Minulý týden jsme vám na Zingu přinesli recenzi kampaně Call of Duty: Black Ops Cold War, která si od nás odnesla velmi solidních osm bodů z deseti. S kampaní jsme byli spokojeni a líbila se nám. Po jejím dohrání nastal čas vrhnout se do multiplayerové vřavy. V dojmech z betaverze multiplayeru, které jste si na Zingu mohli přečíst v září, jsem nešetřil superlativy a v očekávání další porce obsahu, jsem byl na nové Call of Duty zvědavý. Co na tom, že se oproti loňskému Modern Warfare autoři rozhodli pro větší arkádovitost a přidali ukazatele zdraví. Beta mě prostě a jednoduše bavila.
Podařilo se ale tvůrcům poskytnout kvalitní zábavu pro více hráčů? Posledních pět dní jsem neúprosně testoval vše, co hra nabízí a můžeme vám tak na tuto otázku s přehledem odpovědět. Máte nabito a odjištěno? Jdeme na to.
- Platforma: PC, PS4 (recenzovaná verze), PS5, X1, XSX/S
- Datum vydání: 13. 11. 2020
- Výrobce: Treyarch, Raven Software
- Žánr: FPS
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ano (klasický + Zombie)
- Dat ke stažení: cca 90 GB (PS4 verze)
- Herní doba: v multiplayeru neomezená
- Přístupnost: 18+
- Prodejní verze: krabicová i digitální
- Cena: 1.799,- Kč až 1.999,-Kč (dle platformy, Xzone)
Změny oproti Modern Warfare
Multiplayer Black Ops Cold War je znatelně arkádovitější než ten, který známe z Modern Warfare. Výraznou změnou prošel TTK – Time To Kill (potřebný čas k eliminaci nepřítele). Ten je o dost větší, než tomu bylo u loňského dílu, ve kterém stačilo opravdu pár dobře mířených výstřelů, abyste protivníka poslali na onen svět, a to i v případě méně účinných zbraní. V letošním díle se s prvky realismu příliš nesetkáme, o čemž svědčí i implementace ukazatele zdraví nad hlavami hráčů. Víte tedy, kolik života soupeři ve vašem mířidle zbývá a můžete se tak rozhodnout, jestli si na něj troufnete naběhnout a dorazíte jej, případně se raději stáhnete do bezpečí. Osobně mi tato změna nevadí, jsem na ni zvyklý například z multiplayeru v Destiny 2, ale je mi jasné, že se nebude líbit všem.
Pamatujete si Killstreaky? Bonusy za několikanásobné zabití nepřátel v řadě, které dokázali pořádně zamíchat kartami? Tak i ty prošly změnou. Nyní jsou to Scorestreaky, které jsme mohli ochutnat již v Modern Warfare. Rozdíl oproti Killstreakům spočívá v tom, že i když zemřete, score se vám počítá a o postup např. pro seslání leteckého útoku či využití radaru nepřijdete. Tento systém nahrává spíše příležitostným hráčům a ti, kteří se počítají do hardcore publika, pravděpodobně nadšeni nebudou. Ve výsledku je tak multiplayer Black Ops Cold War opravdu čistokrevně arkádovou střílečkou.
Známé módy a něco navíc
Co se týče módů, tak ve hře naleznema 6v6 klasiku ve formě Free for All (Deathmatch), Team Deathmatch, Search and Destroy, Domination, Hardpoint, Kill Confirmed a Control. Většinu z módů lze hrát i formou hardcore, kdy na zabití protivníka potřebujete menší počet zásahů a uživatelské rozhraní hry je značně osekáno. Nové módy ve hře nalezneme tři – VIP Escort, Fireteam: Dirty Bomb a Combined arms (Assault a Domination). Ve VIP Escortu se proti sobě na každé straně utká šest hráčů. Jeden z týmů vždy obsahuje VIP osobu, kterou má za úkol bezpečně extrahovat z oblasti. Tým druhý tomu pak musí zabránit.
Ve Fireteam: Dirty Bomb se proti sobě utká deset týmů o čtyřech hráčích, a to s cílem odpálit co nejvíce nukleárních bomb. K tomu je potřeba sbírat zásoby uranu. Odpálené bomby poté zamoří část mapy, která se tím pádem stane nehratelnou. Celkově mód připomíná Plunder z Warzone a užijete si jej spíše v partě kamarádů než s náhodnými hráči. Třetím a posledním novým módem jsou tzv. Combined Arms. Ten se dělí na Domination a Assault a je určen celkem pro 24 hráčů. Ačkoliv se může nabídka módů zdát pestrá, já takový pocit ve výsledku neměl. Většinu času jsem trávil v Hardpointu a Domination, jelikož právě v těchto dvou módech se zkušenosti, potřebné pro odemykání arzenálu, perků a výbavy, získávaly nejrychleji. Rankování postavy a levelování zbraní je v letošním dílu navíc opravdu pomalé. Počet zbraní je nicméně dostatečný.
Je libo MP5?
Tento samopal aktuálně dominuje celému multiplayeru. Ani útočná puška XM4 se mu nevyrovná a já doufám, že autoři zapracují na balancování zbraní. Co se ale samotného arzenálu týče, jsem relativně spokojen. Mezi útočnými puškami nalezneme zbraně jako XM4, AK-47, Krig 6, QBZ-83 a FFAR 1. Samopaly pak zastupuje zmíněná a příliš silná MP5, Milano 821, AK-74u, KSP 45 a Bullfrog (Bizon z Modern Warfare). Taktické pušky Type 63, M16, AUG a DMR 14 ocení převážně hráči s přesnou muškou. Lehké kulomety Stoner 63, RPD a M60 zase využijí ti z vás, kteří nemají rádi časté přebíjení.
Nabídku primárních zbraní uzavírá trojice odstřelovacích pušek – Pelington 703, LW3 – Tundra a M82. Sekundární zbraně se dělí na pistole (1911, Magnum, Diamatti), brokovnice (Hauer 77, Gallo SA12), raketomety (Cigma 2, RPG-7), nůž a granátomet M79. Výbava se klasicky rozděluje na taktickou (omračující granát, stimshot, kouřový granát, decoy a flashbang), smrtící (granát, C4, Semtex, Molotov a tomahawk) a polní (proximity mine, field mic, trophy system, assault pack, SAM turret, jammer a Gas Mine). Možnosti při tvorbě zaměření jsou tedy jen na vás, čemuž dopomáhají různé perky a divoké karty (Danger Close, Law Breaker, Gunfighter a Perk Greed). Z nabídky výbavy a zbraní si vybere opravdu každý a časem se zcela jistě dočkáme její rozšíření.
Tristní počet map, technický krok zpátky
V betaverzi Black Ops Cold War bylo dostupných pět map. V plné hře je jich osm, z nichž jedna je pouze rozšířením původní. Takže reálně se dá počítat se sedmi lokacemi. O jednu či dvě mapy více než bylo v betě? To je opravdu velmi, velmi málo. Je zcela jasné, že tvůrci do hry přidají nové mapy formou sezón, ale vydat takto osekanou verzi hry je pro hráče velice nemilé. Mapy se mi sice v betě líbily, ale poté, co jsem na nich strávil poslední čtyři dny, již tak spokojený nejsem. Design prostředí je průměrný a ničím nevybočuje. Snad jedinou mapou, která se mi opravdu líbí, je zasněžená Crossroads. Dalšími jsou exotický Cartel, hangár Checkmate, sklad Garrison, městské Miami, Moskva a pouštní Satellite, který vypadá také hezky.
Vizuální stránka hry je oproti loňskému Modern Warfare krokem zpátky. Chápu, že autoři cílí v multiplayeru na 60 snímků za vteřinu, pokud možno na všech platformách, ale že by se museli uchýlit k takovému downgradu? To mi příjde poněkud zvláštní. To se týká i celkového technického stavu. Mnohokrát se mi stalo, že protivníci prostě a jednoduše neregistrovali moje zásahy, a to jak z obyčejných samopalů, tak hlavně z odstřelovaček. Několikrát jsem tak měl chuť hru vypnout, což se ve výsledku také stalo. Spawnování do zad a úmrtí, zatímco jste dávno schovaní za překážkou, jsou také na denním pořádku. A ne, není to internetovým připojením. Bohužel. Autoři by se těmto problémům měli věnovat prioritně. Hlavně před spuštěním první sezóny, což také slíbili. Uvidíme, jestli svému slovu dostojí.
Zábava či frustrace?
Popravdě nevím, jak na tuto otázku odpovědět. Multiplayer v Black Ops Cold War mě baví. Rozhodně ne ale tak, jak mě baví v Modern Warfare. S první sezónou by se měla hra propojit právě s loňským titulem, a to v podobě unifikovaných levelů napříč oběma hrami a Warzone. Ještě nelámu hůl, ale nadšený rozhodně nejsem. Nevyvážené zbraně, špatný technický stav a horší grafika. Na druhou stranu přijatelnější Time To Kill a arkádovější hratelnost.
Ještě nelámu hůl, ale nadšený rozhodně nejsem.
V mých očích se ale multiplayer nového Call of Duty: Black Ops Cold War jeví jako čistý průměr. To může zvrátit pouze kvalitní obsah sezón, z nichž první startuje 10. prosince a bezproblémové propojení s Modern Warfare. Pro ty z vás, kterým loňský titul vyhovuje, nenacházím důvod ke koupi toho letošního. Tedy pokud mluvímě čistě o klasickém multiplayeru. Snad to spraví alespoň Zombie mód, ze kterého pro vás připravujeme naše dojmy.
Recenze
Call of Duty: Black Ops Cold War (Multiplayer)
Průměrná multiplayerová střílečka, která trpí na velký nedostatek obsahu. Oproti loňskému dílu je arkádovější a má přijatelnější Time to Kill. Graficky se jedná o krok zpátky a hru trápí technické neduhy. Na druhou stranu je to stále zábava, u které můžete vypnout a pokud hrajete s kamarády, některé módy si opravdu užijete. Spokojení hráči Modern Warfare budou ale pravděpodobně zklamáni. Jestli se situace zlepší, to ukáže pouze čas a odhodlání autorů.
Líbí se nám
- Střídmější Time to Kill
- Arkádovitější hratelnost (na osobní preferenci)
- Propojení s Modern Warfare
- Výběr zbraní
Vadí nám
- Nedostatek obsahu
- Grafický krok zpátky
- Technické chyby
- Nevyvážené zbraně
- Málo nových módů
- Pomalé levelování
Caute, koupil jsem si cold war na xbox one x (standart edition) mam aktivni xbox live. Kdyz zapnu hru tak nacte, pripojim se ke kamosum, dame start multaku nebo zombaku a behem par sekund se vypne zvuk a cela hra zamrzne a spadne do menu xboxu. Reinstalace nepomohla. Muzete mi nejak pomoci ?? Jak to mam resit (a koukal jsem mam koupenou verzi pro xbox one (ne pro series to jsem se uz dival).
Uvidime dneska… jsem zvedav jak to bude spolecne fungovat. Priznam se, ze nejsem presvedcen o tom, ze to bude 100% ok. Preji hezky herni zazitek!
vypada to pěkně ale žádné novinky.. to samé jako mw akorat nové mapy
Hra patří na smetiště dějin, opět se vracím k MW.
To množství obsahu je fakt ubohý. Ukazuje se, že jsme před měsícem nehráli demo, ale plnou hru:-) Balanc zbraní je bohužel klasickej Treyarch – samopaly, smopaly a s mířením přes mířidla se pokud možno nezdržuj, ale na to se snad dá zapracovat. Design map je ale letos fakt slabej. P.S. Ty ukazatele zdraví se společně s jménama nepřátel i spoluhráčů dají libovolně vypnout v menu hry.
Díky za info, to jsem nevěděl. Nicméně to pak dotyčného dost znevýhodní ne?
Těžko říct, je to asi čistě o preferencích. Dá se vypnout jenom ten health bar, ale ponechat zobrazení jmen. Dá se to fakt libovolně nakombinovat. Já osobně mám u spoluhráčů všechno vypnutý a u nepřátel všechno zapnutý, ale to jenom z důvodu, že mám občas mezi tím bordelem na mapách problém vidět čistě cíle.
Jaké CoD mělo podle vás nejlepší MP? Mě bavilo CoD2 a WW2. I když u WW2 už je to o levelování postav a výbavy a tak jste výrazně lepší když ve hře trávíte více času a to už není o hráči ale o tom kolik času tam promarnil. V BO4 mi zase vadilo jen pár lidí na mapě ale střelba byla dost dobrá.
Za mě vítězí BO4. Jediné co multiplayeru ubíralo na kráse byly některé otravné schopnosti operátorů a neschopnost vývojářů aktivně balancovat zbraně.
V BO4 jsem narazil na týpka co měl pušku co zabíjela na jednu ráno do těla a rychlost střelby měla jako nějaká devítka. Ten byl schopný vystřelit snad třikrát za 2 sekundy.
Za mě jednoznačně Call of Duty 2. To je srdcovka.
CoD2. Člověk vybral stranu, zbraň a prostě hrál. Žádný zbytečný perky, žádný skiny a hloupý battlepassy. Jo, krásný to časy.
Mě baví akorát hardcore TDM a je tam zoufale málo map.
Je divný že některý zbraně mají skutečný názvy a některý ne. Pak health-bary a výdrž nepřátel jak v nějaké RPG hře. Málo map a obsahu obecně. Nevim no, zatím se mi to moc nezamlouvá. Hrál jsem betu a asi bude nejlepší zůstat u Modern Warfare ve kterým už je obsahu dost a i se to líp hraje. Na Cold War se mi líbí jenom ty 80. léta.
Takže po hodně dobrý MW si to vzal Treylach, a totálně to posral. Vypínání konzole, debilní výmysl s x verzemi, gunplay otřesný a ještě tam je málo obsahu.
Konzole se mi nevypla ani jednou (PS4). Zítra zkusím na PS5
Já nevím, co se týče klasickýho MP, tak mě osobně přijde jádro hry lepší v Cold War, protože MP v modern warfare byl celej postavenej kolem držení úhlů a kempení. Tady se hráči víc hejbou po mapě a víc se takříkajíc hraje. Ale při pohledu na Cold War si člověk fakt uvědomí kolik práce šlo do modelů a animací v MW – to byla bez debat úplně jiná liga. Technická kvalita MW a gameplay Cold War by byl ten sweet spot.
Co si budeme MP v této hře je fakt těžký průměr. A to už jen z jednoho velkého důvodu a to je čistý fail na Activision serverech. Už to bylo znát v MW a Warzone kde na tom postupně zapracovaly i když, i ted to tam crashuje. Ale tady? To je čistý fail. V životě jsem neviděl horší servery než má Activision. Nechápu jak tahle multimiliardová společnost může nejspíš fungovat na serverech z garáže. První dva dny neustálý pády serverů. Problémy s online připojením vůbec do hry. Ani po skoro týdnu se ve hře co se serverů týče nic nezměnilo. Nejlepší do toho je když dostane te Error o tom že Blizzard ztratil spojení se servery ISNTATNE EXIT TO THE DESKOP. Užasný naprosto užasný. Hrajete hrajete bez lagu prd trochu se Vám škubne net, nic hrozného a hra okamžitě vyhodí crash. Nejlepší na tom je že v pátek Activision přizná že má problémy se servery a stále se nic neděje. Za další bych vypíchnul určitě Aim asist ve hře co se týče konzolových hráčů. Jako nezlobte se na mne ale Vážně? Na redditu je na to krásné video jak to funguje. To už konzolovým hráčům rovnou přidejte tlačítko na instantní zabití at se ani nemusí snažit mířit. MP5 naboostěna já blázen to přestřílí cokoliv na jakoukoliv dálku. Combat arms mě naopak baví, dirty bomb téže. Jenže ze spoustu z nich to člověka vykopne kvuli problémům ze servery a rovnou do windowsu. Prostě na nic. Takze si počkám jestli se k tomu Activision trochu postaví když to přiznali. Ale jinak je to čistá 5 možná i 4 .
Servery Activisionu jsou opravdu špatné. Jako dlouholetý hráč WoW to zažívám denně. Co se ke mně doneslo, tak nemají ani vlastní, ale jsou jim poskytovány třetí stranou…Problém v aim assistu vidím spíše opačný, a to, že mi kolikrát způsobí smrt, protože když mířím na dva hráče vedle sebe, skáče si random z jednoho na druhého
Právě že oni prý ani nemohou nějak zpravovat všechno řeší přes někoho jiného, a díky tomu jsou pak ty fixe na to letité než něco udělají. Nejhorší je že twitter, ofiko support activisionu. Maj stovky stovky reportů denně, že jim ty servery prostě bud nestíhají ten nápor hráčů, nebo jim to crashuje, nepripojí do hry nebo to háže slavný BLZBNTBGS000003F8 blizzard lost connection to server. Já prostě hraji 30-1hodinu a najednou z ničeho nic uprostřed hry BLZBNTBGS000003F8 error. První den jsem hrál 2 hodky a nic druhý den jsem nebyl schopný odehrát pomalu ani jednu hru. Pak jsou tu lidi co se ani nepripojí přes uvodní obrazovku prootže servery. Jako tohle bylo tenkrát i MW ale mám pocit že pak přišel update a už to nedělalo. Ale tenhle launch byl vyloženě „povedený“
Já nedostal DC ani jednou. Neběží náhodou CoD na serverech Sony na PlayStationu?
Ten aim assist je určitě dvojsečná zbraň, ale jeden na jednoho může bejt asi výhoda. Občas mám na myši problém při tom jump slide festu sledovat celou dobu cíl (fakt nejsem Shroud), ale pak vidím deadcam někoho s ovladačem crosshair je na mě jak přilepenej, ať dělám sebevětší psí kusy:-) takže myš je určitě v některejch situacích přesnější, ale ovladač má asi výhodu při kontinuální střelbě na pohyblivej cíl.