Jsou série, ke kterým se člověk dostane až po letech. Mám však zkušenost, že když chcete, není nikdy pozdě do rozjetého vlaku naskočit a tak jsem v momentu, kdy mi byla nabídnuta recenze Uncharted: Legacy of Thieves Collection, neváhal ani vteřinu. Jak se povedl její příchod na PC a zda šlape podobně kvalitně jako Marvel’s Spider-Man Remastered, vám nastíní následující odstavce.
- Platforma: PC (testovaná verze), PlayStation 5,
- Datum vydání: 19. října 2022
- Vývojář:Naughty Dog LLC, Iron Galaxy Studios
- Vydavatel: PlayStation PC LLC
- Žánr: Akční adventura
- Česká lokalizace: Ano
- Multiplayer: Ne
- Herní doba: 21 – 25 hodin ( V případě zaměření pouze na příběh Uncharted 4: A Thief’s End, Uncharted: The Lost Legacy)
- Cena: okolo 1230 kč (Steam)
Obě části Uncharted: Legacy of Thieves Collection vám nabídnou bravurní příběh
Každý z nás má nějakého toho příbuzného, který čas od času tropí potíže. Někteří si rádi půjčují, jiní touží po bezplatném ubytování, vždy však dříve nebo později zaklepou na váš práh s prosíkem. Bratr Nathana Drakea patří přesně mezi tenhle formát lidí. Přestože byl starším sourozencem, potíže se mu prostě odjakživa lepily na paty, takže se právě Nathan stal někým, kdo svou krev neustále tahal z průšvihu až do momentu, než jeho brácha Samuel prostě zmizel při jedné z akcí. Po léta si hlavní hrdina příběhu Uncharted 4: A Thief’s End myslel, že je pryč, nyní je však jeho bráška zpět a opět potřebuje pomocnou ruku.
Vyprávění je to opravdu divoké, takže se člověk ani na moment nenudí. V podstatě jde z jedné akce do druhé a vydechnout si můžete pouze v okamžicích, kdy na ploše běží jedna z řady scén mistrně prezentujících děj. Musím říct, že jsem už dlouho nezažil nic tak invazivního jako je příběh Uncharted 4: A Thief’s End. Během hraní jsem si díky tomu vytvářel vztah nejen s hlavním hrdinou, ale také se zbytkem různě nastavených zlodějů disponujících unikátní povahou a též pohnutkami, jež je vedou k jistým činům. Rozhodně je to lahůdka, jež vám z hlavy hned tak něco nevymaže.
Peckou bylo i vyprávění Uncharted: The Lost Legacy, jež je druhým titulem tvořícím tuto kolekci. Namísto dvou chlapáku jsem v něm dostal dvojici hrdinek Chloe a Nadine, které k sobě na rozdíl od bratrů nemají zpočátku až takové pouto. Společná spolupráce však vždy utužuje vztahy a tak se i zde mezi dvojicí vytvoří jistá forma přátelství. Tento děj je sice kratší než Uncharted 4: A Thief’s End, avšak ani jemu se nedá upřít velká intenzita celé prezentace a bezpočet informací, jež můžete efektivněji vstřebávat díky tomu, že Uncharted: Legacy of Thieves Collection disponuje českou lokalizací.
Příběhy obou děl jsou skutku bravurní, a aby toho nebylo málo, jsou zasazeny do koridorů, jež často na první pohled evokují dojem, že se jedná o rozsáhlejší lokace, čímž se rapidně navyšuje celková důvěryhodnost míst, jimiž na svých cestách procházíte. Dechberoucí je v Uncharted: Legacy of Thieves Collection doslova každé místo, které navštívíte. Ať už jsou to dávno zapomenuté ruiny, písčitá pobřeží plná pokladů, nebo útroby věznice, v níž si vychutnáváte radosti každodenního života za katrem.
Akce je, oč tu běží
Perfektně napsaný a zahraný příběh tu je efektivně podpořen akčními pasážemi, v nichž dochází na pistole, pušky a občas také pěsti. Někdy totiž munice dojde a pak vám už nic jiného než pravý hák nezbývá. Šarvátky mají tempo v Uncharted: Legacy of Thieves Collection a díky aktivní AI u nich musíte také dost taktizovat. S jedním krytem si nikdy dlouho nevystačíte. Za sebe jsem si každý střet maximálně užíval. Stejně tak mi imponovaly environmentální překážky vyžadující pro překonání maximální vnímání detailů a práci s prostředím.
Hra zaměřená na lov pokladů by nebyla správným zástupcem svého žánru, kdyby vedle překonávání nepřátel a různých pohybových překážek nenabízela hádanky postavené na řešení různých rébusů vymyšlených dávnými civilizacemi, či postavami z dob dávno minulých. Hlavolamy všeho druhu představují další silnou stránku Uncharted: Legacy of Thieves Collection. Sice nejsou příliš náročné, avšak vyloženě neurazí, takže skvěle zapadají do celkového obrazu zábavné akce, která se nebojí čas od času hráče donutit na chvíli zapojit mozkové závity, jež jiná akční díla zdařile zanedbávají.
Čím se střílí v Uncharted: Legacy of Thieves Collection lépe?
Stejně jako v případě Marvel’s Spider-Man Remastered je i zde jedním z prvků, jež vám dávají možnost si hru více užít, přítomnost volby mezi ovladačem a myší, která je spojená víceméně automaticky s klávesnicí. V případě titulu se Spider-Manem jsem právě druhou z alternativ moc nebyl schopen využít, protože mi přišlo, že hra z konzolí na tradiční nástroje PC hráče není úplně optimalizována. Uncharted: Legacy of Thieves Collection je na tom po této stránce o poznání lépe hned z několika důvodů.
Hlavním je zřejmě skutečnost, že tu před hráče není postaveno gigantické město, ve kterém by musel manévrovat, ale víceméně jasně definovaný koridor, v jehož rámci se pohybuje. Nedochází tu tím pádem k situacím, jež nabízí otevřený svět. Druhou je fakt, že ovládání optimalizace je opravdu vyvedené, takže kdykoliv můžete přepnout mezi ovladačem a základní výbavou každého majitele PC a nepoznáte výrazný rozdíl, což považuji za velké plus. Každý totiž netouží na počítači sahat po konzolové výstroji, někomu navíc nemusí sednout formát míření a tak všechny jistě potěší, že právě ovládání představuje v Uncharted: Legacy of Thieves Collection položku, nad níž si není třeba příliš lámat hlavu.
Jak na ovladači, tak i na klávesnici s myší se však musíte připravit na neskutečné množství quick time eventů, jimiž Uncharted: Legacy of Thieves Collection doslova přetéká. Zatímco v Marvel’s Spider-Man Remastered jsem tento konzolový aspekt až tak nevnímal, nebo byl značně upozaděn skrze otevřený svět a možnosti samotného díla, tady na něm stála velká část hratelnosti, takže jsem jím byl po čase trošku přehlcen. Rozhodně bych si dokázal některé okamžiky představit bez toho, že bych byl nucen něco zmáčknout. Chápu ovšem, že u titulu vytvořeného na konzole je toto něco, s čím je nutné počítat. Hře to tím pádem vyloženě nevyčítám, je ovšem nezbytné pracovat s tím, že stálé stiskání určitých kláves nemusí sednout každému.
Technická stránka vám tu dech nevezme
Optimalizace her přicházejících z konzolí nebývá obvykle něčím, čím se mohou tvůrci chlubit. Při hraní Marvel’s Spider-Man Remastered jsem si na tento prvek nemohl příliš stěžovat. Bez ray-tracingu mi totiž hra na vysoké nastavení jela po většinu času opravdu pěkně bez ohledu na to, v jaké situaci jsem se ocitl. Díky tomu jsem si naplno vychutnal jak pohyb po městě, tak i střety s bossy a jejich posluhovači. U Uncharted: Legacy of Thieves Collection jsem popravdě počítal s tím, že koridorové lokace nedají mému PC s procesorem Intel Core i7-4790K, GTX 1080 Ti a 16 GB až tak zabrat. Ve výsledku jsem byl proto nakonec nepěkně překvapen.
Náznaky jistých problémů jsem zaznamenával už od samého počátku, přičítal jsem je však spíše faktu, že jsem se pohyboval v otevřenějším prostoru nežli tomu, že by to mohlo být samotnou hrou. Jakmile jsem se ale dostal do koridorů, situace se příliš nezlepšila, takže jsem začal řešit, jak výrazné propady fps zredukovat. Má první cesta vedla do nastavení, kde jsem výrazně snížil úroveň veškerých grafických možností. Ať už jsem však hrál na Ultra, či Low, posun v rámci snímků byl minimální. Škála možných úprav byla navíc oproti Marvel’s Spider-Man Remastered nebývale chudá.
Ve hře ovšem samozřejmě nescházela možnost uzamčení snímků na 30 fps, po níž jsem se nakonec také rozhodl sáhnout. Výsledek bohužel nebyl uspokojivý, protože i po zapnutí této položky mi hra nenabídla stabilní fps. A aby toho nebylo málo, došlo následně také na pády, takže jsem se ve finále vrátil opět k mírně poskakující, avšak veskrze fungující alternativě v podobě ultra nastavení a otevřenému stropu pro snímky. Zajímavým paradoxem bylo, že mimo koridor šlapalo Uncharted: Legacy of Thieves Collection lépe než v něm.
Zatímco optimalizace není minimálně v mých očích ničím zářným, v případě grafického zpracování se povedlo tvůrcům Uncharted: Legacy of Thieves Collection odvést špičkovou práci. Herním světem i jeho obyvateli se díky tomu můžete stabilně kochat a některé okamžiky vám vyloženě vezmou dech, takže na ně jen tak nezapomenete. Na závěr této části bych však chtěl uvést, že v rámci optimalizace mluvím především za svou sestavu. Nevylučoval bych, že jinde šlape hra lépe. Mému stroji ovšem sedla o poznání méně než nedávno hraný titul se Spider-Manem v hlavní roli, což pro koridor nepředstavuje úplně nejlepší vizitku a na celkovém hodnocení se to dozajista promítlo.
Výbornému Uncharted: Legacy of Thieves Collection reálně škodí pouze technická stránka
Uncharted: Legacy of Thieves Collection představuje kolekci dvou výborných her, jejichž příběh je něčím, nač jen tak nezapomenete. Oba tituly disponují kromě děje také excelentně zpracovanými akčními scénami, obstojnou umělou inteligencí, jež dokáže zatopit a hádankami, u nichž se nikdy zcela nenudíte. Vyloženě dechberoucí složkou je tu grafické zpracování, které je na špičkové úrovni.
Menším nedostatkem tohoto kusu budou v očích některých hráčů na PC quick time eventy, jichž tu není málo. Celku však vyloženě neškodí, což se nedá říct o občasných pádech a optimalizaci, která mohla být o poznání lepší. Pokud by hra byla lépe optimalizovaná, vůbec bych se nebál sáhnout po podobném hodnocení, jaké měla konzolová verze. Chyby však nelze přehlížet a tak je finální známka o nižší než za předpokladu, že by se technická stránka Uncharted: Legacy of Thieves Collection vyvedla jak měla.
Hra byla recenzována na:
- Procesor: Intel Core i7-4790K
- Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
- RAM: 16 GB
- Rozlišení: 2560 x 1440
- Nastavení: Ultra/Vysoké
Recenze
Uncharted: Legacy of Thieves Collection
Naughty Dog hernímu světu skrze UNCHARTED Legacy of Thieves Collection jasně ukazuje, jak se mají dělat akční adventury. Oba tituly, jež tento balíček obsahuje, představují mistrovská díla disponující jak silným příběhem, tak kvalitní hratelností a oslnivým vizuálem. Jediné co mohu kompletu vytknout je optimalizace. Nebýt jí klidně bych sáhl po podobné známce, jaké dostávala konzolová verze.
Líbí se nám
- Příběh s intenzivním tempem schopný konkurovat Hollywoodským velkofilmům
- Pohlcující dialogy
- Grafické zpracování herního světa a jeho obyvatel
- Velmi slušně operující umělá inteligence
- Pěkně navržené hádanky
- Výrazně napsané postavy
- Pro řadu hráčů jistě přítomnost české lokalizace
Vadí nám
- Nepříliš povedená optimalizace na PC
- Quick time eventy rozhodně nesednou všem
jede to v pohode hral sem to na ultra ale pro me je ta grafika stejne oskliva,co je horsi tak je to proste silena nuda,pribeh je nezajimavy a prakticky porad delate neco co vas vubec nebavi,takze za me dalsi nudna konzolovka navic s osklivou grafikou
Na Ryzen 9 5900X s 6800XT to šlape jak hodinky na 2560×1440. V průměru tak 120fps a výše s vymaxovaným nastavením bez FSR. Což se třeba u Cyberpunku říct nedalo, takže tam jsem chápal vytknutí špatné optimalizace. Pokud bohužel chci hrát nové hry s předpotopní sestavou, omlouvám se, ale bohužel je to tak, tak nemůžu očekávat zázrak. Čekal bych, že recenzenti mají pořádné stroje.
Ondro u Tvojí sestavy (věř nebo ne) je výrazný bottleneck na straně CPU.
Intel Core i7-4790K je CPU čtvrté generace (Haswell) bez ohledu na písmeno K v názvu, a bez ohledu na kolik jej přetaktuješ Mhz je už dnes beznadějně zastaralé, samozřejmě stále lepší než např. AMD Phenom II X4 3,8-4Ghz na kterém lidé dodnes hrají nové hry. Jen za poslední 3 roky (od vydání Ryzen 3000 series) CPU udělaly takový mezigenerační skok, že cokoliv staršího je dnes prakticky za zenitem. AMD i Intel výrazně zvýšili IPC, cache + frekvence + novější architektura + novější a rychlejší čipsety + rychlejší DDR4(5) RAM.
Adekvátní CPU k dané GPU GTX 1080 Ti je min. Ryzen 3000 series, nebo jeho ekvivalent od Intelu. Cokoliv staršího bude bottleneck pro GPU. Můžeš se mnou nesouhlasit ale tohle je prostě fakt.
Propady mohou být způsobeny špatnou optimalizací hry a dost možná skutečně i jsou ale v Tvém případě se na tom velkou měrou podílí technologicky i výkonnostně zastaralé CPU.
Mám Ryzen 3700X + X570 chipset + 32GB DDR4 3600Mhz (3 roky stará sestava) a CPU rozhodně není brzdou poměrně výkonné RX 5700 XT 8GB (která je dokonce pokud pomineme RT+DLSS kombinaci rychlejší než novější RTX 3060 12GB), což je defacto téměř stejně výkonná GPU (v hrubém výkonu) jako GTX 1080 Ti bez ohledu na 7nm a celkově novější architekturu RDNA 1.0.
PS: před výměnou celé sestavy jsem cca 10 let fungoval s Intel Core i5-2400 3,8Ghz all cores + MB s Intel P67 chipset + 12GB DDR3 1600 Mhz + Pascal GTX 1060 6GB a užíval si neuvěřitelné propady fps v simulátoru DCS World který je známý svými nároky na HW. Jen po výměně MB+CPU+RAM fps stouply na 2-3 násobnou hodnotu se stávající Pascal GPU, nemluvě reálně o eliminaci „náhodných“ propadů fps z 50-70 na 10-20. Nevěřil jsem vlastním očím! Člověk má tendenci sám sebe přesvědčovat, že upgrade CPU+MB+RAM není nutný ale opak je pravdou!
Lidé mají často výkonné GPU (klidně i o 2-3 generace novější) a k tomu starší a slabší CPU. Tato kombinace je technicky možná, ovšem daní za ní je cena v podobě výrazných propadů (min. fps) v náročných scénách a detailech + nižších max. fps, protože GPU jede na půl plynu.
Při full hd by to určitě brzdil procák ale on to má na 2560 x 1440 tak je možný že došel dech dřív kartě nebo je to na stejno.
Já to vlastně nerozporuji. To rozhodně nikoliv. Pokud bych měl PC stojící v kategorii minimálních, či mino ní tak bych chápal, kde je problém. V případě, že však mám stroj stojící nad doporučenými čekal bych, že potíže nebudou, protože jak jsem již řekl, hra má jet na takovýchto strojích bez problémů. Je totiž časté že velká část Steamu bude hrát právě na něčem obdobném a pak by je čekalo nepříjemné překvapení.
https://www.youtube.com/watch?v=l4_z5kqV4to ve 4K s rx6700xt takže máte pane Zeman slaboučky PC bez FSR to běži na 45fps a se zapnutym FSR kolem 70fps na ultra 2160p lepši než na ps5
No jo, ale recommanded spec je na 1080p a 30fps. Tudíž bych řekl, že recenze malinko ztrácí smysl po stránce optimalizace.
Intel i7-4770, AMD Ryzen 5 1500X
Paměť: 16 GB RAM
Grafická karta: NVIDIA GTX 1060 (6 GB), AMD RX 570 (4 GB)
Tohle jsou DOPORUČENÉ HW POŽADAVKY ! Jak je možný že si to na lepším stroji člověk v pohodě nezahraje byť ne na max detaily ? !
Já právě kvůli HW náročnosti ( mám něco jako je doporučená sestava ) dávám ?zatím? od takového fušerského portu ruce pryč. Jsem rád že dělají hry z PS na PC ale ne že z nás budou dělat blbce a kašlat na optimalizaci. Zas tak dobré ty konzolové legendy nejsou ani omylem
S těma CPU je to těžký, stačí si projet diskuzi na Steamu. Jen pro příklad…
https://steamcommunity.com/app/1659420/discussions/0/3494256256400595505/
https://steamcommunity.com/app/1659420/discussions/0/3494256256400500169/
https://steamcommunity.com/app/1659420/discussions/0/3494256256399963837/
https://steamcommunity.com/app/1659420/discussions/0/3494256256400262055/
https://steamcommunity.com/app/1659420/discussions/0/3494256256400475483/
https://steamcommunity.com/app/1659420/discussions/0/3494256256400497894/
https://steamcommunity.com/app/1659420/discussions/0/3494256256400038419/
Dobře, takže recenzent recenzuje na 8 let starém procesoru a 6 let staré grafice a ono to nešlape uplně dobře co?? :D:D:D .. S takovýmto strojem psát recenze je to samé jako kdybych se chtěl dostat do NBA se 150ti centimetrama. Opět nechápu WTF… Pokud miluji hry, tak snad i něco investuji ne? A pokud se věnujete recenzování, tak by to měla být povinnost mít moderní stroj.
Jinak samozřejmě recenze je perfekt a moc za ní děkuji.
No ona ta hra oficiálně ještě nevyšla. Nebo v momentě kdy tohle píšu už možná jo. Takže počkejme ale do této chvíle je ta optimalizace jednoduše zmršená. Pokud mi na pohodové hraní nestačí ani 1080 TI tak je to nehorázná ostuda. A je jedno jak ta karta je stará ten výkon pořád má !
Dobrý den,
argumentovat výkonem mi přijde dosti zcestné. To že daný stroj třeba nepodporuje kupříkladu RTX funkce automaticky neznamená, že je slabší. Doporučené požadavky bohatě splňuje takže v čem je přesně problém? Vezměte si, že jakožto hráč si hru koupíte s tím, že vám má podle toho co uvádějí tvůrci jet víceméně bez větších obtíží. Realita je však nakonec taková, že vám nepošlape jak má a za špatnou optimalizaci popravdě považuji i tu, kdy má hra výrazné propady v lokacích.
Ono je vlastně jednoduché psát na aktuálním stroji, protože pak je 99% optimalizací ok, jenže tak to být nemá, že ano. Je třeba se odpichovat od různých nastavení a ideálně pracovat s tím, že Většina má naopak slabší PC, což třeba krásně ukazují statistiky Steamu.
Pod to se podepisuji.
„Nepříliš povedená optimalizace na PC“ kdo by taky čekal povedou optimalizaci od studia, které udělalo „skvěle“ optimalizovaný PC port Batman Arkham Knight To mi připomíná aféru s GTA Definitive Trilogy, dají studiu, které vytvořilo mizerné mobilní porty vytvořit remaster GTA a pak se diví, že to je stojí za prd Snad už tohle studio nedostane na práci remake TLOU pro PC.
Shrnuto, podtrženo: https://www.youtube.com/watch?v=-E91-VeXA_k
Jsem zvědavý jak to dopadne. Nechá Sony opravu borcům z Nixxes Software? Nebo bude dělat Sony mrtvého brouka? Iron Galaxy Studios bych už k žádné hře nepouštěl.
To štúdio portovalo aj všetky predchádzájúce Arkham hry na PC, ktorým nič nebolo. A takisto PC porty Spyra aj Crasha. Z nepodarkov portovali zas Skyrim na Switch a Borderlands 2 na Vitu. Čiže nedá sa všeobecne tvrdiť, že by boli zárukou cigánskej roboty.
„Zatímco optimalizace není minimálně v mých očích ničím zářným, v případě grafického zpracování se povedlo tvůrcům Uncharted: Legacy of Thieves Collection odvést špičkovou práci.“
Port hry na PC dělalo studio Iron Galaxy Studios.
A hádejte kdo dělal i PC port Batman Arkham Knight? Ano, správně Iron Galaxy Studios!
Ach ano, ten jsem tu také recenzoval Vzpomínky ožívají
Pokud si dobře pamatuju z PS4, tak v nastavení se dá zvolit zda při Quick time eventech tlačítko načkat nebo držet. U PC verze to nejde?
Za me je nejvetsi problem to, ze vysly jen posledni dva dily. Zacit hrat tuhle vybornou serii od ctyrky, je jako zacit hrat Eziuv pribeh od Revelations…
Mam s tim stejny „problem“ jako s God of war (a podobny vlastne i s gears) a to ze se startuje az ctvrtou hrou v serii a ja proste nechci naskocit do 4. Dilu a potencialne si tak pribehove zkazit ty predchozi, asi jsem naivni ale porad doufam ze se sonackejm hram bude hodne darit a dockam se i predchozich dilu na pc..
V prípade Uncharted to nie je problém, pretože z minulých dielov si človek do ďalšieho vezme iba vedomosť zážitku s Elenou či Sullym. V každom diely hra okamžite chrstne na hráča nové postavy, ktoré Drake očividne už dlho pozná, ale objavujú sa v sérii prvýkrát. Čo sa týka samotných dobrodružstiev, vôbec nereferujú na predchádzajúce hry. Nie je to Mass Effect, kde udalosti z jednotky, pokračujú v dvojke. Je to ako Final Fantasy, jednotlivé diely sú príbehovo samostatné. Dokonca niekedy spomínajú na v hre neexistujúce udalosti ako „pamätáš sa vtedy v Paríži?“ a pritom žiadna hra sa v Paríži neodohrávala, len referujú „off-screen“ dobrodružstvo.
Ja som z vlaku konzolistov pri PS4 generácii vyskočil. A iba jemne ma škrel fakt, že si nezahrám pár exkluzívnuch hier. Menovite – The Order 1886, Detroit, Spider-Man a práve Uncharted. Druhú časť tejto ságy považujem za vôbec najlepšiu hru na PS3. Zábava, akcia, humor, malo to všetko. Kolegovia z PS tábora tvrdili, že U4 dokonca príbehovo prekonáva U2. Tak sa na to teším…
Ale mám horšiu kartu ako Ondrěj a upgrade plánujem vo forme RTX 3060 Ti/RX 6700 XT, čo sú karty zhruba na úrovni GTX 1080 Ti. Od niečoho takého potom budem mať oprávnené očakávanie, že 1080/60 pri High to musí dať stabilne a v tichosti. Hlavne keď ako doporučené zobrazovadlo je na Steam karte uvedená GTX 1060. Dúfam, že vývojári ešte budú venovať technickému vyladeniu čas.
přesně chce to jen počkat na patch ktery opraví technicky stav aby byl lépe využitej hardware cpu a gpu
To si spadl z vysne, 3060ti a rx 6700xt je uplne jinde, proti 1080ti.
To nemá nikdo v redakci lepší PC, že by to vyzkoušel, jestli má se hrou taky problémy?
Řekne mi někdo jak moc vadí, když jsem nehrál předchozí díly? Je tam v celé sérii nějaký větší příběh, který s každým dílem navazuje nebo je to v podstatě nová linka? Věřím, že postavy si nějak seřadím, abych se vyznal kdo je kdo.
Nevadí to vůbec. Minimálně za sebe jsem si to maximálně vychutnal přestože jsem původní značky zastupující tuto sérii nehrál.
Díky.
To mě taky zajímalo a chápu to tak (vycházím z odpovědí na tenhle dotaz na redditu), že příběh je víceméně standalone, ale příjdeš o historii a vývoj postav a míň k nim přilneš (asi jde především o Nathana). Celkově nejspíš Thieves End docení víc ten, kdo si prošel i 1-3. Ale nutný to prej není (jak tu Ondra potvrzuje).
Uncharted chápu jako takovej Hollywoodskej blockbuster, kterej si užiješ, i když občas nějakej odkaz nebo easter egg nepochytíš (představuju si to možná trochu jako vidět Maverick, ale nevidět původní Top Gun – furt je to nejspíš skvělý, ale některý momenty prostě tolik nedoceníš). Tak sama nevím, spíš se přikláním k tomu, že bych si předtím 1-3 zahrála ráda. Asi i záleží, co od toho kdo čeká.
Každopádně názor někoho, kdo hrál celou sérií, by mě zajímal.
Hral som všetky a…..záleží ako to berieš.Ak máš rada seriály kde riešiš vzťahy postáv/ako sa zoznámili čo robili a tak podobne/ tak posledný diel ti dá kopec otázok a chceš vidieť ako to začalo.Takto asi funguje posledný diel Uncharted.
Ale ak to berieš len ako hru kde postrielaš nepriatelov,splníš achie a podobné veci tak stačí si zahrať len tento posledný diel.
Mě první dva díly spíše ted dojem z celé série zkazily, protože scenáristicky i designem jsou dost mizerné.
Fakt? Jsem už párkrát slyšela/četla, že dvojka je jeden z nejlepších dílů, ne-li nejlepší.
carhrozny Děkuju, tak nějak jsem si to i myslela. Právěže řeším vztahy
No o důvod víc si za pár peněz koupit PS3.
Tady v té sérii žádný vývoj postav není až právě do čtvrtého dílu. Žádné postavy ze starších dílů se v dalších neobjevují a ty hlavní mají mezi sebou prakticky stejný vztah od A do Z. Všechny jsou stejné od začátku do konce. Jen přijdeš o to jak se postavy potkali a to jde shrnout v jedné větě protože i ve hrách to nemá moc prostoru. Třeba ani to že má Nathan bratra se v předešlých hrách nezmínilo. V 1-3 není nic o co stát co se týče příběhu a postav. Jediné o co člověk přijde je to že asi v dvou případech co si pamatuju se Nathan zmíní o předešlých dobrodružstvích. Prvně s bratrem na začátku a později u konce hry – k čemuž nebude mít hráč žádný vztah a nebude vědět o čem jsou ty jeho komentáře. To bohatě vyplní nějaké souhrnné video na youtube.
Díky. Jo, souhrný video bude myslím stačit, ale stejně si říkám, jestli to není škoda.
You won’t technically be lost.. however the best part of the Uncharted series is the relationship between all the characters throughout the games. You may even find the beginning of the game somewhat boring when Drake gets to his normal life because the little things won’t make as much sense.
Do not skip any games whatsoever. If you play 4 first, you won’t necessarily be lost. But you won’t have the connection to the characters, and the emotional parts of the story will fall flat on you.
U4 is a great send off for a bunch of characters and has a fair amount of throwbacks to previous adventures. Some great character moments won’t feel as good without the proper context from having played the prior games in my opinion,
Uvidím, letos se k tomu nedostanu (nemám na to ideální PC + se myslím vyplatí počkat, jestli s optimalizací trochu něco neudělají), ale mám to hodně hodně vysoko na listu. Tak pak uvidím, jestli se k sehnání PS3 dokopu, nebo kouknu na youtube.
A ještě je tu pořád možnost, že bude Naughty dog pokračovat v sérií PC portů (třeba spojených s remakem) a na PC se podívají i předchozí díly…
No tak vztah k postavám logicky mít nebudeš stejně jako ho k nim nikdo neměl v prvním díle ale postavy mezi sebou nic významného nemají. Sully je prostě otcovský vzor pro Natha který je zajímavý jen tím že hází hlášky a s Ellenou má normální vztah. Všechno zajímavé se děje až ve čtyřce. Myslím že až i tam se dozvíme jak vlastně přišel ke svému jménu. A to jsem taky psal že hráč občas nebude vědět o čem Nate mluví. Ale po stránce charakterů stojí za řeč jen jak se setkal Sully s Nathanem a to je cutscéna a chvilka gameplaye na pár minut. jinak setkání Natha a Elleny je klasické klišé toho že byla myslím že novinářka která si ho najala, chvilku jí lezl na nervy, dělala že jí nebere a nakonec se do sebe zakoukali. Prostě doslova ten nejstarší příběh co byl milionkrát napsán miliony autorů napříč časem a kulturami. V remaky bych nedoufal. Ty hry jsou hodně zastaralé a musel by to být remake ve stylu Mafie DE a hodně by se tam změnilo aby to oslovilo aktuální hráče takže by ten jejich příběh byl stejně hodně jiný. No já koupil PS3 za 1500 s hrami v hodnotě 700 ale bez ovladače a s nefunkční mechanikou – což mi nevadí protože je to slim verze a tak jsem jí nainstaloval custom FW což z ní udělalo prakticky nejmocnější konzoli na trhu na které můžu hrát i dev-build verze her (možnostmi skoro až PC) a za pár korun takže není důvod tuhle mezeru nevyplnit ale jen pro uncharted to asi nestojí úplně za to. Každopádně se rozhoupej protože jejich ceny níž už nepůjdou. Za chvilku přijde vlna nostalgie. V každém případě ale bych ale volil právě slim verzi. Fat nemá dobré chlazení takže jich už moc nefunguje a ty co ano nevědí kdy přestanou. Super slim zase jen některý podporuje custom FW takže o ně není takový zájem (cílovka je menší) takže jsou a asi navždy budou nejlevnější verzí takže slim má nejlepší perspektivu.
Starší hry mi nevadí, pokud jsou dobrý. Navíc jsou to koukám roky 2007 – 2011, to není zas tak starý
Díky za rady, mně se líbí ty první verze Fat, kvůli zpětné kompatibilitě i s PS2. I když mě nenapadá nic, co by vyšlo exkluzivně na PS2 a co bych si chtěla zahrát, tak je to možná jedno. Na PS3 toho mám víc. Jinak jen kvůli Uncharted 1-3 by byl lepší PS4 + The Nathan Drake Collection.
Já teda nevím, jaké jsou PC doporučené požadavky. Ale vyčítat optimalizaci za testování na i7 4790K je v roce 2022 přinejmenším velmi sporné.
Já mám ten procesor mimochodem taky, ale věřím, že nějaká o dvě/tři generace mladší i5 by tam ten očividnej bottleneck nedělala.
Dobrý den,
PC je nad doporučenými. Jak navíc píšu v textu hodnotím optimalizaci na daném stroji, nehodnotím jí nikoliv v rámci jiných sestav. Co jsem si však prošel více textů tak i na silnějších mašinách zažívá hra propady fps, takže to není vyloženě mým PC.
Však já to neberu ve zlém. Martin už Vám určitě něco objednal.
Ač teda vzhledem k tomu, že se do LGA 1150 nic lepšího nedá narvat, tak se mu to prodraží.
Jinak s textem recenze nemám problém.
Tak je třeba se na ty nároky prvně podívat.
Spíš si myslím, že půjde o bug, náhodnou chybu v optimalizaci. Někomu se poštěstí a narazí na ni a někdo ne.
Tak jsem si je teda našel a u recommended je uveden i7 4470, nicméně je u toho taky poznámka 1080/30 fps, high (i7 4790K je samozřejmě dál, ale ne zas o tolik).
Tady autor píše, že to hrál na 2560 x 1440 při ULTRA/ High. To si myslím, že už prostě není ideální.
Jak říkám, pro mě tahle sestava není relevantní.
Ale jestli to píšou i recenzenti v zahraničí na něčem současném, tak tam problém asi je.
Jinak to nemyslím ve zlém, jen mě to prostě trklo do očí.
A v „performance“, což je mířené na 1440p 60fps high, je i7 7700k, která je pořád 4 jádro s osmi vlákny. Akorát má větší takt a už jde o 14nm technologii, ale když ty procesory porovnáš mezi sebou ve stejné sestavě, tak rozdíly budou v jednotkách, při vyšších číslech možná i v desítkách FPS.
Ono to na první pohled se zdá, že ta autorova sestava je stará, a ano ona je stará, ale jde stále o nejvýkonnější hardware té doby, který dnes ještě tolik nezaostává.
V „performance“ je zmíněná 2070 a autor článku má 1080, což je výkonově stejná karta akorát bez RTX věciček, takže si myslím, že to 1440p na vysoké je reálné a hratelné, akorát možná s krapet méně fps než je 60. Pokud jsou ty požadavky myšleny bez DLSS…
Ale vzhledem k tomu, že autor vyzkoušel měnit rozlišení a nastavení hry, a nic se neměnilo, tak je někde ve hře chyba.
Na pár těch recenzí jsem se podíval, ale nenarazil jsem na žádnou, kde by měli stejný problém. Spíš si většinou optimalizaci pochvalují, ale narazil jsem na pár, kde byly zmíněné hluboké propady fps, ale záleželo prý na scéně.
Já to vidím tak, že půjde o jednu z těch her, kde ten výkon nebude jasný, dokud si to člověk sám nevyzkouší na svém stroji.
Zajímalo by mě když budou všechny exkluzivní hry vycházet také na pc tak k čemu potom PS5 když na pc to vypadá o mhoho lépe Toť otázka
PS5 je levnější a jednodušší na obsluhu než PC.
+ na konzoli není tolik náhodných jako na PC, to je také jeden ze silných faktorů.
PS5 je levnějši ale uncharted 4 stále běži na 30fps radši na PC na 60fps s frame dropy nedoporučuju hru zitra kupovat ale počkat až vyjde patch horizon zero down taky vyšel v špatnem stavu a quake 2 RTX si na ps5 nezahraješ a pozor ps5 stoji 17 tisíc je zdražená takže za ty penize se da koupit herni PC od alza do 20 tisiíc hotové sestavy
Co je složitého na tom na PC stáhnout a spustit hru ? Hrejte si na konzolkách, ale necucejte si věci z prstu. Já vím že kvůli tomu tu konzoli máte, protože věříte polopravdám a mýtům, ale nikam to nepište.
Když už to má člověk v malíčku, tak je to nic, ale kdo neví v čem se pohybuje, tak to může snadno vzdát.
Takhle koupíš konzoli, vložíš do toho disk a hraješ. Popřípadě se ještě zaregistruješ/přihlásíš, stáhneš pár automatických updatů nebo co se tam dělá.
U PC musíš stáhnout ovladače na každou blbost, teď trefit správné stránky a vůbec správný ovladač. Musíš vědět co v té skříni taky máš. Vyznat se v launcherech, vybrat ten správný, protože ne každá hra je všude, takže i to si musíš pohledat.
Když jsi úplnej amatér a chceš stroj jenom na hraní a víš o nich úplný kulový, tak konzole je pro tebe daleko více přístupnější. Prostě vidíš název „PlayStation 5“ a to je vše co potřebuješ vědět.
Zkus si takhle koupit PC.
Že já jsem něco psal Nic jsem neřek ! Nic
Myslíte ten jeden ovladač na grafickou kartu, který se i ve spoustě případu stáhne vše? To opravdu není nic složitého na dnešní dobu.
Důvod je ten, že já jsem hru hrál v roce 2016 (U4), ty v roce 2022…
Ale já vám to kluci PCčkářský stejně přeju…
Protože já třeba u PC zvládnu už jen pracovat.
Na hraní mám ideálně už jen handheld nebo konzoli u TV. Hrát na PC už považuji za mučení.
Přesně, po dni v práci u PC je poslední věc, co bych chtěl, se u toho krčit ještě doma. Zlatá 4K TV s HDR 50+ a gauč…
Dokud člověk u PC nepracuje, tak tohle asi nepochopí.
Hele a slyšeli jste o HDMI kabelu? Taková magická věcička kterou lze PC připojit k TV. Mám to tak od roku 2013 a kupodivu je to best of both worlds – hry bez kompromisů, všechny 60fps max, a na TV z gauče. Fascinující, já vím
Pro tvoji informaci se Ps5 připojuje přes HDMI 2.1.
A jestli ji máš od 2013, tak to tě lituju. To jsi předtím jel na analogu ? :))
Fascinující, opravdu.
Hele a slyšel jsi o manželce, která takovej krám v obýváku nechce?
Hele a slyšel jsi o tom, že pořád něco nosit sem a tam, udělat na to místo, zapojit kabely = nulová chuť tohle dělat víckrát než maximálně jednou ročně? Já třeba přestoupil kompletně na digitál, protože i hledání/výměna bluray disku znamenalo, že těch pá her, co jsem na nich měl, jsem nakonec nehrál.
Nebo mám už asi dvacet let někde v krabici volant a připojil jsem ho kvůli opruzu s kabely a děláním místa asi tak desetkrát a to ještě možná přeháním.
Pokud se nebudeme bavit o velikosti uhlopříčky, tak hraní před kvalitním monitorem při 60-120 fps,tak tomu se televize fakt nevyrovná. Ono koukat na 4k televizi z více jak 1m je jak hrát na monitoru při FHD rozlišení, toho si moc lidi neuvědomí, ale to pravé 4K je třeba na 27“ max 32“ monitorech. Hustotal pixelu při mainstreamu QHD, či 2K monitoru je 108, při 4K na 42“ je 104, takže už při uhlopříčce 48“ je to v podstatě jak kdyby si hral na FHD
co je tak složiteho zapnout PC přes TV ? sám občas si zahraju přes TV ve 4K nějakou hru s gamepadem od xboxu series X/S
Složitý to samozřejmě není, ale připodobnil bych to k tomu, kdybych pracovní PC pokaždé po práci odpojil, dal do skříně, na ten stůl si pak děti daly hračky a naplácaly modelínu a já pak ráno zase všechno uklidil, vyndal ze skříně počítač a zapojil.
Žádná raketová věda, ale opruz slušný. Ale každý ať si cvičí, jak chce, já chci třeba pro počátač jedno místo a k TV taky připojený jeden přístroj bez jakéhokoliv zapojování a odpojování.
koukám že tady si zoubek času ukousl slušný sousto i přes remaster