Není žádným tajemstvím, že CD Projekt po dokončení rozšíření Phantom Liberty pro Cyberpunk 2077 velkou část svých lidských zdrojů postupně přesouvá k vývoji nového Zaklínače. Zajímavý vhled do fungování studia a myšlenek jeho vedení přinesl v rozhovoru pro magazín InvenGlobal technický ředitel CD Projektu Colin Walder. Ten prozradil, že studio zažilo těžké časy především po vydání Cyberpunku 2077, který trpěl zejména na konzolích minulé generace výraznými technickými problémy, jež vyústily až ve stažení hry z PlayStation Storu.
Dle Waldera bylo v tomto období náročné udržet v týmu vysokou morálku, která byla vzhledem k nutné práci na opravách potřeba. Problémové vydání Cyberpunku ale mělo zároveň vyústit v řadu ponaučení, které studio využije při vývoji nového Zaklínače s kódovým označením Polaris. Dojít mělo například ke změně přístupu k vývoji pro konzole. V případě Zaklínače mají jednotlivé konzolové porty po vzoru PC verze již od začátků procházet důkladným interním testováním. Právě zanedbání tohoto kroku dle Waldera přispělo k problémům Cyberpunku 2077 na konzolích.
Technický ředitel studia se rovněž vyjádřil k přesčasům a crunchi, kterému se vývojáři při uvedení Cyberpunku nevyhnuli. I v tomto směru mluví Walder o určité změně strategie, která by s využitím jiných přístupů měla těmto problémům předcházet. Zda CD Projekt těmto slovům dostojí, je v současnosti otázkou. Vydání nového Zaklínače je totiž ještě přece jenom hodně daleko. Je však zřejmé, že společnost situaci, které čelila u Cyberpunku, nebere na lehkou váhu a nechce ji za žádnou cenu opakovat.
Z jakých chyb? Vyslo phantom liberty a vsechno bylo zapomenuto
W4 bude parádní, o tom jsem přesvědčen. Akorát doufám že ve hře narodil od W3 bude možnost hrát i jako záporák a mít víc možností jak se kde rozhodnout. Po BG3 jsem v tomhle hodně romazlenej. Pořádnej charakter creation bude asi jistotou.
Poučit se s chyb, to je hezká myšlenka. Ovšem slova jsou slova a činy jsou činy
Asi každý rozumný člověk kolem sebe vnímá (a z minulosti známe nekonečno příkladů), že poučení se z chyb není zrovna disciplína, ve které by lidstvo zrovna excelovalo…
No, uvidíme, uvidíme, jak si povede CD Projekt, jde-li o poučení se z vlastní minulosti
Jinak si videohru Zaklínač 3 letos nadělím pod stromeček a doufám, že si ho během zimy užiju. Na tenhle titul slyším pozitivní reakce a chvalozpěvy, tak jsem zvědavý. A pokud jde o „chybový“ Cyberpunk 2077, tak tuhle videohru si nejspíš naservíruju na jaře, kdy už bude jistojistě všechno v naprostém pořádku
Prostě polákům se už nedá věřit budu čekat na stav hry při vydání. Nehodlám čekat 2 roky na funkční stav to mi rovnou může CD projekt platit za beta testování 🤣🤣
Jo něco jako nová Forza motorsport…
Občas to ustřelí každému (snad jen Nintendo a Sony si drží kvalitu při vydání).
nintendo .. a ty se divis ? co na ty kalkulacce muzes udelat tak svetobornyho aby to bylo tezky poradne optimalizovat ? premyslej trosku …
Ano taky už jsou na mém buy on sale listu, také jsem si teď vlastně uvědomil že není společnost co by nebyla.
Přesto několik chyb opakují. Už po vydání Zaklínače říkali, že nebude žádný tvrdý crunch trvající měsíce a přesto u Cyberpunku byl. A dále to strašně brzké oznámení dalších her. Oznámení CP v roce 2014, ale nejvíce se udělalo až od roku 2018 než vyšly všechny DLC do Zaklínače. Ale lidi prostě vidí produkt, na který čekali skoro 7 let, ne jenom 2-3 roky.
Ale to je problém u nich a jejich reklamní kampaně když lidi lákají v roce 2014 a sami dobře ví že si k tomu sednou až po 2018…. Za to lidi nemůžou a já jakožto koncový spotřebitel neřeším a nehlídám kdy co oznámili – nezajímá mě to , zajímá mne koncová kvalita.
Ano, tak jsem to i myslel. Vyjádřil jsem to trochu nešikovně. Myslel jsem to tak, že lidi se na to zkrátka těší takovou dobu a mají od toho jistá očekávání, když se hra tváří, že je dlouho ve vývoji. Což je přirozené. Těším se na hru sedm let, jen abych dostal hru, která trvala jen 3 roky. To je prostě špatně ze strany CDP.
Ano problémem je jejich reklamní Kampaň, ale ne s tohoto důvodu. Je to problém protože na reklamy a marketing dali víc než půlku budgetu co na tu hru měli k dispozici. Výsledkem je osekanej obsah. Hlavně že zvládli udělat fake demo a dělali že takhle vypadá hra 6 měsíců před releasem
Tohle jsou spíše kecy pro akcionáře, od vydání Cyberpunku mají prakticky akcie tendenci padat. Kdyby se Cyberpunk vyvedl hned na začátku, tak nepřijdou o 4x své hodnoty. Si myslím, že to dopadne jako vždycky, že se po vydání dozvíme, jak testovací tým byl externí a ještě polovina lidí byla propuštěna, proto tolik problémů.