O příchodu rozsáhlého DLC přídavku, který do úspěšného samurajského trháku přidal zdarma řadu vylepšení v čele se zbrusu novým multiplayerovým módem, jsme zde již psali. Stejně tak jsme samozřejmě v červenci recenzovali původní hru, na které jsme kromě jiného vyzvedli především její nádhernou estetiku. Tu autoři v nejnovějším nášupu využili k mnohem většímu zatlačení na nadpřirozenou strunu, díky které hra místy vyloženě připomíná paranormální thriller/horor Control. Přesto je ale hlavní hvězdou multiplayeru až překvapivě skvělá hratelnost.
Jelikož jsem předminulou noc strávil hraním druhého datadisku pro Nioh 2, měl jsem čerstvě pořádnou porci samurajské akce za sebou a teoreticky hrozilo, že na mne Legends udělá dojem „více toho samého“, případně dokonce horšího. Opak je ale pravdou, hned po pár minutách hraní jsem si uvědomil, že ačkoliv obě hry mohou vypadat na první pohled podobně, ve skutečnosti je Nioh 2 vyloženě divoká odreagovávačka typu Diablo, zatímco Ghost je mnohem, mnohem pečlivěji dávkovaná strategická akce, ve které obrovskou roli hraje pečlivě vystavěné tempo, napětí a vyloženě filmová dramaturgie.
Hlavní hvězdou multiplayeru je až překvapivě skvělá hratelnost.
Stejně jako v příběhové kampani hry, také v multiplayeru tomuto zážitku velmi napomáhá citlivá výprava, která kromě nádherné práce s barevnou paletou nebo nasvícením klade velký důraz na „čistotu“ obrazu a důsledně tak schovává všechny HUD elementy a informace, když je zrovna nepotřebujete. Navíc i multiplayerové mise v Legends vypráví poměrně silný příběh (relativně srovnatelný s hlavní kampaní, takže sice předvídatelný a přímočarý, ale působivý). Jen je to příběh mnohem méně lidský a mnohem více spirituální. Jeho zápletkou je, že Mongolové na ostrov přivedli kromě jiného svoje vlastní démony a ti teď svádějí nelítostnou válku s „duchy padlých hrdinů“ ostrova Tsushima.
Příběhová kampaň Legends nabízí devět misí pro dva hráče, ve kterých se budete plížit a přepadávat dostavníky, zachraňovat osadníky z rybářských vesnic nebo dobývat celé pevnosti nepřátel. S ohledem na nadpřirozené prvky nechybí nutnost kombinovat kromě tradiční výzbroje také elementární magii, ať už pro rozbíjení totemů nepřátel nebo boj s jejich elementární magií. Celkově tak rozhodně nelze misím vyčítat nějakou nudu nebo stereotyp, čemuž dále napomáhají i skvělé výjevy paranormální apokalypsy. Mezi absolutní vrcholy pak patřili neviditelní nepřátelé, které lze spatřit jen při úderu blesku (žádná hra na motivy filmu Predátor tohle nezvládla zpracovat takhle děsivě). Každá z devíti misí je rozdělená na tři kapitoly/checkpointy a trvá zhruba půl hodiny, nicméně pak je k dispozici znovu na vyšší obtížnost s lepším lootem.
Neviditelní nepřátelé, které lze spatřit jen při úderu blesku.
Rozhodně doporučuji popadnout dobrého parťáka, se kterým si mise náležitě užijete. Pokud snad žádného nemáte, je zde možnost náhodného online matchmakingu, který funguje rychle a spolehlivě. Mimochodem všechen obsah Legends se do hry stáhne v rámci oficiálního patche hry, samotná položka Legends v obchodě PS Store je pouhý jeden soubor, který vám daný mód odemkne. Nechápu proč je vůbec v obchodě, možná ho původně chtěli prodávat a pak si to z nějakého důvodu rozmysleli? Každopádně takhle jde zřejmě o nejlepší přídavek zdarma, který kdy jaká hra dostala.
Ještě než se budete moci pustit do hraní misí v multiplayeru, budete muset absolvovat zhruba dvacetiminutový tutoriál, kde si vyzkoušíte všechny čtyři hratelné postavy – Samuraj je tank a válečník, Lovec je ostřelovač a bojovník na dálku, Ronin dokáže na dálku oživit padlé spoluhráče (a hlavně má naprosto OP zbraň v podobě třaskavých rozbušek, dezorientujících protivníky) a Assasin se díky neviditelnosti dokáže dostat do zad problematickým nepřátelům. Na začátku hraní pak vybírejte pečlivě se kterou začnete, protože ostatní postavy si budete odemykat až dalším hraním, stejně jako vyšší obtížnosti, nové schopnosti a lepší vybavení.
Po příběhových misích na vás čeká čtveřice arén se Survival módem, kde musíte odolat předem stanovenému počtu vln nepřátel. Tenhle mód se hraje ve čtyřech (opět je k dispozici spolehlivý matchmaking). Důležité je, že zde musíte bránit tři části mapy zároveň a strategicky nakládat se zdroji na mapě (lékárničky, munice, speciální zbraně). Zatímco příběhové mise svoji hratelností velmi připomínají původní příběhovou kampaň Ghost of Tsushima, Survival je mnohem divočejší záležitost a byl jsem velmi překvapený, jak ovládání či animace postav dobře fungovaly v tomto mnohem intenzivnějším režimu. Postupným hraním na stále vyšší obtížnost nakonec odemknete nejtěžší verzi vybrané příběhové mise a vybraného Survivalu, které se svými modifikátory vyloženě připomínají Nightfall z Destiny.
Na rovinu přiznám, že jsem na tento víkend měl úplně jiné plány, ale Legends DLC mě tak zaskočilo a chytlo, že už mě svrbí prsty a těším se, že jej za chvilku znovu zapnu. Od skvěle vyvážené hratelnosti přes naprosto úžasné audiovizuální zpracování (hlas vypravěče, komentující dění, je také skvělý prvek a dost mi připomněl Darkest Dungeon) až po návykový grind lepšího vybavení – tohle je prostě zásah do černého. Nedalo mi to ale, abych se na chvilku nezastavil a nenapsal vám o tom. Vraťte se na ostrov Cušima, stojí to za to. A na cestě je i velmi slibně znící Raid. Mimochodem, patch přidal i celou řadu věcí do původní příběhové kampaně hry (New Game Plus, Loadouty, nového koně, nové kosmetické doplňky, nové trofeje, nové charmy apod.).
Mohu se zeptat jestli to má nějakou spojitost s hlavním příběhem hry? Ptám se proto že jsem to zatím ještě nehrál ale chci první zkusit s kámošem ten coop příběh. Díky
Má to spojitost, v tom smyslu že Mongolové sebou na ostrov přivlekli také svoje démony a spirituální ochránci Cušimy se jim teď musí postavit stejně, jako Jin těm opravdovým nájezdníkům.
Díky za objasnění
V článku se o tom nepíše, tak jen dodám že to prej jde hrát i solo. Ale ještě jsem to nezkoušel, tak to nemůžu potvrdit.
A ještě žádost na Martina. Mohl by jsi hráčům kteří nehrají Destiny a podobný hry vysvětlit o co konkrétně jde v Raidu?
kdyz vyberes misi a vybiras obtiznost dole mas moznost vypnout hledani hracu
Je to tak, lze to celé hrát sólo (předpokládám, že raid ne).
Raid je… hm, něco jako „příběhová mise na práškách“, minimálně třeba v Destiny jsou to ty nejpropracovanější pasáže hry s nejzajímavějšími mechanikami a většinou i lorem. Vybalancované je to tak, aby to otestovalo schopnosti hráčů na doraz a překonání znamená perfektní koordinaci týmu, který zvládne všechno od logických puzzle, náročný strategií na bossy až třeba po plošinkování nebo hledání cesty v bludišti. Jeden z nejlepších zážitků ve hrách je tzv. „raid naslepo“, kdy sehraná parta lidí vstupuje do nového raidu zcela bez spoilerů a musí na všechno přijít vlastními silami.
Tady je jedna ochutnávka:
https://www.zing.cz/novinky/96084654/zing-tip-testujeme-novy-raid-v-destiny-2/
Děkuju za odpověď. Tak to rád vyzkouším, pokud se mi teda povede najít schopný spoluhráče. Zní to zajímavě. Destiny mě ale bohužel vůbec nechytlo, ani Division 2 kde jsou taky raidy pokud vím, ale v Ghost of Tsushima který mě baví hodně by to mohla být parádní zábava díky těm skvěle zpracovaným soubojům a dalším mechanikám hry.
Přijde mi škoda, když vytvořili tak nádherný svět, že ho v DLC zhyzdili barevnými filtry. Vím, že mají svůj smysl a mají umocnit, že jde o legendy, ale stejně bych si je radši vypnul. Naopak oceňuji, že jde všechno hrát jen v jednom člověku, i když na to úrovně nejsou koncipované a ve výsledku jsou tak až dost obtížné.
Hodně se těším jakto bude vypadat na PS5
ronin nema zadnou op zbran oproti ostatnim, to bude naka mejlka
Místo luku může Ronin nosit ty „třaskavé bomby“ (zapomněl jsem, jak se to jmenuje oficiálně), které fungují stejně jako v Assassin´s Creed – když je hráč hodí na jakéhokoliv nepřítele, tak ho na pár vteřin zcela zastaví a může mu tak dát pořádnou ránu (někdy i smrtící) nebo naopak utéct a najít lepší pozici. Ta bomba zároveň sama dělá damage.
V survivalu dokážu rychlým hozením deseti těch bomb zničit celou vlnu nepřátel (dokud jsou u sebe) bez pomoci ostatních hráčů
vsechny 4 classy maji na zacatku stejnou vybavu, jesli to je misto luku tak to budou moct pouzivat vsichni ne?
Na začátku mají stejnou výbavu, ale pak jim začnou dropovat unikátní věci pro jejich třídu (jen do některých slotů).
Bomb Pouch může používat jen Ronin, ale lze na tom předmětu craftingem narolovat perk, aby jej mohl používat i Assassin.
jo taak, toz to sem tedy jeste nic takoveho nenasel