🤣🤣 jojo vize
Teď budu pro některý znít jako ďáblův advokát, ale třeba ten gamepass je dle mého dvojsečná zbraň. Pro nás hráče je to vlastně win win situace, ale furt se nemůžu zbavit dojmu za jakou cenu. Jako příklad dám třeba technický stav her které poslední dobou vychází a jsou day one na passu. Možná je to jen moje paranoia, ale prostě se nemůžu zbavit dojmu, že vývojáři kvůli tomu, že to dávají do passu, tak šetří na vývoji (především optimalizaci a opravy bugů). Jak říkám, může to být jen moje paranoia, ale prostě ten stav her jak furt vychází, tak mi to snad jen utvrzuje.
PS: ještě zmíním, že podobnou situaci má Sony s PC porty, tam na to taky mega dlabou a vypadá to tak jak to vypadá, prostě hru nemá cenu kupovat hned po vydání, ale radši si počkat na několik velkých opravných patchů.
Ten má leda tak vizi že každý den prohlašuje něco jiného jak se mu to zrovna hodí.
Nechápu, hry jsou to, co prodává konzoli nebo službu. Chce přinést své hry na co nejvíce obrazovek, a prave proto potřebují dobre hry. A ta jedna hra (Starfield) to opravdu nespasí. Phile, držím palce