Hand of Fate 2 – souboj s osudem

Úterý 14.11.2017 14:14 - Autor: Ondřej "ThainDegu" Zeman - Rubrika: Recenze Recenze Hand of Fate 2

Nikdy nevíte, jaké karty vám osud nadělí.

Recenzovaná verze: PC

Popravdě jsem nebyl prvním zástupcem Hand of Fate nějak zvlášť nadšen (recenze). I přes některé inovativní mechanizmy se jednalo o dílko průměrného rázu, které minimálně v mé maličkosti nevyvolalo moc pozitivní emoce. Celek srážel především soubojový systém, jehož úroveň byla hodně mizerná. Nedávno nám na mailu přistál klíč k Hand of Fate 2. Sedlo nám pokračování komunitou vychvalované karetní akce více než její předchůdce?

Je třeba zabít hrdinu

Heroická výprava hlavního protagonisty Hand of Fate byla zakončena eliminací primárního padoucha, který vám od samého začátku házel klacky pod nohy. Po jeho zdolání měl udatný rek žít šťastně až do konce věků. Poražený sok se však rozhodl, že mu tento luxus nedopřeje. Ihned poté, co se zotavil ze svých zranění, proti němu vyslal svého nového šampiona, kterým jste shodou okolností vy.

Příběh vámi vytvořeného reka započnete krátkým výukovým dobrodružstvím. Hand of Fate 2 vám skrze něj ukáže většinu základních herních mechanizmů. Jakmile jej dokončíte, otevře se před vámi velkolepé dobrodružství složené z menších výprav, jejichž průběh bude do jisté míry náhodně generován. Pokud se rozhodnete kteroukoliv z dvaadvaceti misí absolvovat znovu, vždy vám bude nabídnut trošku odlišný vývoj událostí.

Elementární příběhová linka je vystavěna na hodně vratkých základech. Děj nestojí za moc a vedlejší úkoly taktéž postrádají určitou osobitost. Celek před pádem do průměru zachraňuje především přítomnost tajemného vypravěče, který velmi zajímavě komentuje většinu událostí. Jeho zvučný hlas a dobře volená slova vás dokáží v určitých chvílích zcela uchvátit.

Správně navolený balíček

Po dokončení počáteční dějové sekvence je vám za odměnu dán balíček karet obsahující různé události. V nabízeném spektru je možné nalézt ohněm zachvácené domy, nákazou zasažené ulice, peníze vyžadující žebravé mnichy, nemrtvými obsazené mosty, střety s potulnými umělci či setkání se zástupci severských kmenů. Před každou akcí si máte možnost vždy nadefinovat to, jak bude váš paklík situací vypadat. Počet alternativ je neskutečně rozsáhlý, takže každé dobrodružství si lze vychutnat klidně několikrát s jinak nadefinovanou paletou příhod.

Vedle předem navolených příběhových momentů musíte počítat také s náhodnými událostmi, jimiž disponují jednotlivé příběhové linky. V horách se na vás kupříkladu může z nenadání sesypat lavina, městské ulice před vás naopak mohou postavit lapky či nemocí postižené vesničany, kterým už není pomoci. Jak moc vám dokáže slet neočekávaných situací zavařit, vám ukáži skrze krátký příklad.

„V Hand of Fate 2 se setkáte s dvěma typy společníků. Jedni se za vás postaví jen při určitých příležitostech, jiní vás naopak budou doprovázet od začátku až do konce. Zástupce druhé skupiny si navolíte podobně jako příběhové karty, již na počátku vaší cesty.“

V jednom z mých prvních dobrodružství jsem si do svého balíčku vměstnal karty zaručující vcelku hladký průběh. Zpočátku se mi dařilo slušně zdolávat všechny nástrahy, které přede mne Hand of Fate 2 stavělo. Hra plně ukolébala mou pozornost a pak udeřila. Co políčko, to lavina výrazně snižující můj počet životů. K cílové čáře jsem nakonec došel značně oslaben. Všechny zásoby jsem byl nucen zkonzumovat jen proto, abych přežil. U finálního střetu jsem se díky nepřízni osudu pořádně zapotil, tlupu seveřanů jsem však po několika minutách i přes jisté potíže zdolal.

Ve dvou to jde lépe

Hodně mi v mém boji se severskými barbary pomohl spřátelený mág, který na mě po celou dobu sesílal defenzivní štít redukující efektivitu nepřátelských výpadů. V Hand of Fate 2 se setkáte s dvěma typy společníků. Jedni se za vás postaví jen při určitých příležitostech, jiní vás naopak budou doprovázet od začátku až do konce. Zástupce druhé skupiny si navolíte podobně jako příběhové karty, již na počátku vaší cesty.

Vedle společníků a příběhových zvratů si před překročením startovní čáry musíte vždy vybrat také spektrum získatelných předmětů a startovní výbavu, kterou bude váš hrdina disponovat. Přiřknout mu můžete potravinové balíčky, rozličné druhy zbraní a peníze. Za zlaťáky si tu lze pořídit meče, kladiva, sekery, štíty, granáty, jídlo a různá požehnaní, posilující vaše bojové a putovní schopnosti. Využít je můžete též k provozování hazardních aktivit a postřehových výzev vyžadujících maximální soustředění.

50x a stále poprvé

Nabízená škála nakoupitelných předmětů je obstojná. Její rozsah je však vedle aktuálního spektra protivníků, jimž se musíte postavit, nevýrazný. Na vašich toulkách herním světem narazíte na proradné lapky, znovu vstávající kostlivce, gigantické nemrtvé golemy a mohutné severské válečníky, kteří vás svými údery dokáží slušně zpomalit. Hodně zajímavě jsou navrženi primární antagonisté, souboje s nimi vám dají občas skutečně zabrat.

Nejvýraznějším problémem Hand of Fate 2 je i přes slušnou paletu nepřátel opět soubojový systém, který tvůrci nebyli schopni výrazněji posunout kupředu. Znovu tu máme podobně navržený mechanizmus jako v akční sérii Batman či Middle-earth: Shadow of War. Jeho návrh však nedosahuje kvalit zmíněných děl. Vaše postava pracuje s nabízenými zbraněmi hodně toporně. Střety si v tomto titulu užijete jen za předpokladu, že jste prozatím neměli příležitost hrát žádné z výraznějších žánrových děl, jež tento kousek po stránce designu šarvátek zastiňují snad ve všech ohledech.

„Hand of Fate 2 je na tom o něco lépe než jeho předchůdce, stále se však nejedná o titul, který by byl schopen konkurovat osobitějším žánrovým projektům.“

Nepovedený soubojový systém bohužel není jediným nedostatkem Hand of Fate 2. Kromě něj toto dílo táhnou ke dnu také nepříliš kvalitně navržené úrovně. Jejich velikost a různorodost nestojí za moc. Kvůli absenci širší palety map se lokace začnou po několika hodinách hraní opakovat. Do některých míst díky tomuto faktu zavítáte klidně i několikrát za hru.

Zdařilé pokračování

Jak jsem již řekl v úvodní části tohoto textu, první Hand of Fate mě moc nenadchl. Jeho tvůrci přišli se zajímavou myšlenkou, kterou nakonec nebyli schopni pořádně zpracovat. Jejich první dílo mělo špatně navržený soubojový systém a postrádalo jiskru. Před pádem mezi podprůměrné kousky ho zachránily některé inovativní mechanizmy (kombinování různých karetních balíčků vytvářejících odlišné dějové scénáře), které nebyly prozatím v tomto žánru užity. Hand of Fate 2 je na tom o něco lépe než jeho předchůdce, stále se však nejedná o titul, který by byl schopen konkurovat osobitějším žánrovým projektům.

Případným zájemcům dá Hand of Fate 2 k dispozici temněji laděný příběh, řadu odlišně probíhajících scénářů a pestrou paletu spolubojovníků a nepřátel. Počítat však musí s podprůměrně navrženým soubojovým systém a nevelkými úrovněmi, které se začnou opakovat. Za sebe bych druhé dílo nezávislých vývojářů z Defiant Development doporučil především fandům jedničky a nenáročnějším jedincům. Ostatní by od něj měli dát ruce pryč.

Hand of Fate 2 na PC, PS4, Xbox OneHodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Hand of Fate 2
Líbí se nám
  • kombinace různých dějových karet
  • temnější hlavní příběh
  • aspekt spolubojovníků
  • slušné spektrum nepřátel
Vadí nám
  • podprůměrný soubojový systém
  • malé nevýrazné úrovně
  • přítomnost stereotypu
Verdikt: Hand of Fate 2 je zajímavé dílko, které nemusí sednout každému. Celek cílí na fanoušky staromilských dungeon crawl RPG, jejichž průběh nebyl nikdy plně definován. Hráči hledající různorodost a propracovaný soubojový systém by do něj své finance rozhodně investovat neměli.
Hru ohodnotil také 1 čtenář známkou 5/10.
Mythix (5)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Hand of Fate 2 na PC, PS4, Xbox OneScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Hand of Fate 2 Screenshot ze hry Hand of Fate 2 Screenshot ze hry Hand of Fate 2 Screenshot ze hry Hand of Fate 2 Screenshot ze hry Hand of Fate 2 Screenshot ze hry Hand of Fate 2 Screenshot ze hry Hand of Fate 2 Screenshot ze hry Hand of Fate 2