Aktualizace: zdá se, že od publikace článku již došlo k opravě klíčových problémů se servery.
Pokud jste sledovali naše dojmy z prvního, druhého i čtvrtého dne hraní Outriders, pak dobře víte, že jsme se u jejího hraní v partě tří skvěle bavili, navzdory občasným velkým problémům se servery (ke kterým se na PC přidávají pro některé hráče extra technické problémy navíc). Outriders se už na první pohled hrdě hlásí do žánru „akčních her s lootem“, kam spadají nejen střílečky jako Division nebo Destiny, ale také třeba „davové rubanice“ typu Diablo. Zdrojem zábavy je stejně tak divoká akce, jako sofistikované budování vašeho arzenálu a schopností. Na rozdíl od většiny těchto titulů se ale Outriders od začátku vymezila proti šabloně „live service“ her s nekonečnými přídavky, battle passy a dalšími mikrotransakcemi. Tohle je kompletní hra se vším všudy, včetně endgame, pohromadě v jednom balení za jednu cenu.
- Platforma: PS5 (recenzovaná), XSX|S, PC, PS4, X1
- Datum vydání: 1. 4. 2021
- Výrobce: People Can Fly (Polsko)
- Žánr: Looter-shooter
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: až pro tři, online
- Dat ke stažení: 46 GB
- Herní doba: 40+ hodin
- Přístupnost: 17+
- Prodejní verze: krabicová i digitální
- Cena: 1499 – 1799 Kč (Xzone)
Kvalitní polské sci-fi
Ačkoliv příběh zpočátku připomíná žánrové klasiky americké produkce, poměrně rychle v něm objevíte svérázné prvky, prozrazující polský původ autorů hry. Vnímám to jako jednoznačnou výhodu, protože se díky tomu atmosféra citelně posouvá od „hollywoodských“ klišé směrem k zemitějšímu evropskému stylu a dojde na svérázné vtípky, nápaditý cynický humor… ale i mrazivé odkazy na holokaust nebo důraznou kritiku kolonialismu. Jinými slovy, příběh Outriders stojí za pozornost. Velmi často jsou ale jeho klíčové momenty schované ve vedlejších misích, takže pokud vás vyprávění hry zaujme, neměli byste po cestě vynechávat žádný vedlejší obsah. Mimochodem, se scénářem autorům pomáhal spisovatel Joshua Rubin, který má za sebou třeba Assassin´s Creed 2, Destiny nebo Telltale Hru o trůny.
Země byla zničena, její přírodní zdroje vyždímány a znečištěny. Během posledních zoufalých let přežívání lidstva na její skořápce došlo k několika pokusům o vypuštění „archy“, vesmírné lodi s vybranými zástupci pro zažehnutí lidské existence na jiném místě ve vesmíru. První loď shořela v děsivé havárii, ale ta druhá po desítkách let konečně dorazila na přijatelně obyvatelnou planetu Enoch. Jakmile ale začnete planetu v roli průzkumníka (povolání označované „Outrider“) objevovat, narazíte na její vražednou anomálii, projevující se formou brutálních magnetických bouří. Kdo bouři přežije, zmutuje nečekaným a často děsivým způsobem. Týká se to místních zvířat, ale také vás samotných. A tak se rozjede válka mezi frakcemi lidských ztroskotanců, zmutovanými lidmi a zmutovanými lokálními monstry. Pod tím vším navíc planeta skrývá ještě více pochmurnou minulost, související s tajemným signálem v jádru anomálie.
Cynický humor… ale i odkazy na holokaust či kritika kolonialismu.
Od samotného začátku mě překvapilo, jak velkou pozornost tvůrci příběhu věnovali. Filmových scén mezi misemi jsou desítky a mnoho z nich vás překvapí nejen zajímavým dějem, ale také tím, jak dobře postavy nebo scenérie vypadají. Samotný začátek je trochu generický, ale jakmile začnete objevovat další biomy planety a tajemné stavby v nich, výprava i zápletka naberou docela jiné otáčky. Váš hrdina je navíc přeborníkem polohy „znuděného/podrážděného antihrdiny“, takže veškeré dění komentuje s takovou dávkou cynismu v hlase i slovech, že jsem se u toho nonstop skvěle bavil a smál (například komentář „proč se vůbec snažím…“ když mu zabijí postavu, kterou měl eskortovat do bezpečí). Vzhledem k tomu, jak brutální věci děláte svými mutantními schopnostmi nepřátelům na bojišti, budete si připadat často spíš jako hlavní zloduch příběhu, než jeho hrdina – když vám unesou člena družiny, komentujete to slovy „proč by chtěli naštvat nesmrtelnýho poloboha?“. Hra navíc obsahuje několik falešných konců a velkých odhalení, přičemž obzvláště její pointa je skvěle vystavěná a připomněla mi třeba legendární hru Spec Ops: The Line.
Akční nirvána
Vlivy podobných her, jako jsou Gears of War, Division nebo Diablo jsou na hře okamžitě patrné. Přesto má ale svoji vlastní identitu a pokud jde o intenzitu boje z pohledu třetí osoby, něco takového jsme tu ještě neměli. Gears jsou citelně pomalejší s důrazem na krytí, což je zde v případě některých tříd naprosto zbytečné (třeba Devastator se uzdravuje pouze zabíjením na blízko, takže nemá cenu se schovávat v krytu). Division má svým částečným důrazem na realističnost nepřátel i schopností/zbraní svázané ruce. Nejblíže tak má akce Outriders právě k Diablu, obzvláště v pozdějších misích, na vyšší obtížnost nebo v endgame Expedicích. Jelikož je hra pouze PvE, nemusí si dělat starosti s tím, jak přehnané jsou některé vaše schopnosti na bojišti. Díky tomu rozpoutáte se správnou výbavou na obrazovce divočinu, jakou jste ještě neviděli – samozřejmě za doprovodu náležitě krvavých efektů. Úsměv na tváři mi vyvolala třeba i jediná zbraň, která ale na sobě měla pohromadě dva perky: jeden nepřátele zmrazil a druhý zapálil, zároveň.
Pro podobné hry není až tak důležitý design herního prostředí, které prostě jen musí nabízet dostatek prostoru (arény, chcete-li ) pro pořádné bitvy a nějaké ty taktické příležitosti (úzké soutěsky pro zdržení přesily apod.). Jádrem vší zábavy jsou zde vaše pohybové a bojové schopnosti. Základní ovládání Outriders je rychlé a funkční, ale jsou to právě ty schopnosti, kde se skrývá opravdové srdce hry. Na výběr máte ze čtyř tříd – teleportujícího se Trickstera, zpomalujícího čas, skákajícího Devastátora, způsobujícího zemětřesení, vše podpalujícího Pyromancera a málo odolného, nicméně na dálku naprosto devastujícího ostřelovače Technomancera. První hodiny hraní uvidíte jen zlomek jejich potenciálu, ale ke konci hry všechny čtyři třídy vyčarují naprosto neskutečné divadlo zkázy a jsou zdrojem extatické akční zábavy, jakou v jiné akci z pohledu třetí osoby nenajdete.
Ke konci hry všechny čtyři třídy vyčarují naprosto neskutečné divadlo zkázy.
Díky tomu bude vaše pozornost ještě více upřená na loot, protože každá nová zbraň nebo brnění může znamenat dramatický posun ve vaší síle a schopnostech. Díky vynikajícímu systému vyrábění (crafting) navíc můžete ukládat oblíbené schopnosti/vlastnosti (perky) jednotlivých zbraní nebo brnění do trvalé knihovny, odkud si je můžete kdykoliv vytáhnout a nasadit na novou zbraň nebo brnění. Jak se pro loot v podobné hře sluší, vše je přehledně rozděleno do „tříd vzácnosti“ a ty nejlepší kusy vybavení mezi sebou tvoří extra zajímavou synergii, kdy jedna schopnost ovlivňuje druhou – až po celé řetězce, kdy můžete kombinovat svoje efekty s efekty spoluhráčů. Tzv. theorycrafting, neboli promýšlení nových buildů a kombinací, je v této hře na mimořádně vysoké úrovni, o jaké si třeba Anthem nebo Avengers mohou nechat jen zdát. A právě díky tomuhle fanoušci žánru Outriders obzvláště milují, zatímco pro neznalé hra na první pohled může vypadat tuctově nebo repetitivně.
Silné i slabší stránky
Zatímco praskající či šplouchající headshoty připomínají Gearsy a odpalování trojice vybraných kouzel přednastavenými tlačítky zase třeba Mass Effect 3 multiplayer, hra obsahuje i slabší místa či vlastnosti. Patří sem třeba oddělování částí mapy krátkou zatmívačkou či filmečkem s přelézáním překážky. Naprosto matoucí je přitom mapa samotná, protože prostředí ve hře neodpovídá svým rozložením/tvarem tomu, co vidíte na ingame mapě. Aby to zmatení bylo dokonalé, sem tam vás pomocné navádění průsvitnou čárou (jako v Dead Space) navede místo do cíle doslova ke zdi. Některé kombinace nepřátel také mohou představovat příliš velkou výzvu pro specifické buildy postav, ačkoliv to je spíš vzácný problém a většinou ho lze řešit snížením obtížnosti v nastavení.
Celková obtížnost hry je řešena zajímavým dynamickým systémem, kdy se vám tiery ala Diablo levelují a zvyšují automaticky podle vašeho hraní (lze to ale ručně zakázat nebo změnit). Překvapivě působivé jsou některé boje s bossy, které v nejlepších momentech citelně připomínají tituly kalibru Dark Souls, díky působivé kombinaci prostředí, epické hudby a samozřejmě, náležitě děsivého protivníka s pořádným health barem. Bohužel ale žádní bossové neobsahují nějaké extra mechaniky – všechny boje ve hře jsou prostě o prioritizaci cílů na bojišti, uhýbání všemožným unikátním útokům a schopnosti se vlastním útočením včas léčit. Naštěstí jsou ale samotní nepřátelé poměrně pestří i dobře zkombinovaní, takže každá bitva je výzvou. Pochvalu si zaslouží umělá inteligence, kdy si pro vás nepřátelé umí dojít opravdu kamkoliv a většinu času vás budou účinně obkličovat, přičemž využívají stejné schopnosti, jako vy – včetně léčení, pokládání pastí apod. Samostatnou kapitolou je výborná endgame, nabízející 14 unikátních, extra divokých misí, které vás přinutí vyždímat ze svých postav, vybavení i hráčských schopností maximum.
Čísla nelžou
Když polské studio Peple Can Fly začalo hru v roce 2015 vyvíjet, vyzbrojeno zkušenostmi z her jako Bulletstorm, Gears of War nebo Fortnite: Save the World, pracovalo na Outriders zhruba padesát lidí. Vydavatel Square-Enix titulu od začátku věřil a investoval do něj, takže se tým nafouknul na 200 vývojářů. A na hře je to poznat, nebýt některých momentů v příběhu a záměrného polského přízvuku či jmen jeho protagonistů, klidně byste si mohli myslet, že jde o AAA titul velkého amerického studia. People Can Fly se opavdu stali jedním z nejlepších Unreal vývojářů v Evropě. A nyní se také dočkali zaslouženého úspěchu, protože nazdory přítomnosti Outriders v Xbox Game Pass přeplatném hra již za první dny překonala na Steamu „celoživotní“ počty hráčů konkurenčních titulů, jako jsou Avengers nebo Borderlands 3.
Bohužel na tento úspěch a zájem (kterému možná pomohl také start hry během prodlouženého velikonočního víkendu v době pandemie) očividně nebyly připravené servery a síťový kód hry. První tři dny severy spolehlivě padaly (s čímž si neuměl poradit síťový kód hry a ta díky tomu i na konzoli většinou úplně crashla) na několik hodin, kdy nebylo možné se do hry přihlásit. Ta přitom vyžaduje online i pro hraní příběhu v jednom hráči (zřejmě kvůli ochraně před cheatováním). Já jsem měl to štěstí, že jsem hrál v partě lidí, se kterými jsme si humorem a vzájemným povzbuzováním dokázali udržet dobrou náladu a bavit se i přesto, že nám hra pravidelně každý večer začala padat. Jinde na internetu jsem ale pozoroval velmi podrážděné reakce ostatních hráčů, které naprosto chápu.
Hra za první dny překonala „celoživotní“ počty hráčů konkurenčních titulů.
Bohužel se to ale týká také některých novinářů, kteří ve své frustraci začali hru kromě problematických serverů kritizovat i za její zdánlivou průměrnost a povrchnost. Tak trochu se obávám, že tito lidé budou ovlivnění při jejím hodnocení i poté, co se jim povede na servery připojit a odehrát ji – tohle je titul, určený specifickému publiku fanoušků looter-shooter žánru a ti nejznámější z nich si jeho hratelnost jednoznačně pochvalují. A pokud nebudete přeskakovat filmečky či vedlejší mise, i ten příběh má opravdu hodně do sebe. Osobně se velmi těším, že si Outriders nyní zahraji podruhé za jinou postavu, tentokrát pomaleji a s využíváním všech dialogových možností postav i pečlivým pročítáním všech nalezených zápisků.
Recenze
Outriders
Pokud bych hodnotil stav serverů, nejspíš by hra dostala tak tři body z deseti. Navzdory jejich nestabilitě se mi ji ale podařilo dohrát a odměnou mi byl překvapivě zajímavý příběh, naprosto špičková práce s lootem/vybavením/schopnostmi a mimořádně zábavná akční nirvána, kterou jsem si navíc užil v partě s podobně nadšenými spoluhráči. Problémy se servery odezní, ale Outriders zůstanou skvělou volbou pro fanoušky žánru.
Líbí se nám
- Zajímavý příběh
- Zábavná a pestrá akce
- Smysluplný loot
- Povedená čtveřice povolání
- Automatické nastavování obtížnosti
- Umělá inteligence nepřátel
- Povedená endgame smyčka
- Audiovizuální zpracování
- Pestrost prostředí i nepřátel
- Kompletní hra, absence mikrotransakcí
Vadí nám
- Pády serverů a síťového kódu
- Nemožnost hrát offline
- Místy nepřesná mapa a navigace
- Občas nevyvážené boje
Večer po publikování recenze jsme šli znovu hrát a skončili jsme teď (tři ráno).
Zdá se, že došlo k opravě všech klíčových problémů se servery a přihlašování i společné hraní Expedicí již probíhá (alespoň na PlayStationu) bez problémů.
super pane Zavřel… ale polovina komentů tady je od vás jak tu hru hájíte… očividně se jedná o průměr tak z toho nedělejte něco víc… chápu, že si musíte obhájit svoje hodnocení ale s mírou… vypadá to lehce neprofesionálně… nevím, který redaktor by se takhle dohadoval s tolika lidmi…
Martin nic neobhajuje, pouze normálně diskutuje a buďme za to rádi, kolik redaktoru takto diskutuje? A jde vidět, ze jsi to ani nehrál, já sice hrál pouze demo, ale ta hra mě neskutečně chytla
za mě by si měl držet větší úroveň jako šéfredaktor… a né tu odepisovat každému trollovi a ztrácet tím čas…
radši by měl někdo zapracovat na reklamách… protože mi tu pořád vyskakují reklamy na dámské prádlo a na léky… jsou tady snad ženy a důchodci ?? kromě XZONE tu nevidím reklamu zacílenou na hráče…
ŠPATNĚ CÍLÍTE REKLAMU PANE ZAVŘEL !
vykašlete se na ty odepisováníčko a radši vyřešte tento problém…
Martinova úroveň jako šéfredaktora je na vysoké úrovni, a tím, ze odepisuje defacto každému ukazuje na to, jak mu zaleží na tomto webu, jinak mě třeba osobně reklamy nevadí, jelikož je tak nevnímám, i když je taky nemam rad, možná kdyby jsi se vice zaměřoval na to podstatnější, tak nemusíš resit kraviny
Generickou „malou/vloženou“ reklamu nám poskytují Seznam a Google, cílí se podle profilu a zájmů každého čtenáře individuálně – tzn. vidíte věci, které vám vybraly tyto firmy podle vaší historie na internetu.
Naše specificky nasmlouvané herní reklamy jsou ty velké, co můžete občas vidět na pozadí stránky nebo fullscreen při jejím prvním nahrání.
seznam reklamy byste měli vyměnit… každej blbeček ví, že fungují pomocí cookies…. (když zase musíte mít pravdu a vysvětlovat mi, že to funguje pomocí „historie v prohlížeči“ jako by byl rok 2010…)
ale seznam je prostě BROKEN… žádný věci co mi tu ukazuje jsem nehledal… určitě ze seznamu máte pár korun tak popřemýšlejte o změně… mimochodem žádný google reklamy tu nevidím, jen asi 5 seznam bannerů velkých kráva a špatně zacílených…
je to celkem velkej průser jen si to asi neuvědomujete… mohli byste mít z reklamy daleko více kdyby to dělal někdo, kdo tomu rozumí…
Myslím, že algoritmy reklam ukazují třeba ženské prádlo některým uživatelům poroto, že o nich ví, jakého jsou pohlaví a věku, což odpovídá profilům lidí, kteří si podobné věci rádi prohlíží. Další věci jim třeba ukazují podle jejich lokality apod.
Reklamy náš web živí a udržují jej díky tomu pro čtenáře zdarma, výhledově ale plánujeme možnost si je za nízký členský poplatek zcela vypnout.
Podle hodnocení ve světě a rekordního počtu hráčů na Steamu se určitě nejedná o průměr.
Poctivá diskuze se čtenáři je pro mne důležitou součástí transparentnosti webu a snahou o signál, že nám na vašich názorech záleží, nasloucháme jim a reagujeme na ně.
Rekorní čísla u vydání nic neznamenají viz Cyberpunk 2077, který překonal nejeden rekord a teď má na Steamu půlku toho co The Witcher 3.
Polovina Zaklínače je myslím pořád hodně velký úspěch
Je to dost subjektivní, hra mě baví, problém jsem jedinej neměl snad kromě cross-playe a to mě netrápí. Ale dát jako plus AUDIo vizuálk no nevim, je to spíš průměr.. ale stochu chutí no.. umělá inteligence? Tady nějaká je? Prostě se ty mobové na hráče jenom sypou, nic spešl tam neni, střílej i když se kreju bez přestávky atd..
Jako hra je fajn, ale recenze mi nepřijde dvakrát objektivní, sorry.
Hudba od Inona Zura je skvělá, dabing je zábavnou kombinací polské angličtiny a zvuky headshotů i střelby jsou tu jedny z nejlepších. Pokud jde o grafiku, některé detaily na postavách nebo pestrost prostředí jsou opravdu výjimečné, obzvláště na tento žánr.
Umělá inteligence se zde na rozdíl od jiných podobných her nezasekává v prostředí a umí si pro hráče dojít doslova kamkoliv, to je dost unikátní výkon, který má citelný dopad na hratelnost.
Ten kernel mode anti cheat a nutnost byt online, velmi nebezpecna kombinace. Jelikoz po mne jdou, tak nemohu hrat.
Pěkná recenze. Je ale jasné, že dokud hra nebude stabilní, tak to bude zákonitě schytávat.
Autoři by udělali nejlíp, kdyby změnili názor a udělali ten offline režim. Je kravina, aby hráče prudilo připojení, když je to SP.
Ohledně pochopení příběhu – komu něco uniklo z těch dialogů, tak zde v češtině.
8 s tím, že hra vlastně nefunguje? že pro hraní singleplayeru chce připojení a ještě k tomu nezvládá ani to? graficky i mechanicky je to průměr, do looter shooter nepřináší vůbec nic nového, jen opět recykluje 1000x viděné jinde. Příběh soudím podle prologu/dema ale přišel mě vážně stupidní.
číselně to podle mě nemá ani na 6/10, ostatně i na steamu to doporučuje jen 60% hráčů.
Mě vůbec nezajímá, že má hra porodní bolesti a recenzenti by ji za to měli patřičně strhat, mě nezajímá, že hra bude za měsíc třeba bez problému hratelná – pokud tomu tak je, měli ji vydat o měsíc později. Jelikož to každý toleruje, tak to pak vypadá, tak jak to vypadá s hrami dnes.
Hra byla bez problému hratelná už včera (a kromě toho také první den, než došlo k víkendovému přetížení serverů).
Hra je bez problémů, ale jen vám 6x za den spadne. 😂
Hraju od vydání a neměl jsem jedinej problém…
Zadnou „akcni hru s lootem“ (jak je uvedena definice v clanku) jsem dosud nehral, neni to zanr, ktery by me lakal, ale presto jsem si recenzi precetl. Zaujalo me v ni toto:
„Celková obtížnost hry je řešena zajímavým dynamickým systémem, kdy se vám tiery ala Diablo levelují a zvyšují automaticky podle vašeho hraní (lze to ale ručně zakázat nebo změnit).“
Jelikoz jsem nehral ani Diablo, ani Outriders, chtel bych se zeptat jestli si to muzu predstavit tak, ze pokud hra usoudi, ze hracova postava se dostala do aktualni lokace prilis rychle (ma „nizky level“) a muze mit problemy s dalsim postupem, tak se zacnou v koristi objevovat hodnotnejsi/vzacnejsi predmety, nez by normalne „padaly“? A pripadne vice versa, pokud hrac navstivi oblast, pro kterou je uz prilis silny?
Funguje to tak, že stejně jako levelujete zkušeností ze zabitých nepřátel a splněných misí svoji postavu, levelujete úplně stejně také svoji obtížnost – ukazuje se to viditelně graficky na obrazovce. Jakmile dosáhnete určitého množství, zvedne se vám celková obtížnost na další (vyšší) úroveň.
Vyšší úroveň obtížnosti znamená tužší nepřátele, ale také lepší a silnější loot.
Je ale možné kdykoliv tento systém v nastavení hry vypnout nebo ručně přepnout na jakoukoliv nižší úroveň. Naše parta si hodně užila neustále tlačit obtížnost na maximum, díky čemuž byly mnohé boje slušně vypjaté a adrenalinové
Dekuji za odpoved. To je zajimavy princip a kdyz je jeste navic volitelny … takovy pristup mam opravdu rad. Mozna to je uz prilisna „gamifikace“ neceho, co je meta-urovnova zalezitost (myslim si, ze obtiznost neni soucast hry, ale otazka nastaveni hry), ale kdyz si to hrac muze nastavit podle sebe, muze to byt zajimavy experiment.
Pro nás bylo vyloženě motivující vidět, že jsme se svým hraním posunuli na novou úroveň obtížnosti, navíc jsme tím kromě náročnosti a zábavy z ní pramenící odemkli také možnost lepšího lootu, takže se nám ten systém moc líbil a brali bychom ho u více podobných her
Me ta hra bavi, jedu ted za trickstera v singlu a uz dlouho jsem nenarazil na hru, ktera by mela tak dobre zvladnutou otiznost – nic lehkyho, ale zaroven ani frustrujiciho, pokud hrac pouziva vse, co mu hra nabizi. Pri hrani mi to kupodivu pripomelo Hotline Miami, coz je poklona. Pribeh je super a nechapu jak se tu vubec nekdo opovazuje to v tomhle smeru porovnavat s Destiny 2, kterej ma pribeh na mentalni urovni deje z animaku pro 10lety deti.
Problemy se servery byly fakt nechutny, ale nesouhlasim s tim, ze by se to melo reflektovat do ciselnyho hodnoceni – tyhle problemy maji i daleko vetsi hraci (Blizzard, Ubisoft) a vzdycky po par dnech odezni. Recenze vysla vcera a uz vcera to bylo bez problemu, takze by defacto odkazovala na neco co uz neni pravda.
Za co bych ale taky body strhaval, je rozhodne nemoznost hrat offline – jakozto fotr obcas proste potrebuju hru zapauzovat. Nesnasim hry, ktery po vyvolani menu bezi dal… A taky nechapu tu vecne rozstresenou radoby akcni kameru skoro ve vsech cutscena, to byl opravdu hovezi napad.
Ale jinak me to fakt bavi a napriklad z itemizace by si ostatni hry ze stejnyho zanru mely vzit priklad. Gameplay je vybornej a kdo tvrdi opak a zaroven vytahuje hry jako Destiny 2 nebo Division 2, tak by si mel dat par facek.
Jde tuto hru hrát jen s vygenerovánými společníky ovládanými PC? Nebo vždy musím hrát s ostatními lidmi?
lze solo
Bez problémů lze hrát v jednom, společníci nejsou potřeba.
Sorry jako, ale v dobe cloudovejch sluzeb nezvladat hostovat server pro tri lidi je neodpustitelny. I kdyby meli pro kazdou session spustit novou micro instaci v aws.
Ty pády serverů bych jednoduše přirovnal ke klasickým crashům hry. Jestli jde o servery nebo o technický stav (optimalizaci), na tom bych řekl, že už nezáleží.
Když mi spadne Cyberpunk kvůli nějaké chyby 15x za den, nebo si jej kvůli nějakému bugu nemůžu ani pustit, to bych viděl jako dost velký problém.
Jestli se jedná o online hru, která mě vypojuje 15x za den, a nemůžu se přihlásit na servery, to mi, jako zákazníkovi, přijde jako to samé, akorát prostě zdroj problému je jiný, což ale stejně není moje starost.
Tím pádem si myslím, že by se k tomuto mělo přistupovat stejně.
Na druhou stranu se tahle situace dá pochopit jako se Cyberpunkem, kde některé ty problémy někteří dokážou přetrpět, protože je hra tolik baví. Osobně nemám zjištěno, jak velký problém ty servery jsou, ale z celkových ohlasů, ať už na Redditu nebo z různých recenzích, lze vyčíst, že to zas taková malá piha na kráse nebude. Může se ale najít šťastlivec, kterému poběží hra celkem v pohodě, a proto jí udělí lepší známku.
Tento text však na mě působí tak, že žádný šťastlivec se nenašel a ty pády byly celkem časté, člověk po nějakou dobu nemohl ani hrát a někteří na tom byli ještě hůře, a i přesto hra obdrží celkem dost vysoké hodnocení.
Občasné (1 za 3 hodiny třeba) pády bych pochopil, ale jakmile mi nejde ani hra spustit, v tomto případě dokonce i několikrát denně, to už bych bral jako velký přešlap a na takové nadprůměrné hodnocení by hra mohla zapomenout.
Jelikož šlo vysledovat, co pády způsobuje, bylo možné hrát hodiny bez pádu.
Teď už je to ale akademická debata, protože se zdá, že je vše opraveno.
Tak aspoň že tak.
Ale stejně, vydat recenzi, kde ve výsledku ignoruješ technický stav, který není jenom o nějakém tom glitchi a bugu, ale ve skutečnosti někteří hráči hrát nemůžou nebo jsou co hodinu nebo dvě zpátky v menu, podle textu jsi tohle i sám zažil, tak i přesto to ignoruješ, protože za hodinu, zítra, příští týden, příští měsíc vyjde patch, který to opraví.
Koupil jsem hru, zahrál, teď je taková a maková, tady hodnotím svůj zážitek.
Když už, tak akorát zmíním, ať hráči s koupí počkají, až se technický stav lepší.
Varování ohledně stavu serverů je v článku několikrát, včetně samotného verdiktu.
Osobně jsem jako velký fanoušek žánru s hraním čekat nechtěl a hru jsem si navzdory občasným problémům užil. Z toho co vím, to tak mělo hodně hráčů. Že vytrvali v hraní navzdory těm problémům je podle mě jasný důkaz kvalit hry.
Opravdu by mě zajímalo kolik z těch lidí tady co by tomu dávali 2-3/10 tu hru vyzkoušelo. Nemám odehráno moc, asi nějakých 8h, ale ta hra je více než slušná. Hraju zatím jen singl ( na PC ) a naprosto bez problémů, bez jediného pádu. Ano multi asi ještě blbne, ale i kdyby v té hře vůbec nebyl, tak je to poctivých 7/10. Do týdne bude vše OK ( proto je srovnání např s no m Sky naprostej nesmysl, tam není to co slíbili ještě ani teď) a pak věřím že těch 8/10 bude naprosto odpovídat. Kdo má tento žánr rád, tak se bude 100% bavit. Kdo ne, tak to asi neocení, já taky nerozumím co kdo vidí třeba na JRPG, ale to není chyba toho žánru…
Já to nevydržel hrát ani hodinu. Nebavilo mě vůbec ovládání a všude ty neviditelné bariéry a ty stupidní protáhnuté kecy a tak. Za mě to hra určitě není. Chápu, že se to někomu může líbit, ale já to holt musel smazat Holt to není můj šálek kávy, takže já bych taky dával malé hodnocení, ale je to hra pro lidi, který takový typ her baví a tak to vidí jinak. Proto to recenzují lidi, které to baví Kdyby je recenzovali lidi co tu hru nesnáší, tak se nikdo nedostane ani na vysoké hodnocení
Hrál jsem X hodin, zažil hromadu pádů do widlí. O to by ani tak nešlo, ale ta nuda… naprosto čístý průměr a recenze na Steamu to jasně dokazují. Za tohle bych já osobně nedal plnou palbu ani omylem. Raději jsem investoval na battlenetu do posledního Crashe (na PC) a nelituji ani kačky.
Ten pohled Joa to nádherně celé vystihuje a souhlasím s každým jeho slovem (jeho exaltovaný projev dej stranou, zaměř se na to, co říká): https://youtu.be/-Jp7qTXP8MY?t=410
Steam dokazuje co ? Ze předevčírem to měli díky pádům 54% A ejhle potom co to trochu dali do kupy už to jde krásně nahoru 64% Teď? Ale to se ti asi nehodí do krámu že ? Že tady omíláš furt nějaké steam hodnocení :). Co budeš pak psát až to bude v kladných číslech což věřím že až vyřeší ten Unreal crash v partě a víc vyřeší servery bude do týdne dvou :). Ale to už se na hodnocení určitě nebude brát ohled a určitě už to bude zcestné :). Asi je třeba si přiznat že ta hra je v důsledném kontextu prostě dobrá v jádru a splnuje to co lidi chtějí, a většinu těch lidí baví(i když jsou lidi co je to nebaví co to smazali, tak by ale neměli hodnotit stylem „mě to nebaví je to sračka“ ale trochu objektivněji, mě taky nebaví Souls hry, nebaví mě tahový boje ale dokážu v klidu přiznat že ty hry jsou prostě dobrý v jádru a fungují pro většinu(pokud je to pravda). Však drtivá hodnocení na steamu je ve smyslu.!!Hra mě baví!!! ale otravují mě pády hry proto záporné!. Hodnotí se především stav serverů, UI a crashe unreal, což plně chápu, a chápu že lidi jsou nasraní protože 59.99 není málo. Ale pokud lidi baví looter shooter mixnutý s diablem a nevadí jim koridor i když ty lokace jsou velké a skvěle zpracované, tak se na tomhle vyřádí tuplem. Nehledě že za poslední dobu je to hra(tohoto typu) co má konečně při vydání plný kontent, a není ořezaná ve smyslu Live service hry.
Do týdne opravené jako Cyberpunk 2077 neboli 9/10, že?
Tahle hra je extrém v tom jak hra nemá fungovat, nefunkční servery, mizerná odezva (spoluhráči mají pořád žluté a červené připojení), asi 30x hra spadla do menu konzole, v jednom bossfightu nám to zamrzlo 3x a bylo jedno kdo hostuje, když člověk dá vrátit se do lobby hra v 99% případů spadne. To je tvrdá realita téhle hry. Horší stav hry jsem nikdy neviděl, zlatej CP77.
I přes to všechno mě hra baví, líbí se mi prostředí, crafting, zajímavé buildy na postavě a náročnost.
Všechny ty crashe způsobuje síťový kód, který si neumí poradit s přetížením serverů.
V našem případě hra většinu dne držela dobře, ale kolem osmé večer (jak se k hraní dostávali díky časovému posunu hráči z USA) tak to začalo odpojovat a padat. Přesto jsme ale celou kampaň i endgame odehráli, někomu to takto spadlo víckrát, jinému méně často. V nejhorších momentech jsme se vrátili každý do svého světa a nebo si dali pauzu.
Kdyby ta hra nebyla tak dobrá, určitě bychom nad ní zlomili hůl a netrápili se s ní.
Od včerejška již není problém se do hry zalogovat kdykoliv, ale problémy při multiplayeru bohužel zatím přetrvávají (v expedicích hodně, zatímco v příběhu je hra citelně stabilnější).
Potenciál hry při vyřešení problémů je někde mezi 8-9 z 10. Teď je hra na úrovni tak 5-6 z 10. Prostě hra, která mě při každém „return to lobby“ vykopne do menu konzole normální není. Vesmírné pingy spoluhráčů, zamrzání bossfightu pokud ho děláte více jak ve 2 lidech. To prostě nemá na 8 ani náhodou. Přitom technický stav hry když neberu servery je super.
PS: To že to způsobuje síťový kód snad není chyba vývojářů? To že jim nejde crossplay mezi PC a konzolí protože mají v kodu chybu taky nejde na jejich vrub?
Martine, gratuluji, Vaše recenze je jedna z prvních na světě. Hru jsem původně neměl v plánu ani stáhnout, i když mám Game Pass, protože žánru looter-shooter moc neholduji, nakonec ale hru vyzkouším až budu mít víc času. Snad do té doby vývojáři zapracují na stabilitě serverů.
Děkuji, upřímně je vždycky trochu děsivé vyrukovat s hodnocením jako jeden z prvních.
Tentokrát jsem se ale kromě vlastních dojmů opřel také o dojmy zkušených veteránů žánru, se kterými jsem měl to potěšení hrát a jsem si celkem jistý, že když hra uspokojila tu naši náročnou a cynickou partu, uspokojí i další fanoušky žánru.
Díky zajímavému příběhu a solidní výpravě si myslím, že hra může nabídnout dobrou zábavu i lidem, kteří jinak tenhle žánr moc nemusí a budou ji třeba hrát sami, jako příběhovou hru pro jednoho. Obzvláště, pokud mají možnost využít její přítomnosti „zdarma“ v Xbox předplatném.
Poslední věc, k portfoliu autorů tohoto skvostu studia People Can Fly náleží i Fortnite: Save the World – ono se tím mnohé vysvětluje… Tím netvrdím, že obecně nemůže studio vytvářet pocitově zcela odlišné hry, ale nejsem si zcela jist, že to v tomto případě opravdu platí.
Fortnite: Save the World není to samé, co Fortnite.
Jde o samostatnou hru/příběhovou PvE kampaň, kde sice na nižších úrovních také řádí omladina, ale vyšší úrovně (tiery obtížnosti) jsou plné výlučně dospělých hráčů, kteří dovádějí propracované možnosti staveb, pastí, vybavení či schopností jednotlivých postav k podobně sofistikovaným buildům a kombinacím, jako třeba v Path of Exile.
[irony]your nick is really good.[/irony]
Vidím že i zde se objeví člověk, který komentuje problémy s připojením a na základě toho by hru hned odepsal, ale ti co to čtou a jsou normální, tak toho si vůbec nevsimejte a hru určitě zkuste, protože jestli vás baví looter Shooter, tak věřím, že si tuto hru budete užívat stejne jako já. Souhlasím s recenzí, navíc bych přidal jak fenomenálně vypadaji zbroje a zbraně (typ Destiny) tady se mi neskutečně trefili do noty a celkově styl je na jedničku. Konečně hra kde jak **** nemusím 100* chodit jednu a tu samou mapu, aby mi padl item, který mám, ale s 2% navíc, tady budete řešit pouze dilema, jak to správné zkombinovat. Také jsem velice mile překvapen délkou hry, čekal jsem že bude kratší, ale jsem překvapen jak dlouhá je a jsem zvědavý na endgame a doufám že bude nějake DLC, protože přesně tohle je hra, která splňuje, tedy aspoň pro mě ideální zážitek.
mám v plánu hrát ale ze zkušeností s online hrama nikdy nazačíná mhrát nic hned po launchi právěkvůli problémům jako má Outriders a měli snad všechny jiné online hry za pár týdnu si koupím a taky si to užiju