Zatímco DLSS a XMX verze XeSS využívají strojového učení a běží pomocí Tensor/Matrix jader v grafické kartě, AMD u svých upscalovacích technologií dosud spoléhala na klasické algoritmy bez použití umělé inteligence. To by se ale mělo změnit, naznačil to alespoň CTO společnosti AMD Mark Papermaster v rozhovoru pro YouTube kanál No Priors, informoval o tom magazín Videocardz.
„Umožňujeme našim herním zařízením upscalovat pomocí AI a 2024 je opravdu obrovský rok nasazování,“ říká Papermaster krátce poté, co zmiňuje celý rok jako velmi důležitý z hlediska umělé inteligence. Je to poněkud vágní prohlášení, ale vzhledem k tomu, že Papermaster vyloženě zmiňuje herní zařízení, dá se očekávat, že mluví o upscalingu pro hry, a tedy pravděpodobně nové verzi FSR.
Zatím neznáme vůbec žádné podrobnosti, ani kdy by mohla být technologie plnohodnotně představena. Využití AI by každopádně mohlo znamenat lepší kvalitu obrazu, což je aspekt, v němž upscaling od AMD stále zaostává.
Zajímavé mimochodem je, že jsme nedávno psali o údajném AI upscalingu od Sony, který má být připravován pro PlayStation 5 Pro. Není úplně vyloučeno, že jde o tu samou technologii, na níž zkrátka obě firmy spolupracovaly, či ze sebe navzájem vychází. Můžeme ale pouze spekulovat.
Nevidím důvod o tom psát dokud nebude oficiální prohlášení… To je uplně zbytečný článek a všem je jasný, že se všude nasazuje AI.