Recenze se velmi důrazně vyhýbá příběhovým spoilerům.
Jen málo studií na světě dokáže (a zároveň si může dovolit) vytvořit hru, jako je tahle. V některých momentech jsem se musel vyloženě smát, když jsem pozoroval absurdně propracovaný model hrdinky, jak se prodírá vizuálním přetížením v podobě neskutečně barevné vegetace směrem ke komplexním oživlým strojům, které se hýbou jako majestátná zvířata a zároveň se jim na tělech animují jednotlivé funkční zničitelné součástky. Pokud jste chtěli hru, která pořádně využije vaši novou obří 4K televizi, pak jste ji právě našli. Podobně jako v případě prvního dílu ale zdaleka nejzajímavějším aspektem dvojky zůstává napínavý hardcore sci-fi příběh – který si tentokrát užijete i s českými titulky. Na zábavě nic neztratilo ani taktické rozbíjení jednotlivých částí robotických dinosaurů v dravých soubojích. Zároveň ale došlo k napřímení hlavního příběhu i obohacení těch vedlejších. Horizon Forbidden West je důstojným pokračováním.
- Platforma: PS5 (recenzovaná verze), PS4
- Datum vydání: 18. 2. 2022
- Výrobce: Guerrilla Games (Nizozemsko)
- Žánr: Akční adventura v otevřeném světě
- Česká lokalizace: titulky a rozhraní
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 88 GB
- Herní doba: 20+ hodin
- Cena: 1799 Kč (Xzone)
Druhý díl
Pokud vás alespoň trochu zajímá příběh, dle mého zdaleka nejlepší vlastnost této série, pak nesmíte začít od dvojky. Bylo by to naprosto stejné, jako začít Pána prstenů od Dvou věží nebo trilogii Matrix od Reloaded. Tenhle svět čtvrtého tisíciletí, kde se džunglí zarostlými ruinami mrakodrapů prohánějí robotičtí dinosauři, má velmi pečlivě a komplexně budovanou historii, do které zkrátka nejde naskočit uprostřed. Nemluvě o tom, že citelným vývojem si prochází i hlavní hrdinka Aloy, se kterou jsme v prvním díle mohli prožít dětství, dospívání i odhalení jejího skutečného původu a dědictví.
Do výpravy na Zapovězený západ již Aloy vstupuje jako ošlehaný veterán, který naprosto přesně ví kdo je, co hledá a proč. Samozřejmě si můžete přečíst jen shrnutí prvního dílu, ale proč byste to dělali, když první hra je skoro tak krásná, zábavná a zajímavá jako dvojka. Její jedinou slabinou byl poněkud repetitivní grind vedlejších aktivit (které šlo na nižší obtížnost zcela vynechat). Pokud je vám ale příběh lhostejný, samozřejmě můžete naskočit rovnou do dvojky – po herní stránce vás vše potřebné naučí.
Pokud vás zajímá příběh, nesmíte začít od dvojky.
Forbidden West se s úvodem nijak nemazlí – část expozice nové zápletky a nové mise Aloy dostanete naservírovanou již v úvodní filmové sekvenci. Tímto způsobem se tedy dozvíte, že od doby, kdy jsme odvážnou lovkyni viděli naposledy, se vynořila tajemná nemoc v podobě rudého moru, pohlcujícího flóru i faunu. Aby to nebylo málo, krajinu začínají devastovat zničující tornáda. Hlavní otázkou je, zda jsou tyto události jen manifestací opět selhávajícího teraformního systému… nebo zda náhodou nějaká entita netahá za nitky ve snaze cíleně zničit všechen život na Zemi. Tak nebo onak, jedinou nadějí je domnělá záloha umělé inteligence jménem Gaia, údajně schovaná na velmi nepravděpodobném místě. A právě sem Aloy dorazí v prvních minutách hry.
Velká překvapení
Vzhledem k tomu, jak fascinující bylo odhalování historie války se stroji a zrodu robotického ekosystému v první hře, jsem měl celé ty roky velké obavy, aby dvojka dokázala po této stránce nabídnout podobný zážitek – vždyť vše zásadní jsme již odhalili, ne? Nuže, musím přiznat, že mi scénáristé Frobidden West pořádně vytřeli zrak a již od velmi ranné fáze hry začali sypat z rukávu takové zvraty a odhalení, že jsem to dlouho v žádné hře nezažil. Ukázalo se, že jsme celou tu dobu věděli jen jednu část celé té skládačky a odhalování druhé části je naprosto stejně strhující, ať už se jedná o sci-fi elementy nebo emocemi nabitý lidský příběh hlavních postav, kladných i záporných.
Možná si pamatujete na určitou kazu, vyvolanou skutečností, že recenzenti TLOU2 museli podepsat velmi přísné NDA, aby se zavázali neprozradit klíčové zvraty a prvky oné velmi příběhové a zážitkové hry. Podobné smlouvy u příběhových her nejsou žádnou výjimkou napříč všemi vývojáři i vydavateli, nicméně přesto mne poněkud zarazil rozsah embarga pro Forbidden West. Vlastně nemohu zmínit skoro nic z příběhu hry, protože od určitého bodu je víceméně na každém kroku nějaký zásadní zvrat nebo odhalení. Troufám si ale tvrdit, že zatímco některé tyto věci v TLOU2 byly záměrně kontroverzní, všechna překvapení v HFW jsou naprosto skvělá a fanoušci je uvítají s nadšením. Prohlubují výborným způsobem celou ságu.
Víceméně na každém kroku zásadní zvrat nebo odhalení.
U čeho bych se ale rád na chvíli zastavil, to je vývoj postavy samotné Aloy. Doposud jsme ji mohli vidět většinu času v roli odvážné bojovnice a spasitelky, připomínající akční stereotypy, jakým je třeba Lara Croft. V první i druhé hře mnoho postav komentuje odvahu, odhodlání, sílu, znalosti a schopnosti Aloy. Vlastně i ona sama se prezentuje jako nezastavitelný bojovník s náležitou reputací, když se jí to hodí při vyjednávání apod. Tentokrát se ale dočkáme situací, ve kterých se Aloy projeví mnohem přirozeněji a lidštěji. Zažijeme ji nejen zoufalou a zlomenou, ale také nespravedlivě rozčílenou a zlou. Výsledkem je citelné polidštění protagonistky, díky čemuž vám ještě lépe přiroste k srdci. Tomu napomáhá také mnohem pestřejší skupina sekundárních postav, se kterými můžete kromě misí a měst interagovat také ve vlastní zbrusu nové základně, kam se budete vracet pro nové mise i socializování s vaší družinou. Český překlad je na velmi dobré úrovni.
Horizon 2.0
Stejně jako příběh a postavy, také ostatní aspekty hry se dočkaly citelného prohloubení a vylepšení. Sem spadá třeba skutečnost, že hlavní příběhová linka byla tentokrát vystavěna méně megalomansky, takže pokud byste si chtěli hru projít co nejjednodušeji a nejrychleji, jako kdyby se jednalo o tradiční příběhovou kampaň, stačí snížit obtížnost a věnovat se jen hlavním misím – dočkáte se tak strhující jízdy, která nepřesahuje 15 hodin. Samozřejmě se tím ale připravíte o ohromnou spoustu obsahu v otevřeném světě hry, který je vyloženě radost si vychutnávat.
Pokud si chcete svůj čas na Zapovězeném západě co nejvíc vychutnat a užít, vřele doporučuji nastavit vyšší obtížnost a vypnout většinu ukazatelů HUD displeje. Nádherná příroda plná dravých i majestátných robotických dinosaurů, ozařovaná působivým plynutím denní doby, je jako stvořená pro to, abyste sešli z cesty a objevovali, co je v tamtom lese, na tamté hoře, pod hladinou tamté zátoky. Neméně zajímavé jsou lidské osady a města, kde místní diskutují události v jejich kraji. A když už sestoupíte do ruin některé z dávných laboratoří nebo továren, většinou stojí za to najít všechny skryté zápisky a nahrávky, prohlubující neodolatelně fascinující sci-fi zápletku hry.
Také ostatní aspekty hry se dočkaly citelného prohloubení a vylepšení.
První díl (kterého se prodalo 20 milionů kusů) sklidil svého času především ovace, nicméně pokud měl nějakou slabinu, pak to celkem určitě byly generické vedlejší aktivity, připomínající spíše bezduchý grind a sérii fetch-questů, než živoucí otevřený svět. Forbidden West si dává hodně záležet, aby vedlejší aktivity byly mnohem pestřejší a zároveň organicky zapadaly do daného místa. Ve městech si tedy budete moci zahrát deskovou hru nebo zkusit štěstí v jednom ze zápasnických ringů, zatímco v divočině vás čeká všechno možné od pomoci kolonám přepadeným dinosaury až po unikátní vedlejší mise, kde třeba musíte pomoci horníkům najít cestu ze zříceného dolu. Nechybí ani skákací puzzle se šplháním na Tallnecky nebo dobývání táborů či pevností nepřátelských kmenů.
Padák, kotva, ploutve a sedlo
Když už dojde na to prozkoumání nádherného herního světa, řada hráčů s nadšením uvítala oznámení nových metod pohybu, včetně padáku a vystřelovací kotvy. Obojí je samozřejmě krokem vpřed pro svobodu během vašeho průzkumu a třeba to seskočení na padáku z pořádné výšky se jen tak neomrzí (mimochodem, ve velmi pestrém nastavení obtížnosti a přístupnosti hry si můžete zapnout automatické otevírání padáku při určité výšce). S kotvou je to o trošku složitější, protože se nemůžete přichytávat jen tak kdekoliv (jako to skvěle funguje třeba v Halo Infinite). Kotvu je možné vystřelit jen na speciální úchytné body, ale těch je v prostředí relativně dost a hlavně bývají na „správných“ místech, jako je třeba okraj plošiny u vaší základny, kudy se budete opakovaně vracet – zde tedy nemusíte na plošinu šplhat, stačí jen vystřelit kotvu a jste nahoře jedním rázem.
Osobně jsem se nejvíc těšil na zbrusu nový průzkum pod vodou. Zpočátku sice musíte dávat pozor, abyste vystačili s dechem, ale v průběhu příběhu se tento problém naučíte kompenzovat pomocí nového vybavení a pak vás čekají opravdu nádherné sestupy do hlubin, kde všemu nasadí korunu naprosto parádní příběhová mise ve zcela zatopeném známém velkoměstě. Napsat, že grafika hry pod vodou je nádherná je zhruba stejně výstižné, jako prohlášení, že atomová bomba vybuchuje hlasitě. Pasáže pod vodou vypadaly ve všech ukázkách ze hry naprosto neuvěřitelně… ale opravdu jsou stejně nádherné i v hotové hře.
Parádní příběhová mise ve zcela zatopeném velkoměstě.
Stejně jako minule, také tentokrát budete dobýváním podzemních základen odemykat „klíče“ k ochočení jednotlivých dinosaurů v divoké přírodě. Bude tedy jen na vás, kolik druhů si odemknete a na jakém budete jezdit nejraději coby vašem věrném oři. Asi není velká věda si dát dvě a dvě dohromady – pokud jste pozorně sledovali dosavadní upoutávky na hru, nové druhy dinosaurů a připočítáte k tomu existenci padáku, musí vám dojít, že se tentokrát dočkáme ještě mnohem svobodnější a působivější formy pohybu na ochočeném stroji, než je prosté ježdění po zemi.
Lov dinosaurů
Soubojový systém sice ztratil onu překvapivost z prvního dílu, ale pořád patří k těm nejunikátnějším v rámci žánru. Není zas tak mnoho her, kde můžete identifkovat a zaměřovat jednotlivé části těl protivníků, abyste je využíváním správné munice nebo pasti začali takticky rozbíjet přesně tak, jak potřebujete – čím větší dinosaurus, tím početnější a pestřejší zbraně i slabiny na jeho těle. Při boji s těmi největšími je to tedy jako kdybyste postupně rozbíjeli výzbroj válečného křižníku, než se mu dostanete na tělo. To vše samozřejmě podporují náležité světelné a speciální efekty.
Pestrost dále podporuje skutečnost, že vaši lidští nepřátelé se naučili na stojích také jezdit, takže při boji s některými protivníky musíte pečlivě volit, zda zaútočíte jako první na jezdce nebo na jeho oře. Mezi novými dinosaury se dočkáte vodních i obojživelných a nechybí ani nějaké to opravdu gigantické překvapení, ze kterého by měl i takový Thunderjaw respekt. A ne, nemyslím tím již v upoutávkách odhalené mamutí Tremortusky. Zkrátka a dobře, pokud patříte mezi fanoušky série Monster Hunter, tak se vám bude na Zapovězeném západě líbit.
Ohromující výprava
Když jsem si před rokem v přípravě na konzole nové generace pořídil jednu z oficiálně doporučených Sony televizí, snad žádné jiné video jsem na té nové obrazovce netestoval s takovým nadšením, jako oznamovací upoutávku na Horizon Forbidden West. Kombinace nádherné přírody, mimořádně divoké barevné palety a v neposlední řadě fantastického ozvučení i hudby působily jako ultimátní příslib technického i výtvarného posunu příslovečné laťky. S nadšením mohu potvrdit, že ono pověstné video nejspíš bylo skutečně renderováno v enginu hry, protože HFW na PS5 konzoli opravdu vypadá takhle dobře. Za správné denní doby na správném místě v herním světě uvidíte věci, jaké jste ještě ve videohrách neviděli – technicky i výtvarně.
Ačkoliv hra nabízí na PS5 možnost nativního 4K rozlišení s nižší (30 fps) plynulostí, samozřejmě jsem dal opět přednost režimu výkonu (60 fps s nižším rozlišením). Sám se těším na podrobný rozbor odborníků z Digital Foundry, nicméně během celého mého hraní jsem nezaznamenal žádné problémy s plynulostí. Hra ostatně musí běžet také na PS4, ačkoliv tam jsem neměl možnost osobně vyzkoušet, jak dalece se jí to daří. Pokud jde o haptickou odezvu, rozhodně na ni narazíte, ale pořádně jsem si jí všímal jen u specifických situací jako je třeba vypáčení dveří. Rozhodně na mne nedělala tak silný dojem při boji nebo třeba jízdě na mém oři – tyto věci jiné tituly (překvapivě v čele s Far Cry 6) zvládly mnohem lépe.
Slabiny hry
Jak jsem psal v úvodu, Horizon Forbidden West dokáže nabídnout zážitek, jakého je schopná jen hrstka her. Přesto má ale z mého pohledu přinejmenším dvě slabiny, bez kterých by byl výsledný dojem ještě lepší. Obě tyto slabiny se ale týkají jen určité skupiny hráčů za určitých okolností. Tou první je relativně pomalý rozjezd pro ty, kdo už hráli první díl. Úvodní hodiny dvojky se odehrávají ve velmi podobném prostředí a řeší se zde velmi podobné věci, jako v předchozí hře – navzdory lepšímu celkovému zpracování se tak může stát, že se nedostaví onen vytoužený dojem novosti a změny. Tohle je ovšem zcela smeteno ze stolu, jakmile dorazíte do San Franciska – zde už hra opravdu vypadá velmi jinak a příběh se stočí naprosto nečekaným, novým směrem. Pokud jste ale jedničku nehráli, pak se vás samozřejmě tento problém s přílišnou podobností prvních hodin hry vůbec netýká.
Druhou slabinou pro mne byl technický stav hry, ale zde musím jedním dechem dodat, že tohle je opět jeden z těch případů, kdy patchování probíhalo „recenzentům pod rukami“, takže se situace průběžně měnila. Největším problémem během mého hraní byly „nechtěné mikroloadingy“ doprovázené krátkou zatmívačkou během průchodu prostředím, ale tento problém se zdá být s aktuálním patchem zcela odstraněn (tipuji si nicméně, že pokud byste hráli verzi hry z disku bez připojení online/stažení patche, tak na tento problém narazíte). Co nicméně zůstalo jsou velmi drobné, vyloženě kosmetické, ale přeci jen chybičky – například po vypuštění vody z místnosti zůstane barel viset ve vzduchu nebo váš mount během snahy kroužit kolem vás nechtěně naráží do skály. Navzdory celkově mnohem bohatším animacím postav při rozhovorech mi sem tam přijde, že nesedí animace očí (postavy se nedívají správným směrem). Jsou to už ale opravdu jen drobnosti a vůbec nepochybuji, že je autoři velmi brzy všechny vychytají.
Nezapomenutelná cesta
Nádherný svět robotických dinosaurů vás i napodruhé okouzlí a pokud vás bavil lore zdejší války se stroji nebo vám přirostla k srdci statečná Aloy, užijete si návrat, jako kdybyste nikdy neodešli. Jak nám spisovatelé hry prozradili v exkluzivním rozhovoru přímo pro Zing.cz, Horizon byl od začátku vymyšlen jako série a musím říct, že se znalostmi z dvojky opravdu vidím tu zcela očividnou přípravu některých zvratů a odhalení už v jedničce. Ačkoliv na této sérii miluji mnoho aspektů, tím nejlepším bylo pro mne v případě obou her neustále překvapování a objevování nového, především v rámci příběhu. Zapovězený západ je po této stránce velmi bohatý a jak budete odhalovat jeho tajemství, život Aloy i osud celého světa se navždy změní.
Recenze
Horizon Forbidden West
Ohromující nádhera světa, ve kterém se robotičtí dinosauři prohánějí džunglí zarostlými ruinami mrakodrapů, neztratila nic ze své síly. Aloy už toho zažila hodně, ale ta největší odhalení i výzvy přijdou teprve teď. Vyzrálejší a výpravnější pokračování jedinečné hry, která si vás snadno získá: jak souboji nebo explorací, tak výpravou a příběhem.
Líbí se nám
- Nádherná výprava
- Strhující a překvapivý příběh
- Rozvoj osobnosti Aloy
- Stále skvělý bojový systém
- Nové druhy dinosaurů
- Pasáže pod vodou
- Zábavná explorace a aktivity
- Rozsáhlé možnosti nastavení
Vadí nám
- Pomalejší začátek ve známém prostředí
- Drobné technické nedodělky
Horizon Zero Dawn a tento nový díl jsou důvodem, proč lituji toho, že jsem kdysi dal přednost koupi Xbox One před PS4.
Ještě bych měl dotaz – je tam stále ten debi**í systém ukládání, jako v předchozím díle? Neskutečně mě vytáčelo, když jsem hodinu lootil a zabíjel stroje a než jsem došel k ohništi, tak mě nějaký mamlas sejmul zezadu na jednu ránu a neměl jsem nic z toho lootu… Nebo už se to ukládá průběžně?
Pokud mi něco neuniklo, tak systém ukládání je stejný (plus možnost fast travel k ohništi).
Horizon FW vyzerá ozaj neskutočne a strašne sa teším na zakázaný západ. Mám už predobjednanú speciálku v Steelbooku a takéto hry ostanú navždy v pamäti.
Už jenom pár dní a konečně budu hrát hru, kvůli které jsem si kupoval PS5! Vypadá to perfektně a zde asi dám přednost 30fps.
Zbytecny, kdyz se podivas na rozdily oproti performance modu tak to nejde skoro poznat.
Mrkni na videorecenzi od Zděňka Prince z Vortexu, kde zmiňuje, že rozdíly v kvalitě visuálu jsou zanedbatelné a opravdu doporučuje hrát v 60fps.
Doporučím spíš Digital Foundry ( https://youtu.be/AtTLrfdchoo )
Sám upřímně váhám, čemu dát přednost ale zatím to spíš vidím na těch 30fps protože s nimi nemám problém a upřednostním vizuál.
Samozřejmě, že recenzí jsem viděl desítky a vždycky koukám i na DF a teda rozdíl v ostrosti tam je brutální a to je to ještě po kompresi YouTube. Takže zatím ještě čekám na detailní rozbor, ale aktuálně to vidím na ten 4K režim.
A proto sis kupoval Ps 5,kvuli 30 fps?
I kdyby hrál hru na potato PC s 20 fps, je to jeho volba. Každý si hru může hrát dle svého uvážení. Někdo si chce jen prostě zahrát hru dle svého, někdo se zase musí chlubit, že má mašinu za desítky tisíc. Ať si každý hraje tak, jak to dotyčnému vyhovuje.
Lukass: Rozhoduji se dost hru od hry, 30fps mi fakt nijak nevadí a třeba u Control jsem upřednostnil právě vizuál s RT, kde mi přišlo že to líp vykresluje atmosféru s těmi odrazy. Horizon jsem si užil tehdy na PS4 taky královsky jen v 30fps, a upřímně PS5 jsem si kupoval hlavně kvůli hrám. Jako jo, možná bych ocenil ještě třetí cestu, kde by s dynamickým rozlišením šli ještě níž než 1800p a to třeba na 1200-1400p a lepší vizuál k tomu a 60fps nebo 40 jak je u Retcheta. Musím se ale spokojit s dvěmi možnostmi a pokud těch 30 bude pevných (jako že to vypadá že jsou) tak to beru.
Já si kupoval PS5, abych si mohl zahrát Forbidden West. Ani, kvůli této hře jsem ho kupoval D1 a je mi tedy jedno, jestli to budu mít v 30 nebo v 60 fps. Hraju to na 55″ cca 130 cm od očí, takže ty upscalingy nemám moc rád. Nechápu, proč tam není FSR, když to běží na AMD hardware. To už je relativně kvalitní, Far cry 6 jsem takhle projel komplet a oproti nativnímu 4K byla ta ostrost víceméně stejná, tady ale přijdu o detaily i o tu ostrost. Každopádně určitě vyzkouším oba režimy a až pak se na 100% rozhodnu, který budu používat.
Díky za recenzi. Horizon 2 byl hlavní důvod, proč jsem si pořizoval nový PS. Těším se na další dobrodružství s Aloy, ale především na další odhalování těch tajemství z minulosti. V tomhle byla jednička naprosto nedostižná a za mě asi nejlepší příběh vůbec. #FuckTedFaro 😃
Komentáře opět nezklamaly

Jo a díky za recenzi. Je dobře, že se aspoň nějaká velkorozpočtová hra konečně povedla (po těch všech battlefieldech, codkach a kdoví čeho ještě). Osobně bych si hru nejspíš neužil (nic pro mě), ale kdo ví… Každopádně vypadá nádherně a už se těším na rozbor od DF.
Proc kdyz chcou mit postavu zenskou, tak ji aspon neudelaj hezci? Strasne nesympaticka. Navic beha jak postizena.
Jasně, v postapokalyptickém „primitivním“ světě bude běhat vyprsená modelka, co si zrovna nechala udělat nehty
V tomhle rozhodně spíš palec nahoru, že Aloy je uvěřitelně vypadající hezká holka, než něčí pubertální fantazie.
Kdyz to chces brat takhle, tak v postapokalypticym svete by zenska nikdy nebyla v takovy pozici, ale delala by v nejakym pajzlu ku*vu.
Nemusí bejt nutně vyprsená modelka (ikdyž bych se nezlobil), ale osobně mi Aloy taky není sympatická, hlasem ani vzhledem. Jakákoliv ženská postava třeba v třetím Zaklínači (a že jich tam je) je zajímavější. Nebo třeba Lara z tý trilogie, už taky vzhledem působí jako normální (hezká) ženská.
Paul: Tak sympatie jsou už dost subjektivní, u mě je tomu naopak a třeba Lara už pro mě byla hodně na hraně uvěřitelnosti v druhém dílu, proto jsem byl rád když jí trochu změnili model v trojce a už byla taková festovnější.
Proto jsem si tam nejvíc oblíbil Cerys z bojovnic, a s čarodějkami ji moc porovnávat nebudu, obzvlášť ve světě kde si můžeš upravit vzhled magii a Shani, moje druhá nejoblíbenější, byla felčarka.
Ciri mě stejně tak osobně třeba vadila, hlavně tedy ty její nesmyslný kozačky s podpatkem, fakt skvělá volba.
Horizon přece jen se snaží v tomhle být víc uvěřitelný a Aloy si nemůže jen tak skočit na plastiku, pleťovou masku a podobně. Je to takový fajn kompromis, kde stále vypadá atraktivně a v zasazení prostředí uvěřitelně díky jistým nedokonalostem (zarudlá pleť), ale na druhou stranu by nejspíš měla mít žlutý zuby (Zdravím tě Dragon Age) a bez toho se už obejdu i já
No vidíš a mě Aloy zrovna přijde jako jedna z nejsympatičtějších herních hrdinek a i vizuálně se mě zdá jako hezká holka. Společně s novou Larou a Jesse Faden, ale holt každý máme jiný vkus.
Tak to ale moc nesedí. Zaprvé by měla mít Aloy jednodušší účes, aby to platilo, a zadruhé trochu silnější a víc atletickou postavu vzhledem k tomu, kde co dělá a jak se živí. Nic proti ní nemám, ale tohle je taková výmluva, že vypadá údajně víc uvěřitelně – možná trochu, ale o moc ne.
Panic bez holky promluvil
Dobrý den, mohu se zeptat, zda je možné „jezdit“ na nějakém robozvířátku i pod hladinou? Děkuji.
Jsem rád, že alespoň někde ještě vychází nerozbité hry.
Jop, kdysi norma (víceméně), dnes pomalu zázrak.
Zas ty rozmazaný screeny jak u dying light. Hrajete to v nějakým down grade resolution modu?
konzoli nemám, ale jestli je tohle normální tak nechápu.
Nejspíš tam zůstal zapnutý motion blur
Jsem blázen nebo se tu ztratilo celé vlákno s komentáři?
Když některý z příspěvků nasbírá deset a víc dislajků, tak se automaticky zneviditelní s i reakcemi na něj. Už jsme ho ale ručně vrátili zpátky…
Tiše závidím PSkářům a budu doufat, že za rok oznámí PC verzi
Takhle brzo asi ne, ale určitě na PC jednou dorazí
Taky se snad dockam. Mam sice PS4 a jednicku jsem tam hral, ale nevim jestli na Ps4 jit i do dvojky nebo pockac na pc release.
Takze jsem neodolal a koupil pro PS4, jedna se o puvodni PS4, ani slim, ani pro. Asi jsem nemel. Hned v uvodni animaci, kde Alloy mela lezt na skalu pred tim, nez zalehne u ohne skala nebyla vyrenderovana, Alloy splhala po vzduchu. Dalsi prejvapeni cekalo, kdyz jsem dostal kontrolu postavy. Ovladani kamery velmi sekane. Pocitove bych rekl, ze to neni ani 30fps,ale tak 15. Tak hraju dal. Kolega se nekde zasekl a prestal za mnou chodit. V miste, kde mate prozkoumat robota nic nedela ani focus, ani kdyz k nemu prijdu, zadna interakce. Kolega stale nekde zaseknuty. Tak zkusim ssestrelit zebrik, nastesti to funguje a quest to posunulo. Kousek dal animace a potkani prvniho stroje, kolega se objevi, slava. Prvni souboj daldi zklamani, opravdu spatna reakce ovladani, konzole pocitove nestiha. Take u toho konzole hezky krici, jeste vice nez u tlou2. Tlou2 behala o dost svizneji, zero dawn take. Audio (sluchadla zapojena do ovladace pripojeneho kabelem) zlobi, obcas to vynechava, jakoby to nestihalo. Hru jsem radeji vypnul, abych si dale nekazil zazitek, pockam na nejakou aktualizaci, jestli se to nezlepsi. Tak jsem se na tu hru tesil a ona je tak rozbita…
Je mi záhadou, jak vás napadlo koupit hru z roku 2022 na PS4, ale budiž, každej asi není ‚ajťák’…
Tak PS5 nemam a cekal jsem alespon stejnou kvalitu provedeni jako Zero Dawn, akorat se nekonala
Tak už od rána to hraju na PS4 a žádný problém. Hra skvěle běží, neseká se, s grafikou není sebemenší problém a i načítání je až nečekaně rychlé….
Díky Martine za další skvělou recenzi.
Musíme mít podobný vkus. Pokaždé, kdy tě dokáže hra nadchnout vím, že se mohu těšit na pekelnou jízdu!
Tento týden je plán jasný, v práci nahlášen HO, takže postačí jen stáhnout žaluzie.

Děkuju za přečtení i pochvalu
Zaplaceno, staženo do konzole. Teď už jen čekat. Vypadá to dobře.
PS exklůziv – 90% Akční adventůry rozdělené na lineár a open, a ty jejich open world jsou jen lepši “ubisoftky“.
MS apoň naposled nabídl strategii, závodní a střílečku.
Za co mínuska, však má pravdu. Nevidím nějakej ultra podstatnej rozdíl mezi tímhle a třeba Valhallou. Všechno jak přes kopírák.
Teď myslíš rok 2013?