Kdo je Indika? Co je Indika? Jak se bude Indika hrát a o čem proboha bude? Tyto a spoustu dalších otázek jsme si položili, když jsme zhlédli oznamovací trailer – nebo některý z dalších trailerů – na titul od studia Odd Meter, který vydává renomovaný polský tým 11 Bit Studios. V rámci Steam Next Festu je k vyzkoušení demo, které sice neodpoví na všechny otázky, ale o hře utváří poměrně konkrétní představu.
Nejméně se z dema dozvíme o příběhu. Jednak kvůli délce ukázky, vývojáři mluví o půlhodině, já v ní strávil necelou hodinu, jednak kvůli tomu, že jsme vrženi do dění bez znalosti předchozích událostí. V hratelné části figuruje kromě Indiky ještě jedna postava, se kterou titulní jeptiška vede dialogy, a vnitřní hlas, který protagonistku provází a pokouší. Jde vypozorovat některé střípky příběhu, ale nic, co by se dalo soudit.
Když už je ale řeč o dialozích, tak nejen jejich úroveň, ale také celková prezentace hry je z mého pohledu zatím to nejpřitažlivější. Grafika je na poměry malého studia na velmi vysoké úrovni, a když někde strádá, dohání to stylem a atmosférou. Té pomáhá také hudba, která je přesně taková, jako jsme mohli slyšet v traileru. Sympaticky zvláštní.
Hádanky a průzkum
Jak ale zůstává Indika trochu záhadou, pokud jde o vyprávění a motivy – ruští vývojáři emigrovali ze země a kladou si za cíl kritizovat ruskou pravoslavnou církev s přesahem na aktuální dění – hratelnost se v demu odhalila docela dost. Poměrně snadno lze hru definovat jako 3rd person adventuru založenou na řešení hádanek a průzkumu.
Objevování předmětů, textů nebo oltářů přináší kromě nabytých znalostí také zkušenostní body. Indika bude levelovat, v demu se jí chopíme na úrovni devět. Otázkou je, jaký bude mít toto levelování smysl, protože na několika meziúrovních jsem si volil pouze výhody pro získávání dalších XP. Možná dorazí s novou úrovní nějaký RPG prvek…
Hádanky jsou pak environmentální a poměrně standardní. Nepřišly mi příliš náročné, ale ani nebyly hloupé. V demu narazíme na přemisťování žebříku nebo beden. Dostal jsem i možnost udělovat příkaz svému společníkovi. Prostředí několikrát intuitivně napoví, kudy jít a jak se hýbat, aby byla cesta vpřed úspěšná. V jedné pasáži se dočkáme efektní i efektivní transformace prostředí, kterou můžeme přímo ovládat a je opět součástí environmentálního puzzlu.
Dojmy z dema jsou skoro výhradně pozitivní. Na Indiku se těším víc než před odehráním vybrané ukázky.
V závěru se také utíká před nebezpečím, a tady si dovolím malou výtku. Zaprvé jde do jisté míry o metodu pokus–omyl při volbě cesty úniku, zadruhé není ovládání dostatečně flexibilní, aby byla celá sekvence příjemná.
Nicméně dojmy z dema jsou skoro výhradně pozitivní. Indika stále láká svými tématy, prezentací, příběhem a atmosférou a nově poskytuje poměrně dobrou představu o hratelnosti. Některé záhady si stále nechává pro sebe a plná hra toho odhalí určitě ještě mnohem víc, ale teď můžu s klidem říct, že se na ni těším víc než před odehráním vybrané ukázky. Titul by měl navíc dorazit už brzo, naplánovaný je na druhé čtvrtletí letošního roku.