Píše se rok 1942 a světem zmítá druhá světová válka. Nacistické Německo je na postupu a budoucnost je nejistá. Přesně do tohoto období byl zasazen první díl velmi oblíbené série – Battlefield. Když 10. září 2002 vyšel, bylo to jako zjevení. Titul položil základní stavební kameny pro rozsáhlé multiplayerové bitvy a v následujících letech se jím mnoho dalších her inspirovalo. Dílů Battlefieldu vyšlo poměrně hodně a prakticky od začátku série zápolí s konkurenčním Call of Duty. Pamatuji si, jak jsem trávil stovky hodin u Battlefieldu 3, který dodnes považuji za naprostou špičku žánru.
Opomenout nelze ani Battlefield 2, Bad Company 2 a relativně mladý Battlefield 1, ve kterém jsme se vrátili na bojiště první světové války. Jak už to tak bývá, každá série má i své slabé kousky. V případě Battlefieldu jsou to dle mého názoru čtvrtý a pátý díl. Nutno dodat, že se ale postupem času herní zážitek u obou zmíněných her podstatně zlepšil. Na kvality trojky ale ani jeden z nich rozhodně nedosahuje. Po dvou dílech, které byly situovány do minulosti, se letos v Battlefieldu 2042, jak již název napovídá, vracíme k modernímu hávu, přesněji do nedaleké budoucnosti. Zda se tvůrcům ze studia Dice podařilo alespoň přiblížit k mnou opěvovanému třetímu dílu, zjistíte v naší recenzi. Hned zkraje ale mohu říci, že radost mít nebudete. Spíše vám zůstane hořká pachuť na jazyku a oči pro pláč.
- Platforma: PS5, PS4, X1, XSX|S, PC (recenzovaná verze)
- Datum vydání: 19. 11. 2021
- Výrobce: EA Dice (Švédsko)
- Žánr: FPS
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ano, až pro 128 hráčů
- Dat ke stažení: cca 50 GB
- Herní doba: neomezená (hra obsahuje pouze multiplayer)
- Cena: 1549 až 1999 Kč (Xzone)
Zbyteční operátoři
Hned z kraje si musím nasypat popel na hlavu. V našich dojmech z bety Battlefieldu 2042 jsem chválil přechod od rozdělení typů vojáků k operátorům. Och jak jsem se pletl. Již po několika hodinách v plné verzi vidím, že jsem se mýlil. Série vždy stavěla na rozdělení rolí, jakými jsou např. útok, medik, podpora či odstřelovač. V letošním díle jsou nám představeni operátoři, ne nepodobní těm z Call of Duty. Každý z nich disponuje tzv. gadgety – dron, grappling hook či taktický štít. Realita je bohužel taková, že ačkoliv ve hře stále můžete svého vojáka vybavit municí či defibrilátorem, jen minimum hráčů hraje týmově. Než aby počkali na oživení, raději hned po své smrti mačkají respawn a váš tým tak ztrácí cenné tikety. S municí je to podobné. Zhruba za dvacet zápasů jsem neviděl téměř nikoho, kdo by pomáhal svým spolubojovníkům tím, že by jim házel krabice s náboji. Každý hraje sám za sebe a to vidím jako kámen úrazu. Netuším, proč tvůrci mění něco, co doposud fungovalo.
V letošním díle jsou nám představeni operátoři.
Další výtkou je sama osobnost operátorů. Na mapě bez problému potkáte dvacet stejných postav, což působí velmi genericky. Ano, v minulých dílech byl váš voják bezejmenný, ale díky klasickým hláškám to ani tak nevadilo. Byl by snad takový problém přidat do hry tvorbu postavy? Nemyslím si. Lenost tvůrců v herním průmyslu je poslední dobou jako pěst na oko. Abych na operátory jen nenadával, tak musím uznat, že například hra s Websterem Mackayem a jeho grappling hookem (vystřelovacím lanem), je zábavná. Ale díky tomu na mapě Websterů potkáte tolik, že si připadáte jako v Klonových válkách. Mně osobně to kazí zážitek z imersivity. Přidání operátorů ve výsledku hodnotím jako krok špatným směrem.
Špatný gunplay, mizerný arzenál
Základem každé FPS hry je samozřejmě kvalitní zážitek ze samotné střelby. Zde Battlefield 2042 selhává na plné čáře. Pocit ze zbraní je natolik plytký, že jsem z toho smutný. Snad každý zápas se mi stalo, že hra neregistruje zásahy a náboje lítají naprosto náhodně. Zpětný ráz je někde přehnaný, jinde zase podhodnocený. O vybalancovaných zbraních nemůže být řeč. A když už jsme u arzenálu, musím se smát. Bohužel ironicky. Ve hře je pouhých 22 zbraní, které jsou děleny na sekundární (G57, MP28, M44), samopaly (MP28, MP9, PBX-45, PP-29), útočné pušky (M5A3, AK-24, SFAR-M GL, AC-42), kulomety (LCMG a PKP-BP), pušky (DM7, SVK a VCAR), odstřelovací pušky (SWS-10, DXR-1 a NTW-50) a utility (MCS-880, GVT 45-70, 12M Auto). Další zbraně (MP 44, M1 Garand, Kar 98 a další klasika z předchozích dílů) nalezneme v módu Portal, ale o něm později. Systém levelování je stejný jako dříve. Za hraní získáváte zkušenosti, zvyšujete úroveň sebe i zbraní a tím si odemykáte další možnosti, upgrady a skiny. Novinkou je možnost upravovat zbraň v reálném čase, a to v závislosti na tom, co vám zrovna vyhovuje. Není tak problém přepnout na jiný kolimátor během pár vteřin. Tuto změnu vítám.
O vybalancovaných zbraních nemůže být řeč.
Aktuální metu vede samopal PP-29. Zpětný ráz je u něj natolik nevýrazný, že vám přijde, jako byste stříleli laserem. Solidní je také kulomet LCMG a puška SVK. Ostatní zbraně mne příliš nenadchly, ale stále jsem je neozkoušel podrobněji. Co se týče bojové techniky, tak zde nám autoři naservírovali moderní klasiku ve formě tanků, vrtulníků, jeepů, čtyřkolek či vznášedel. Přijde mi, že vozidel je ve hře zbytečně mnoho, tím hůř, že až na výjimky,působí drtivá většina odfláknutě. Často dochází k tzv. rubberbandingu (problému na straně serverů) a vozidla sebou tak při jízdě cukají. No, není to dobrý zážitek. Zábavu zcela jistě znásobíte, pokud do některé bojové techniky nasednete s kamarády, jelikož hrát s náhodnými hráči např. v tanku, není příliš kvalitní čas strávený před obrazovkou. Na druhou stranu se ti, kteří své pilotování pilovali v dřívějších dílech, nudit nebudou. Pokud je např. vrtulníček Black Bird vašim druhým domovem, dokážete na bojišti napáchat opravdovou paseku. Často mi ale přišlo, že se na mapě v jednu chvíli nachází techniky až příliš. Když k tomu připočteme málo hráčů s protivzdušným raketometem a celkovou neochotu hrát týmově, jsme mnohdy svědky frustrující podívané.
Až na výjimky nezáživné mapy
V Battlefieldu 2042 najdeme sedm map. Tedy alespoň v základu – Breakaway, Discarded, Hourglass, Kaleidoscope, Manifest, Orbital a Renewal. Další jsou dostupné pouze pro mód Portal. Breakaway se odehrává na Antarktidě, přesněji v okolí ropné plošiny Queen Maud Land, tudíž budete obklopeni zimou, ledovci a tučňáky. Discarded nabídne okolí opuštěné nákladní lodi, Hourglass prezentuje písečnými dunami zavátý Qatar, Kaleidoscope nabízí jihokorejskou betonovou džungli, Manifest je jakýmsi slepencem singapurské průmyslové zóny a nepřeberným množstvím nákladních kontejnerů, Orbital, známý z bety, se točí okolo odpalovací rampy pro raketu a Renewal obří zdí rozděluje bojiště na zelení překypující vědecké centrum a neživou poušť.
V Battlefieldu 2042 najdeme sedm map.
Design map je na první pohled líbivý, což ještě umocňuje ono proklamované měnící se počasí ve formě tornád a písečných bouří. To je nicméně bohužel také velice generické a díky trailerům jsem čekal daleko více. Vypadá to hezky, občas to i ovlivní zápas, ale žádné terno se nekoná. Mapy jsou navíc zbytečně velké a i když si občas můžete přivolat menší vozidlo, abyste si usnadnili přesun k dalšímu bodu, bude vás neustálé běhání po chvilce štvát. Mne tedy ano. A když vás po třech minutách běhu zastřelí sniper, možná dokonce hru vypnete za pomoci zkratky alt+f4. Já tak několikrát učinil. Samozřejmě se můžete spawnovat na body a členy vaší čety (četu nelze vybrat, je vám přidělena automaticky), jak je již v Battlefieldu zvykem, ale na faktech to nic nemění. Mapy jsou hezké, ale bez duše a funkčního designu. Dobývání posledního bodu, který je např. umístěn na střeše mrakodrapu nikdy nebylo tak frustrující. Snad se časem dočkáme lepšího bojiště.
Obsahu jako v DLC
S negativitami na Battlefield 2042 ještě nepřestanu, protože obsah, kterým hra při spuštění disponuje, tře bídu s nouzí. Nezlobte se na mě, ale sedm map a tři módy? Z toho jeden bez přátel téměř nehratelný? Takto by to nešlo. Poslední roky jsme svědky toho, jak si sebejistí tvůrci myslí, že nové díly zažitých sérií prodají v každém případě. A nebudeme si lhát, ono tomu tak bohužel je. Ehm ehm, Call of Duty, ehm ehm. Doufám že se v Dice z letošního průšvihu poučí, protože jsem velice zklamán.
Obsah, kterým hra při spuštění disponuje, tře bídu s nouzí.
Jádro hry disponuje klasickým Conquestem, ve kterém se snažíte se svým týmem zabrat co nejvíce strategických bodů. Tutovka série. Breakthrough je variací na známý Rush – jedna strana zabírá sektory na mapě, druhá je brání. Třetím a posledním módem je Hazard Zone, který se inspiruje hrami jako Escape from Tarkov. O prvenství se utká osm týmů po čtyřech hráčích. Jejich úkolem je získat cenná data a přežít do doby extrakce. To vám ztíží i vojáci ovládaní umělou inteligencí, chcete-li boti. Zde všem silně doporučím, aby mód hráli s přáteli, protože snadno narazíte na opravdové tupany, kteří vám zkazí zážitek, jenž ani v základu není nikterak valné kvality.
Obsahu je tedy méně než málo a pokud Dice rychle nepřidají další, bude to velice špatná vizitka. Samozřejmě zde najdeme dojnou krávu v podobě dnes již zažitých season passů, ale nad tím už se snad nedá ani kroutit hlavou. Dokud budou hráči tyto obchodní modely podporovat, nic se nezmění. Osobně je pochopím pouze v případě Free to Play titulů.
Klasikou žánru je mód Conquest.
Abych na nový Battlefield pouze neplival špínu, musím uznat, že Portal se relativně povedl. Mód si bere to dobré z Battlefieldu 1942, Bad Company 2 a třetího dílu. Díky editoru pravidel lze klidně postavit armádu nacistů proti moderně vybaveným spojencům. Záleží na vaší představivosti. Vývojáři předělali mapy Arica Harbor, El Alamein, Battle of the Bulge, Valparaiso, Caspian Border a Noshahr Canals do nejnovější verze Frostbite enginu a vy se díky tomu můžete vrátit v čase, tentokrát v mnohem detailnější grafice. Portal je prostě a jednoduše fajn mód.
Technický paskvil
A teď zase hurá k negativitě. Battlefield byl vždy modlou hráčů, kteří si zakládali na audiovizuální stránce. A také noční můrou pro hardware. Letos bohužel platí pouze to druhé. Audiovizuál je nemastný, neslaný. Zvuky jsou otřesné a nároky na PC vysoké. Optimalizace je katastrofa. Na Ryzenu 5 5600x, RTX 3070Ti a 16 GB Ram hra běžela v QHD rozlišení sice na ultra nastavení, ale místy jsem se propadal k 50 fps. A to s vypnutým raytracingem. Pokud jsem RT zapnul, nebyl problém spadnout k patnácti snímkům, kdy využití GPU padalo pod 20%. Haló? Dice? Optimalizace? Najděte si to ve slovníku prosím.
Kamarád Johny, kterého možná znáte z našich dobrodružství ve Farming Simulátoru, si hru bohužel zahrát nemůže. Jeho sestava je sice staršího data, ale aby na GTX 1080 a Intelu i7 6700k hru nerozjel ani na minimální nastavení, není dle mého názoru v pořádku. Hra má evidentně problém s využíváním jak procesorů, tak i grafických karet. Na internetu nalezneme např. stížnosti majitelů RTX 3090, kterým hra jede s bídou na 50 fps. Neomluvitelné. Konzolové verze hry jsme netestovali, budeme tedy rádi, když nám v komentářích sdělíte vaše zkušenosti. Hra navíc neobsahuje ani globální, ani hlasový chat. O důvodech mám svoje představy, které se zde ale nepřísluší rozebírat. Tragická je také tabulka s výsledky zápasu.
Z grafiky samotné si rozhodně na zadek nesednete. Battlefield 5 se mi líbil mnohem více. Tomu sekunduje i prolínání textur, kdy se např. vznášedlo napůl pohybuje ve zdi. Zlatým hřebem jsou poté místy až trapné výbuchy bojové techniky, které jsou následně doprovázené odletujícími kusy v rytmu jednociferných snímků za vteřinu. Je to lepší jak v betaverzi, ale stále hodně špatné a trapné. Zvuk je mizérie. Zbraně zní bídně, technika také. Když k tomu přidám různé bugy typu nemožnosti vyhrát zápas, protože se v Breakthrough nelze dostat do dalšího sektoru, průser je na světě. Hra je evidentně nedodělaná a byla uspěchaná. Přesně jak jsme se v redakci obávali po otevřené betě. Špatné, špatné, špatné.
Pravděpodobně nejhorší díl Battlefieldu
Pamatuji si Battlefield 4, který provázelo velké množství porodních problémů. Převážně pak serverových a netcodových. Situace u letošního dílu je ale mnohem horší. Hra prostě není zábavná a já v tom vidím prachsprostou lenost vývojářů a tlak akcionářů. Battlefield 2042 je nedopečený, nemastný a neslaný. Není to dobrá hra. Ve vývoji měla zůstat alespoň dalšího půl roku, možná bychom poté dostali důstojné pokračování. I když o tom silně pochybuji, a to hlavně díky špatným designovým rozhodnutím.
Hra prostě není zábavná.
Pokud jste skalním fanouškem série, máte partu kamarádů a nemáte do čeho píchnout, pravděpodobně si ve hře dokážete zábavu najít. Nový díl ale nemohu doporučit ani matadorům. Rozhodně ne za plnou cenu. Pokud vás ale recenze nepřesvědčila a chcete si Battlefield 2042 přeci jen vyzkoušet, můžete tak učinit díky službě Game Pass, ve které se nachází desetihodinová trial verze. Další možností je předplatit si službu EA Pro, kde jste poté omezeni pouze dobou, po kterou vám předplatné běží. Jistotou ale je, že už i ten multiplayer Call of Duty: Vanguard je zábavnější. Osobně dám ale prostor kláním v Halo Infinite.
Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex 2020.
Recenze
Battlefield 2042
Nezáživný, problematický a podprůměrný. Přesně tak by se dal popsat Battlefield 2042. Špatný gunplay, malá porce obsahu a technické problémy jej sráží do vod her, které měly být stále ve vývoji. Špatná designová rozhodnutí nezachraňuje ani povedený mód Portal, ve kterém se můžete vyřádit dle libosti. Pravděpodobně se jedná o nejhorší díl série a pokud se tvůrci rychle nezaměří na zlepšení herního zážitku, bude to ošklivá skvrna na jejich portfoliu. Battlefield 2042 nedoporučujeme ani skalním fanouškům.
Líbí se nám
- Mód Portal
- V partě kamarádů exponenciálně zábavnější
- Úprava zbraní v reálném čase dle potřeby
Vadí nám
- Špatný gunplay
- Katastrofální technický stav
- Malá porce obsahu
- Nedostatečný počet zbraní
- Nudné mapy
- Špatná designová rozhodnutí
- Nesmyslní operátoři
Jak to jen mohli takhle domr*dat. Vracím se zpět k BFV. Vyhozené love. To že je to zabugované vem to čert, to opraví ale systém hraní je otřesný 128 hráčů na mapě je strašnej guláš, bolí mě z toho normálně hlava A ty zvuky to je ubohost tfuj teda
Kolikrát hraju a slyším ve hře zvuky, že to zní jako by mi na zahradě kňučel pes, tak ho chodím furt kontrolovat, taky už mi z toho hrabe.. 👌😁
Souhlasím s tím, že oproti BF5 to vypadá jako velký krok zpátky a ať si každý říká co chce o BF5. Za mě je to skvělý díl. Radši bych dal ty peníze co za 2042 tak do nějakého DLC do BF5, aby přidali nové mapy a strany (Sověty). Nechápu proč zmizeli i animace nasedání do vehiclů, resování lidí.
Zvuky ve hře mi příjdou taky celkem funny. V BF5 jsem slyšel, když někdo běžel kolem mě a mohl ho čekat, ve 2042 ? Vůbec nevím, lidi kolem sebe běhají jak boti a hrozný zmatek, ale hlavně, že je na mapě 120 hráčů
Osobně nechápu jak se někomu může líbit ten předchozí SJW díl
Nemluvě o tom že EA se srala i do původního Battlefieldu 1942 od originálního Digital Illusions a udělali tam úpravy, že je tam pomalu vše přeskinováno na černochy… podle mě tenhle druh „politiky“ do her nepatří jen ohejbá pravidla všeho i historie to platí i pro filmový průmysl…
Btw, cituji: „Hned zkraje ale mohu říci, že radost mít nebudete. Spíše vám zůstane hořká pachuť na jazyku a oči pro pláč.“
To jako myslíte vážně? Asi hraju jinou hru od úplně jiného studia.
Ano, myslím to naprosto vážně. Pravděpodobně máme odlišné nároky.
V pohodě.
Asi hraješ jinou hru no. Vše co je v recenzi sedí jak prdel na hrnec s mými dojmy. A to ještě musím poznamenat, že BF je první hra, která se mi na Xboxu nevešla do obrazu v TV. V nastavení samozřejmě nic není, takže nevidím ani full hp nepřítele.
What the hell, ta hra je paradni!
Je to zklamání jako kráva, i přes to mě to baví, to se přeci nevylučuje. 😁 Nejsem spokojen,ale zábavné to alespoň trošičku je.. 😁
Nejde mi o to se navážet nebo nějak shlížet z patra a hádkám bych se rád převážně vyhnul ale… je vám jasný, že pokud budou hráči tak laciní a nenároční na kvalitu, tak už nebude nikdy žádná hra kvalitní? Jen si chci ujasnit zda si tuhle věc uvědomujete a zda si to kupujete jen kvůli hraní s přáteli nebo jste opravdu jen věrní značce či vám ta hra opravdu příjde dobrá…
Parádní je jen portal a to protože tam nejsou operátoři, vznášedla a PP 29 …
Ta hra je opravdu dobrá a playtime na originu to dokazuje, nejvíc mě baví recenze, které píše ragequitter, který otevřeně fňuká. #nicvezlym Hra běží parádně, grafika je opravdu vynikající, boje obří, zbraně, gadgety i vozítka zábavná a 7 map + portál a levelovací systém nabízí dlouhou znovuhratelnost. Navíc se v průběhu času dočkáme přídavků.
Tak zrovna tobě běží hra parádně, ale borcům,co maj I9-10K a 3090 to na Ultra dává 60 FPS ,ani o FPS víc 😉 a to nejen jim,drtivá většina hráčů má problém s optimalizací, proto taky to hodnocení na Steamu 😂Je třeba si číst recenze,co v té hře mají víc jak 10H 👍
https://www.youtube.com/watch?v=B8_wDpeWD8E
doslova 3 sekundy hledání
A nemyslíš, že by ta hra mohla bejt za jiných okolností ještě lepší kdyby na ní dělali lidi, kterým jde o to aby vytvořili kvalitní produkt a ne ti co maj prachy a moc jenž jim zajistili hráči?
ani ne, za to spíš může vydavatel (EA) ,chtěl to vydat ještě před Vánoci v podzimní vlně her, mám pocit,že kdyby to ten půlrok do jara 2022 bylo stále ve vývoji, mohlo to dopadnout lépe 🤷♂️
Tak tak
Na tý hře by šlo plno věcí udělat lépe a DICE nejsou o nic větší svatoušci…
šlo a proto se to teď budou snažit zmírnit a napravit vše co se dá 😉Já nad nima hůl ještě nelámu,BF V taky dokázali vyhrabat jaktakž z hrobu díky Pacific části hry 😁
Však ta hra vypadá, jak kdyby na ní dělali jen jeden rok.
Trapnej trolling. Snaž se víc.
Celkove se mi tato recenze libi, jen bych mel malou poznamku. Autor v ni zminuje „negativitu“ a subjektivne jsem mel pocit, jako by mu az skoro bylo „vnitrne neprijemne“, ze se zminuje o spatnych vecech na hre a jejich nedostatcich. Ale je to jen muj pocit, mohu se mylit.
(„S negativitami na Battlefield 2042 ještě nepřestanu …“, „A teď zase hurá k negativitě.“)
Chtel bych autora povzbudit tim, ze si nemyslim, ze se v tomto pripade jedna o negativitu. Podle meho nazoru, negativismus/negativita je pristup, kdy clovek vidi jako spatne neutralni nebo dokonce i dobre veci. („Tahle lahev je z poloviny prazdna.“ „Ted je lahev sice plna, ale az se vyprazdni, zase ji budu muset naplnit, ach jo.“)
Pokud ale clovek kritizuje neco, co je opravdu spatne, nebo to i pres dobre stranky ma vyznamne zapory, nejedna se podle mne o negativismus/negativitu. Prvnim krokem ke zlepseni je nutnost uvedomeni si a pojmenovani konkretnich spatnych veci, ktere lze zlepsit. Pokud se nevi, co je spatne, nevi se, co zlepsit a nelze tedy dojit k vyznamne lepsimu stavu.
Autore, podle mne jste se nedopustil negativity a naopak si cenim, ze jste se nebal pojmenovat konkretni spatne veci. Dobra prace.
Diky za obsáhlý feedback. Samozřejmě jsem chtěl, aby hra dopadla dobře, což se bohužel nestalo. Negativní přístup v recenzi si nevyčítám, jelikož jsem se snažil být jako vždy pokud možno alespoň trochu objektivní 🙂
Korporace zkouší co si můžou vůči hráčům dovolit za prasárny stejně se jim z pre-purchase ten náklad na tu hru už zaplatil, pač jsou stále lidi co věří slibům, pak jsou tu lidi kterým ta hra přijde opravdu dobrá, protože mají šíleně malé nároky… když někomu může udělat radost třeba i blbá možnost udělat si Loadout
Máme tu Engine, jenž ani sami neumí pořádně zvládnout, stále opakující se věci v případě BF42 ještě v mnohem horším provedení ale kdybych psal jen o věcech co se mi nelíbí tak bych tu byl dlouho takže… co se mi líbí možná…
*Máme tu Health bar takže mi zavolejte medika avšak medik není ani třeba, protože než se vzpamatujete tak ji chytíte a většina hráčů než by čekala na někoho kdo hraje za medika se raději respawne nebo pokud se nepletu i když máte Health bar tak stejně po delší době se zregenerujete takže FUCK MEDIC.
*Modifikace v poli ovšem nepřijde mi dobře, že by se mělo na poli měnit vše… přímo na mapě bych umožnil třeba nasadit či sundat tlumič nebo změnit optiku, pak roztáhnout a zkrátit/sklopit pažbu. Modifikace jako > předpažbí, velikosti zásobníků, příslušenství k předpažbí (granátomet, grip) bych udělal jako úpravy před bojem v menu.
*Velikost mapy a počet hráčů… nevadí mi když je herní mapa velká a s hodně hráči vůbec nejsem proti ale… nesmí to bejt chaos game…teď se přikláním trochu ke Corvusovi – nezvládnutej chaos díky hrozně lacinému multiplayeru jako vždy, pak si každej dělá co chce a dává se nesmyslná volnost hráči např. 5 na sobě ležících lidí někde na konci mapy na anténě s puškou, protože Battlefield a tak vzniká na mapě místo užívání si akce „válečného konfliktu“ v neustálý respawn rage bordel což vede k vzájemnému nadávání a úmyslnému ničení „týmové hry“ (která stejně neexistuje).
Jak vidíte k těm pár pozitivním věcem mám i hodne „ALE“ takže se toho pozitivního fakt nedá moc říct.
Mohu jmenovat více věcí co mi na tomhle vadí ale vzhledem k tomu, že tu bude tak jako tak hromada „dislajků“ a negativních komentářů nemá cenu se více vyjadřovat.
Na staré generaci to vypadá hůř než starší plně optimalizované díly, tohle vypadá, že to naoptimalizovali na next-gen a old gen jen snížili grafiku… Hnus
Grafika je vážně slabší, ale dokážu si představit, že s raytracingem a ve 4k, už to může být solidní. Ale to moje sestava neumožňuje. Tedy alespoň ne na hratelné fps.
Na staré generaci ani RayTracing není možný, i tak Battlefield 1 vypadal luxusně, i když měli textury trošičku horší rozlišení, tak celkově efekty výbuchů, objektů a všeho okolo dávali mnohem větší a hezčí dojem, než nyní. Je sice hezké, když se řítí písečná bouře nebo tornádo, jenže ta poušť samotná vypadá jak bez textury úplně a vojáci co jsou dál jak 200m vypadají jak dioráma… 😁👌
Čau, hraje tu někdo na pc? Hledám nějakou bandu na hraní. Můj discord Lidumil_cz#4381
Kvůli enginu, který se mi líbí, jsem se díval na několik x hodinových gameplay videí a je pro mě absolutní záhadou, co je zábavného na hrách (BF / CoD), kde životnost hráče = 30 sekund max. O tom chaosu, debilním chování hráčů, kvičení do mikrofónů, totální nespolupráci až nepochopení, co mají na dané mapě dělat nemluvě. Inu 100 lidí 100 smrtí. Proti gustu, až se ucho utrhne a tak podobně. Osobně bych tohle nehrál, ani kdyby to nebyla zfušovaná hromada kouřících hov*n.
Popísal si všeobecný zážitok online hrania v otvorenej lobby. A je úplne jedno, či je to CoD, GTA, F1… Chaos, nespolupráca, nízka životnosť je všade.
To mi povidejte o neschopnosti. Hraju Red orchestru 2: Stalingrad. Mám tam už asi dobře přes 1000h a ikdyž je to 8 nebo víc let stará hra pořád se najdou lidi co prostě spolupracovat nechtějí. Kdo hrál ví o čem mluvím. Ale když se sejdou lidi co už vyloženě nehuntí killy ( třeba takova legenda jako je Plupp se nepočítá)tak to je super hra a ta přetahovaná v mp kampani stojí za to.
tak ono je to i v BF ,akorát natrefit na server,kde všichni dělaj co maj,chce hodně velké štěstí 👍tady měly výhodu komunitní servery v BF 3/4.Pokud teda člověk nenatrefil na dementní ublížené adminy,co za to,že jste je sejmuli,vám dali permaban na server 😉 ale natrefil jsem zde na spoustu dobrých komunitních serverů a byla to vždy zábava někdy i nervy do posledního bodu 😂 bohužel od BF 1 to šlo do řiti s podporou těchto serverů
Kor když tam není ani Levolution destrukce…
je ,jen jsi na něj asi nenarazil 😂 https://www.youtube.com/watch?v=jOD966VwIv4
Hodně veliké plus je, že si můžem vytvářet vlastní LoadOuty, takže nemusíš volit mezi milionem různých kombinací zbraní a perků, stačí tomu dát chvíli a upravit si LoadOuty dle svého stylu hraní.. ale to že na tom mají ještě dost práce, o tom žádná.. 😁 také mne zaskočilo, že v Portalu je víc zbraní pro BC2 a BF3 než pro základní hru 2042.. 😁 kdyby alespoň povolili ribonny a exp na zbraně v Portalu, takhle hraju dokola základní conquest, protože Breaktrough nefunguje a Hazard Zone mě nebaví natolik abych to drtil v kuse.
Ale Hazard Zone je asi nejzábavnější variace na Battle royale co jsem kdy hrál
Bohužel jsem v době recenze neměl partu, se kterou bych se do Hazard zone pořádně pustil. S random hráči je to pain.
Jupí, hra má něco co mělo Call of Duty uz před 13 lety !
Měl jsem se tedy vyjádřit, nikdy mi u BF nevadilo, že to tam nebylo, aktuálně je to jedna z mála věcí, co se dá považovat za plus. Každopádně BF a CoD pro mne bylo vždy nebe a dudy. Jestli si u Battle člověk stěžuje, že běží 3minuty a pak hedka od snipera, tak co potom v CoD? Spawneš se a hned jí dostaneš, protože ti nepřátelé obklíčí Base.. fakt veliká zábava. 👌
CoD má zas poprvé zničitelné objekty v MP.. 😁😁
Trapná recenze asi si to tady někdo nedává. Hraju na series x to baví mě to a byl jsem na tom seklej celej víkend. Portal je taky paradní ty předělaný mapy super. Vůbec asi nemáte ponětí kolik to muselo dát práce. Za mě na pohodu 8smičková hra. Mám dětskou radost ze všeho co se na bojišti děje. Absolutně nesouhlasím s hodnocením. Když mě to baví víc než CoD. Tak to by vanguard musel dostat tak 2-10.
Ono to CoDko ale přesně za ty 2/10 stojí.
Tohle je ještě pěkná čtyřka za ty bugy, nudné mapy, lži ohledně buildu na betu, rozbitý gunplay, optimalizace nonexistentní, málo obsahu, proxy granáty lagujici cely server, balanční problémy, chlubení se počtem operátorů, kdy jeden už v day one neměl gadget a mohl bych pokračovat ještě dál.
Dodal bych ještě naprosto nelogická rozhodnutí ohledně odstranění scoreboardu, nefunkční squad management, spatne fungující upravování zbraní,že nikoho nenapadlo jak špatné bude mít par skinu nerozeznatelnych podle frakce na 128 hráčů je taky k zamyšlení (kdyby na tom dělalo 5-10 lidi tak to beru, tady ne.)
Vše co je popsáno je naprosto objektivní (až na ty mapy u těch beru, že se někomu mohou líbit) a za to by jste chtěli dávat 8/10 u AAA titulu?
Mějte trochu kritického myšlení a vše to jen nehltejte jinak nám příště předhodí ještě horší paskvil.
Jsem rád, že máte z recenze pocit objektivity. On je to totiž často velký oříšek.
Máš dětskou radost protože si děcko
Doslova to hodnocení odpovídá dnešnímu stavu hry. Jakožto veterán série si myslím, že mohu s klidem říct, že ačkoliv mě ta hra baví, což je jen dobře,i když mi hra občas trhá žíly svým stavem,má to tolik technických problémů a nelogických rozhodnutí, že je to prostě zklamání na to,že se jedná o hru z mé oblíbené série. Tady prostě hodnocení sedí 👍 Chce to čas na vylepšení technického stavu a přidání funkcí,které jsou typické pro BF. Je dobře že tě to baví,ale nemusíš hned útočit,zvlášť když nemáš pravdu,stačí se podívat na Steam a přečíst si recenze,co vše hráčům chybí nebo vadí 😉
Tak buďte rád, že jste své peníze dal za něco, co si užíváte. Drtivá většina hráčů ale nesouhlasí. Každý jsme jiný.
nemusíš vykat 😂 tady jsme rodina 👍 jak říkám,má to hodně těžké porodní bolesti,ale věřím,že pod tou slupkou nedokonalosti se skrývá zábavný poklad 😉
Sry, ale 8/10 tomu může dát jen duševně chorý člověk.
Zažádal jsem o refund, tohle je obří odpad. S Battlefieldem to má společné jen jméno.
Časem to třeba vyladí. Snad. Doufám
Říct o BF2042 že je v horším stavu než Launch BF4 chtělo odvahy. Protože to tak prostě není :). A to hlavně po technické stránce BF4 nešlo 14 dní vůbec hrát. Servery crashovali, loginy nefungovali. Tenhle Battlefield od EA jde aspon normálně hrát bez nějakých šílených crashu. Já měl za celý EA ,2, Slovy DVA crashe. U jiných ten problém vyřešil ten patch. A ted bez problému hrají lidi i přes vydání a nápor. Jasný sem tam to někomu crashne a netcode je furt na nic, ale vs BF4 launch to je nebe a dudy.. 4 nešla hrát 14 dní a když už se člověk dostal do hry a hrál, tak vlastně nehrál protože naprosto otřesný netcode. Ještě ted si pomatuji hry za hrou když už člověk byl ve hře ty několika sec prodlevy a smrti za krytem, to bylo příšerný. A pokud si pomatuji tak ve 4 dokázal aspon tak nějak zmírnit až po měsíci od Launche :).
Jinak se dá s recenzí souhlasit. Byť gunplay mi přijde že je to spíš subjektivní, mě přijde dobrý a baví mě. To samé zbraně že je Meta PP jasný je to laser, ale taky by chtělo dodat že hráči ze zbytkem ani neumí hrát. To že to tuna hráču hraje stylem COD je další věc. Prostě si přečtou od youtubera PP je meta a všichni to hrají, a pak nadávají že ve hře není co hrát jiného, že vše ostatní je trash. Ani za mák, není to pravda :). Operátoři jsou fajn. Protože speciálky některých dokonale dokáží měnit bitvu. Horší je že to měli být dedikované classy se speciálkou. A USA měli mít 5 svých a Rusáci 5 svých. A jinou customizaci oblečení. Bohužel s tím že všichni hend mačkají respawn je asi proto že tam není ukazatel jestli ho někdo bude zvedat tak jako ve starých dílech. Prý to ale přidají do hry. Ale hráči prostě zvedají s tímhle problém jsem teda za tich xx hodin neměl. Spíš problém je v munici. A to že všichni tahají Recoiless 5. Co by vyřešilo dedikované classy. Oh wait.
Tak či tak tohle je šíleně ořezaná verze. Dice se uplně posrali. Live service který nefungoval u BFV, a sází na to znova. Year pass kontent na rok je teda bída verze 2.0 jestli tohle má být Kontent na rok tak ámen 4 operátoři, 8 map do normálu a 8 do portálu a 32 zbraní rok.Což vychází až na 2023 což se někdo v EA a DICE musel zbláznit a to doslova.. Tuna toho co dělalo BF BFKEM je pryč. Takže snad jim tahle bída co dostávají vytáhnou hlavy z řitě.
Battlefield 4 už vyšel poměrně před dlouhou dobou a je docela možné, že jsem serverovou katastrofu vytěsnil ze vzpomínek. Servery u nového dílu běží docela dobře, to máte pravdu
nečekal jsem, že se dožiju doby, kdy studia, která položila základní kameny moderních her jakoby ztratí schopnost tvořit hry… tvl co se to děje
Přesně moje slova.
Přesně!!! EA a Ubisoft přesně zapadají do této definice.. 👌
boring game