Přečtěte si také:
Outriders, noc první: galerie a stručné dojmy
Outriders, den druhý: dojmy po dohrání příběhu
Poslední dva dny jsme s kolegy strávili urputným tlačením na dosažení nejvyšší úrovně (Challenge Tier, funguje odděleně/nezávisle od World Tier v příběhu) v endgame Expedicích, protože pouze na té nejvyšší (15) se odemkne závěrečná expedice hry, Eye of storm (kterou již někteří hráči pokořili a bohužel se ukázalo, že jde jen o další 15 minutovou expedici, byť v unikátním prostředí s extra náročným bojem). Nejspíš bychom tam už byli, ale stejně jako všechny ostatní hráče nás od postupu zdržovaly mnohahodinové výpadky, většinou se odehrávající kolem osmé večer našeho času a v některých případech trvající i čtyři hodiny, s občasnými nadějnými momenty, ale také s návraty k chybovým hláškám.
Samotná endgame je ale opravdu zábavná, hlavně díky většímu spádu přímočaré akce, jak jsem zmiňoval již minule. Obzvláště na vyšších Tierech (10 a výše) jde o nelítostně brutální hektické boje, kde se na vás nonstop sypou zástupy vysoce agresivních nepřátel. Umělá inteligence protivníků nás opakovaně příjemně překvapila, protože umějí manévrovat mnohem lépe, než jsme v podobných hrách zvyklí – obkličují vás a dokážou vás vyhnat ze sebelepší skrýše nebo sebevíce zastrčeného kouta (zapomeňte na „cheesování“ z nějakého úkrytu, jediná naděje je vytvářet inteligentní „choke point“ přepadová místa ve dveřích, pokud to rozložení prostředí dovolí). Navíc mnozí z nepřátel používají stejné schopnosti, jako vy – takže se léčí, pokládají kolem sebe automatické střílny a tak dále. Pokud nicméně nemáte rádi podobné grindovací looter-shooter hry se zvyšující se obtížností, mohou vám Expedice díky absenci příběhu a nonstop akci připadat po nějaké době repetitivní. Jestliže vás ale třeba bavilo farmit rifty v Diablu, tohle je přesně pro vás.
Byli jsme donuceni pořádně vypilovat naše vybavení a buildy, což zvýraznilo jedinečnost a užitečnost každého povolání. Můj Technomancer je nyní skutečně specializovaný ostřelovač, tzv. „glass cannon“, který kryje bojiště s odstupem z dálky přesně mířenými, velmi silnými údery ze své pušky (obyčejná „rifle“, připomínající „scout rifle“ z Destiny, mi svojí rychlostí přijde lepší než opravdové ostřelovačky) – nicméně pokud se mi něco dostane na tělo, jsem skoro ihned mrtvý, obzvláště pokud je to samotný boss arény. Druhý Martin se jako Trickster naopak tlačí a teleportuje přímo na tělo nepřátel, které pak zpomaluje a porcuje brokovnicí. Třetí Martin se pohybuje mezi námi, aby jako Pyromancer zapaloval protivníky a kromě poškození jim nasazoval i všelijaké debuffy, než se do nich také pustí svojí automatickou puškou.
Mezi hektickými Expedicemi jsme se občas vydali odreagovat zpátky do příběhové kampaně, abychom dodělali několik vedlejších misí, ve kterých jako odměnu získáte legendární zbraně či brnění – a abychom dosáhli na nejvyšší World Tier. Příběhové mise proti expedicím působí jako odpočinková oáza klidu. Jak tam plníme dodatečné úkoly, opět jsem si uvědomil, že mě příběh i svět Outriders opravdu baví a nejspíš se tam později vrátím v klidu sám, zahrát si hru ještě jednou, pomaleji, za jinou postavu.
Outriders mě baví a vrátím se zahrát si hru ještě jednou, za jinou postavu.
Je obrovská škoda, že hru každý den tak trápí tak masivní výpadky serverů. Navíc se zdá, že nestabilita síťového kódu způsobuje i pády celé hry, která je jinak technicky v dobrém stavu. Kvůli výpadkům sítě vám ale i na konzoli dokáže crashnout několikrát za hodinu, což je neomluvitelné. Sociální média a herní fóra jsou plná smutných i zuřících hráčů, kteří se těšili, jak si o prodlouženém víkendu zahrají s kamarády nebo že si v klidu projdou příběh sami. Silná část komunity volá po tom, aby singeplayer příběhové hry bylo možné hrát offline (v případě Outriders to nejde zřejmě proto, aby tvůrci zabránili cheatování). Bohužel pády serverů a hry občas provází také částečná ztráta pozice, včetně mizení předmětů z inventáře. Většinou přijdete jen o pár minut, ale já takhle ztratil například nejlepší legendární zbraň pro mou postavu. Zábava a spokojenost u mě ale jednoznačně převažuje nad frustrací ze stavu serverů a věřím, že i ty výpadky jsou pouze průvodním jevem nečekaně velkého zájmu ze strany hráčů.
Mě to dnes pro jistotu smazalo komplet výbavu a nedá se ani připojit do hry. Tak čekám co na to podpora. Nedávejte JOIN random team nebo riskujeme ztrátu všeho a nehratelnou postavu.
Dnes jsem si projel trochu více to demo a po dvou hodinách jsem si řekl, že už mám dost. Nějak mě to nechytlo. Destiny 2, když to bylo ještě na battlenetu mě bavilo mnohem víc. Ale věřím, že si své publikum najde. Trochu mě udivuje ta „odpudivá“ grafika. (Hrál jsem to na ultra a ještě k tomu Nvidia filtr, který mi zaostří textury) a vypadá to, jak pět let stará hra… Zřejmě, aby to zvládli spustit staré konzole… No nic… Mé peníze nedostanou, ale přeji příjemný zážitek těm, které to baví…
Nudnější hru s neustálým pocitem „to jsem již viděl mnohokrát a sto krát lépe“ jsem dlouho nezažil. Je to neskutečně spatlané horkou jehlou a dlouho jsem u žádné hry necítil tak zásadní cringe.
To i ta ANTHEM mne ze začátku, než jsem ji vysvlékl do naha, bavila více. Tohle nabubřelé klišoidní NIC, kde především zvuky a líný designe zbraní, vypadá jak beta verze DESTINY 2013 (z pohledu třetí osoby). 50% a ani nevím proč. Kdokoliv kdo NIC hodnotí nad 70% není soudný.
Hraji na XSS přes GP a mix lootovací střílečky a RPG mě hodně baví. Je to tak návykové, že nebýt denně pár hodin nefunkčních serverů a manželky, tak už mám příběhovou část hry za sebou. Včera to vypadalo, že problém se servery už tvůrci úspěšně vyřešili. Hrál jsem s přestávkami dopololedne, odpoledne i večer, s přihlášením nebyl problém a žádné pády hry se nekonaly. Zatím 21. level Technomancer se sniperkou. Plánuji si později vyzkoušet minimálně hru za Trickstera. Pyromancer mě také láká. Jinak hru jsem si nainstaloval ze zvědavosti díky zdejšímu článku, i když online hrám moc neholduji (třeba Destiny a Division jsem nikdy nehrál).
Myslím že v nadpisu by mělo být den třetí, protože jsem ho mezi články nenašel takže máte den první, druhý a teď čtvrtý 🤗
Počítal jsem dny hraní, a jak se píše v úvodu článku, shrnuje dojmy za poslední dva dny
Reakce na Steamu smíšené. Aktuálně 59% kladných z 14.202 recenzí. Metacritic 5,6 uživatelské skóre. A ačkoliv nemám rád exaltovaný projev známého kritika a youtubera Angry Joea, tak mu dávám prakticky úplně ve všech ohledech, co se týká Outriders, za pravdu, protože ta hra je prostě při nejlepším průměrná (za mě odpad). Ale nikomu nechci brát iluze. Za sebe dodávám, zlatej Anthem s lítáním…
Hodnocení v tomto případě značí jen kvalitu hry ohledně serverů a ne ohledně samotného core hry :). Takze hodnotit hru na základě steam hodnocení kde lidi často hodnotí uplné bludy, když si to projedu, je asi jako České CSFD posledních let, prostě jen žumpa :).90% hodnocení je jen ohledně serveru(Což je naprosto zasloužené že to má takové hodnocení) :). Pro někoho je to průměrná hra pro někoho asi Odpad(očividně) i když story contentem a vším co ve hře je, je právě oproti tomu Anthem žumpa her za poslední x let :). A tomuhle se to nevyrovná v ničem nehledě že první týden byl anthem nehratelný skoro vůbec, a asi si pomatujeme všichni :). Jediné co tam fungovalo bylo to lítaní no. Jinak to byla nejhorší hra co jsem kdy hrál i pro většinu lidí ,kde nefungovalo nic v CORE HRE. A opravdu pokud někdo srovnává tohle kde EQ funguje tak jak má, perky fungují tak jak mají . Story je fajn,Side questy jsou fajn, aktivity ve hre hrou fajn, endgame funguje tak ja má. A srovnává to S Anthem kde nefungovalo kromě lítání nic. Od eq po perky, po end game po aktivity které ve hře byli jen DVE typy, po město duší, po lokace bez zvuků
Tak sorry ale to mi přijde zvláštní, jako 100 lidí 100 chutí. Osobně chápu že to mohlo někoho bavit. Ale Outriders vs Anthem to je nebe a dudy a to porovnávám CORE HER.. A o AJ kterému poslední let pěkně klesla kvalita a je z něho spíš už jen komik tak to je teda taky gg 
Hehe, taky mě Anthem včera napadl. Kdyby se tyhle dvě hry zkombinovaly, tak pak by to byl pro mě insta buy.
Ta hratelnost Anthemu obsahující lítání byla prostě unikátní a zábavná. Na druhou stranu Outriders zase perfektně řeší loot, gear a schopnosti.
Jasně, ten zbytek Outriders je ok, funguje, ale existuje spousta dalších her s lepší a pro mě zábavnější hratelností, tak proč hrát tohle.
Jako o tom žádná je x lepší her kteří fungují a lépe i vypadají. Jen mě prostě zarazilo to porovnávní zrovna ze hrou, kde jediný co fungovalo bylo lítaní a to taky bylo jediný skvělé a zábavne. Jinak kompletně ta hra selhala všude kde se dalo. Už jen při vydání a její totalní prasečina jménem Loading všude. Její mrtvý live service. Její mrtvý endgame který v té hře asbolutně neexistoval, její příšerný MM který nováčky házel do týmu který už měl vše hotové v kampani. Její zvuky to byli snad nejhorší zvuky prostředí okolí co jsem kdy v AAA hře viděl
Vždyť to bylo uplně mrtvý. Její vedlejší aktivity který v té hře neexistovali. Její open world který prakticky neexistoval. Její tupý příbeh který neříkám že to byla žumpa ale v porovnání s příběhem outriders to je nebe a dudy a to beru že Outriders nemá užasný příběh a je to taky průměrná podívaná. Ale i tak. Její naprosto stupidní loot random systém. Kde perky nedávali na lootu absolutní smysl. A co nejhorší že i nejlepší zbraně byli pouhým reskinem těch kravin co ti padalo na začátku :D. Jen to mělo lepší staty. Ta hra byla prostě totální parodie. A to říkám jako člověk co v ní má 40h. A potom jsem si uvědomil jaký omyl to je
. Když porovnám core obou her tak to je nebe a dudy neskutečně. Ale ta hra si hate za servery a performance zaslouží ale jsem rád že core hry lidi baví a taky už se zase to hodnocení zvedá včera to mělo 54% Dnes už to je na 61% když teda se berou ty hodnocení uživatelů. Ještě trochu snahy a bude to v kladných bez problému :). A chápu že to někomu nemusí sednout však sto lidí sto chutí ale to porovnání s anthemem to je teda jako pěst na oko 
Navíc Outriders neotravují a nevyžírají hráče s mikrotransrancema a mají endgame obsah. A pokud se nepletu, tak vývojáři řekli dopředu, co se chystají dělat dál. To už je dnes vlastně nadstandard. V kombinaci s tím lootem, skilly a relativně slušným příběhem je to víceméně nadprůměrná hra v žánru. V Anthemu nefungovalo víc věcí a nikdo nevěděl nic a pak to úplně zařízli.
Amen.
Kdo některé věci nepochytil – základní příběh Outriders v češtině (bez spoilerů)
Jak je to vlastne s optimalizaci? Hraju na RTX 3060 ti, Ryzen 3600, 32 gb ram, m2 ssd a co jsem pred par dny zkousel, tak je to naprosta silenost – FPS tam litalo v rozmezi 100-50… A to je, jestli jsem to spravne pochopil, defaultne aktivovany DLSS. Tohle, problemy se servery a premrstena cena (Na epicu je to za 1300,-, coz uz zni o trochu lip) me zatim odrazuji od koupe.
BTW problemum se servery se ani nedivim, kdyz je to na Xboxu v podstate zadarmo
Odpoledne jsem to přece jenom koupil, před půl hoďkou dostahoval a doinstaloval, a teď jsem požádal o refund.
Ta optimalizace je hrozná. Spawneš se a minutu nebo dvě co pohyb to zásek. Pak jak se asi všechno dočte, tak ok, nebo nevím proč to dělá. Hra je na SSD a zbytek PC nemám tak archaický. Tohle mi ale dělalo už v demu, ale nic se s tím neudělalo.
V soubojích se to ale vrátí, akorát to není několik záseků za sebou v nějakou dobu, ale prostě sem tam se to sekne, a rozhodí ti to papuč.
Na tohle jsem v demu nenarazil, nebo alespoň ty záseky nebyly tak časté, aby mě tak vyrušovaly při hraní.
Kromě toho, tak bych čekal, že mi ta hra poběží na více snímcích s tím, že teď tam mám DLSS. V demu jsem se pohyboval okolo 60-70fps, a teď v plné verzi i se zaplým DLSS na Quality jsem na zase na 70.
Tak počkám, jestli se to zlepší a jak, a kdyžtak se vrátím.
Ja cetl neco problemu u nacitani novejch lokaci – referovali o tom sami vyvojari – behem nacteni novy lokace je problem s vykonem, respektive asi nejde o samotny nacitani, ale je tam proste nejakej bug, po nacteni ty samy lokace podruhy by to uz pry melo byt ok. Co se tyce DLSS, tak to uz prave bylo natvrdo aktivovany i v demu, jen neslo standartni cestou v menu vypnout – muselo se na to pres .ini soubor.
Me slo spis o strasny kolisani FPS behem samotnyho hrani, bohuzel u me nepomuze ani Freesync protoze to pada i pod uroven, od ktery muj monitor Freesync zvlada. Takze asi par tydnu pockam…
Takže hádám asi nějaký problém s pamětí.
To už mělo DLSS v demu? Tak to ta optimalizace se dost nepovedla, když ta hra vypadá jak brambora, ale běží mi stejně jak 10x lépe vypadající Cyberpunk.
ja mam 1060 6gb a 1600 ryzen a hra me jela naplno bez problemu mozna nebylo cistych 60 fps ale nenarazil sem na vyrazny propady ani behem souboju, ta grafika neni nijak zazracna a areny nejsou nijak super velky aby se tam vykreslovalo nejak moc veci takze by to melo bezet i na horsich strojich nez mam ja bez problemu jediny kdy se me to kousalo byly cutsceny
Pokud opraví ty crashe a servery fakt budou šlapat ,tak je to další z řad super her který i po vydání mají tunu contentu, tak jak by to mělo být u většiny her, a ne že se ořeže hra, a následně se to nazývá Live service a to co ve hře už bylo se dávkuje po dobu roku viz Divize 2, Battlefield 5 apd.. Docela by mě zajímalo jak jste to prolezli až k tomu konci to to rushujete skippujete? Nebo hrajete bez přestávky nonstop ty 3 dni? Protože pro mě je to nepředstavidelné 24h být pomalu ve hře aby mi z toho nehrabalo. My tam ted z kámošema máme cca 15h world tier 7 a 15lvl a jsme sotva na začátku
,a to jsme tam trávily 3 večery za sebou, ale jako být tam i ráno, odpo i večer. To ty lidi fakt nechápu
ale holt nejsme takový gameři
. Hate si za ty servery ta hra zaslouží neskutečně, a s tím asi spojené MM ve hře. Ale spousta lidí ani nedohrálo ještě příběh, takže spíš hrají solo a nechtějí si randomákama kazit story, ale druhý fakt je ten že příběh je fajn, contentu je tam na právě vyšlou hru mraky. Optimalizace pro mě není ani pro kámoše problém. Vizální jsou předměty super na tich se vývojáři vyřádily, boss fighty jsou super.Classy jsou super. Ability jsou fakt cool, hlavně trickstarova Chronos bublina na čas je absolutní paráda a je radost sledovat ty kulky, lasery či kousky nepřátel ve zpomaleném režimu. To že je to tužší pro solo je pro mě super mám rád výzvy a ne hry který projedu s prstem v zadku. Holt kazí tomu dojem ty servery no :). Snad už to bude jen lepší 
ja se prostě nemužu napojit do random grupy a už jsem skoušel opravdu všechno
Mě to (na PSku) šlo bez problému, ale je možné, že řada hráčů hraje v plné partě nebo má svoji skupinu uzavřenou, aby je třeba někdo „nerušil“ při hraní příběhu v jednom.
Navíc, pokud se nepletu, zatím jsou kvůli přetížení serverů vypnuté crossplay funkce.
Pokud vás trápí obtížnost, doporučuji snížit si World Tier.
Hodně lidí co se týče crashu. Stále nemají ani příběh dojetý. Je na to milion for že lidi prostě příběh hrají jen solo a nebo v partě s kamarády a nechtějí random Rushery z publicu co skipují cutscény nebo side questy , cache či materiál. Co se expedic týče ta už je to prý lepší a nečeká se tak dlouho. A podle mě taky hodně dělá že je prostě vypnutý cross play a furt se šachuje okolo serverů :).
Doufám, že dnes už to v 19h nápor hráčů z USA hra přežije, pro lidi co na to mají čas jen takhle večer je to dost nepříjemné.