Před pár dny jsme psali o viditelném nárůstu hráčů, kteří se v poslední době rozhodli trávit svůj čas v Cyberpunku 2077. Opětovný zájem pomohlo nastartovat především uvedení vychvalovaného seriálu Cyberpunk: Edgerunners ve spojení s novou aktualizací a probíhající slevovou akcí, díky které můžete hru získat s 50% slevou.
Narůstajícího počtu hráčů si pochopitelně všimli i vývojáři z CD Projektu, kteří prostřednictvím Twitteru oznámili, že Cyberpunk 2077 hraje v aktuálním týdnu více než milion hráčů denně.
Each day of this week Night City has been visited by 1 million players, both new and returning.
We wanted to use this opportunity to thank you for being with us and playing the game. Thanks, Chooms! 💛 pic.twitter.com/zqggblztF8— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) September 21, 2022
Jenom na Steamu mělo hru v jeden čas spuštěnou více než 85 tisíc hráčů, což je nejvíce od ledna loňského roku. Zástupci CD Projektu si tohoto úspěchu váží a děkují za podporu.
Hlavní designér questů Paweł Sasko dokonce poděkoval za druhou šanci, kterou od některých hráčů Cyberpunk 2077 očividně dostal.
Thank you so much chooms for this second chance 😭 https://t.co/IONdDq8D9x
— Paweł Sasko (@PaweSasko) September 18, 2022
dohral sem to jednou a diky edgerunners sem to stahl a hraju podruhy to sem cp nechtel uz nikdy zapinat
Teda na pc mi to jelo v pohodě už v době vydání. Ted jsem to zkusil na ps5 a dost často je tam stuttering a 60 fps to úplně nedrží . Což mne vzhledem k výkonu ps5 a tomu, že ta hra zas nevypadá nijak zázračně docela překvapuje.
mám tam 230 hodin a od té doby jse to nezapnul, tj od doby co to vyšlo. Chystám se že dám třetí průchod až si pořídím novou grafárnu, což bude spíš až příští rok. Ale na EdgeRunners koukám a mám chuť si ten cybperpunk zahrát, je to dobrej seriál
Tvle co jsi tam delal 230 hodin?!!!! Jsi koukal na prdel stripterky s chromovanou celisti a byl AFK x dnu v roce?!!!!!! Ja to ted na steamu znovu nainstaloval, protoze, doba pokrocila a od meho posledniho odehrani v patchi 1.03 (2020) ubehla uz doba… A Cyberpunk mel prijemny pribeh… Nahral jsem znovu par modu a znovu si to uzivam… Neni to masterpiece, ale proc ne….
Možná stačí číst co napsal, 230 hodiny na 2 průběhy, tj něco málo přes 100 hodiny na jeden, což je podle mě v pořádku, taky tam mám skoro 100 a to nemám ani zdaleka hotové všechny side gigy.
Neni to ten Cyberpunk, ktery nam slibovali a ani uz nikdy nebude. Presto je to fajn hra, kterou bych ve vysledku a soucasnem stavu hodnotil kladne.
Ja souhlasim…. Az na to, ze…. Opomenu sliby, ale dodnes, ten technickej stav a hlavne OPTIMALIZACE (mluvim o PC) je fekal anal… Totalni hnus! Ta hra potrebuje instalaci na SSD a optimalizace je fekal od sameho prvopocatku, pritom, ta hra graficky neni zadnej MASTERPIECE, nebo ja to nedokazi poznat, protoze cyberpunk city mam v p*del*……
night city
Anime jsem včera dokončil a taky mě to žene zpět ke hře. Ani vlastně nevím, jak se od cca letošního února změnila.
taky sem si to po anime znovu stáhnul a dávám si průchod za netrunnera, postahoval sem si nějaké mody aby postava vypadala jak Lucy z anime a už se těším až rozmlátím Smashera
Také jsem podlehl hypu a zapnul hru pro druhý průchod. A světe div se, docela mě to baví a jsem už na cca. 30 hodinách.
Už od začátku to byla dobrá. Ne to co slibovali ani ve stavu jakým by to mělo být, ale hra byla dobrá.
Gameplay a svet je velice prumerny, dokonce i podprumerny. Pribeh a postavy, kdyz nevezmu vpotaz naprosto zpackane intro(3 ruzne zacatky a pak stejne hrac zacina jako street kid, minimalni rozdily v pribehu) tak to je tak 6-7/10. Cyberpunk Edgerunners je vsechno co ta hra nikdy nebude, dobrym produktem.
Už jsem se k tomu vyjadřoval mockrát, takže naprosto s tebou souhlasím.
Přesně tak. Jen je svět plný uplakánků kteří od toho moc čekali nebo najednou zjistili že je jejich konzole zaostalá a sotva to rozdýchá. Ale hra samotná je naprosto skvělá. Jasně že má hluchá místa a spoustu vaty aby člověk prozkoumával svět a objevoval tunu různorodého vybavení ale která ne. Navíc to vybavení má alespoň nějaké varianty a né jen jiné staty jako u většiny ostatních her. Co se týče mísí a příběhu tak tam není moc co řešit. Ostatní vývojáři v tomhle ohledu mají co dohánět protože mě nenapadá nikdo kdo by to v otevřeném světě kdy zvládl lépe. Když se i po letech podívám na ukázku k vydání hry tak si ty mise ze kterých ty části jsou pamatuju a to opět u většiny konkurence nejde už sotva po čtvrt roce. To že se toho tolik nestihlo a muselo se to vydat na staré konzole dokud ještě žili, akcionáři nezačali panikařit a fanatici nezačali naplňovat svoje výhrůžky smrtí tak to je smutný ale i přes to že rozhodnutí nemělo takové dopady jak bylo v plánu (i když dialogy odemkli další konec) a některé mechaniky byly silně zaostalé aby to utáhla odcházející generace konzolí které sotva žvýkala už jen město tak doručili parádní příběh s postavami u kterých mi záleželo na tom co odpovím. I když jsem věděl že je to v podstatě k ničemu stejně jako u telltale her tak jsem pečlivě volil možnosti protože mi na postavách záleželo a to se stane tak u 1 hry z 20 s možností volby dialogů – jinak to práskám naprosto lhostejně nebo podle toho co postavy chtějí slyšet. Naposledy kdy mi na tom záleželo bylo Walking Dead a Mass effect. Takže za mě dobrý. Nenapadá mě další open world hra která by se k tomu blížila po stránce misí a příběhu. Možná občas Bethesda nebo Obsidian mají podobně silná místa ale nejsou v tom tak konzistentní.
To je celkem stupidni nazor, ze lide od toho „moc ocekavali“. Samotni vyvojari to hypovali jako tu nejlepsi hru na svete, jako naslednik na trun open world her po boku RDR2(naprosto zivouci svet, interakce se svetem, lidmy apod.) Kdyz si to clovek koupi na PS4(zastarala konzole) tak taky ocekava, ze ta hra pojede skvele…taky protoze to samotni vyvojari hypovali, ze to na PS4 jede naprosto skvele. Naprosto opomijis fakt, ze ti CDPR lhal primo do oci a tys to sezral i s navijakem, a tedkom je dokonce branis a rikas, ze za to muzou samotni zakaznici co si tu hru poridili. To neni pravda, muze za to vyvojar, ktery chtel maximalizovat vydelek i pres mrtvoly.
Co se samotne hry tyce, tak CDPR mel skvele napady na gameplay mechaniky. Napriklad se mi libi storytelling a absence cutscen u dialogu. Sice by mohli dat hraci vetsi prostor jako to treba dela Valve u Half Life nebo Portal serie, ale je to porad velke plus. Co se tyce sveta, pribehu a postav tak jsem cekal trosku jinou atmosferu, aspon podle uplne prvniho traileru na hru. Taky jsem cekal trosku lepsi tvorbu sve postavy, nejenom nejakych par presetu a je to. Cekal jsem neco mnohem hlubsiho(napriklad slidery jako to je v mnoha dalsich RPGckach). Hlavni pribeh je celkem primocary. Nelibi se mi, ze to prezentovali jako open world RPG with choices and consenquences ze zacatku a pak to zmenili na open world action adventure. V prubehu hrani mi vubec nezalezelo na postavach tak jako ty pises, mozna to bude tim jak jsou ty postavy napsane, nebo taky ze s temi postavami nestravis tolik casu. Co se tyce gameplaye tak to je tezky prumer u me. Boss fighty naprosto mizerne, AI NPCcek naprosty otres. Sice jsem to hral jeste v dobe kdy nebyli nejake vetsi upravy, ale melee combat(pesti, katany) jsou snad to nejhorsi na celem gameplayi. Snad se CDPR ponauci a v dalsi hre to bude uz lepsi(copium).
Já jim nic nežral. Ani jsem nevěděl co všechno slibují protože to poslední co mě zajímá je hype. Hraju už opravdu dlouho a tak vím že žádný vývojář nikdy nedoručil všechno co nasliboval. Ti chytřejší co nepotřebují investory proto radši mlčí. A hra vyšla tak brzo protože si to hráči a investoři vynutili. Dokonce i na staré konzoli se to časem slušně rozhýbalo takže jen další důkaz toho že byl potřeba odklad který by ale už komunita nebo investoři neustáli. To přeci není házení viny na lidi co si to koupili. A druhý odstavec sám často píšeš – „čekal jsem“ a to je ten problém. Potom zmiňuješ jak přešli z RPG na akční adventuru – a proč asi… věděli že to nestíhají tak ořezali mechaniky alespoň na akční příběhovku – to kolik mechanik už reálně měli se už asi nedozvíme. A s postavou nutně nepotřebuješ trávit moc času aby jsi jí měl rád – můžu jmenovat desítky postav které jsem viděl chvilku a získali si mě. Takže o tom to nebude. Spíš to bude v tom že je tohle hodně individuální a odráží se v tom reálný život. Když jsou postavy podobné lidem které znáš je to lehčí. Když jsou protikladem nejde to vůbec. Třeba proto nemám rád vyloženě Japonské hry. Gameplayem to je pravda že neosloví. Je prakticky naprosto generický stejně jako podivně arkádové řízení aut které je arkáda ale auta jsou přitom těžká a neochotná – ale mohlo to dopadnout mnohem hůře. Boss fighty jsou klasický hřích až nepříjemně mnoha her kde jsou to prakticky jen bullet sponge s větším damage. Nic co bych nějak moc hrotil protože je to tak časté že to ani nemá cenu se nad tím pozastavovat. Pořád je to ale o třídu výše než QTE. A.I je pravda taky dost průměrná (rozhodně to není žádný F.E.A.R) ale nic co by vyčnívalo. A katanu to chtělo lepší ale zase na druhou stranu mi to jak jí postava neřeší dávalo pocit že jsem neuvěřitelně OP. Nemusel jsem se s tím mazat jako s mečem u Kingdom Come takže když jsem prolétl skupinku lidí a všechny je rozsekal tak mi to sedlo. Oproti zbraním které potřebují více nábojů to byla slušná protiváha. I když často vypadala divně. Vzhledem k tomu že budou dělat další (přinejmenším v blízké době) hry na Unrealu tak bych řekl že nás čeká něco hodně velkého v novém zaklínači.
Jenom mensi oprava – Zadny AAA vyvojar. Indie vyvojari velmi casto doruci co slibuji, snad se nemusime bavit proc to tak je.
Sam si rekl „Jen je svět plný uplakánků kteří od toho moc čekali nebo najednou zjistili že je jejich konzole zaostalá a sotva to rozdýchá.“ – Treba velka cast lidi co si to zakoupili je jako ty, co nectou vubec nic o hrach a nectou co slibuji vyvojari pred koupi, jen si proste zakoupi hru. Kdyz si i takovy clovek koupi hru tak ocekava, ze pojede bez problemu, nebo aspon s malymi problemy(hlavne na konzole, kde optimalizace je podle lidi mnohem snazsi nez na PC). Hra nebyla v poradku delsi dobu na PS4. Rikat, ze si za to muzou hraci je blbost, chudak zakaznik si zakoupil produkt, ktery je na jeho platformu, ocekava ze to pojede bez problemu.
Samozrejme, ze za takovy problem se Cyberpunkem nekdo mohl. Uz se nedozvime jestli to byli investori, hraci, vyvojari. Nikdo ti nerekne pravdu. Cetl jsem nekolik clanku rok zpatky od byvalych vyvojaru, kteri popisovali hroznou situaci s vyvojem, kdy nikdo ani poradne nemel zadny smer. Co je na tom pravdy se tezko dozvime. Jen si myslim, ze by se nemeli obvinovat jenom hraci nebo investori, prece jenom vyvojari muzou z velke casti za tyto problemy. Sami je vytvorili a ostatni jen prihazovali do ohne.
Co se tyce odkladu, to je takove 50/50. Z casti nektere bugy opravili, nektere veci pridali a celkove to jede lepe snad na vsech platformach. Porad to ma ale i po takove dobe velke nedostatky, ktere se uz nedaji snad ani opravit s tim co vidim i v poslednim updatu.
Na zaver bych pridal mensi porovnani: https://youtu.be/WgnFgUq_KFw