Co si budeme povídat, americký veletrh E3 je zaměřen zejména na konzole, kdy Microsoft, Sony a Nintendo předvádí své nové produkty. Multiplatformní stranu (tím pádem zejména PC) zachraňovaly další společnosti v čele s Electronic Arts, Ubisoftem, Square Enix nebo Warner Brosem. Letos v červnu ale nastane změna, AMD spojilo své síly s herním webem PC Gamer a společně uspořádají show určenou výhradně pro PC hráče.
PC Gaming Show se bude konat 16. června v divadle Belasco v Los Angeles. Pokud nebudete přímo na místě, tak pro vás bude stream na Twitch.tv. Už dnes PC Gaming Show slibuje spoustu známých jmen a firem, například Blizzard, Paradox Interactive, Obsidian Entertainment, Square Enix, Cloud Imperium nebo Deana Halla (tvůrce DayZ).
Akci sponzorují mimo jiné TripWire Interactive a Bohemia Interactive. I oni se PC Gaming Show zúčastní.
Další účastníci budou oznámeni později. Mohlo by mezi nimi být i Valve? Vyloučené to není. V minulosti se zaměstnanci Valve nechali slyšet, že by jednou E3 konferenci zaměřenou na PC chtěli uspořádat, a teď to někdo očividně udělal za ně. Zatím ale nemáme ani jediný náznak toho, že by se Valve mohlo objevit a něco ukázat, takže raději držte naděje na uzdě.
„PC Gaming Show ztělesňuje ducha inovace, otevřenosti a komunity, která je součástí naší DNA – od hráčů, pro hráče. Je správný čas, aby na E3 byla událost zaměřena na PC,“ říká viceprezident AMD Matt Skynner.
E3 2015 se koná od 16. do 18. června v Los Angeles. Konference Microsoftu, EA, Ubisoftu a Sony budou o den dříve.
Bohudik neprijedu do LA. Ze zkusenosti vim, ze to bude otrava na entou, ostatne jako v loni.
Tak na to jsem zvědaví.
Mr. Lolendo: Příště prosím do blogu. Ne do komentářů.
Hlavním tahákem Nvidie jsou nové/vlastní technologie. AMD umělo držet krok (či popohnalo) se standardními technologiemi (první DX10/DX11 grafiky apod. )
Jinak kdo nezná [ odkaz ] tak se určitě mrkněte. Sám jsem na tom přišel nedávno. Škoda že to není na hry ale i kdyby bylo tak by to bylo velice náročné asi. Jinak já si to nainstaloval. Používám Potplayer který je stejný jako KMPlayer akorát bez reklam, zbytečných nesmyslů a hlavně není zabudovaný. Plynulost je naprosto užasna. Tohle je taky důvod proč technologie jako FreeSync a G. sync jsou k h0vnu když nepodporují nízké FPS jako 24. Tedy nedá se to použít na filmy. Pro 100% plynulost pot5ebujete flicker free monitor. Nebo se rovnou na monitor vykašlat a hrát na moderní TV které jsou už konečně bez obstarožních technologií z dob CRT. Hlavně na kvalitní TV to je vše plynulejší. Bohužel to má jeden neduh – Input-lag.
Takže když to shrnu pro laiky. Důležité parametry určující ! plynulost! (ne kvalitu) obrazu jsou.
Monitor:
1) synchronií/asynchronní frekvence pixelů. (flicker free)
2) Odezva šedá do šedé, doba rozsvícení pixelu (k tomu spojen inpu-lag)
3) Frekvence Hz (k tomu spojen inpu-lag)
4) Bitová hloubka téže ovlivňuje odezvu. (over-drive)
Kabel (rozhraní)
DVI, HDMI, Display port…
Např. : HDMI "používá různé post-processing filtry)
Dochází ke komprimaci barev luma a yuv
Windows:
Zde je jeden důležitý parametr. Win nepracují real. time. Pracují na dotaz. Stejně jako když připojíte klávesnici přes USB místo PS/2 portu. Win8. 1 mají odezvu mezi 0. 5-15. 625. Mění se dynamicky na základě požadavku programu/řadiče apod. Když máte herní myš a nastavíte USB dotazování na 1000Hz tak odezva Win bude nastavena fixně na 1ms. Důvod vůbec proč je vyšší odezva je spotřeba. Takže si na notebooku/tabletu zkontrolujte odezvu. Měla by být ve výchozím stavu na 15. 625ms. Je to opravdu velký rozdíl ve spotřebě. (TimerTool)
Grafika:
Každý efekt renderovaný v reálném čase zvyšuje input-lag a může snižovat plynulost. Což jsou efekty jako Ambient occlusion, Vyhlazování AA, textur filtrning, různé postprocesing filtry (bloom, HDR, apod)
Pokud je samozřejmě použit určitý typ motion bluru jako výše jsem psal u videa tak může zvýšit plynulost ale na rozdíl od videa obraz navíc rozmaže. Nejdůležitější věc co musím zmínit je renderování snímků a jejich synchronizace. Grafiky AMD a Nvidia mají možnost v nastavení renderovat více snímku dopředu. Což zvýší plynulost ale zvýší input-lag. Dokonce někdy nastanou važné problém s ovládáním. Např. : postava chodí sama do boku apod. V-synchronizace zvýší plynulost za cenu zvýšení input. lagu.
Rozhraní (periférie)
Jak jsem nakousl tak USB zařízení funguje na základě požadavku a jeho odezva je dána dotazovací frekvenci. PS/2 port funguje na základě přerušení. Tedy okamžitě. Což může způsobovat problémy u špatně optimalizovaných her.
Přes bezdrátové technologie jako BT a Wi-FI to funguje jako USB ale s logicky vyšší odezvou a mohou vznikat chyby.
Hra tedy herní engn:
Jak Windows má taky určitou odezvu. Ale na rozdíl od Win je konstantní. Typická odezva pro kvalitní enginy/hry je cca 16ms. Může jinak narůst hodnot až 33ms (možná i více. )
Pokud hrajete online:
Zde je klasická odezva serveru která má 2 základní parametry. Vstupní/výstupní data. Source engin hry mají fixně nastaveno že client musí poslat data 66x za sekundu a zpátky server musí odeslat data 66x za sekundu. Je zde tolerance aby vás server hned nevykopl (lost conection) že toleruje krátkodobé výkyvy. Taky server nemusí zvládnou vždy 66 dotazů za sekundu. BF4 má 30/30. Což je málo když hru hrajete při 60FPS Je to vidět na postavě hráče který pře vámi přeběhne. Není to plynulé. Tedy potom je horší jej trefit. A pokud není kvalitní server a má velkou toleranci tak vám ten člověk připadne jako nindža/Neo protože pohyb vidíte tak trhaně že se nedá skoro trefit. Někdy to ani nemusíte vidět. Server to může zkreslovat. Tedy potom se divíte jakto že jste ho netrefily když jste viděli že dostal headshoot.
To celé když sečtete tak vám vyjde přibližná odezva která je většinou větší než 250ms v tom lepším případě. Konzole mají větší mnohem odezvu ale jako jednotná platforma je odezva stabilnější a obraz plynulejší.
Tohle by měl každý PC hráč aspoň přibližně vědět když né chápat. A konzolista když ani nevím tak by měl držet jazyk za zuby.
AMD snazia sa, snazia. . ale stale im to akosi nejde a tahaju za slabsi koniec…pouzitie AMD chipov v konzolach im tiez na publicite nepridava…ale aspon ich to drzi nad vodou. Bol by som samozrejme rad, keby prisli s niecim prevratnym a NVIDIA bola tak nutena znizovat ceny poriadne, ale to nevyzera, ze by sa malo stat najblizsie roky. Okrem toho pre Nvidiu, je GeForce trh urcite zanedbatelny pri ich portfoliu technologii
Alfaik: A z toho vieš , že krachujú, ty im vidíš, do všetkých finančných správ, vieš kde všade majú aktíva, odkiaľ všade im prúdia peniaze.
Myslí, že o AMD niekoľko najbližších rokov ozaj báť nemusíme, a o žiadnom krachu nemôže byť ani reč. vidím, že niektorý stále zabúdajú , že AMD svojimi CPU pokrylo konzolový trh (PS4 a XO) , a v príprave už majú aj nové chipy pre Nintendo.
No, až na Square Enix sestava teda nic extra…
To: Fallon
Ano protože změnily celkově vedení. Teď to celé vede ženská. Jestli AMD neuspěje s novými grafikami a procesory tak opravdu krachne. Já doufám že ne. Intel potřebuje konkurenci.
Fallon – tak se podivej na jejich financni vysledky a podil na trhu…
Alfaik: Komentár "za všetký prachy" , neviem odkiaľ máš informácie , že AMD krachuje, predpokladám, že asi zo svojej hlavy, AMD má v pláne na jún (červen) tohto roku naplánované vydanie nových grafických kariet R9/R7 Series 300 s novými HBM pamäťami a buducí rok nové desktop procesory úplne novej architekturý, kedže architektúra FX procesorov sa neosvedčila. Takže žiaden krach.
Vždycky jak vidím že někde bude Dean Hall tak se musím pousmát. .
Protože je kurva neuvěřitelné kolik hluku je okolo jednoho člověka, který udělal mód (úplně základní verzi) pak to dal do ruk komunitě…
Rozhodl se pracovat na Standalone hře, kde stejně hovno dělal a pak zdrhl.
Nemluvě o tom, že popíral kurva velký plat za to že jen mluvil, protože podle všeho co se programovaní her týče umí úplné hovno.
Mr. Lolendo: To záleží o jakou hru se jedná, ale to, že to hrají na gamepadu na nějakém veletrhu s tím nemá nic společného. To je jen o lenosti autorů předělat ovládání při tvorbě PC portu na klávesnici a myš.
to: Paturata
No to je protože potom jsou všechny hry skriplené že se ani nedají hrát na M+K. Vydají to na PC a potom 3 měsíce čekáš než se uráčí zpravit ovládaní zda-li vůbec. Prezentovat se to má na čem má. Co kdybych prezentoval hraní na konzoly na klávesnici a myši? Potom by si hru koupily a brečely že se to nedá hrát na gamepadu. Vše je politika. Nic není jen tak.
Mr. Lolendo: No tak to je hrozná tragédie, to ti povím.
Stejně tam budou hrát na gamepadech takže what is the point? !